dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Dafka » 17.8.2011, stř 21:02

Tak se taky přidám se svojí troškou :-) Altík jsem horko težko vyndával, ale nakonec se podařilo (mám 1.9 16V) vytáhnout ho spodem. Naopak zpátky tam šel parádně vrchem(palivovej filtr ven)... No jo myslel jsem, že už mám skoro vyhráno, ale teď se mi absolutně nedaří narvat ho tam zpátky.. Budu vděčnej za jakoukoliv radu, jak se vlastně nasazuje klíňák? povolím obě kladky a pak nějak pootočím? A čím..? Díky moc *varim varim
147 1.9 JTD 16V

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od yan.ko » 18.8.2011, čtv 12:35

Staci potlacit napinaci kladku. No problemo
Alfa Romeo Perfection

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Kůrkyn » 18.8.2011, čtv 15:11

na napínací kladku nasadíš 15 mm zahnutý očkový klíč a tím jí odehneš až na doraz.

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Dafka » 20.8.2011, sob 18:02

Díky, podařilo se :) Alfička už zase šlape a dobíjí :) Díky za pomoc =D> Kdyby někdo potřeboval radu, písněte už sem o něco zkušenější... :)
147 1.9 JTD 16V

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od coyote » 21.8.2011, ned 06:33

Petr147 píše:co mi jednou menili altik, tak prej u 147 naftove jde bez polosy a u benzinove musi poloosa ven, osobne jsem to nevidel, jen pisu, co mi bylo receno :)
Je to tak. Alespoň u JTD 85kW. Dělal jsem to vloni a letos mi to zřejmě čeká zase :smt021
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Petr147 » 21.8.2011, ned 06:37

jsi měnil kus za kus? co jsem dával minulej rok ten "málo jetej", tak se mi na něm letos ozvalo zadní ložisko, takže půjde taky ven a strej půjde na repas

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od coyote » 21.8.2011, ned 06:48

Koupil jsem úplně nový MM 120A za 5000,-. Kolísalo napětí. Letos kolísá opět, jakmile se pořádně prohřeje, tak to viditelně mrká. Ale dobíjí, už to tak ujelo přes 3tis km, byl jsem v cizině když to začlo...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Ronsoc

Příspěvky: 38
Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
Bydliště: Kolarovo /Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Ronsoc » 21.8.2011, ned 21:32

Kupoval som od Poliakov Repasovane ,asi okolo 130 Eur . Servisak sa pytal ci som kupoval nove ? Dal aj zaruku .Na mojom starom my odisla spojka.
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Dafka » 10.9.2011, sob 22:19

Čau kluci, chtěl bych se zeptat kolik by měl ten alternátor dávat napětí? Píšou, že by měl mít na výstupu 14V, ale já na baterce změřil nějakějch 13 V... Když pustím xenony a bose, tak mi to spadne na nějakejch 12,6V. Nevíte jestli je to normální nebo je ještě nějaka chybka... :( Díky za radu :smt023
147 1.9 JTD 16V

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Franik » 11.9.2011, ned 09:18

mě dává standartně 14,1 když zapnu výhřev okna tak klesne, ale zachvíly je opět na 14,1V
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Dafka » 11.9.2011, ned 10:19

Jj, to mi taky říkal kámoš, měl by mít +- 14V... To by mě zajímalo, kam se ten volt poděl :))
147 1.9 JTD 16V

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Hampice » 9.12.2011, pát 13:12

Řeč bude o 1.4 8V v Grande Punto, ale to je v podstatě fuk.
Popíšu problém:
Cca po 2,5 letech provozu začal ve vysokých otáčkách altík pískat a při určitých ještě vyšších otáčkách došlo k rozsvícení kontrolky dobíjení. Postupem času se otáčky, při kterých se jekot ozýval, snižovaly až to přestalo za jízdy dobíjet úplně.
Vyměnil se alternátor (za repasovaný). Od té doby se čas od času (zhruba 1x za 10 startů) stalo, že po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení a nešel posilovač volantu (u GP je elektrický). Stačilo motor vypnout a znovu nastartovat a bylo to pryč. Takhle to fungovalo nějakou dobu (cca rok). Teď v pondělí se auto vrátilo ze servisu. Dělal se olej, filtry, stabilizační tyčky atd, ale taky se opět měnil alternátor, protože začal být poslední dobou trochu hlučný (chrastění, občasné písknutí) a bylo podezření, že ty poruchy dobíjení má na svědomí on. Po vyndání se zjistilo, že je přidřený. Dal se tedy opět repasovaný a ten vyndaný šel na reklamaci. Podotýkám, že prodejce (Marek - Italcar, není důvod mu nevěřit) tvrdí, že je to první reklamace v historii.
Nicméně s novým alternátorem (3. v pořadí) se dějě toto:
Po vrácení ze servisu (cesta cca 60km) všechno v pořádku. Ráno ovšem po nastartování opět kontrolka dobíjení nazhasla a to ani po několika pokusech a při běhu motoru altík kvílí (známý zvuk plně zatíženého řemenu el. stroje). Máti ho tedy nechala být a jela do práce druhým autem. Odpoledne jsem k autu přišel a už jsem ho ani neodemkl - baterie úplně KO. Večer se tedy dala nová s tím, že původní je nejspíš už po smrti (4 roky náročného městského provozu po krátkých trasách). Po výměně baterie vše naprosto OK. Kontrolka dobíjení zhasla i při startování s puštěnými světly, výhřevem okna apd. Auto jsme pro jistotu ještě cca 20km projeli - vše OK, žádné cizý zvuky.
Druhý den ráno repete - opět kontrolka dobíjení nezhasíná. Opět druhé auto a po mém odpoledním příchodu opět vybitá baterie...
Večer se to přes kabely nastartovalo - vše OK. Kluci si to tedy odvezli do servisu. Tam se jim opět podařilo navodit stav, kdy svítí kontrolka dobíjení a nejde "servo".
Zjistili ale, že i v tomto stavu je baterie dobíjena. Napětí na baterii v tomto stavu změřeno 13,8V (to samé, jako když kontrolka nesvítí). Změřen odběr při vypnutém motoru i při úplném umrtvení (odstaveno, zamčeno) auta - vše v normálu.
Ráno ovšem opět baterie mrtvá...
Přes víkend budou hledat nějakej "viditelnej" problém v elektrice (nejsou autoelektrikáři) a měnit rozvody (nesouvisí). V pondělí půjde auto na Examiner, ale trochu se obávám, že ten taky nic neodhalí...

Nemá někdo nějaký tip?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Petr147 » 9.12.2011, pát 13:41

Nebode to tím servem? Někde jsem o Puntech čet, že s nimi mají dost problémů...že by bylo v nějakém "zkratu" :smt102

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Hampice » 9.12.2011, pát 14:01

:-k Předám, já už totiž fakt netušim...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Zip166JTD » 9.12.2011, pát 15:39

Nj smrdí to tím servem. Nebo jestli je tam nějaké relé co spíná elektromotor serva :-k že by zůstávalo seplé a tudíž by jel elektromotor stále a to by pak vyždímalo baterku raz dva hm hm.
To jsou nejhorší závady když někdo přijede s tím že mu něco nefunguje a zrovna když se s tím chce pochlubit vše fachčí :D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Petr147 » 9.12.2011, pát 16:04

co jsem koukal, tak právě ty relé na tom odchází, ale to prý dělalo různé třesení, vibrace atd.... repas udajne stojí do 2tis

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Hampice » 20.12.2011, úte 13:12

Tak jen pro info jaký bylo řešení výš popsaného problému. Zdá se to až neuvěřitelný, ale příčinou byl opět alternátor = 2 vadné repasované po sobě. U toho prvního odešlo po roce ložisko a měl pravděpodobně načatý můstek a ten druhý měl prošlehnutou jednu z diod a trvale vybíjel baterii... Dal se starší origo altík z vrakáče a je klid...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Lazo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
Bydliště: Miletín
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Lazo » 2.1.2012, pon 16:21

Tak divný zvuk který jsem zprva přisuzoval ložisku spojky,sem vyposlouchal že vychází odsud,z té věci která je hned za kompresorem klimy,je možné že jde o alternátor??zvuk je hned po startu a s vyššími otáčkami si zvyšuje
Přílohy
02012012109.jpg
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Kůrkyn » 4.1.2012, stř 10:46

Alternátor je tady mimo záběr, tohle jsou jen dvě kladky a řemenice kompresoru. To pískání dělá špatný řemen - klouže.

Lazo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
Bydliště: Miletín
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Lazo » 4.1.2012, stř 18:30

jenže ono to není pískání,je to takový pronikavý vrčení který se zvyšuje s otáčkama,kdyžtak se pokusím to zítra nahrát aby to bylo zřetelný
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Kůrkyn » 4.1.2012, stř 18:41

tak to chrčí někde ložisko

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od soft147 » 4.1.2012, stř 20:28

Taky mě to začalo dělat a když vypnu kompresor klimy, tak to přestane.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Lazo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
Bydliště: Miletín
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Lazo » 8.1.2012, ned 13:33

Co vlastně tedy je vedle toho kompresoru klimy??(zakroužkováno)..z druhé strany je olejový filtr
Přílohy
02012012109.jpg
02012012109.jpg (10.83 KiB) Zobrazeno 3615 x
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od yan.ko » 8.1.2012, ned 14:55

olejove cerpadlo
cerpadlo.JPG
Alfa Romeo Perfection

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Ladis » 8.1.2012, ned 15:34

Fakt :shock: , takže když prdne řemen, tak nemažem :???:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů