Spojka upgrade

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 6.10.2012, sob 11:38

Zdraim, v technickém okénku jsem vyslyšen nebyl, tak se poptám tedy tady. Řešim spojku. Origo má 240 mm a vyrábí jí Luk. Jelikož bych rád rozšířil to stádečko pod kapotou a trochu těch Nm by asi taky přibylo, tak pokukuji po spojce Sachs. Jenže ta má průměr 235 mm! Je to problém nebo to tam půjde v pohodě? Setrvák od Sachs má taky 235 mm. Origo bude mít tím pádem asi 240. Nedělal to někdy někdo? Na stránkách squadramoravia.com to řešil člen Roman z Ostravy, ale už nepsal jak s tím dopadl a já tam nejsem členem. Neměl by na něj někdo aspon číslo? Nebo nejradši kdyby se to vyřešilo tady i pro případné další členy. Díky díky :smt023
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od dohnaltom » 21.10.2012, ned 15:02

Přidávám se k tématu, spojka mě čeká co nevidět, tak bych taky rád načerpal nějaké poznatky. Pokud jste to někdo už řešil jinak než standardní sériovkou, dejte prosím svoje zkušenosti do placu. Díky.
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Milano75 » 21.10.2012, ned 15:18

proč sachs??

dle mého uprava z 240 na 235 není úprava ale pitomost
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 21.10.2012, ned 15:52

Z fabriky jsem mel na 1.9JTD Valeo. 235 vs. 240 neni podle me treba vubec resit. Obe budou pasovat. Nebal bych se jit do Valea (sam ho mam a je bez problemu).
Alfa Romeo Perfection

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Dresik » 21.10.2012, ned 16:23

Nakonec jsem tez dal Valeo. A vlastne vsude, kde jsem spojku menil byla Valeacka. I po nejakym tom narustu vykonu drzela.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od dohnaltom » 21.10.2012, ned 23:43

Tak jsem provedl drobný průzkum terénu a zde jsou výsledky:

1,9 JTD - průměr 240 mm
2,0 JTS - průměr 230 mm
3,2 V6 - průměr 235 mm

Je to v podstatě stejné jako u 156 a 147, akorát tam je víc motorizací.
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od dohnaltom » 21.10.2012, ned 23:48

Ještě doplňuji:

1,8 TS - průměr 230 mm
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 22.10.2012, pon 07:33

Milano75 píše:proč sachs??

dle mého uprava z 240 na 235 není úprava ale pitomost
Z čistě laického pohledu to pitomost je, ale když "menší" sachs vydrží větší krouťák, furt to bude pitomost?

Jinak díky Tome, že jsi tu rozjel aspon nějakou aktivitu :-D A s tima velikostma spojek u různejch motorizací fakt čumim! Každopádně, jsi na tom z mého pohledu nejlíp...

yan.ko - ty jsi měl v GT 1.9 235mm spojku? Co jsi měl za rok?
Nevíte někdo, jestli se nechá zjistit průměr ještě před rozebráním? Třeba dle vyraženého čísla nebo tak nějak. Asi né co? Pokud je rozdíl jen ve velikosti talíři a né na ložisku, šíři nebo tak podobně, tak by to teda asi problém být neměl ne? Já jsem ještě spojknu u žádný káry rozebranou neměl, tak nevím, jak na všem moc záleží... Je pěkné, že mi tu cpete Valeo, ale to má taky 235 :wink:
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Dresik » 22.10.2012, pon 12:49

Ja ted ve 160t km sundal spojku. Je tam origo valeo a ma 235. Mam rok 05 a motor po facu euro 4.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 22.10.2012, pon 13:09

No já mám taky 05, ale předface ještě (euro 3) Tak to jsem zvědav s čím příjde yan.ko :-k
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 22.10.2012, pon 14:00

156 face 06/2004 (EUR3), jestli byla 235 nebo 240 nevim.
Alfa Romeo Perfection

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od hno3 » 23.10.2012, úte 18:12

proč pitomost..

OMP třeba na 16VT/20VT coupe je 228 a přitom origo je 235mm... on tam je trochu jinej součinitel tření a hlavně pokud řešíte přítlačák má i jinej přítlak... vemu zas příklad coupe 16v (215mm) a 16VT (235mm)...

16V má 50kg, 16VT 60kg.. pokud koupíte už sportovní přítlačák tak má tak jak ho dáte do stestavy minimálně to co uvádí výrobce.. tj 60kg/16v a 65kg/16vt.. pokud si člověk pohraje s naladěním přítlaku (nám se povedlo naladit 110kg přítlak na coupe 16v přítlačáku..) tak to nemá spojka šanci klouznout i při brutálním nárustu výkonu z původních 102kW./180Nm...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 23.10.2012, úte 18:43

No, takže podle tebe se těch 5ti mm bát nemám, že by to tam nešlo...
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

BotasITC
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 17.12.2010, pát 19:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od BotasITC » 6.12.2012, čtv 22:03

Jedna věc je když držíš spojku s metrem v ruce a druhá jsou katalogový data.
AR145 JTD 208HP 480NM http://horsepowers.in/diskuze/index.php?msg_group=1&action=show&id=105901
EX: AR156 JTDm SW 216HP - opel mi už nesmí do baráku...
EX: Lancia Kappa 2.4 129kW - fajn kočár

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Jenik » 12.1.2013, sob 02:28

Bylo mi řečeno, že valeo je sice levnější, než luk, ale má trochu slabší lamely a vydrží méně než luk, jen na ně víc reklamací... btw Luk repset není jakoby repas, ale je to úplně nové, kdo ví, proč to tak matou..
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 12.1.2013, sob 10:15

Kdo si počká, ten se dočká "upgradovaný spojky" a jednohmotnostního setrváku :butthead:
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 12.1.2013, sob 16:38

povídej, přeháněj!
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od dohnaltom » 12.1.2013, sob 16:56

To jsem taky zvědavej. Nechce se mi na to ani myslet, ale výměna spojky mě už brzo čeká taky :???:
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 12.1.2013, sob 17:01

No tak prestavbovych kitu na jednohmotu jsou mraky. Otazkou je, zda je to reseni. Pro zavodni auta za me ano. U aut denodenniho pouziti si tak jisty nejsem.
Alfa Romeo Perfection

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 12.1.2013, sob 19:56

Proč by to nebylo na denní ježdění?
Já už jednu sestavu mám, jen ten motor vysí v garáži na traverze.
Jednohmota setrvák, odpružená lamela.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Jenik » 13.1.2013, ned 01:43

jsem taky velmi zvedav... Spojka mi zatim drzi, nicmene pruzinky jsou na odchodu, je tezke seslapnout pedal a obcas to lupne
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 13.1.2013, ned 10:47

Kdyby někdo chtěl, v inzerátech prodávám téměř novou seriovou spojku a dvouhmotu na 2,4JTD, 1,9JTD a 1,9JTDm.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2013, pon 11:09

wejwy píše:Proč by to nebylo na denní ježdění?
vibrace/hluk pri volnobehu, vetsi zatez pro prevodovku a kliku, mensi vydrz spojky - pokud jsi tam rovnou nedal kovokeramiku a neustrihne ti to nyty hned.

Mimochodem, jaky kit jsi tam daval?
Alfa Romeo Perfection

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 15:57

yan.ko píše:
wejwy píše:Proč by to nebylo na denní ježdění?
vibrace/hluk pri volnobehu, vetsi zatez pro prevodovku a kliku, mensi vydrz spojky - pokud jsi tam rovnou nedal kovokeramiku a neustrihne ti to nyty hned.

Mimochodem, jaky kit jsi tam daval?
Vibrace ty zřejmě nějaký přibydou, ale nebude to horší než s KO dvouhmotou.
Hluk? nevim no.
Výdrž kliky, převodovky, spojky? To je hovadina s prominutim.
Nebude "odpruženej" setrvák, ale je odpružená lamela, takže se neni čeho bát.
A spojka rozhodně vydrží víc, než sériová :-)
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2013, pon 16:07

Alfa Romeo Perfection

Odpovědět

Zpět na „GT“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů