Olej a olejovy filtr

Odpovědět
rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rammstein » 28.8.2018, úte 09:07

Koukal jsem na normy, které splňuje a fakt se dá použít i do dieselu. Měl jsem zafixované, že K patří jen do benzínových motorů, ale tyhle nové plní i normy pro diesely.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Hueeey

Příspěvky: 82
Registrován: 23.2.2018, pát 08:26
Bydliště: Poděbrady

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Hueeey » 28.8.2018, úte 09:33

To nic... já jsem chytrej taky až po tom dlouhém rozhovoru.. :)
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od swoop01 » 28.8.2018, úte 13:06

>Hueeey: Nejak jsem moc nepochytil proc vlastne tam chces nalit neco jineho nez tam je, nebo nez doporucuje manual? Jako vyvracet ti to nebudu, je to tvuj boj a ja na to mam odlisny nazor. Ale hodne me zajima proc lidi vehementne chteji vzdy menit neco, co uz je zabehle a s cim to doposavad fungovalo dobre. Nakecali jim to nejaci mudrlanti z internetu, nebo je to opravdu vlastni iniciativa zkouset neco noveho?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 28.8.2018, úte 15:56

Ja idem dať Valvoline 5W-30 ACEA C3-10, ale dumal som dať 5W-40, kvôli tomu, ž emi niekedy píska turbo, neviete, mohlo by sa to eliminovať? Sranda je, ž eniekedy píska, ale pritom spotreba oleja defacto nulová (za 13.000 km spadlo možno 2mm n amierke, ak vôbec).
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rammstein » 28.8.2018, úte 17:18

Turbo nemusí nutně žrát olej, když píská. A olej už to nespraví, jedině výměna nebo repas turba.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Maly.Jarda

Příspěvky: 8
Registrován: 28.8.2018, úte 21:52

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Maly.Jarda » 29.8.2018, stř 08:23

Dobrý den, najezdil jsem se svojí AR159 1.9 JTDm 110kW už asi 11 000 km od poslední výměny oleje a ted jsem si všimnul na měrce oleje, že mi ten olej trochu přibývá... možná 5-10 mm. Mechoš mi to při minulé výměně nalil po horní okraj a ted už je hladina nad ryskou. Nevíte čím to může být?

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od x-f » 29.8.2018, stř 16:25

Jde ti do něj nafta. Příčin může být více.
Za normálních okolností se jí tam trochu dostane i při regeneraci DPF, respektive spíš při přerušení regenerace.

Jak často se ti vypaluje a necháváš to doběhnout?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Maly.Jarda

Příspěvky: 8
Registrován: 28.8.2018, úte 21:52

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Maly.Jarda » 29.8.2018, stř 21:03

Zhruba po 900 km... ale na diagnostice to nesleduji, tak nevím přesně. Pokud vím, tak jsem jí přerušil snad jen jednou.

Může to být jen přirozený projev vypalování dpf? Nebo co ještě? Já vím, že neumíte věštit, ale jestli je něco, co bych mohl zkontrolovat.......... Dík

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 30.8.2018, čtv 09:33

rammstein píše: 28.8.2018, úte 17:18 Turbo nemusí nutně žrát olej, když píská. A olej už to nespraví, jedině výměna nebo repas turba.
Pískanie je aj tak zaujímavé, típek, čo mi auto predal, vraví, že to pískalo odjakživa a on si tým nabehal 50.000 km a ja ca 13.000 km. A v práci sme mali Octu, kde turbo pískalo odjakživa a odhadujem, že to tak odjazdilo 200.000 km.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rammstein » 30.8.2018, čtv 14:47

Mě před pár lety pískalo turbo u Lybry takovým způsobem, že vždycky, když jsem do ní přesedl a někde pomalu popojížděl, jsem v okolí hledal sanitku. Vydávalo totiž zvuk přesně jako z dálky houkající siréna. Pak jsem zjistil, že má turbo i trochu vůli, tak jsem ho nechal repasovat někde na Vysočině a už několik desítek tisíc kilometrů pěkně slouží.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 1.9.2018, sob 23:06

rammstein píše: 30.8.2018, čtv 14:47 Mě před pár lety pískalo turbo u Lybry takovým způsobem, že vždycky, když jsem do ní přesedl a někde pomalu popojížděl, jsem v okolí hledal sanitku. Vydávalo totiž zvuk přesně jako z dálky houkající siréna. Pak jsem zjistil, že má turbo i trochu vůli, tak jsem ho nechal repasovat někde na Vysočině a už několik desítek tisíc kilometrů pěkně slouží.
Jo, to je presne ono, stále okole seba hľadám sanitku ;-) Ale píska to iba niekedy, nie vždy. a bralo ti to olej, alebo nie?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rammstein » 2.9.2018, ned 09:34

Bralo olej naprosto minimálně, mezi výměnami nebylo na měrce nic poznat, ale hadice sání byly zevnitř permanentně vlhké od oleje, až mi skoro všechny popraskaly.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 2.9.2018, ned 11:55

Mno jo, that´s it. Ale verím, že to tak ešte dlho vydrží.

Skúsim asi ten 5W-40, aj keď, keďže turbo píska za studena, tak to asi nepomôže..

Čo hovoríte na tento olej? Je 5W-40, je C3 a je to Valvoline (verím, že kvalita):
https://www.valvolineeurope.com/english ... r%20XL-III
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od mcernoch » 2.9.2018, ned 14:43

Ferrari píše: 2.9.2018, ned 11:55 Mno jo, that´s it. Ale verím, že to tak ešte dlho vydrží.

Skúsim asi ten 5W-40, aj keď, keďže turbo píska za studena, tak to asi nepomôže..

Čo hovoríte na tento olej? Je 5W-40, je C3 a je to Valvoline (verím, že kvalita):
https://www.valvolineeurope.com/english ... r%20XL-III
Co řešíš olej?
Oprav turbo a pak dělej olej.

Říc si, že mám špatný turbo a doufat že to vydrží je fakt masakr.
Potom se to rozesere ještě víc, opraví se to na oko a bude to chtít prodat.
Navíc mě zaráží, že jsi při koupi věděl, že to píská a stejně jsi to koupil.
Takový lidi by si neměli kupovat žádný auto.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od michal96 » 2.9.2018, ned 15:03

Jen má zkušenost..., mně turbo zaclo hvizdat za studena cca před 140000km (7lety) a stále jezdí. Při ohřátí nehvizda , olej nebere.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od mcernoch » 2.9.2018, ned 15:06

Hvízdat a hvízdat je zajisté rozdíl.
Pokud slyší vedle sebe sanitku, jak popisuje, tak to to už je na zamyšlenou.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 2.9.2018, ned 15:34

michal96 píše: 2.9.2018, ned 15:03 Jen má zkušenost..., mně turbo zaclo hvizdat za studena cca před 140000km (7lety) a stále jezdí. Při ohřátí nehvizda , olej nebere.
Ved tot, típek, čo predával, povedal, že píska už 50.000 km, ja som najazdil ďalších 13.000, zatiaľ. Típek navyše vravel, že mal auto v Alfatuning a tí mu vraj povedali, že to je normálne. Spotreba oleja nemerateľná. A firemné octa pískala podobne počas 200.000 km a ešte sa s tým turbom aj predala.
Tá sanitka, to nie je akože vedľa mňa, ale presne, ako písal Rammstein, akoby z veľkej diaľky, tak slabučko. Čiže to je tichý hvizd. A len zastudena a len niekedy.

@Cernoch - a cože sa auto s chyteným turbom nesmie kúpiť? :D

A olej riešim preto, lebo neviem, aký tam je. A zo skúseností môže mierne iná viskozita ovplyvniť niektoré nedostatky jazdených motorov. Mno však, ja tam ten 5W40 skúsim a poreferujem, či sa niečo zmenilo. Ak sa nič nezmení, pôjde tam už dávnejšie kúpený Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30

CU
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od mcernoch » 2.9.2018, ned 15:39

A je to vůbec turbo?
Nemáš náhodou prasklý štefty a nepodfukuje ti okolo příruby?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ferrari » 2.9.2018, ned 15:43

To bude turbo, ako Rammstein píše, stále počujem akoby z diaľky sanitku. Ale ja vychádzam z toho, že ked je minimálna spotreba oleja, tak extra KO nebude. AKo píše aj MIchal, jazdí s tým desiatky tisíc km. Aj tá firmená octa jazdila. Uvidím, čo ten olej, budem aspoň bádateľ, ničomu neublížim.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

KL4VIR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 9.9.2015, stř 10:58

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od KL4VIR » 3.9.2018, pon 10:18

Nech zrepasovat turbo *varim varim , čím dřív, tím méně to bude stát. Mám zrepasované a vůbec nepíská.
AR 159 SW 2.0 JTDM 125kW

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od michal96 » 3.9.2018, pon 16:53

Co stojí repas?
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

KL4VIR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 9.9.2015, stř 10:58

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od KL4VIR » 6.9.2018, čtv 14:40

Mně stál 12000,- musel se vyměnit celý vnitřek, ale teď je aspoň jako nové a slyšet není vůbec a tlakuje krásně lineárně v celé rozmězí otáčkoměru \:D/ , žádné skoky, nic.
AR 159 SW 2.0 JTDM 125kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rammstein » 6.9.2018, čtv 14:56

Kolik si měl najeto? Předpokládám, že olej se dělal asi podle servisky.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od michal96 » 6.9.2018, čtv 15:01

Dík moc za info o ceně.
Ale jak píší výše, jezdím s tím už takhle 140.000km, 7.let (auto má už 235.000km na tachometru) táhne taky linearně, žádný cukance, jen slabě slyšet při studeném turbu v malých rychlostech po městě.... Takže mé rezumé, kdybych to udělal před 7mi lety, tak vyhozených 12tis.kč, které mě zbyly na ´´plantážníka´´ :weedman: ( http://eshop.interdrinks.cz/katalog/des ... gLGGvD_BwE
P.S. Tím nechci říct, že je to v pořádku a že každý si to může nechat opravit!
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

KL4VIR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 9.9.2015, stř 10:58

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od KL4VIR » 6.9.2018, čtv 19:13

Olej měnim každý rok -no spíš, jakmile mi ukazatel opotřebení oleje klesne pod třetí dílek tak měním, takže tak co 8-9 měsíců, ale mám ji třetím rokem a turbo pohvízdávalo hned při koupi na tachometru bylo 104000km (takže 204000 bylo klasika stočeno) a při 146000 už to byl fakt hukot.
Ale jsme tak trochu mimo téma.
El Dorado :smt023
AR 159 SW 2.0 JTDM 125kW

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 7 hostů