Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
W43x
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 211
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od W43x » 4.12.2017, pon 15:09

u 1.9 to dela stejne, ale cca do 10-15s je to na klasickych otackach..
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
DPF & EGR & SWIRL OFF by Cendler

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 5.12.2017, úte 01:37

dobrý večer měl bych dotaz dnes jak jsem jel s práce tak jsem stracel výkon plní plyn a auto nechtělo vubec jed při zařazeni a rozjedí mi auto chcíplo, jako by mi vynechalo turbo když jsem vice krát prošlapal pedál na plynu tak bylo vše jak má byt prosím o každou radu komu se to už stalo a co je příčina, 159 2,4 147kw rok 2007.

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 5.12.2017, úte 12:54

>karbon-80: Vystrel jen tak od pasu... zasekavajici egr nebo vaha vzduchu. Zkontroloval bych vse od vzduchoveho filtru az po ventily, vycistil egr, mrkl na vahu.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Zit a zemrit s volantem v ruce!!!

Protector
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 107
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Protector » 5.12.2017, úte 13:36

Nevis v jakých otáčkách? Když mi blbnul EGR, tak se mi to projevilo jednou při couvání, kdy mi auto neustále chcipalo a nešlo vytočit. Další symptom byl, že jsem měl třeba 1800 otacek, seslapl jsem plyn naplno a motor vůbec netáhl. Od 2 tisíc už ok. Vyčistil jsem EGR a vše funguje už půl roku.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 5.12.2017, úte 23:31

Protector píše:
5.12.2017, úte 13:36
Nevis v jakých otáčkách? Když mi blbnul EGR, tak se mi to projevilo jednou při couvání, kdy mi auto neustále chcipalo a nešlo vytočit. Další symptom byl, že jsem měl třeba 1800 otacek, seslapl jsem plyn naplno a motor vůbec netáhl. Od 2 tisíc už ok. Vyčistil jsem EGR a vše funguje už půl roku.

EGR, jsem vyčistil před 5,měsíci a odpojil jsem Klapky, vše fungovalo na,1

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 5.12.2017, úte 23:34

swoop01 píše:
5.12.2017, úte 12:54
>karbon-80: Vystrel jen tak od pasu... zasekavajici egr nebo vaha vzduchu. Zkontroloval bych vse od vzduchoveho filtru az po ventily, vycistil egr, mrkl na vahu.
no mrknu na váhu jen jak poznám jestli je špatná váha vzduchu? jinak EGR, jsem čistil v červenci

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 6.12.2017, stř 09:35

>karbon-80: Vahu je treba logovat... neco malo je treba zde: viewtopic.php?f=37&t=749&p=443245&hilit ... hu#p442230
Zbytek co a jak si musis dohledat ve foru. Nekde je tu toho na toto tema (co logovat, co sledovat, jak by to melo vypadat) zaprcaneho hafo... Nicmene nejlepe je treba zacit logovat v okamziku kdy se problem projevuje a pokude se projevuje jen sporadicky tak to nemusi byt jen tak podchytit ten spravny okamzik.

Me treba vaha pri logovani vykazovala, ze by melo byt vse OK... No ale i tak jednou za cas... cca jednou za tyden az 14 dni prisel stav kdy jsem mel problem s vykonem... jako kdyby auto preslo do nouzaku a ja slapal plynem do prazdna... To se ale stavalo dost nahodne a nedarilo se mi to zachytit do logu. No a proto, ze jsem byl predvedcen, ze to bude tou vahou (uz jen jak se to projevovalo), tak jsem obetoval nejakou kacku a proste to prubnul, vahu vymenil no a cca 2 roky je klid.

PS:
To ze je EGR vycisteny pul roku neznamena, ze je cisty a hlavne spravne funkcni. Muze se zasekavat v otevrene poloze a tomu cisteni nepomuze, ale to by ti treba i cukalo v nizkych otackach... hlavne pri popojizdeni v kolonach atp.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Zit a zemrit s volantem v ruce!!!

Protector
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 107
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Protector » 6.12.2017, stř 17:46

Jak říká swoop, třeba nemusí fungovat správně, i když je vyčištěný. Čistil si i ovládací část?
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 7.12.2017, čtv 00:17

swoop01 píše:
6.12.2017, stř 09:35
>karbon-80: Vahu je treba logovat... neco malo je treba zde: viewtopic.php?f=37&t=749&p=443245&hilit ... hu#p442230
Zbytek co a jak si musis dohledat ve foru. Nekde je tu toho na toto tema (co logovat, co sledovat, jak by to melo vypadat) zaprcaneho hafo... Nicmene nejlepe je treba zacit logovat v okamziku kdy se problem projevuje a pokude se projevuje jen sporadicky tak to nemusi byt jen tak podchytit ten spravny okamzik.

Me treba vaha pri logovani vykazovala, ze by melo byt vse OK... No ale i tak jednou za cas... cca jednou za tyden az 14 dni prisel stav kdy jsem mel problem s vykonem... jako kdyby auto preslo do nouzaku a ja slapal plynem do prazdna... To se ale stavalo dost nahodne a nedarilo se mi to zachytit do logu. No a proto, ze jsem byl predvedcen, ze to bude tou vahou (uz jen jak se to projevovalo), tak jsem obetoval nejakou kacku a proste to prubnul, vahu vymenil no a cca 2 roky je klid.

PS:
To ze je EGR vycisteny pul roku neznamena, ze je cisty a hlavne spravne funkcni. Muze se zasekavat v otevrene poloze a tomu cisteni nepomuze, ale to by ti treba i cukalo v nizkych otackach... hlavne pri popojizdeni v kolonach atp.
no tak to bude 100% váha a EGR určitě ne auto necuká určitě to bude váha stalo se mi při jízdě že auto kleklo dost nepříjemná situace když při 60 km auto chcípne .

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 7.12.2017, čtv 00:35

Protector píše:
6.12.2017, stř 17:46
Jak říká swoop, třeba nemusí fungovat správně, i když je vyčištěný. Čistil si i ovládací část?
ještě ne ale prvně odzkouším váhu pak uvidíme co to bude dělat . ještě bych ze chtěl zeptat na jednu otázku a to je že když auto dlouho stojí a je venku zima a při nastartování mi něco v motoru u rozvodu začne pískat při zahřátí přestane je to jen ani ne pul minuti, rozvody jsem měnil před rokem hned jak měnili začalo pískat .

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 7.12.2017, čtv 00:47

swoop01 píše:
6.12.2017, stř 09:35
>karbon-80: Vahu je treba logovat... neco malo je treba zde: viewtopic.php?f=37&t=749&p=443245&hilit ... hu#p442230
Zbytek co a jak si musis dohledat ve foru. Nekde je tu toho na toto tema (co logovat, co sledovat, jak by to melo vypadat) zaprcaneho hafo... Nicmene nejlepe je treba zacit logovat v okamziku kdy se problem projevuje a pokude se projevuje jen sporadicky tak to nemusi byt jen tak podchytit ten spravny okamzik.

Me treba vaha pri logovani vykazovala, ze by melo byt vse OK... No ale i tak jednou za cas... cca jednou za tyden az 14 dni prisel stav kdy jsem mel problem s vykonem... jako kdyby auto preslo do nouzaku a ja slapal plynem do prazdna... To se ale stavalo dost nahodne a nedarilo se mi to zachytit do logu. No a proto, ze jsem byl predvedcen, ze to bude tou vahou (uz jen jak se to projevovalo), tak jsem obetoval nejakou kacku a proste to prubnul, vahu vymenil no a cca 2 roky je klid.

PS:
To ze je EGR vycisteny pul roku neznamena, ze je cisty a hlavne spravne funkcni. Muze se zasekavat v otevrene poloze a tomu cisteni nepomuze, ale to by ti treba i cukalo v nizkych otackach... hlavne pri popojizdeni v kolonach atp.

chtěl bych ze zeptat co to je Vahu je treba logovat asi dost blbá otázka ale jsem vtom amatér a ještě jsem to neslyšel logovat jak se to dělá budu moc rád když mi někdo poradí předem moc děkuji .

Protector
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 107
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Protector » 7.12.2017, čtv 04:32

karbon-80 píše:
7.12.2017, čtv 00:17
no tak to bude 100% váha a EGR určitě ne auto necuká určitě to bude váha stalo se mi při jízdě že auto kleklo dost nepříjemná situace když při 60 km auto chcípne .
Mne taky cukalo jen 2x při rozjezdu. Pak už to dělalo jen to, že auto prostě občas do 2 tisíc netahlo. Seslapnutej plyn a auto prostě nejelo.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 7.12.2017, čtv 08:24

>karbon-80: Logovat vahu vzduchu znamena, ze pres diagnostiku monitorujes a zaznamenavas do logu hodnoty, ktere ti nameri vaha vzduchu a ktere jsou pozadovany jednotkou. Jak jsem psal, resil jsem vahu cca pred dvema rokama a tedy hodnoty, ktere jsme monitoroval rikam jen od pasu, ale melo by tam byt asi urcite:
- mnozstvi vzduchu namerene vahou
- mnozstvi vzduchu pozadovane jednotkou
- tusim, ze mnozstvi vzduchu dodane turbem nebo pozadovane na turbo
- atp...

Monitoruje se to v ruchnych zatezich ... v klidu, v zaberu, pri lehkem rozjedu, pri prudsim rozjezdu, v ruznych spektrech otacek (od volnobeho az k maximu) ... no a hlavne v okamziku kdy nastava problem. No a taky se to dela nejlip ve dvou, protoze odklepavat start logovani za jizdy je dost na prd.

Namerene hodnoty si ulozis a pak si je nekde vyneses do grafu no a jednotlive krivky by mely idelne kopirovat pozadovane hodnoty ridici jednotky s tim, ze musis zohlednit dobu nabehu turba atp...
Vic ti tady k tomu treba reknou odbornici, kteri to delaji denne a nebo musis proste hledat na foru. Informace i priklady tu nekde jsou.


Jinak pocitej s tim, ze Vaha to byt muze, ale i nemusi. Pokud to nemas nejak podlozeno logem, ze je v hajzlu tak to vpodstate jen pocitove, naslepo a nebo kdo ti co poradil... zkousis. Me to teda nikdy samovolne nechcipalo, na tyhle chcipaci srandy je tam plno dalsich kurvitek.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Zit a zemrit s volantem v ruce!!!

michal96
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Plzen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od michal96 » 7.12.2017, čtv 10:05

ty woe swoop- když neví co to je logovat, tak mu ta tvá přednáška je platná asi jako.... babišovi demokracie :weedman:
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw D.P.F. E.G.R. S.W.I.R.L. off a F.U.C.K. offčáček ,

... je to rebel !!

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 7.12.2017, čtv 18:07

:smt044
Alfa 159SW 1.9JTDm 110kW Q-Tronic

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 7.12.2017, čtv 22:45

michal96 píše:
7.12.2017, čtv 10:05
ty woe swoop- když neví co to je logovat, tak mu ta tvá přednáška je platná asi jako.... babišovi demokracie :weedman:
no tet už vím co to je logovat
:-D

karbon-80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 94
Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
Bydliště: prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od karbon-80 » 7.12.2017, čtv 22:46

swoop01 píše:
7.12.2017, čtv 08:24
>karbon-80: Logovat vahu vzduchu znamena, ze pres diagnostiku monitorujes a zaznamenavas do logu hodnoty, ktere ti nameri vaha vzduchu a ktere jsou pozadovany jednotkou. Jak jsem psal, resil jsem vahu cca pred dvema rokama a tedy hodnoty, ktere jsme monitoroval rikam jen od pasu, ale melo by tam byt asi urcite:
- mnozstvi vzduchu namerene vahou
- mnozstvi vzduchu pozadovane jednotkou
- tusim, ze mnozstvi vzduchu dodane turbem nebo pozadovane na turbo
- atp...

Monitoruje se to v ruchnych zatezich ... v klidu, v zaberu, pri lehkem rozjedu, pri prudsim rozjezdu, v ruznych spektrech otacek (od volnobeho az k maximu) ... no a hlavne v okamziku kdy nastava problem. No a taky se to dela nejlip ve dvou, protoze odklepavat start logovani za jizdy je dost na prd.

Namerene hodnoty si ulozis a pak si je nekde vyneses do grafu no a jednotlive krivky by mely idelne kopirovat pozadovane hodnoty ridici jednotky s tim, ze musis zohlednit dobu nabehu turba atp...
Vic ti tady k tomu treba reknou odbornici, kteri to delaji denne a nebo musis proste hledat na foru. Informace i priklady tu nekde jsou.


Jinak pocitej s tim, ze Vaha to byt muze, ale i nemusi. Pokud to nemas nejak podlozeno logem, ze je v hajzlu tak to vpodstate jen pocitove, naslepo a nebo kdo ti co poradil... zkousis. Me to teda nikdy samovolne nechcipalo, na tyhle chcipaci srandy je tam plno dalsich kurvitek.
moc děkuji a co jsi napsal tak jsem vše pochopil dík

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti