Olej a olejovy filtr

Odpovědět
lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od lukee » 14.3.2013, čtv 07:10

Řekl bych, že ta 5W-30 by mohla mít problém v létě při vysokých teplotách a ostřejší jízdě.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Petr147 » 14.3.2013, čtv 08:02

ostřejší jízdě? tady? vždyť tady je to samej eko jezdec :D

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od xjohny » 14.3.2013, čtv 10:10

Já si myslim, že ten ropáckej motor sotva pozná rozdíl mezi 5W-30 a 5W-40 :) Samozřejmě, většina hlasů je pro 5W-40 a o chlup "hustší" olej bude snad spíš k dobru. Pochybuju, že ty dýzláky tady lidi honěj hned za studena do extrémů..

kravitz: Tak to gratuluju =D>
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 14.3.2013, čtv 10:41

mcernoch: K autu mám vyplněnou servisku a celou dobu bylo servisovaný v autorizáku. Vzhledem k tomu, že tam jsou i blbosti jako výměna střešního podhledu a i nějáký žárovky, tak by tam určitě byla zmínka o výměně DPF. Nemám důvod tomu nevěřit, zatím se všechny záznamy ukázaly jako pravdivé, ikdyž samotné auto je stočené, to ale spáchal dovozce.
Jinak, čistě po technické stránce nechápu, jaký by měl mít olej vliv na DPF. Troufl bych si říct, že naprosto minimální a zanedbatelný, ale zas takovej odborník, abych to mohl skálopevně tvrdit nejsem. Daleko větší vliv ale spíš bude mít kvalita tankovaného paliva a způsob jízdy.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od xjohny » 14.3.2013, čtv 10:44

Je to naopak, DPF má vliv na olej - u verzí s DPF se víc ředí olej naftou, proto má jiné specifikace.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Dallen » 14.3.2013, čtv 10:53

mcernoch píše:
rakonek píše:,ale nechápu jednu věc to by si alfa ryskla cpát olej který není vhodný pro dpf do motorů s dpf :smt102

Ano ryskla,
ten motor není na DPF vůbec stavěnej.
Rysk je zysk :vom:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od xjohny » 14.3.2013, čtv 11:04

Dallen píše:
mcernoch píše:
rakonek píše:,ale nechápu jednu věc to by si alfa ryskla cpát olej který není vhodný pro dpf do motorů s dpf :smt102
Ano ryskla,
ten motor není na DPF vůbec stavěnej.
Rysk je zysk :vom:
Hlavně aby bylo dost oleje na risce :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od bobas » 14.3.2013, čtv 11:58

mcernoch píše:riprex kde bereš jistotu že ti tam vydržel 250.000km když nejsi první majitel?
ja ho sundaval pri 270tkm cca a fungoval jeste--> 1.majitel...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 14.3.2013, čtv 15:19

Tak zpětnej vliv DPF na motor a olej ten samozřejmně tady je, ale jestli by tomu něják jiný olej pomohl, to si nemyslím. Každopádně já se řídím štítkem a serviskou, to samé udělal předchozí majitel a to si myslím, že je i nejlepší, protože první slovo platí...

Ten filtr nejvíc ničí ty jízdy po městě, proto bych to nevztahoval na nájezd. Ba naopak - čím větší nájezd za rok, tím víc km ten filtr vydrží. Pokud někdo na autě natočí 270tkm za tři roky, tak asi po městě nejezdil. U mě byl po těch 250tkm ještě asi i OK, ale už by taky moc dlouho nevydržel. Horší to spíš bylo se sáním. To je teď na autě třetí, bylo to dvakrát měněný v záruce. Teď když tam není DPF, tak se to snad zanášet nebude a klapky jsou odpojený.

HKou
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 17.4.2012, úte 11:28

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od HKou » 14.3.2013, čtv 16:11

Problém je v tom, že olej (a taky nafta) s vyšším obsahem síry a fosforu vede k častějšímu ucpání DPF (víc sazí, NOx, ...), proto je třeba používat ACEA C(3) olej do motoru s DPF. Viskozita, tj. jestli je to 5W30 nebo 5W40 s tím nesouvisí (až na to, že Selenie nevyráběla ACEA C olej, který by byl 5W40 a přece by Fiat nedoporučil cizí olej). Už jsem to tady jednou psal :)
159 3.2 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kravitzUL » 14.3.2013, čtv 22:28

Jsem majitelem 159 teprve od 13.3.2013 :D ... už to datum sdělí, že o ní nic moc nevim a jaký s ní asi budu mít vztah :D
Po hledání a přečtení jednotlivých témat, jsem stejně nenašel přesně co hledám a jelikož nejde založit nové vlákno píšu sem. V sekci DPF i EGR jsou vždy jen nějaké útržky, osobní názory a občas, alespoň zkušenost po úpravě, ale nikde neni přesná funkce popis přesných kladů, záporů atd.

Chci se zeptat na několik věcí :

1 - jsou vůbec nějaké zápory vyndání DPF krom ekologie? :D Rád bych slyšel i přesné klady od někoho kdo tomu opravdu rozumí. (ale i od těch co změnu prodělali, ikdyž ty se tu dají občas útržkově najít) Zajímají mě hlavně následné změny v chování motoru o kolik a jak se zlepší a taky jak moc kladný vliv má odstranění DPF na jeho životnost. A pak jako resumé, kdy nechat DPF nejlépe a nejblíže v pojizeří odstranit? :smt023

2 - ta samá otázka pro EGR ?

3 - jak přesně provést prevenci vrozené vady korodujícího řízení u modelů do r. 2008 ?

Snažil jsem se něco vyčíst i z jiných zdrojů ale třeba u DPF jsem našel několik různých variant a chtěl bych mít ucelený info a pro kondici své italky udělat to nej. :smt035
A ještě k tématu oleje úplně jednoduše.. který olej od Selenie bude pro turbo i motor lepší? 5w40, nebo 5w30? Vliv na DPF tu byl popsaný. Díky za rady :wink:
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kravitzUL » 15.3.2013, pát 04:04

tak jsem koukal, že se tu dá najít nějaká odpověď.. a na první 2 otázky jsem ji našel i díky téhle fa. http://www.autoscan.cz/index.php/vyazeni-egr-i-dpf
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od cendler » 15.3.2013, pát 08:27

kravitzUL :

1) motor svojí starou konstrukcí si s DPF moc nerozumí, ale funguje to, po ujetí většinou 100t/km(někdy dřív) začínají první problémy - EGR ventil, ucpávání DPF filtru, zanesení sání, které způsobuje problém s vířivíma klapkama, který mají problém se otvírat, tím pádem upadává táhlo klapek, nebo samotná klapka.
Způsobeno pouze tím, že když je DPF přicpané a jedeš třeba ve městě, tak spaliny místo toho aby šly pomalu ven, tak se vrací zpět do motoru a tím se ten motor zakarbonovává a vznikají problémy výšše psané.
Po vyndání DPF, se citelně v nizkých otáčkách zlepší reakce na plyn, auto táhned od nižších otáček cca 1400ot/min, už by měl být cítit táh od turba, klesá malinko spotřeba po době až se stím člověk naučí jezdit. Motor se začne pomalu čistit od bordelu co se tam usadí, samozřejmě takové to klasické vyčištění to nebude, ale tam kde proudí nejvíc vzduch to bude čisté, na důkladné očištění se to musí rozebrat.

2) já zaslepení moc nedoporučuji, ale nechávám na majiteli, po zaslepení se citelně prodlužuji ohřátí motoru, zejména v zimním čase je to o dost déle, než s funkční EGR, to je asi hlavní nevýhoda

3) žádná neexistuje, jen měnit kapalinu, většinou to nikdo nedělá

Pokud bude DPF venku, tak stačí Selenie WR 5W-40
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od lukee » 15.3.2013, pát 09:02

Čendo - ohledně tech klapek... Prý jsou dva druhý sání, hliníkové a pozdější, novější plastové. Údajně paradoxně je to plastové sání odolnější vůči problémům s klapkama, než to hliníkové. Může to někdo vysvětlit proč?

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od xjohny » 15.3.2013, pát 09:20

Ten EGR by se měl zaslepit aspoň tou "originální" záslepkou s 1-3 dírama. Neni potom potřeba ani žádný zásah do ŘJ a motor žádnou chybu nenahlásí.

Já to tak udělal a zmizelo cukání za studena.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kravitzUL » 15.3.2013, pát 11:48

dík za info mám ji 2 dny a tyhle ptákoviny jsem nikdy neřešil.

Ale u otázky 3 jsem myslel řízení, kdy ti zatuhne volant vlivem vlhkosti a následné koroze nějakých komponentů-prý je to vrozená vada do r. 08. Ještě než jsem kupoval 159, tak jsem dostal od Matese radu, že stačí odmontovat volant a jednou za rok tam někde pod nim a tím plastem něco promazat, ani nevim co nějak jsem to neřešil nebylo jisté, že bude 159.

Jinak k EGRu... myslíte, že je dobré teda nechat cpát do sání výfukové plyny a nechat ho postupně i s jeho komponenty zanášet? Jaká je teda cca. doba, nájezd(je mi jasné, že to ovlivňuje styl jízdy), kdy začně být už první nežádoucí zanášení, co by mohlo už ovlivňovat některé komponenty, prostě jak často preventivně čistit :D ? Nebo jestli je existuje vůbec nějaká prevence tohodle zanášení..amatérsky mě tak napadá-pořádně ji protáhnout potvoru :smt035 O EGRu jsem se dokonce dočetl přirovnání, jako spojení WC přímo s umyvadlem :D Takže říkáš nechat EGR a hlídat si jeho zanešní s čistotou sání a občas vyčistit, protože jak jsem se dočetl EGR je hlavně otevřen na volnoběh a do 50 % výkonu, což je hlavně jízda za studena.(pak dává smysl co říkáš ty o ohřátí motoru, kdy do sání nepůjde jen chladný vzduch) Ale otázka je jak moc se s ním motor ohřeje rychlej, když jak jsem se na druhou stranu dočetl se sníží množství kyslíku ve spalovací směsy a tím pádem i dojde k poklesu spalovacích teplot? A to si jako úplný laik (co si mění tak ramena, tlumiče-zatim :D ) ani nedomýšlím, jak moc dobré bude pro motor když se do něj cpou výfukové plyny? .. na tohle byl také konstruován..?
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od ssvd » 15.3.2013, pát 12:23

Řek bych že EGR tu bylo asi dřív než tenhle motor, je to běžná věc na spoustě motorů už hodně let. Jinak já jsem čistil EGR ted podruhé po ujetí cca 30 000 km s filtrem DPF a nebylo to nic hrozného, tenký povlak tam byl ale fakt to nebyla žádná hrůza. (jen kvalitní nafta, občas VIF) Pravděpodobně by to ale bez DPF bylo ještě lepší.
Naposledy upravil(a) ssvd dne 15.3.2013, pát 12:38, celkem upraveno 2 x.
AR 159 SW 1.9 JTDm

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od kravitzUL » 15.3.2013, pát 12:34

to máš pravdu..EGR neni žádná novinka. No zatim budu nad jeho řešením přemýšlet. Ale DPF, alias špunt v prdeli půjde ven co nejdřív.. :smt023
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ladis » 15.3.2013, pát 18:49

S tím EGR je to trošku jinak, se mi zdá, že je tam výměník, kde ty spaliny, který jdou přes EGR ohřívají vodu.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od speedy » 15.3.2013, pát 19:29

hele neplet se do toho joooo, tohle jsou 159káááři :-D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od rakonek » 15.3.2013, pát 19:33

Ahoj vím že se záslepka egr dá v poho vyrobit,ale kdybych ji chtěl origo kde ji nejlépe objednat a jaká je cca cena :diky
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od Ladis » 15.3.2013, pát 20:04

Origo jde objednat v autorizáku, ale morálně by jsi za takový kousek plíšku tolik peněz nedal :roll:
Speeďochu, se divím, že to tu vůbec pročítaš, tak drž pec :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od riprex » 15.3.2013, pát 21:27

kravitzUL: Řízení nezabráníš, maximálně pro něj můžeš udělat to, že tam dáš zelenou Tutelu GI/R. Ten problém vůbec není v korozi - guma těžko zrezne navíc u volantu je jen přístup k volantové tyči, která spojuje volant s hřebenem řízení, tam se nemá snad co rozbít. Problém je v simerinku (guferu) na pravé straně (u spolujezdce) na tyči řízení (té co obsahuje hřeben a hydraulický píst). V předfaceliftovejch verzích není dostatečně dimenzovanej a prostě časem povolí. Většinou je to ale postupný (ubývá kapalina), né že by to hned vyteklo a nešlo. Ikdyž pokud vím třeba sunicovi to odešlo z ničehož nic :smt102

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od cendler » 15.3.2013, pát 21:48

lukee : pravda je taková, že jsou dva druhý a to hliníkové, to má vždy vířivé klapky a potom plastové a ty jsou taky dva druhy, jedno má a druhé nemá klapky, pokud tam jsou, tak to vidět zhora nejde, táhlo je zespodu sání
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Olej a olejovy filtr

Příspěvek od sunic » 16.3.2013, sob 09:36

To jo, já to měl ráz na ráz a stál sem.. :-(
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů