2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Odpovědět
Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od Jirkazuzka » 11.4.2011, pon 20:35

Zdravím alfisti. Mám problém s motorem své 159sw 2.4 147kw 2007 a protože se zde podobné problémy již řešily, rozhodl jsem se požádat touto cestou o radu. Předesílám, že nejsem automechanik, pokusím se být stručný.
Vůz dovozený z Itálie, najeto 100.000km. Po koupi jen problém s nepravidelným chodem motoru po nastartování, vyměněny žhavících svíček, problém ustal, následně preventivně udělány rozvody, filtry náplně. Nyní po 6 měsících bezproblémového provozu nejdříve potíže při startování. Po studeném startu chytne vždy napoprvé, ale několik desítek vteřin jde nepravidelně s výrazným světlým kouřem z výfuku, vždy to ustane. Po opakovaném startu při částečně zahřátém motoru chytne někdy až na poněkolikáté, zahřátý motor startuje bez problémů.
Dále při jízdě zahřátého motoru se stále stupňuje další problém, mám pocit, že nástup turba přichází čím dál tím později, nyní cca při 2100-2200ot./min, turbo pak táhne dobře, prostě při nižších otáčkách má motor šíleně nízký výkon, jde pravidelně, ale netáhne, tlak turba ukazuje nízké hodnoty, náhle při vyšších otáčkách prudký nástup turba, ten pocit ve váznutí výkonu mám stále větší. Jinak ve vyšších otáčkách normální výkon, krásně táhne. Ale 2x se mi již během delší jízdy stalo, že najednou jakoby přestalo fungovat turbo, na ukazateli tlaku turba konstatně nízká hodnota (ne nulová), motor šel pravidelně, ale vůbec netáhl, téměř se nedalo jet. Kontrolky žádnou chybu neukazují. V obou případech cca po 20min. pokles výkonu pominul a výkon byl pak zase normální (ale stále s tou prodlevou turba). Chystám se s tím do autorizovaného servisu, ještě před tím jsem vás chtěl poprosit o případný názor na příčinu potíží nebo radu, co s tím. Event. doporučit nějakého šikovného automechanika pro AR v jihoč. kraji. Díky za podněty a případný pokec. Jirka
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18529
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Kubas » 11.4.2011, pon 21:15

hele to zní podobně jako toto, ne?

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 49&start=0

kdyžtak bych ten tvůj dotaz přesunul do toho druhého vlákna, ať je to pohromadě, kde to pak líp poslouží i ostatním....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Oskar » 11.4.2011, pon 21:21

Zacal bych tim nejjednodussim = vycistit EGR vcetne rozebrani toho el.magnetu (navod tady nekde najdes), az se ti zase bude zdat, ze slapes na plyn a ono nic - odpoj vahu vzduchu, nasledne tesnost spojeni vsech hadic a trubek sani, atd, atd.
A nebo univerzalni rada-zajed do jakehokoliv servisu. :D
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od cendler » 11.4.2011, pon 22:06

Ta stráta výkonu jako by turbo netlačilo, ani podle budíku je váha, když se ti to stane zastav a vypni motor, potom zase nastartuj, tím to poznáš, občas mi to taky dělalo, turbo šlo na max 0,8bar víc ne a auto nejelo.
To hulení mám občas taky, pořád to zjišťuji a nemůžu na to přijít, ale zatím mám podezření na naftu, dal jsem plnou Vervu, u toho jsem měnil palivový filtr, u této kombinace to neudělalo ani jednou, pak jsem natankoval, kde tankuji vždycky a najednou to zase párkrát udělalo, takže příčina asi bude nafta.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Hampice » 12.4.2011, úte 09:11

Skoro bych si podle těch příznaků typnul ucpaný DPF. Zajeď někam na diag (někam kde s tím oprvadu umí). pokud bude diag čistá, nech uměle regenerovat filtr, klidně i několikrát (s pauzama pochopitelně)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Foli » 12.4.2011, úte 09:25

Zkusil bych odpojit váhu vzduchu a chvilku s tím jezdit, co to bude dělat. Jestli to bude lepší, je to váha. Pokud ne, tak váhu mužeme vyloučit. Dále bych vyndal EGR ventil a ten vyčistil a rozhejbal. EGR totiž má za ukol v nízkých otáčkách otevřít a vracet výfukové plyny do sání k znovu spálení. Pokud je zanesen a nedovírá dobře, tak to zpusobuje tu nepružnost od spoda EGR. Pokud ani toto nepomuže, tak to bude zatuhlá regulace Turba a upřímně, myslím si, že to bude ono. Není to nic těžkého, k Turbu vede taková tyčka. Doporučuju vzít kladivo a nástavec na velkou golu a tu tyčku pobouchat, ale pozor, směrem dolu, ve směru stlačení. A potom přes ten nástavec na golu tu tyčku několikrát zmáčknout až dolu. Pokud to potom pomuže a bude to znatelně lepší, doporučuju vyndat turbo, rozebrat a kompletně vyčistit a rozhejbat naklápění lopatek turba a bude klid.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Hampice » 12.4.2011, úte 09:37

Hm, 159 má dost sofistikovaný systém elektronické kontroly všeho možnýho i nemožnýho. Pokud by blbě tlačilo turbo, myslim, že by se hned vyblila kontrolka motoru. Navíc se to u 159 moc (vůbec) neděje. Ale vyloučit se to nedá...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Oskar » 12.4.2011, úte 15:37

Pokud prestane fungovat naklapeni lopatek turba, motor spadne nekompromisne do nouzaku, aspon tohle mi rekli v Alfa servisu.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od Jirkazuzka » 12.4.2011, úte 16:19

A ten nouzový režim je vždycky signalizovaný na přístrojovce? Jirka
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s motorem 2.4 JDTm

Příspěvek od cendler » 12.4.2011, úte 20:29

nikdy, poznáš to podle toho že to prostě nejede, turbo jsem max do 0,8baru
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

hondar

Příspěvky: 33
Registrován: 29.2.2008, pát 17:27

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od hondar » 13.4.2011, stř 13:09

Když mi turbo tlačilo víc než mělo, vždy vylít nouzák na palubce...takže vysoký tlak musí hlásit...spíš to vypadá na EGR nebo DPF....

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od Foli » 13.4.2011, stř 14:36

znovu jsem nad tím přemýšlel a opravdu si myslím, že tyčka regulace lopatek turba je zatuhlá. Samozřejmě to bejt ono nemusí, ale i to odpovídá tomu, co jsi psal. že ukazatel tlaku turba ukazuje při tom, když to jede blbě málo.....
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od Jirkazuzka » 15.4.2011, pát 09:39

Všem děkuju za reakce, jakmile budu vědět, kde byl problém a jak dopadla oprava, dám určitě vědět. Snad mi nevymění půl motoru :-)
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od Jirkazuzka » 2.5.2011, pon 13:10

Zdravím alfisti. Diskutovali jsme zde o výše uvedených problémech s 2.4, tak píši, jak to zatím vypadá. Proběhla zatím zkušební výměna váhy vzduchu za novou, problém s nízkým výkonem a netáhnutím turba v otáčkách do 2200/min trval dál, vůbec žádná změna, takže dána zpět původní. Nyní probíhá kontrola EGR a pokud to nebude ono, tak kontrola samotného turba. Dám vědět jak to probíhá dál ... Má někdo nějaký nápad, radu? Díky Jirka
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od cendler » 2.5.2011, pon 22:08

tak vím přesně čím to je, měl jsem něco dost podobného a máš povolené hodně svody, nějaké matky by jsi utáhl i rukou, měl jsem to taky do 2000ot/min uplně mrtví a ve 2200 to koplo a jelo, zaměř se na to, určitě je to ono, jinak to občasné blbé nastartování mi přetrvává, zatím taky hledám
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: 2.4JTDm - nepravidelný chod po startu, vadnutí výkonu

Příspěvek od Jirkazuzka » 3.5.2011, úte 21:07

Tak problém je, zdá se, vyřešen. Potíž byla v EGR ventilu, nedovíral, byl zanesený, po opravě turbo již táhne opět normálně od nízkých otáček. Svody byly v pořádku. Ostatní dle diagnostiky snad také v pořádku...díky všem za rady. Jirka
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů