sponovak na drazkovy remen

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 17.3.2008, pon 12:34

Hadislav píše:Už mě to štve.... Dokud pod to nevlezu sám, tak mi nikdo neřekne co s tím je. Teď mám podezření na kladku, co je na klice. Ložiska klikovky by to snad být neměli. Dá se sehnat použitá(kladka)? A nebo jedině koupit novou? A zkuste mi prosím někdo vysvětlit (pro blbý) jak sundám drážkovanej řemen. Poslední řemen, kterej jsem sundával sám byl na MBčku.
povolis v prvni rade tu jednu plastovou kladku ale to stacit nebude...pak musis nejakym pevnym sroubovak nebo malou sikovnou montpakou se zaprit o tu kovovou kladku a remen se povolí kompletne..jinak delat tohle v jednom je celkem zahul
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 17.3.2008, pon 14:13

Hmmm. Tak toho jsem se obával. A ve dvou se válet na zemi taky není nejideálnější.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 17.3.2008, pon 15:16

To ložisko na kompresoru je opravdu většinou dost drahé, ale 3500 je už maso. Já za jeho výměnu platil 4000, ale v ceně je ložisko, výměna náplně a přetěsnění kompresoru a napínák drážkového řemene.
Jinak o házející řemenici jsem zatím u JTD neslyšel...divné...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Diagnostika

Příspěvek od lubio166 » 17.3.2008, pon 20:10

No tak unas diagnostika za 200 Kc tak tam jezdim preventivne kontrolovat :-))))
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 18.3.2008, úte 07:05

A kde to je?
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 18.3.2008, úte 07:09

Kleofáš píše:To ložisko na kompresoru je opravdu většinou dost drahé, ale 3500 je už maso. Já za jeho výměnu platil 4000, ale v ceně je ložisko, výměna náplně a přetěsnění kompresoru a napínák drážkového řemene.
Jinak o házející řemenici jsem zatím u JTD neslyšel...divné...

Tak co jinýho muže rozvibrovat šponovák? Všechny kladky nový, řemen novej, kompresor v pořádku, alternátor a servo taky. Co zbývá?... Když jsem se v něděli koukal do motoru, tak se mi zdá, jak kdyby ta řemenice měla osmu :(
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 18.3.2008, úte 09:37

Já jsem naopak o křivé řemenici JTD slyšel.
Ta řemenice má gumové tlumící mezikruží, které bude po 10 letech prostě zpuchřelé. Řemenice mě stála u Jebana balík (ostatně jako všechno).
Zkus Noru (Norberta), jestli tu řemenici neumí sehnat za lepší peníz.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 18.3.2008, úte 12:35

Hadislav píše:A kde to je?
Je to u Kyjova dědina jmenem Svatoborice - Mistrin je tam borec dela jen elektriku fakt machr, dojedes vsechno udela bere jsi 100 korun za kazdou zapocatou hodinu
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 18.3.2008, úte 14:22

Hadislav píše:
Kleofáš píše:To ložisko na kompresoru je opravdu většinou dost drahé, ale 3500 je už maso. Já za jeho výměnu platil 4000, ale v ceně je ložisko, výměna náplně a přetěsnění kompresoru a napínák drážkového řemene.
Jinak o házející řemenici jsem zatím u JTD neslyšel...divné...

Tak co jinýho muže rozvibrovat šponovák? Všechny kladky nový, řemen novej, kompresor v pořádku, alternátor a servo taky. Co zbývá?... Když jsem se v něděli koukal do motoru, tak se mi zdá, jak kdyby ta řemenice měla osmu :(
ano je jasne ze remenice na klice ma sinentblok a po letech se remenice muze chovat ze je nakrivo..
jinak vybrovat to ma ..ale vibruje pouze kladka ta mensi s tou pruzinou.a to je spravne..remen je strasne dlouhy a ne v kazde poloze je stejne dlouhy.proto na volnobeh hlavne to vypada ze se klepe
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

111men
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 3.1.2008, čtv 11:09

Příspěvek od 111men » 18.3.2008, úte 14:33

Hadislav píše:Tak jsem si vyměnil palivovej filtr a když jsem byl v modrákách, tak jsem si vlezl pod auto a koukl jsem se na drážkovej řemen. Na volnoběh je vidět, že napínací kladka kmitá lehce nahoru a dolů. Když mi otec otočil volantem do krajní polohy a posilovač zabral naplno, tak se kladka rozkmitala jak blbá. Přitom se mě zdá, že pružina řemen bez problémů šponuje. Než budu kupovat novou kladku, tak se kouknu na ložisko té kladky. Jeví se mi to, jak kdyby trochu dřelo a řemen po ní jemně odskakuje.

tak presne toto som vcera riesil taktiez. u mojej 1,9 najprv zacalo pri klinovom remeni nieco nepravidelne piskat, ked bol studeny motor a v pripade prsania - takto som prezil cca 3 mesiace a cca 3500km. az tento vikend sa zvuk zmenil z nepravidelneho na pravidelny a uz nebol iba na neutral ale hladina zvuku sa priamoumerne zvysovala spolu s otackami - ci na neutral alebo pri jazde. v nedelu auto prestalo piskat a zacalo mat traktorovy zvuk - samozrejme nic zvlastne pri diesly, ale... znasobte si zvuk JTD 99r.v. asi tak 10 krat - tak hucalo moje auto. pri kontrole napinacej klady zo spodu ako je koleso som videl ako kladku lomcuje hore dolu - nie standartna vola ale riadne kmitanie, co vyvolavalo ten traktorovy zvuk. takze som kupil novu kladku, novy klinak a vymenil, auto je tiche, len dufam ze nie na mesiac ako Hadislavova alfa.
na kladke bola vychodena napinacia pruzina(klinak+sponovacia kladka ako aj ostatne klady kl. remena maju cca 11 mesiacov) - tym ako kladka lomcovala sa utrhol kus liatinovej casti kladky, takze ak by som nevimenil zrubala by sa sama. ::s29::
AR 156 SW, 2,4 Mjtd 129 kw ( 2004 )
AR 166, 2,4 JTD 110 kw ( 2003 )
AR 147, 2.0 TS, 110 kw ( 2003 )
ex - Alfa romeo 156, 1,9JTD, 77 kw ( 2000 )

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 28.3.2008, pát 17:42

Hadislav píše:
Tak co jinýho muže rozvibrovat šponovák? Všechny kladky nový, řemen novej, kompresor v pořádku, alternátor a servo taky. Co zbývá?... Když jsem se v něděli koukal do motoru, tak se mi zdá, jak kdyby ta řemenice měla osmu :(
No toto som riešil podobne ako ty, až som vymenil úplne všetko a nakoniec to bola remenica. Samozrejme pripúšťam, že zdrojom ťažkostí môže byť ktorýkoľvek komponent. Ale remenica je dvojhmotová (podobne ako zotrvák) a má tlmiť rázy od motora. Občas sa ale zadrie (tá moja) a chová sa ako nevyvážená jednohmotová. Vibrácie potom koriguje šponovacia kladka, ktorá lieta hore dolu, a tým sa na nej opäť vytlčie púzdro.
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 2.4.2008, stř 06:33

Konečně se mi podařilo sehnat řemenici. Koupil jsem Dayco za 2950Kč. Teď už se jenom objednat do servisu. Akorát doufám, že nebude zase vyklepanej šponovák :???:
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 4.4.2008, pát 16:59

Jupí :smt026 :smt026 :smt026 Konečně se mi ten zvuk motoru zamlouvá :D Už mlátí jenom četěz olejovýho čerpadla, ale ten mi už nevadí. Teď se po ránu nebudu muset stydět za ty pazvuky. Horší je, že mě to dohromady stálo 20000Kč :smt089
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.4.2008, pát 18:52

Hadislav píše:J Už mlátí jenom četěz olejovýho čerpadla, ale ten mi už nevadí.
to prijde casem :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 4.4.2008, pát 22:55

Hadislav píše:Jupí :smt026 :smt026 :smt026 Konečně se mi ten zvuk motoru zamlouvá :D Už mlátí jenom četěz olejovýho čerpadla, ale ten mi už nevadí. Teď se po ránu nebudu muset stydět za ty pazvuky. Horší je, že mě to dohromady stálo 20000Kč :smt089
20.000 tacu, tak to jsem nekde videl celej motor a jeste za lepsi cenu :-))))))) sakra pes. :-)))
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 4.4.2008, pát 23:07

To mi ani neříkej... Koupit novej motor, tak bych mohl začít znovu. Rozvody, olej, drážkovej řemen, vodící kladky,... Hlavně že se teď zdá být v pořádku. To je tak, když někdo bez zkušeností koupí auto pod cenou.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 12.6.2008, čtv 22:04

Dnes jsem koupil šponovák s kladkou (kompletní díl 55184761) od Norberta za 2.411 + DPH. Dodáno do 36 hodin po objednávce. Značka SKF.

Obrázek
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 13.6.2008, pát 07:26

no pekny..ja ho kupoval za 4500 a to byla super cena..a mel jsem to z nemecka...

je to ten dil cislo 12 ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 13.6.2008, pát 10:02

Ano, díl č. 12. Napínák s pružinou i s kladkou. Prostě komplet.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 13.6.2008, pát 10:32

tak to je hodne dobra cenovka...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

111men
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 3.1.2008, čtv 11:09

Příspěvek od 111men » 18.6.2008, stř 07:59

Hadislav píše:Jupí :smt026 :smt026 :smt026 Konečně se mi ten zvuk motoru zamlouvá :D Už mlátí jenom četěz olejovýho čerpadla, ale ten mi už nevadí. Teď se po ránu nebudu muset stydět za ty pazvuky. Horší je, že mě to dohromady stálo 20000Kč :smt089
To Hadislav: toto iste robi mne, menena napinacia kladka, po cca 2 mesiacoch zacalo opat piskat(presne ako z tvojho videa), kupil som novu remenicu - rovnakej znacky ako ty, chcem sa preto spytat ako to je u teba s odstupom casu - napinak je ok? dufam ze to nedopadne po vymene remenice a napinaciej kladky tak,ze mi to opat po case zacne piskat - znicia sa puzdra napinaku. vdaka za info
AR 156 SW, 2,4 Mjtd 129 kw ( 2004 )
AR 166, 2,4 JTD 110 kw ( 2003 )
AR 147, 2.0 TS, 110 kw ( 2003 )
ex - Alfa romeo 156, 1,9JTD, 77 kw ( 2000 )

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 23.6.2008, pon 12:32

Od opravy, která proběhla zhruba před 3měsíci mám najeto necelých 10000km. Pískání řemenu nadobro zmizelo, ale pořád je slyšet drobnej pazvuk. Nejspíš ten řetěz, ale nezhoršuje se to. Oprava to byla drahá, ale vzhledem k tomu, že je teď auto OK, tak stála za to.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

111men
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 3.1.2008, čtv 11:09

Příspěvek od 111men » 27.6.2008, pát 07:31

takze remenica vymenena cez vikend, 2 dni pokoj, potom vzdy ked najstartujem cca 2 minuty piskot od klinoveho remena - neviem co to moze byt, nova remenica, napinacia kladka, vodiva, lozisko klimy by to byt nemalo, doteraz ok, ten zvuk nastal 2 dni po vymene. Je jedno ci rano, naobed alebo vecer. staci nechat auto stat 5 minut, piska to ci ho startujem este zohriate alebo studene. sprava sa to tak ako keby tie veci neboli vobec menene :smt013
P.S ten piskot je prerusovany, nie je to ako ked piska klinovy remen.
vdaka
AR 156 SW, 2,4 Mjtd 129 kw ( 2004 )
AR 166, 2,4 JTD 110 kw ( 2003 )
AR 147, 2.0 TS, 110 kw ( 2003 )
ex - Alfa romeo 156, 1,9JTD, 77 kw ( 2000 )

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 27.6.2008, pát 10:02

111men píše:takze remenica vymenena cez vikend, 2 dni pokoj, potom vzdy ked najstartujem cca 2 minuty piskot od klinoveho remena - neviem co to moze byt, nova remenica, napinacia kladka, vodiva, lozisko klimy by to byt nemalo, doteraz ok, ten zvuk nastal 2 dni po vymene. Je jedno ci rano, naobed alebo vecer. staci nechat auto stat 5 minut, piska to ci ho startujem este zohriate alebo studene. sprava sa to tak ako keby tie veci neboli vobec menene :smt013
P.S ten piskot je prerusovany, nie je to ako ked piska klinovy remen.
vdaka
a co remenice na klikove hrideli??nemas ji urvanouje v ni guma ktera muze byt natrzena
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

111men
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 3.1.2008, čtv 11:09

Příspěvek od 111men » 27.6.2008, pát 10:46

TO drtikols: zle som to napisal, ale remenica na kluke bola menena, dokonca tej istej znacky ako kupil Hadislav. prave preto ma prekvapuje ze to piska.

nie je to extremne zle, ale vzdy po nastartovani to pocut, rano, ked odchadzam do prace ma pocut asi ako staru vyheglanu dieslovu mrdku.
pritom bolo vsetko menene - az na klinovy remen, ten ma cca pol roka, vyzeral byt ale v poriadku, nasponovany je ok, po stlaceni sa napne.

je to teraz pocut viac ako pred vymenou, to ma zaraza :roll:
AR 156 SW, 2,4 Mjtd 129 kw ( 2004 )
AR 166, 2,4 JTD 110 kw ( 2003 )
AR 147, 2.0 TS, 110 kw ( 2003 )
ex - Alfa romeo 156, 1,9JTD, 77 kw ( 2000 )

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů