Vsetko o virivich klapkach v sani

Odpovědět
jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od jurki888 » 5.4.2011, úte 21:22

tu je o tom forum http://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... f=33&t=813 tu je navod jak opravit odpadnute tiahlo http://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... &start=100 a tu je popis ako to funguje ale chalani na opel fore chodia bez toho tiahla a ziadna zmena cize to na start nema vpliv je to nejak prepojene zo sanim cize to saje vzduch aj ked je to otvorene aj zavrete tu je to prelozene EDIT : tak tu to je : v tom článku na http://www.ms-motor-service.com/ximages ... de_web.pdf, píšou na co to má vliv - při trvale zavřených klapkách, jsou vyšší hodnoty kouřivosti při vyšších otáčkách, při trvale otevřených klapkách jsou vyšší hodnoty kouřivosti při nizkých otáčkách. To se myslím dle mého názoru časem projevit třeba na funkci ARG ventilu - ucpání což bývá další častý problém těchto motorů. A vůbec ve vytváření usazenim ve spalovacím prostoru atd. :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od jurki888 » 5.4.2011, úte 21:39

tu je nejaka polska stranka repasuju cele sanie za 350 zl http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od jurki888 » 5.4.2011, úte 21:42

tu je ten nefunkcny link je tam pdf tam je to presne vysvetlenev podstate to priviera vyzduch jednemu ventilu co som z obrazku pochopil http://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 3&start=50
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od swoop01 » 5.4.2011, úte 23:20

Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od Oskar » 6.4.2011, stř 14:50

Odpojit od motorku a zafixovat v otevrene poloze. Nejvetsi prace na tom je vyndat priblbly plechovy cca 2kg drzak hadic, kvuli kteremu se nedostanete na tu spojnici mezi motorkem a hrideli 3.klapky. Pak uz tam sahnete rukou pod sani a je to. Prace na cca 3 hodiny.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od cendler » 6.4.2011, stř 21:06

Oskar : a vísledek?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od Oskar » 6.4.2011, stř 21:34

Vysledek nasledujici, nemusis kupovat nove sani, protoze jak se ty klapky zadelaji od sazi a opotrebuji se, ze proste s nima nelze otacet, respektive ten motorek to neutahne, zacne ti svitit kontrolka motoru, jinak s klapkami nebo bez, auto jezdi porad stejne. Kdyz se mrknes do e-learnu je to tam popsane, jakou to ma funkci - lepsi spalovani a ekologie. o nejakem lepsim prubehu zatahu motoru nebo jak nekteri rikaji silova a vykonova faze nastaveni sani, nic takoveho tam nepisi. Spotreba se take nezmenila.
Jinak do multijetu to Fiat daval od 2005 do 2006, pak to sani vyhodili a zacali davat plastove bez vyrivych klapek. Pokud ma nekdo hlinikove a ma potrebu ho vymenit, tak nedejte na blbosti servisaku a vyndejte ho, vycistete, vykuchejte ty klapky a diry zaslepte (medi nebo cimkoliv), protoze jak se ty klapky opotrebuji tak dalsi bonus je, ze kolem nich fouka ven vzduch ze sani = ztraci se tudy tlak, kdo neveri, staci vzit VDcko a nastrikat kolem nich trochu oleje a uvidite, jak to kolem nich vari. :D Ten motorek pohonu nechate jednoduse nepripojeny tou plastovou ojnickou k sani, ale elektricky zapojeny ano = RJ si mysli, ze klapkama otaci a nehazi chyby. Hotovo. Delal bych spolu s rozvody.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od Zip166JTD » 8.4.2011, pát 15:09

:shock: :shock: :shock: Co to je za další kravinu?! No to už si dělají srandu.Doufám že já to na 2,4 JTDM rv.2004 nemám nebo se asi fakt vzteknu a půjdu zpátky do 100kw. Mám dojem že už výrobci přestávají přemýšlet nad spolehlivostí nebo jen chtějí vydělat značkovým servisům jinak netuším co asi tak čekali od jaké si směšné klapečky než že se brzo zasekne když už posílají přes EGR sračky z výfuku zpátky do sání . Co tak hle kdyby zrovna začali dělat motory třeba z PVC.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Vladiss1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 28.12.2010, úte 12:34
Bydliště: SK, Trnava

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od Vladiss1 » 19.5.2011, čtv 07:35

zip166JTD nepotesim ta ale 2,4 by to mala mat taktiez.

Ja mam tieto klapky tiez KO, no zafixvovat do jednej polohy sa mi to zatial nepodarilo, pretoze bez demontovania separatora oleja a toho drziaku nemozem odpojit tiahlo 3 vlaca. malo placu a neviem ci mam tahat alebo je tam nejaka poistka..atd :-/

oskar neviem ale co som pozeral a zistoval nejake info tak aj plastove sania maju klapky len uz je to inak riesene.
vid foto.

Ja to tiez nejek skusim vyriesit ale ako spomynal oskar az za par mesiacov pri prilezitosti vymeny rozvodov.
Přílohy
1566745051_JTDc.jpg
1566745051_JTD.jpg
Stara klapka
Stara klapka
nova klaka
nova klaka
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vsetko o virivich klapkach v sani

Příspěvek od Zip166JTD » 22.5.2011, ned 10:06

Vladiss1 díky za fotky.Kurna to je sakra velký motorek na ovládání klapek .Včera jsem se díval a vypadá to že ten bazmek tam ještě nemám.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů