Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Odpovědět
Kotel

Příspěvky: 15
Registrován: 20.3.2011, ned 08:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kotel » 25.5.2011, stř 11:38

Zdar borci, je to už asi měsíc a půl, co mám alfaromeo1 147 1.9 JTD 85 Kw a furt nějak nejsem schopný se s tim sžít a furt se mi něco nezdá v pohodě...napadlo mě zeptat se Vás, zkušených harcovníků na pár rad -

- ze startu mě sere spojka, která zabíra v hrozně krátkém úseku a furt si nemůžu zvyknout na ten ideální plyn, který mi přijde pokaždé někde jinde, takže se mi to někdy přetočí jak v autoškole...
- po výměně rozvorů začal vždycky při přidání a puštění plynu házet nějaký řemen takový chrastivý zvuk nebo vrz, jak když zatřepete peněženkou s drobnýma - je to normální?
- pak je tu zahřívání motoru, hlavně to nehonit aspoň do 80° mi říkali...je nějaký ofiko vzorec, jak ten motor nezničit? do kolika to ideálně točit při zahřívání atd...
- a nakonec mě trochu straší ta rychlost plynu, kdykoliv se toho dotknu, tak to s autem škubne dopředu, cítím jak to vyvažuje setrvačník a mám o něj strach...takže otázka - na jakých rychlostech ideálně řadit a jestli se něco pokazí, když se řadí či podřazuje ve vyšších (někde jsem čet, že u diesela by se nemělo moc podřazovat...)

díkes moc, pročet jsem to tu skoro všecko, ale tyhle věci jsem nenašel...

jo a dík všem, co na mě na cestě blikají ! Ostrava je plná Alf :-) _Q4_
AR 147 1.9 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kubas » 25.5.2011, stř 13:25

na spojku si asi budeš muset zvyknout...
Z rozvodů nic chrastit nemá....
Za studena bych to točil tak někam k max 2500 otáčkám a nedával plný plyn....

Jinak JTD 85kW je docela blbuvzdorný motor, prostě nehoň to za studena a tankuj normální naftu a prostě normálně jezdi. Já s tím motorem ve Fiatu mám 260tkm a všechny důležité součásti motoru jsou ještě originál, takže bych to vůbec neřešil a jezdil....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hajis
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
Bydliště: Zbůch, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od hajis » 25.5.2011, stř 13:29

Asi tak :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive

Kotel

Příspěvky: 15
Registrován: 20.3.2011, ned 08:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kotel » 25.5.2011, stř 15:18

oukej, díky moc a ještě co s tim setrvačníkem a podřazováním? to nemá tendence se nějak pokakávat? chápejte, koupil jsem auto po přečtení X diskuzí, kde se píše, že je třeba ty Alfy šetřit víc jak cokoliv jiného, takže jsem z toho totálně na jehlách kdykoliv do toho sednu :roll:
AR 147 1.9 JTD

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Petr147 » 25.5.2011, stř 15:21

zrovna ta osmiventilová nafta co máš, tak je docela nesmrtelná :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kubas » 25.5.2011, stř 15:25

tak jako pokud tam budeš prát kvalty stylem že v 80tkm podřadíš za 3 a prudce pustíš spojku tak jasně že ten setrvák dostane zabrat a může časem odejít. Ale pokud budeš podřazovat normálně, tak se není čeho bát.... Ten setrvák při běžném používání v poho vydrží 200tkm, není to nijak choulostivá součástka....

Jezdi s tím jak s každým jiným autem, JTD je OK, nejchoulostivější součást AR147 s tímto motorem je podvozek....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Adamsquare » 25.5.2011, stř 16:33

Ten samý motor jsem měl ve 156, to chrastění je volnoběžka alternátoru která jde do kytek, pokud tam už není.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Kotel

Příspěvky: 15
Registrován: 20.3.2011, ned 08:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kotel » 26.5.2011, čtv 08:53

hm, to není vončo. zacinká to vždycky jen při záběru nebo naopak při puštění plynu....
AR 147 1.9 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kubas » 26.5.2011, čtv 09:31

tohle ti nikdo nezdiagnostikuje po netu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Tibalt » 3.6.2011, pát 11:23

Kubas píše:Jezdi s tím jak s každým jiným autem, JTD je OK, nejchoulostivější součást AR147 s tímto motorem je podvozek....
z vlastnej skusenosti mozem potvrdit :) ja mam 88kw verziu. motor ok. ale po 80 000 som menil komplet predne ramena a tycky stabiku. tie nase cesty...
Ex 147 1,9jtd 88kw

Kotel

Příspěvky: 15
Registrován: 20.3.2011, ned 08:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kotel » 7.6.2011, úte 08:59

tyčka mi tam rachotí už od koupě, ale prý to neva.... :-))

já jsem to celé založil spíš kvůli toho, že jezdim po fotrovi co nejúsporněji (proto jsem koupil diesel, to že je to Alfa je až druhotný bonus (i když už kvůli tomu vnitřku bych to za žádnou felcku, fordku nebo fauvé nevyměnil... :)) a prostě to tahám od co nejnižších otáček....

tak jsem se chtěl dozvědět, jestli třeba 1200 je nebezpečné nebo jak to děláte...

píšou se tu spotřeby na jedné trase tam a zpět i 4.6l, čehož nemůžu docílit ať se snažim jak se snažim...
AR 147 1.9 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kubas » 7.6.2011, úte 09:32

pokud motor vibruje a netáhne, je podtočený a dostvává zbytečně záhul.... To ti tady nikdo neřekne jestli 1200 jo nebo ne, to záleží na tvém autě.... :roll:
Rámcově by to asi šlo, myslím že mladá to někdy taky roztahuje z těchto otáček a není s tím problém....
Pokud máš aspoň trochu cit, tak to poznáš. Pokud ne, doporučuju automat.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Adamsquare » 7.6.2011, úte 09:35

Četl jsem jednou článek s nějakým konstruktérem motorů od VW, kde se ho ptali co říká na nízké otáčky, především u automatů, kde jsou dnes schopni točit třeba jen 1000rpm (a dokonce i u benzinu). Jeho odpověď byla vcelku logická a to tak, že SW je nastaven do takového rozpětí aby nedocházelo k poškozením. Pokud to motoru vadí, chcípne. Setrvačník je asi druhá věc, ale jinak to myslím nějaké vady nezpůsobí. Popojíždění v kolonách na spojku je bez plynu třeba jen 800ot. kopec nekopec. Alespoň zvukově to vypadá zcela ok.

Otázka je spíš proč. Ono to někdy na 1200ot. žere víc než na 1500 :wink:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Tibalt » 7.6.2011, úte 14:31

Adamsquare píše: Otázka je spíš proč. Ono to někdy na 1200ot. žere víc než na 1500 :wink:
odpoved znie podla mna krutak a tah motoru...ja do kopca mam radsej 1900 ako 1600 lebo zacina tlacit turbo a aktualna spotreba ide dole aj o 0,3dcl
Ex 147 1,9jtd 88kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Tanguero » 7.6.2011, úte 16:52

Tyhle kecy od konstruktérů, že motor se klidně může podtáčet, bez následků na životnost, beru s rezervou. Já osobně si vždycky představím jak šlapu na kole na nejtěžší převod do kopce. Šlapátka se skoro netočí, já stojím ze sedla a v kole praští a skřípe.. Tam to odnáší vytahaný řetěz, vymačkané kazety a převodníky.
V autě je to podobné jako pokus o zrychlení na šestku ze 60. Jestli dostává na zadek setrvák, klika, ložiska, nebo ozubení v převodovce netuším, ale troufnu si říct, že jo.
Na druhou stranu je zde problém vyššího opotřebení při vyšších otáčkách.
Matematika je neúprosná, ventily víckrát cvaknou, písty kroužkama ojedou válce, ložiska se víckrát otočí, vstřiky vícekrát ejakulují a Multijety dokonce přerušovaně..
Tož si pak vyber..

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od cuhan » 7.6.2011, úte 17:42

Odjak živa řadím podle zvuku motoru, otáčkoměr v tomto ohledu neberu v potaz a určitě motor trpí více při podtáčení než přetáčení :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Ladis » 7.6.2011, úte 18:51

Tak nižší otáčky nejsou problém na rovince ustálenou rychlostí,dojíždění do křižovatek,jízda z kopce a podobně,pokud motor běží hladce a nestávkuje.Největší mor je si myslím,když jedeš v nižších otáčkách a pak zadupneš plyn do podlahy.Třeba u mojí 2,4 JTDm by se dalo jezdit a plynule zrychlovat od těch 1200 ot. a motor by s tím neměl moc problém,otázka je,jestli to stojí za to, abych ušetřil nějakou prašivou decku nafty.Za sebe prostě nejdu pod 1500 ot. z vyjimkou dojíždění do křižovatek nebo obcí,tam v tom nevidím problém.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Liwika19 » 7.6.2011, úte 19:14

jj aj ja stym jazdim vacsinou 1500ot ale tak domov mam plynulu rovinu a na 4 na 55km/h to mam nieco pod 1500ot a motor nema problem, ide plynulo a ticho nevibruje ani nijake "namahave" zvuky nevydava...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Hampice » 10.6.2011, pát 09:48

Taky je něco jinýho jet 1200 ot na dvojku a na šestku že....
Jak píše Čuhan a Kubas: slyšet a cítit, to je základ, tady žádná teorie není nic platná...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od AND1 » 13.6.2011, pon 20:32

Kotel píše:Zdar borci, je to už asi měsíc a půl, co mám alfaromeo1 147 1.9 JTD 85 Kw a furt nějak nejsem schopný se s tim sžít a furt se mi něco nezdá v pohodě...napadlo mě zeptat se Vás, zkušených harcovníků na pár rad -

- ze startu mě sere spojka, která zabíra v hrozně krátkém úseku a furt si nemůžu zvyknout na ten ideální plyn, který mi přijde pokaždé někde jinde, takže se mi to někdy přetočí jak v autoškole...
- po výměně rozvorů začal vždycky při přidání a puštění plynu házet nějaký řemen takový chrastivý zvuk nebo vrz, jak když zatřepete peněženkou s drobnýma - je to normální?
- pak je tu zahřívání motoru, hlavně to nehonit aspoň do 80° mi říkali...je nějaký ofiko vzorec, jak ten motor nezničit? do kolika to ideálně točit při zahřívání atd...
- a nakonec mě trochu straší ta rychlost plynu, kdykoliv se toho dotknu, tak to s autem škubne dopředu, cítím jak to vyvažuje setrvačník a mám o něj strach...takže otázka - na jakých rychlostech ideálně řadit a jestli se něco pokazí, když se řadí či podřazuje ve vyšších (někde jsem čet, že u diesela by se nemělo moc podřazovat...)

díkes moc, pročet jsem to tu skoro všecko, ale tyhle věci jsem nenašel...

jo a dík všem, co na mě na cestě blikají ! Ostrava je plná Alf :-) _Q4_
Ahoj, minulý týden jsem měl auto na rozvodech a dnes jsem vypozoroval stejné nebo alespoň hodně podobné příznaky a to ty, že auto při rozjezdu a při neutrálu začne někdy jakoby chrastit. Jakmile sešlápnu spojku, tak to přestane... přitom popojedu o světla dál a vše v pohodě a za chvíli se to zase opakuje. Když sešlápnu spojku tak to přestane a někdy už i při pouštění spojky se ten chrastivý zvuk objeví. Jsem z toho dost nervozní, protože jsem dal už docela nemalé peníze za ty rozvody a potřebný servis a jsem bez koruny a nerad, aby to bylo něco závažnějšího...
Na co jsi došel?Už si to nějak vyřešil? Jinak budu rád za každou radu všech...Díky moc! :diky
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od yan.ko » 14.6.2011, úte 11:05

Rekl bych, ze te ceka jeste spojka ...
Alfa Romeo Perfection

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od AND1 » 14.6.2011, úte 12:55

No to už jsem zjistil taky, ale teď doufám, že to bude ložisko a bude stačit spojková sada a nebude v prdeli dvouhmotový setrvačník.:-(
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Kotel

Příspěvky: 15
Registrován: 20.3.2011, ned 08:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od Kotel » 14.6.2011, úte 13:24

no já jsem to začal míň šetřit, při rozjezdu na to víc dupat (i když zas v rámci mezí, abych to nevytáčel při zahřívání) a je to v pohodě....stejně tak, jako se zlepšuje můj cit na to řazení, z čehož mám taky radost...jede to prostě míň hbitě jak kobylka, spíš takový pásovec ve městě....ale když vyjedu ven, tak to na tu 4ku táhne nádherně, baví mě to honit dovrchu .. :)) zatím to drží, je to můj prvý diesel, takže podle zvuku těžko poznám, jestli se něco kazí nebo ne, tak snad se něco nedosere....sportu zdar a taky leštěnce! :)
AR 147 1.9 JTD

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Jak s tim jezdit? ..řazení, dostatečné otáčky, setrvačník

Příspěvek od PetrGTV » 3.8.2011, stř 08:22

"vstřiky vícekrát ejakulují a Multijety dokonce přerušovaně"

:hotovej :hotovej tohle mě hned po ránu rozsekalo, díky, hned mám lepší den :smt044
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů