Olej a olejovy filtr

Odpovědět
Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 5.10.2018, pát 21:56

Tak, olej vymenený, aj olej 5W40 vyskúšaný, tak sa podelím o svoje skúsenosti a už to tu nechám tak, aby zasa toto vlákno nebolo príliš dlhé a neprehľadné...

Sundať dekel spod motora bol dosť pôrod, kvôli zahrdzaveným šróbom, vtedy ma schytila myšlienka, že kedy bol ten dekel naposledy dole?? To sa dá vymeniť olej a filter bez odňatia spodného dekla?

Čiže, výpustný šrób má imbus 8, povoliť išiel síce ťažko, ale išiel (podľa stupňa oxidácie sa mi nezdá, žeby bol olej menený minulý rok v júli, ako vravel predchádzajúci majiteľ, ale čo už), povolil som ho normálne Lkovým imbusákom s predlžovacou tyčkou. Ako som už spomínal, chcel som vyskúšať olej 5W40 (vplyv na pískajúce turbo napr.), takže som vypustil starý olej a do motora nalial Total Quartz 9000 energy 5W40 (nei je určený per DPF, ale použil som ho len na pár kilometrov). Filter som nemenil. Najazdil som takto cca 100 km, v podstate sa na chode motora nič nezmenilo, turbo pískalo rovnako, tak som olej vypustil. Vcelku my vydesila jeho farba, bol veeeľmi čierny (viď fotka). Nenajazdil som ani 100 km, ale teda, aspoň som prepláchol motor.
Takže som sa pustil aj do filtra, nejak som ho demontoval (hrany toho plastu dosť zjazdené) a pozerám, že nová vložka vyzerá diametrálne odlišne od starej vložky (viď foto), tak som sa zasa trochu vydesil, či je to v pohode. Ale nakoľko vonkajšie rozmery pasovali a na Autogafa SK boli dostupné oba typy vložiek s popisom "systém Mann Hummel", tak som novú vložku naťukol do toho plastového držiaka a potom už pasovala aj výška.
A potom som nalial olej Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 (na nete som sa dočítal, že je to C3-10 a teda vhodný pre DPF filtre aj Longlife).

Fotky:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Motorovy_olej_159/#
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od romanc » 5.10.2018, pát 22:24

popisu to v bodech aby bylo videt na co reaguji
A) U 88KW verze jde filtr vymenit horem, ale je to obtizne pokud nemas spravne nastroje protoze ho vubec nevidis. Ja ho spodem povolim a horem vyndavam.
B) Jestli je kryt kompletni tak vymenit nejde ani jedno. Ale srouby reznou rychle, zvlast pres zimu neni problem aby uplne zareznul pokud neni osetren.
C) Ten test 5W40 nepoznas na 100km. To je dlouhodoba zmena na X tisic kilometru. Temer hned maximalne rozeznas zmenu chodu motoru (zvuk).
D) Olej z dieslu je vzdy cerny i kdyby jsi ho vylil hned. To by jsi musel mit uplne cisty motor, a nebo proplachovat x litry.
E) filtr je v pohode, musi se tam zamacknout silou aby tam drzel.
F) Nevim proc zrovna tento Valvoline, stoji uplne stejne jako Selenie co tam ma byt a ani jsem nenasel ze by splnoval fiat normu. Ale to je osobni nazor
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 5.10.2018, pát 23:09

Krátko:
C - presne o to išlo, zvuk motora (turba)
D - však hej, hlavne, keď možno 0,3 l starého zostalo kdesi vo filtri a obale filtra. Al eprekvapilo ma to aj tak, na mierke olej vyzerá aj 1000 km čisto
E - len ma prekvapil ten rozdielny design, jeden má plastovú kostru a na oboch stranách O krúžky, druhý len akosi spevnené styčné plochy
F - na viacerých miestach som sa dočítal, že Selenia zas nie je nejaký zázrak, tiež, že pre DPF treba C3,a le staré špecifikácie C3 (2003, 2006) nie sú odolné voči degradácii. Takže preto tento C3-10 (2010). Ale voľba oleja je vo všeobecnosti subjektívna záležitosť. Myslím, že ak to vymením po 15.000 km, s týmto olejom chybu neurobím (asi by som neurobil so žiadnym značkovým 5W30, resp. 5W40). Inak keby som už nemal kúpený ten SynPower 5W30 XL-III, tak tam dám Valvoline All-Climate Diesel C3 5W-40.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Protector » 12.11.2018, pon 20:22

Chlapi, chystám se na výměnu oleje a filtru, ale vůbec z toho nejsem moudrý. Olej už mám objednaný, ale u filtru nevím. Podle ePeru je tam nějáký klasický vedení a kdo ví co ještě. Mám tam na výběr ze 4 možností. která je správná? Nebo se mam na čísla vykašlat a třeba v kelly kouknout na před fl a nějakej objednat? Díky
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 12.11.2018, pon 21:44

Su dva typy, system Mann+Hummel a potom neskor systém UFI, vlozka s takym sosakom. Prelom bol niekedy v roku 2008,niekde píšu 03/2008, inde 08/2008 a niekde dokonca 12/2008.
Mno a ten.Mann Hummel má akoby 2 typy vloziek,ale obe sa daju pouzit:
https://www.rajce.net/f1324187851
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Protector » 13.11.2018, úte 04:27

Super. Díky za odpověď. Pak jsem ještě koukal na fotky a koukal jsem, že půlka má tu šťopku a půlka ne. Takže už vím. Ještě jednou díky.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 13.11.2018, úte 19:01

Hej, hej, so sosákom (šťopkou :-) ) a bez. Mňa skôr šoklo, že tá Mann vložka vyzerala úplne inak, ako tá, ktoré tam bola predtým...som sa zľakol, že to nebude pasovať a si predstav, že ja pod autom, všetko rozhodené...a zrazu vložka opticky iná, som myslel, že ma jeb*e...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Rasputin » 16.1.2019, stř 21:42

Zdarec, opat nas caka vymena(110kw, eko serepeticky off). Doteraz som dotoho sypal Selepič wr 5w-40(bez p.e. ci inych privlastkov). Vymena sa snazim ob 10k tisic, mmt presluhuje cca 2000km. Autak ma tacho 250k(dpf odislo niekedy okolo 150k, tacho), ale je to dovoz tak moc km neverim, presviedca ma o tom aj to, ze spojka zacala mat problemy niekedy pri 200k, co sa mi zda dost skoro. Motor inak bez problemov, od vymeny do vymeny je to bez dolievania(teraz sice som deci dolial uz, ale je ako vravim, kapanek presluhuje). Turbo si po studenom starte jemne hvizda, ale len za studena, po par minutach to prestane, presne ako bolo spominane aj vyssie u ineho uzivatela, nabeh a priebeh ok. Proste motor sa zda byt ok. Co je este vhodne(znacka), miesto selenie, 5w40 bybsom zachoval. Plz nerieste, nalej, co kaze alfa(seleniu), ani ze cokolvek ine stoji tak ako selenia.. proste aka znacka je este ok. Precital som to tu cele, a spominali sa casto, valvoline, shell, mobil1 je jedno co z toho? A staci sa drzat len toho 5w40 alebo trrba kukat aj to ace, alebo to uz splnaju vsetky automaticky.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Tom jr. » 16.1.2019, stř 22:13

Označení 5W40 značí jen hustotu oleje léto/zima. O složení oleje to neříká nic. Je nutné se držet specifikace FIAT a mazacích plánů.

Jelikož sis to nepřál, nebudu psát druhou větu :)
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Rasputin » 17.1.2019, čtv 06:41

ta specifikacia je teda tato?
Fiat 9.55535-N2 oleje pre preplňované benzínové a naftové motory s predĺženým intervalom výmeny s minimálnymi požiadavkami ako ACEA A3/B4-04
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od swoop01 » 17.1.2019, čtv 08:42

>Rasputin: Co tim sledujes? Chces usetrit nebo touha po necem lepsim a nebo dokonce horsim?
Naposledy upravil(a) swoop01 dne 17.1.2019, čtv 09:25, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od x-f » 17.1.2019, čtv 09:17

Selenie není třeba se držet. Teda třeba do benzinového twinsparku se jí držím, ale u JTD motoru, kterej najdeš identickej ve všem možným (Fiat, Opel, Saab) je to imho zbytečný. Proč by musel mít ten motor v Alfe Selenii, když v Opelu jezdí stejně dobře na něco jinýho že.

Specifikace tu byla řečena. Dnes už v mazacích plánech asi najdeš jiné oleje, protože ji později změnili specifikaci kvůli DPF na mid SAPS oleje.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 18.1.2019, pát 08:13

Ja osobne dám nabudúce Valvoline All-Climate Diesel C3 5W-40.

Viskozita pasuje, je aj pre DPF (ja DPF mám)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od tatkoTom » 18.1.2019, pát 16:24

Do Punťákov aj Multiply (...) nám známy automechanik dáva posledné ROKY VAT 10W40. Spokojnosť. Ročný nájazd cca 15000 kilometrov no meníme po zhruba 10000.
Naposledy upravil(a) tatkoTom dne 19.1.2019, sob 08:12, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Tom jr. » 18.1.2019, pát 19:26

Co tak člověka vede k tomu vymejšlet znova kolo? Co člověku stojí za to laborování? 30kč na litru? Proč do těch motorů lejete jiný ojele než se kterejma byl ten motor vyvynutej?

Jedinou vyjímku bych viděl v upgradu typu Miller nebo Yacco ve správný specifikaci. Ale to nebudou ty případy co se tu řeší, jelikož tyhle oleje stojí 2x - 3x tolik co Selenie.

Neberte to nijak zle, jen by mě vážně zajímal ten důvod, třeba se něco přiučím.

PS: Samozřejmě neřeším vraky na dojetí, naše Felda právě jezdí za vyjetej Racing :D
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

JasonCZ

Příspěvky: 11
Registrován: 13.12.2018, čtv 10:46
Bydliště: Vlašim

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od JasonCZ » 18.1.2019, pát 20:52

Mne k tomu třeba vedl fakt, že v době, kdy Fiat psal manuál, se ještě asi nevědělo moc o DPF a v manuálu mi fiat doporučuje 5W-40, který ale nesplňuje požadavky na bezpopelové oleje. V novějších manuálech už zase doporučuje Selenii bez popílku, ale zase jen 5W-30. Takže jsem hledal olej který mi splní požadavky na vyšší tepelnou zátěž a zároveň mi nezanášel DPF. Jestli je to Selenie nebo ne, je už celkem šumák. A pokud si myslíš, že výrobce auta ti doporučí to nej pro životnost, tak se koukni, kolik píše servisní intervaly.
Fiat Croma 2.4 MJT

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 18.1.2019, pát 22:43

JasonCZ píše: 18.1.2019, pát 20:52 Mne k tomu třeba vedl fakt, že v době, kdy Fiat psal manuál, se ještě asi nevědělo moc o DPF a v manuálu mi fiat doporučuje 5W-40, který ale nesplňuje požadavky na bezpopelové oleje. V novějších manuálech už zase doporučuje Selenii bez popílku, ale zase jen 5W-30. Takže jsem hledal olej který mi splní požadavky na vyšší tepelnou zátěž a zároveň mi nezanášel DPF. Jestli je to Selenie nebo ne, je už celkem šumák. A pokud si myslíš, že výrobce auta ti doporučí to nej pro životnost, tak se koukni, kolik píše servisní intervaly.
Tak nejak podobne to vidím aj ja, tiež som hľadal 5W-40, čo je vhodný pre DPFka a takisto taknejak nie som vnútorne presvedčený, že Selenia je TOP...ako pre benzíny tá Selenia Racing 10W60 bude mať opodstatnenie, ale možno nie preto, že je to Selenia, ale jednoducho viskozitná trieda...ešte sa aj kade tade píše o pančovanej Selenii...
Ale možnože pre bežné jazdenie s 1,9 JTD je ozaj úplne šumák, aký 5W40, alebo 5W30 olej tam naleješ, ak ho meníš po max 15000 km...

Takže zas a znovu - je to o pocitoch
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od tatkoTom » 19.1.2019, sob 08:16

Mením najneskôr po 10000.
10W60 - no to tak na rok (alebo na preteky...), je to lákavé, no čo som si pozrel viacero zdrojov - širokorozsahový olej má popri nejakej tej výhode viac nevýhod :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od swoop01 » 19.1.2019, sob 10:28

>Tom jr.: Ja za tim vidim jen vetsinouvou dezorientaci v problematice, informace nactene z internetu, ruznych a nicim nepodlozenych blabolu dohledanych na forech. No a taky marketing ruznych vyrobcu co nektere donuti menit predepsane a jiz zabehle naplne jen pro ten pocit, ze ty nove budou lepsi.

Ja sam pochopim cachry s naplnema jen u specialu, kde je kolem toho spousty zkusenych lidi a hledaji reseni pro lepsi vykon a tim padem vitezstvi i za cenu odrovnani motoru.
Naposledy upravil(a) swoop01 dne 19.1.2019, sob 23:21, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od michal96 » 19.1.2019, sob 10:44

U starého motoru 1.9 jtdm a vyndaného dpf je třeba dávat 5W-40. Výrobce bych řekl, že je egal. Je to starý motor a olej u ropaka stejně brzo degraduje. Tak bych řekl, že nejdůležitější je ho měnit cca 12-max 15kkm, než řešit výrobce.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 21.1.2019, pon 08:22

michal96 píše: 19.1.2019, sob 10:44 U starého motoru 1.9 jtdm a vyndaného dpf je třeba dávat 5W-40.
Mno a ja dám ten Valvoline All-Climate Diesel C3 5W-40, ten je aj pre DPF ;-)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od x-f » 21.1.2019, pon 20:59

Tom jr. píše: 18.1.2019, pát 19:26 Co tak člověka vede k tomu vymejšlet znova kolo? Co člověku stojí za to laborování? 30kč na litru? Proč do těch motorů lejete jiný ojele než se kterejma byl ten motor vyvynutej?

Protože jsou lepší oleje, než předepsaný?

Proč lejt například Selenii PE 5W-30, když jsou dnes lepší oleje?

P.S: Co leješ ty do své 2.4?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Tom jr. » 21.1.2019, pon 21:13

To co tam patří. WR 5W-40

Já netvrdím, že nejsou lepší oleje, ale ty stojej taky víc peněz což mi přijde, že se neshoduje s většinou, co to tu řeší.

Slyšel sem milion případů když lidi pohřbily motor tím,. že mu chtěli dát "lepší" olej. Nikdy sem neslyšel, že by někomu motor začal prát a vařit, protože do něj nalil lepší olej.

Lidi sem píšou "co mám nalejt do svý Alfy, když nechci Selenii? Je to jedno co za 5W40 olej tam naleju? Je 5W40 specifikace oleje?", takovej člověk nemá o oleji ani páru a chce s tím experimentovat, co ho k tomu vede? To prostě nemůže skončit dobře. Když tomu teda nerozumim, tak tam dám co tam patří a je to ne?

Podle mě je to prostě tak, že si někdo někde přečte jak olej XY je perfektní a stojí o 50kč na litru míň, tak si to chce nějak obhájit.

Prostě to co je předepsaný tam patří a s tím ten motor musí v běžnym provozu bez problému fungovat a pokud nestavim auto na okruhy, road racing atp., není potřeba se s tím zabejvat a kdyby všichni lili do aut co tam patří a místo vymejšlení bejkovin šli radší zkontrolovat hladinu toho oleje, nemá půlka mechaniků co dělat.

EDIT: Třeba do motorky taky leju Castrol Power 1 10W-40, protože tam prostě patří a ten motor s tím funguje OK. Radši než abych něco vymejšlel ho před každou jízdou zkontroluju, jestli ho je dost a jestli nesmrdí po benzínu a každejch 5 tis ho vyměnim a věřim, že líp tomu motoru udělat nemůžu i kdybych do něj lil kapalnýho prezidenta dinosaurů.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

JasonCZ

Příspěvky: 11
Registrován: 13.12.2018, čtv 10:46
Bydliště: Vlašim

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od JasonCZ » 21.1.2019, pon 21:37

Tom jr. píše: 21.1.2019, pon 21:13
Lidi sem píšou "co mám nalejt do svý Alfy, když nechci Selenii? Je to jedno co za 5W40 olej tam naleju? Je 5W40 specifikace oleje?", takovej člověk nemá o oleji ani páru a chce s tím experimentovat, co ho k tomu vede? To prostě nemůže skončit dobře. Když tomu teda nerozumim, tak tam dám co tam patří a je to ne?
A přesně to je smysl diskusních for. Nebo bys chtěl forum ve smyslu - Otázka : "Rozsvítila se mi kontrolka motoru a nápis check engine a netáhne mi to nad 2000 ot. Máte s tím někdo zkušenost?". A odpověď : " Jo, zajeď do autorizovaného servisu.".
Tom jr. píše: 21.1.2019, pon 21:13
Slyšel sem milion případů když lidi pohřbily motor tím,. že mu chtěli dát "lepší" olej. Nikdy sem neslyšel, že by někomu motor začal prát a vařit, protože do něj nalil lepší olej.
A stejný milion případů jsem slyšel, když se majitelé drželi toho, co jim výrobce radí a pohřbili motor i víckrát, protože výrobce má vždy pravdu. Viz LL oleje VW.

Prostě to ber tak, že výrobce motorů bude do motorů dávat oleje výrobců, kteří jim nabídnou lepší ceny, nebo s nimi mají něco společného třeba už jen společný stát (FIAT - Petronas, Škoda(za dob českého vlastnictví) - Mogul...
Fiat Croma 2.4 MJT

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od romanc » 22.1.2019, úte 00:52

Tak ono hlavně společnost Selenia Lubrificanti založil přímo Fiat aby dělal oleje co nejlépe padnou pro svoje motory. Na přelomu tisíciletí to byla stále jejich společnost tak si nemyslím že by tam dávali něco ze svého sortimentu co by tomu motoru mělo škodit.

Na druhou stranu v roce 2008 selenii prodaly do Malajsie (petronas) a kdo ví jestli a jak se olej za tu dobu změnil. Specifikace již splňoval tak novou certifikaci asi nepotřebovali.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti