1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Odpovědět
Garfielld
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 23.8.2008, sob 13:52
Bydliště: Zbiroh

1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Garfielld » 25.5.2009, pon 15:50

zdarec, přemejšlim o druhym autě na normální ježdění(nejlíp kombíka) a mám zálusk na Alfu, sice bych nejradši 75ku, ale to ještě chvíli počká, navíc 33ka se dá sehnat podstatně levnějš a snáz. Chtěl sem se zeptat jaxou na tom motory se spotřebou? Chci to auto prostě jen běžně používat(a neumřít za volantem nudou), nepotřebuju aby trhalo asfalt, ale pokud bude 1,4 žrát stejně jako 1,7 tak nemá cenu po ní koukat, ještě sem se chtěl pítat jesli 1,4 spadá do nižší sazby povinnýho ručení jako třeba Felina? Skoro se ale bojim zeptat na spolehlivost :) je to už nějakej pátek zpátky co sem po 33ce hrozně toužil, ale rozhovor s pár majitelema mě od ní nakonec odradil, ale to se kdyžtak nějak zvládne :)
Obrázek

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Rasputin » 25.5.2009, pon 16:40

troska off topic; zohnat 75ku vo verzii SWby ti dalo asi pekne zabrat :wink:
k topicu - osobnu skusenost mam len s 1.7IE 16V BOX + LPG(resp. brat ju vlastnil), a treba uznat zeauto bolo zive, vykonne... spotrebu si uz nepamatam, ale nebolo to nic hrozne(pokial nejazdila furt naplno) + to LPG... alena benzin sa to pohybovalo zhruba 7.5l ?!? Co ale treba dodat je, ze tieto motory su strasne nachylne (v podstate ktora alfa nie) koniec koncou tak aj ta brachova skoncila - strhnute ventily... Ale pokial sa predosli majitel/ia starali, nevytacali za studena, menili olej... tak je to super vozitko. Inu motorizaciu nech odporuci resp. vyhovori niekto dalsi
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Harous » 25.5.2009, pon 19:38

Ta 1.4 ma zdvihovej objem 1351, takze spada o tridu vejs nez Felda. Na normalni jezdeni by asi ta 1.4 stacila. Otazka ale je, jak moc se hodi jakykoliv 20 let stary auto na normalni jezdeni... Uz jsou to vsechno babicky. :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Richie » 26.5.2009, úte 04:49

ac jsem zastance starsich modelu ,tak bych rekl ze treba alfa 145 by byla lepsi volba pro bezne jzedeni
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od jiras » 26.5.2009, úte 16:02

Já mám teda 33 1.4 66kw a dokážu pěkně potrápit týpky v ochcávkách 1.9tdi,na tu kubaturu je to dost živý,hlavně když překročí 4tis.otáček to začne ten pravý koncert.Spotřebu mám po městě kolem 8litrů a to nejezdím s lehkou nohou,dálky dokážu zajed i pod 7l.Na normální jezdění stačí každý auto.Soused má 1.7 16v je to pila ale každou chvíli okolo toho lítá.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

Garfielld
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 23.8.2008, sob 13:52
Bydliště: Zbiroh

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Garfielld » 26.5.2009, úte 16:49

hmm.. pořád teda nevim jesli volit 1,4 nebo 1,7, zvlášť když jsou ve stejný kategorii na pojistku, to že je to skoro babička mi vůbec nevadí, za prvé mám radši starší než novější auta(nesnášim pomocnou elektroniku v autě), za druhý sem 33ku vždycky chtěl, za třetí to auto chci opravdu na ježdění a když už se něco podělá, tak se s opravou asi moc neštvat, a 146tky už by mi bylo líto, navíc pokud vim, tak je 146 unitř prostorově menší, chci hlavně velikej kufr, když někam pojedu s kámošema, tak aby se tam něco vešlo a navíc abych nemusel moc řešit když se mi tam třeba někdo poblije atd.. prostě relax auto, momentálně i jednu babičku z roku 91 mám, takže se nebojim obšas pod to auto položit(snad ne častejš než za volant :) ), navíc o 33ce se vždycky řikalo že má na svojí třídu a rok nadprůměrný jízdní vlastnosti
Obrázek

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od jindřich 333 » 26.5.2009, úte 17:51

šel bych do 1,7 ie - podle mých zkušeností je to asi nejlepší kompromis mezi výkonem, spotřebou a spolehlivostí.
Ten motor je při slušném zacházení opravdu nezmar - řekl bych, že za těch 20 let musí mít 33 naběhané hodně přes 200 000 km a pořád to jede pěkně - pokud nebyl předchozí majitel kokotár a nedupal na ni za studena.
Má trošku jinak rozložený výkon oproti 16v - 8ventil (1.7ie ) jede více od spoda ale zase nemá nad 4000 otáček tak znatelnou gradaci výkonu.

A navíc sehnat slušného 16 ventila je dneska nadlidský výkon - ten kdo ho má, tak ví proč a jen tak ho neprodá - pokud to není úplná vražda, ale 1,7 ie, se dá sehnat pořád celkem slušně.

Jo a je dobrý naučit se řadit s meziplynem :-)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Garfielld
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 23.8.2008, sob 13:52
Bydliště: Zbiroh

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od Garfielld » 26.5.2009, úte 23:07

jindřich 333 píše:šel bych do 1,7 ie - podle mých zkušeností je to asi nejlepší kompromis mezi výkonem, spotřebou a spolehlivostí.
Ten motor je při slušném zacházení opravdu nezmar - řekl bych, že za těch 20 let musí mít 33 naběhané hodně přes 200 000 km a pořád to jede pěkně - pokud nebyl předchozí majitel kokotár a nedupal na ni za studena.
Má trošku jinak rozložený výkon oproti 16v - 8ventil (1.7ie ) jede více od spoda ale zase nemá nad 4000 otáček tak znatelnou gradaci výkonu.

A navíc sehnat slušného 16 ventila je dneska nadlidský výkon - ten kdo ho má, tak ví proč a jen tak ho neprodá - pokud to není úplná vražda, ale 1,7 ie, se dá sehnat pořád celkem slušně.

Jo a je dobrý naučit se řadit s meziplynem :-)
taxi mě přesvědčil, resp budu koukat spíš po 1,7 ,stejně sem po ní toužil spíš :) 16V sem prve psal spíš jen tak, páč vim že je vzácnej a navíc hrozně citlivej na zacházení + pro mě zbytečnej
Jinak s těma meziplynama narážíš na to že na převodovce rády odcházej synchrony? co vim tak na dvojce hodně trpí
Obrázek

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 vs 1,7 vs 1,7 16V ?

Příspěvek od jindřich 333 » 27.5.2009, stř 08:59

jj odchází synchronizace na 2 a na 1, ale hodně tomu pomůže vyměnit uložení (silentblok) u řadící páky a když se naučíš ty meziplyny, tak je to taky v pohodě. Jinak ti přeji hodně zážitku s šílenou 33 - je to hustá motokára :twisted:
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Odpovědět

Zpět na „Alfa 33 & Alfasud“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů