Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
EGR už mám v malíčku, tak mi bylo doporučeno vyčistit i klapku. Včera jsem to dělal a myslím, že poprvé po 180kkm co ten motor najel.
Něco takového jsem fakt dlouho neviděl. Poblíž ústí hadice zpětného přívodu olejových par z vany, nevím jestli se olej ke klapce dostává odsud, nebo jestli je malinko mastný vzduch díky turbu, ale je tam. A to mi motor bere oleje naprosto neznatelně.
Olej se v místě klapky míchá se sazema z EGR. Vzniká černá mazlavá hmota, která to celé obalí a má snahu ucpat. Po sání prvního válce za klapkou je ta hmota jak černé plastelína, směrem dál se to víc drolí a připomíná pohled do nevymeteného komína.
Vyčistil jsem klapku a tu část po první válec, dál jsem se nedostal. Černý jsem byl od toho svinstva až za ušima.
Teď dumám co dál. Sání se podle rychlého pohledu zvenčí dá nějak rozpůlit. Nicméně pořádně vyčistit by znamenalo sundat hlavu, sací ventily ven a vzít do dočista celé, včetně dříků a zabroušení sedel ventilů. A na to zatím nemám čas, ani peníze.
Taky mi došlo, že lít do nafty nějaké čistící vodičky nemá smysl, do Mordoru se to vůbec nedostane.
Něco takového jsem fakt dlouho neviděl. Poblíž ústí hadice zpětného přívodu olejových par z vany, nevím jestli se olej ke klapce dostává odsud, nebo jestli je malinko mastný vzduch díky turbu, ale je tam. A to mi motor bere oleje naprosto neznatelně.
Olej se v místě klapky míchá se sazema z EGR. Vzniká černá mazlavá hmota, která to celé obalí a má snahu ucpat. Po sání prvního válce za klapkou je ta hmota jak černé plastelína, směrem dál se to víc drolí a připomíná pohled do nevymeteného komína.
Vyčistil jsem klapku a tu část po první válec, dál jsem se nedostal. Černý jsem byl od toho svinstva až za ušima.
Teď dumám co dál. Sání se podle rychlého pohledu zvenčí dá nějak rozpůlit. Nicméně pořádně vyčistit by znamenalo sundat hlavu, sací ventily ven a vzít do dočista celé, včetně dříků a zabroušení sedel ventilů. A na to zatím nemám čas, ani peníze.
Taky mi došlo, že lít do nafty nějaké čistící vodičky nemá smysl, do Mordoru se to vůbec nedostane.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
Dej to vyčistit do servisu a fakruru předlož Bursíkovi...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
Hlavu sundavat nemusis, ale rail a milion dalsich veci vcetne rozvodu, kvuli cerpadlu. Kdyz mas sani dole, jde vycistit krasne, protoze jde rozpulit.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
Jo jak to sundáš tak je to brnkačka, stačí jen koupit přípravek na čištění krbových kamen a je to...
ale než to vyndáš tak budeš brečet.Já mám sice 2,4 dělal jsem to při rozvodech a s kolegou mechanikem, rozvody byla brnkačka ale dotat to sání je mazec, brání tomu snad všecko co tam je. Odkrouceli jsme pár šroubů z pod auta a pohmatu celý den. Pár fotek jak to pak může vypadat.
ale než to vyndáš tak budeš brečet.Já mám sice 2,4 dělal jsem to při rozvodech a s kolegou mechanikem, rozvody byla brnkačka ale dotat to sání je mazec, brání tomu snad všecko co tam je. Odkrouceli jsme pár šroubů z pod auta a pohmatu celý den. Pár fotek jak to pak může vypadat.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
to co je na tej prvej fotke?
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
to je prosím kulička kterou mi tam vykašlala kočička jménem EGR... stejně jako ve SHREKOVI
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
diky za objasnenie fuuu tak v tej mojej to musi byt tiez dost dobre zas...te
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
Vyčisti to byl mazec. ten odstraňovač mi sice pomoh ale dostat ten bordel z těch škvír...
Cely upatlany a pak to nechtělo jít ze mě. Týden jsem nemoh rukama tam kde to mám nejraději
ale mě těšilo že to mám čiste. Teď jen softwarově vyndat EGRa a DPF a tak i mechanicky ale to už je jinde.
Cely upatlany a pak to nechtělo jít ze mě. Týden jsem nemoh rukama tam kde to mám nejraději
ale mě těšilo že to mám čiste. Teď jen softwarově vyndat EGRa a DPF a tak i mechanicky ale to už je jinde.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
no tak to mi vrav so sadzami mame tiez skusenosti pri cisteni EGR
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
jojo taky se na to chystám, ale když sem viděl ten přístup, tak jsem si řekl, že radši vyndám celý motor a rovnou u toho přetěsním i svody, který se taky rádi povolojí
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mordor v sání u 1.9JTDM 16V
dělal to někdo u 1.9 JTD 16v 103kw
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti