Odlišnosti 905 1+2 & 907

Odpovědět
zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Odlišnosti 905 1+2 & 907

Příspěvek od zde. » 25.3.2010, čtv 12:38

Ahoj, přemýšlel jsem že bych zkusmo sehnal a nahodil snížený podvozek, ovšem našel jsem jenom Lowtec určený pro typ 907. Nevíte prosím někdo jak se to liší od 905?
Naposledy upravil(a) zde. dne 26.4.2010, pon 19:07, celkem upraveno 1 x.
33

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od jindřich 333 » 25.3.2010, čtv 13:53

no jestli si dobře pamatuju, tak podvozek je stejný, rozdíl je až u 3. generace 33 a to od roku 93, kdy je ve předu použitý klasický mcPhearson. Do roku 92 se otáčela těhlice na spodní misce pružiny (mezi miskou a tlumičem je plastové axiální ložisko). Od roku 93 se otáčí těhlice i s pružinou, miska je na pevno a celá těhlice (včetně tlumiče a pera) se točí na horním uložení, které je navíc na 3 šrouby, do té doby na 4.

Takže pokud je podvozek udělanej na auta do roku 92, mělo by to pasovat.

Ale upřímě bych se na to vyprdl. 33 je origo dost nizko a hlavně kvalitu tlumičů z prvovýroby nic nenahradí. Raději bych sehnal nový tlumiče BOGE (origo - je to vlastně SACHS) a nový pera.

Už jen ta cena napovídá, co je lepší - origo BOGE dopředu bude stát kolem 5 tisíc jenom tlumič, k tomu pera tak za 1800 a jsi v tom za 14000 kč jen na předku.

Pochybuju, že nějaký tuzerský podvozek za pár korun bude fungovat líp.

ale třeba se pletu :-) a.vs.s
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od zde. » 25.3.2010, čtv 14:10

Díky moc za odpověď - také mám trochu pochybnosti zdali bych někde už neškrtal. Napsal jsem to špatně, jednalo by se jen o pružiny. Každopádně tedy snížení odložím a budu se věnovat důležitějším věcem _Q4_
33

jiras
Nováček

Příspěvky: 177
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od jiras » 25.3.2010, čtv 14:57

No já mám to uložení na třech šroubech a mám to r.v92,jinak jsem kupoval plynové tlumiče předek i zadek Wktor a k tomu sport.pružiny -35mm V-maxx a spokojenost.Moc to neztvrdlo,příjde mi to jak originál,stejně tvrdý akorát se to nenaklání jak s origo,jinak nikde neškrtám spodkem.Přední tlumiče 3500Kč a zadní 1200Kč.Jinak pružiny všechny 4 za 1000Kč,měly výprodej skladu.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od jindřich 333 » 25.3.2010, čtv 16:34

Co se týče instalace snížených pružin na origo tlumiče, tak to je opravdu nesmysl. Ten tlumič je vyrobený a odzkoušený na určitou délku a tvrdost pružiny a jakýkoliv zásah oproti originálu, je spíš na škodu. Auto je nečitelné, a neupozorní na krizovou situaci, ono to jede jede a najednou se urve. Původní podvozek se spíš zklouzne.
Je celkem naivní myslet si, že neodbornou úpravou vylepším už tak kvalitní podvozek. Spíš bych šel po tlumičích KONI, nebo Bilstein, to má určitě smysl, oproti origu jsou víc do sportovna.

Třeba se k tomu vyjádří Kůrkyn, měl na GTV snížený pružiny (nechal je tam původní majitel) a celkem na ně nadával, co se jízdních vlastností týče.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od Kůrkyn » 25.3.2010, čtv 16:42

Je to tak, tvrdá pružina se musí stlačit větší silou, než sériová a tím pádem se stejnou silou i roztahuje a tuto větší sílu tlumič nezvládne, takže ve finále se to chová jako sériový podvozek s tlumiči po smrti.

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od zde. » 25.3.2010, čtv 18:16

Díky moc za informace. Podvozek se tím pádem odsouvá na poslední místo :wink:
33

jiras
Nováček

Příspěvky: 177
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od jiras » 25.3.2010, čtv 21:36

No ono také záleží od jakého výrobce to je,např H&R jsou dost tvrdé,eibach jak šutr atd.Nevím já měl na více aut sport.pružiny a nikdy jsem s tím problémy neměl.Na origo tlumiče se doporučuje max snížení -35mm,u některých pružin i výrobce uvádí jestli jdou použít s origo tlumiči a nebo musí být sportovní.Každý má na to jiný názor.Co já pozoruji na tom mém tak pérování se nezměnilo akorát se aspoň už tak nenaklání když říznu nějakou tu zatáčku.Pár případů už jsem slyšel když si nějaký mlaďas koupil sport.pružiny a nadával na to ja špaček.Ale když z nich vylezlo že má origo tlumiče po smrti a silentbloky jak žvýkačku tak se není také čemu divit.Něco za něco.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od zde. » 27.3.2010, sob 15:19

Ahoj, tak mám další otázku.. Jak se liší svody? Já vyčetl jen že 16v mají větší průměr trubky, ale že nepasují na 8v, nicméně podle obrázků velký rozdíl nevidím. V čem je tedy prosím rozdíl?
33

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 & 907

Příspěvek od Kůrkyn » 28.3.2010, ned 07:38

16 V má větší vyfukový kanál a svod je tedy taky větší.

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907

Příspěvek od zde. » 26.4.2010, pon 19:24

Nevíte náhodou někdo u jakých aut se používaly tyto mřížky? Myslím jak se odlišují typy u kterých jsou použity.. A vůbec, nevíte o nějakém hutném zdroji informací o 33? (nemyslím servisní manuály, spíš nějakou populární knížku nebo stránky o historii ap.) Příjde mi že tento model je dosti zanedbáván a že si to nezaslouží..
ObrázekObrázek
33

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3575
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907

Příspěvek od crashta » 26.4.2010, pon 19:35

taky se pridavam, informaci neni nikdy dost..
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
Crashtovic veselé vánoce 14.12.2018

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 944
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907

Příspěvek od .myc155 » 26.4.2010, pon 20:37

na te bile je maska z I.generace, cervena je II.gen.
166 busso

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4064
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907

Příspěvek od zde. » 3.2.2012, pát 15:53

Jak se, prosím, liší převodovky u jednotlivých variant 33? 4x4 mě ani tak nezajímá. Jsou zaměnitelné 8v a 16v? Je 1.4 kratší?
33

Odpovědět

Zpět na „Alfa 33 & Alfasud“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host