sponovak na drazkovy remen
sponovak na drazkovy remen
Piskot od drazkoveho remena ale remen je novy? aj repasovane servocerpadlo a alternator, s novym loziskom na klimovej remenici ?
Problem je v sponovaku. Su v nom dve bronzove puzdra v ktorych je oska prisrobovana k bloku.
A ked sa tie puzdra vyderu tak sponovak je voci stredu vyoseny a pisti to jak rit. Novy stoji okolo 8.000 Sk.
Sustruznik vyrobil novy stred a ojednal nove puzdra, ktore maju vnutri teflonovu vrstvu odolnu voci oteru.
Cele to stalo 700 Sk a pistanie je prec, uz iba krasny zvuk motora.
Problem je v sponovaku. Su v nom dve bronzove puzdra v ktorych je oska prisrobovana k bloku.
A ked sa tie puzdra vyderu tak sponovak je voci stredu vyoseny a pisti to jak rit. Novy stoji okolo 8.000 Sk.
Sustruznik vyrobil novy stred a ojednal nove puzdra, ktore maju vnutri teflonovu vrstvu odolnu voci oteru.
Cele to stalo 700 Sk a pistanie je prec, uz iba krasny zvuk motora.
159 2.0 JTDm
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
no hlavne kdyby jsi ji chtel trosku rochodit, tak netahej za tu pruzinu...me takle nejakej umelec urval obe ta uchyceni....pokud se na teto kladce neco pokazi tak je to zatuhly cep a ne pruzina...Hadislav píše:Mě to piská jenom občas v mrazech po ránu. Není to táhlej zvuk, ale přerušovanej. Jak se motor během 15 sekund zahřeje nebo spíš promaže, tak to zmlkne. Mám měněnej klíňák a kladky. Teda kromě této. Budu se muset kouknout co s ní....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
presne tak. mne to piskalo stale.Richie píše:... je to zatuhly cep a ne pruzina...Hadislav píše:Mě to piská jenom občas v mrazech po ránu. Není to táhlej zvuk, ale přerušovanej. Jak se motor během 15 sekund zahřeje nebo spíš promaže, tak to zmlkne. Mám měněnej klíňák a kladky. Teda kromě této. Budu se muset kouknout co s ní....
159 2.0 JTDm
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
Nemáš prosím nějaký výkresy podle kterých by se to dalo vyrobit? A jakej je přístup k té kladce? Auto mě poslední dobou vydává na volnběh hroznej rachot. Když otevřu kapotu a dám ucho k hlavě motoru, tak zvuk je pěknej, ale jak se dostanu uchem pod úroveň SPZtky, tak je hodně slyšet drnčení. Myslím, že je to právě ta poslední nevymněněná kladka. A k tomu pískání. všiml jsem si, že to zapíská při startování a vypínání motoru. A pak za studena na volnoběh.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Neviem ako na 156 ale na 166 je pristup ku kladkam velmi dobry. Staci dat dole iba prednu cast podblatnika a je vsetko krasne vidiet.Hadislav píše:Nemáš prosím nějaký výkresy podle kterých by se to dalo vyrobit? A jakej je přístup k té kladce? Auto mě poslední dobou vydává na volnběh hroznej rachot. Když otevřu kapotu a dám ucho k hlavě motoru, tak zvuk je pěknej, ale jak se dostanu uchem pod úroveň SPZtky, tak je hodně slyšet drnčení. Myslím, že je to právě ta poslední nevymněněná kladka. A k tomu pískání. všiml jsem si, že to zapíská při startování a vypínání motoru. A pak za studena na volnoběh.
Vykres nemam lebo ten si robil sustruznik a po praci neviem kam ho dal.
159 2.0 JTDm
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
Tak jsem si vyměnil palivovej filtr a když jsem byl v modrákách, tak jsem si vlezl pod auto a koukl jsem se na drážkovej řemen. Na volnoběh je vidět, že napínací kladka kmitá lehce nahoru a dolů. Když mi otec otočil volantem do krajní polohy a posilovač zabral naplno, tak se kladka rozkmitala jak blbá. Přitom se mě zdá, že pružina řemen bez problémů šponuje. Než budu kupovat novou kladku, tak se kouknu na ložisko té kladky. Jeví se mi to, jak kdyby trochu dřelo a řemen po ní jemně odskakuje.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
ono na tom pisti to ze ta stredova oska co je na tretej fotke je na dvoch miestach zodrata. Na tych miestach kde sa opiera o tie dve bronzove puzdra (ktore su tiez zodrate). A potom este je tam bordel a stara vazelina zmiesana s prachom lebo z vnutornej strany je gumicka ktora ked je stara tak uz dobre netesni.
159 2.0 JTDm
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
Řemen mám novej. Před zimou jsem dal auto do servisu s tím, že se mi nelíbí zvuk motoru na volnoběh a že si myslím, že je nějaká kladka po smrti. Servisák mi vyměnil 2vodící kladky, řemen a tvrdil mi, že ta napínací je ještě dobrá. Uvidím... Až budu mít čas, tak se do toho pustím a nejprve to rozdělám a zjistím co tomu je a teprve po tom budu shánět kladku. Mimochodem na www.pop-art.cz mají jednotlivý díly na tu kladku. Napínací pužinka s těma okama stojí kolem 2litrů a samotná kladka stojí asi litr. To by taky byla cesta.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Nahrál jsem 2 videa. Aspoň uslyšíte ten zvuk. Už se za to stydím. Sám si do výměny netroufnu. Možná to bude i něco jinýho. Třeba ložisko alternátoru...
http://www.youtube.com/watch?v=blXAk6_7duI
http://www.youtube.com/watch?v=36lFZw7OxFg
http://www.youtube.com/watch?v=blXAk6_7duI
http://www.youtube.com/watch?v=36lFZw7OxFg
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
otacenim kladek nepotznas vubec nic...to by musel byt extrem ale s tim jsme se jeste ani nesetkal,,Richie píše:tak sundej remen a zkus otacet jednotlivymi kladkami a zkus jejich vule
daval jsem novy tyhle vsechny a ta co je nejvic k chladici ma docela vakl a totez ma i nova...
daval jsme vsechny tri nove a to kvuli tomuhle stejnemu piskani....
3x kladky novy,novy remen a piskani se vesele ozyvalo dal....
reseni??? vyndat tu kladku s pruzinou...samotne lozisko nas prezije ale problem je (zaklety)v tom cepu na kterem se otaci cele telo te kladky.
cely zadrhel je v tom ze ten cep ktery drzi dlouhy sroub je zelezny a telo kladky hlinik....hlinik neboli telo kladky se vybracemi vymacka a kladka je jakoby stazena(ohnuta)smerem dolu...tim ze remen se sponuje pouze na jedne strane a ma snahu sjizdet do stran dochazi k pochopitelne k piskani.
s pocatku jsem se najivne domnival ze pomuze ji vzdy promazat ale byl to jeden velky omyl.jinak vzdy asi po mesici se to na tom cepu kouslo a neslo to ani vymlatit pomalu ven..
reseni je koupe nove ci starsi kladky...
kdyz tam mam jednu k mani...kdyz na ni das nove lozisko s POP ARTU nadela min dalsich 50 000km sluzby...mnoho zdaru
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
Tak momentálně je auto v servise. Je udělaná diagnostika (pouze dvě občasný chyby), je vyměněná kladka, ale volal mi mechanik, ať se na to příjdu kouknout. A bohužel se stalo to, čeho jsem se bál. Kladka není jedinej problém. Ona odešla kvůli tomu, že se odporoučelo ložisko klimy. Takže se vymění ložisko, ale šílený je to, že to bude stát přes deset litrů :smt073 Ale hlavně že bude v pořádku. Koupil jsem ho levně, tak s tím musím počítat.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Ja som lozisko na klimovej remenici menil tiez, stalo 1300 Sk v loziskovom obchode. Vymenene asi za pol hodky aj s vybratim a nasadenim spat klim. kopresora.Hadislav píše:Richie píše:desitku za lozisko jo? no fuj
Ne jenom za ložisko, ale za napínací kladku drážkovýho řemenu, diagnostiku a ložisko kompresoru klimy (to musí vypustit klimu, sundat kompresor, vyměnit kompresor, nasadit kompresor a napustit klimu).
159 2.0 JTDm
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
VFR 800 VTEC
166 V6 ex
166 JTD ex
Včera jsem vyměnil olej a po nastartování se mi nelíbil zvuk na volnoběh. Vlezl jsem pod to a když jsem viděl, jak mi šponovák drážkovýho řemenu lítá nahoru dolů, tak jsem myslel, že mě odvezou. Není to ani měsíc, co je měněnej. Údajně odešel proto, že se vyklepalo ložisko kompresoru a s ním mi vyměnili řemen a kladky + diagnostika. Cena: 16000Kč + nějaký drobný. To, že mě natáhli jsem si byl vědom, ale říkal jsem si, že auto je aspoň v pořádku a že se tam s takovýma cenama už nikdy neukážu, ale vola ze sebe nenechám dělat. 3500Kč jenom za ložisko kompresoru!!!
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Já mám svůj servis jinej, ale tam nemají diagnostiku. Toto je přímo servis zaměřenej na italský auta a náhradní díly tam zatím vždycky byly za dobrou cenu. Navíc je mám kousek od práce. A říkal jsem si, že je zkusím. Jejich název zatím zveřejňovat nechci. Je možný, že je to jenom blbá shoda okolností, ale uvidím, jak se k tomu postaví. 2roky je záruka na materiál a na práci nevím, ale vzhledem k tomu, že neuplynul ani měsíc a já nenajel ani 1000km, tak mají máslo na hlavě oni. Nejvíc mě štve, že to auto potřebuju.Richie píše:asi by to chtelo zmenit servis
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Už mě to štve.... Dokud pod to nevlezu sám, tak mi nikdo neřekne co s tím je. Teď mám podezření na kladku, co je na klice. Ložiska klikovky by to snad být neměli. Dá se sehnat použitá(kladka)? A nebo jedině koupit novou? A zkuste mi prosím někdo vysvětlit (pro blbý) jak sundám drážkovanej řemen. Poslední řemen, kterej jsem sundával sám byl na MBčku.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů