Tlak Turba

Odpovědět
Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 22.6.2010, úte 07:23

Zdravim vsechny alfisty, chtel bych se zeptat ohledne prubehu tlaku turba ukazovaneho na budiku. Kdyz slapnu na plyn, nechavam auto rozjet, tak tlak vystoupa az k maximu 1.6baru, ale po chvily nasledne trosku klesna na nejakych 1.3-1.4 aniz bych ubral plyn, po chvilce pak zase natlaci tech 1.6. Je to normalni nebo mam nekde nejakou netenost v sacim potrubi, kudy mi to utika? Diky za rady.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.6.2010, úte 07:38

Ja myslim ze to je v pohode, urcite to ma funkci overboost (kratkodobe zvyseni tlaku turba)
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 22.6.2010, úte 10:59

je to celkem normální je to ochrana motoru, ale mělo by to být třeba 1,6 a pak jenom klesat s rostoucíma otáčkama.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Milano75 » 23.6.2010, stř 22:37

cendler píše:je to celkem normální je to ochrana motoru, ale mělo by to být třeba 1,6 a pak jenom klesat s rostoucíma otáčkama.

ex - PASSAT 1,9TDi PD 115PS 285Nm AJM, EGR off, Turbo 96KW výkonu 160PS a 410Nm :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 24.6.2010, čtv 00:03

Milano75 píše:
cendler píše:je to celkem normální je to ochrana motoru, ale mělo by to být třeba 1,6 a pak jenom klesat s rostoucíma otáčkama.

ex - PASSAT 1,9TDi PD 115PS 285Nm AJM, EGR off, Turbo 96KW výkonu 160PS a 410Nm :smt023
nj chudinka, hlavně měla změřený výkon na 160ps, jinak jezdí někde u Přerova
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 24.6.2010, čtv 00:04

Oskar píše:Zdravim vsechny alfisty, chtel bych se zeptat ohledne prubehu tlaku turba ukazovaneho na budiku. Kdyz slapnu na plyn, nechavam auto rozjet, tak tlak vystoupa az k maximu 1.6baru, ale po chvily nasledne trosku klesna na nejakych 1.3-1.4 aniz bych ubral plyn, po chvilce pak zase natlaci tech 1.6. Je to normalni nebo mam nekde nejakou netenost v sacim potrubi, kudy mi to utika? Diky za rady.
dneska jsem to zkoušel a na 1,6 mi nevylezla ani kdybych se potento, nejvíce malinko za 1,5bar
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Ladin 164V6 » 24.6.2010, čtv 09:18

Tak ten budik nebude buhvijak presnej...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 25.6.2010, pát 10:17

dneska jsem to zkoušel a na 1,6 mi nevylezla ani kdybych se potento, nejvíce malinko za 1,5bar[/quote]
To sedi. A pak i kdyz porad pridavam to klesne cca na 1.0 a pak zacne stoupat znovu. Je to tak O.K.?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 26.6.2010, sob 08:10

tak to normální není, pokud šlápneš na plyn a držíš ho na podlaze a tlak ti vyleze na 1,5bar pořád držíš a klesna na 1bar a ty pořád držíš plyn a on zase leze na 1,5bar, tak to normální není, cítíš tam pokles výkonu?
pokud ne, tak bych to viděl na špatném budíku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Vladiss1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 28.12.2010, úte 12:34
Bydliště: SK, Trnava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Vladiss1 » 17.2.2011, čtv 22:57

Mne to tak podobne tlaci: Pri pomalom zvysovani otacok som to zatial nepozoroval (do 3000 ot)
ale pri razatnejsom zosliapnuti pedalu natlaci cca 1,5 bar a potom hned klesne cca 1,0bar. Ubytok vykonu pri tom necitim ale prave naopak citim zyvsenie akoby "nakopnutie"

Ako to je spravne netusim? Ci je to nasledok variabilnej geo turba alebo tymi 4 skrtiacimi klapkami v sani alebo obtok ventil netusim.
Ale mylsim ze to tak asi ma byt!!! viz popis testu tlaku turba v elearn-e (ak som to dobre prelozil a pochopil)


Cestná skúška vozidla (pri dodržaní rýchlostných limitov platných) a vykonajte nasledujúci test:

- Na trasy diaľnice, aby vozidlo moholo dosiahnuť 2500 ot / min na 4. rýchlostný stupeň.

- Začať grafické akvizície stlačením tlačidla štart na diagnostické zariadenia a 2 sekundy neskôr plne zošliapnite pedál plynu, kým sa otáčky motora 3500 ot. / Min.

- Akonáhle je táto rýchlosť je možné dosiahnuť úplne uvoľnení plynového pedálu.

- Zobrazenie výsledného grafu a tlaku konštantný prierez, s výnimkou počiatočnú vrchol, by mala byť čítanie 1900 -2080 mbar (1444 -1581 mm Hg), čo zodpovedá preplňovanie hodnote 900 -1080 mbar.

- Na diaľnici trasu s fast-pohybujú prevádzky, nechajte vozidlo dosiahne 2500 ot / min v 3. prevodovom stupni.

- Začať grafické akvizície stlačením tlačidla štart na diagnostické zariadenia a 2 sekundy neskôr plne zošliapnite pedál plynu, kým sa otáčky motora 3500 ot. / Min.

- Akonáhle je táto rýchlosť je možné dosiahnuť úplne uvoľnení plynového pedálu.

- Zobrazenie výsledného grafu a tlaku konštantný prierez, s výnimkou počiatočnú vrchol, by mala byť čítanie 1900 -2080 mbar (1444 -1581 mm Hg), čo zodpovedá preplňovanie hodnote 900 -1080 mbar.



p.s. Zo zaciatku kym je motor studeny aj vam tlaci turbo tak do 0,5 bar?? Je to spravne?? Alebo nejaka zavada??? Alebo je to tym, ze sa priliz moc bojim za studena tomu pridat?
Je to moj prvy JTD tak nemam skusenosti :-k
dakujem.
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od ReznikCZ » 18.2.2011, pát 09:14

Taky jsem si vsiml ze za studena mi auto neda vykon, presne takhle to bezi u BMW, kdyz je studeny dava protitlak plyn. pedalu a turbo skoro nebezi u 159 jen malo dava turbo a auto je linejsi pricemz mi nereaguje na seslapnuti plynu. . no aspon vydrzej me to neva ba naopak :wink:
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Tlak Turba

Příspěvek od jurki888 » 18.2.2011, pát 09:55

mne to tiez nevybehne na 1.6 max 1.5
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

facny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 17.1.2011, pon 10:46

Re: Tlak Turba

Příspěvek od facny » 18.2.2011, pát 10:51

Mě se točí dokola a zrovna když z budíku vystříkne voda tak už mě sundavají z atrakce na Fučíkárně :supz:
AR 159 SW 2,4 jtd 147kw - 2006

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Žížal » 18.2.2011, pát 17:58

Cestou z prace jsem to zkusil - jak je motor ohraty a proslapnu plyn na podlahu tak drzi tlak cca 1.4-1.5 a drzi ho dokud nedam nohu z plynu, pak klesne ale staci seslapnout znova a tlak leti nahoru. Schvalne jsem to zkusil na sestku od 2000ot do cca 4000ot a celou dobu plny tlak.

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Sgt. » 21.2.2011, pon 13:22

Tak mi to nedalo a taky sem ozkoušel jak to tlačí. Když to přišlápnu, tak tlak vyleze kousíček za 1,5 a drží tam dokud nepovolím naftový pedál. Když povolím okamžitě padne dolu a při dalším sešlápnutí zase stoupá za 1,5 a drží dokud nepovolím. Tak nám tu vystupuje otázka co je dobře a co špatně?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Hampice » 21.2.2011, pon 17:05

Já mám na 99% prasklou hadici od turba do intercooleru a dělá mi to ten první případ. Čiže po plynu na podlaze to vyletí k 1,6. Pak to trochu padne - cca na 1,2 a pak to zas pomalu leze s otáčkama nahoru, ale k 1,6 už se to nedostane...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Tlak Turba

Příspěvek od jurki888 » 21.2.2011, pon 17:21

to by ti sicalo jak hovado a ziaden vykon by nebol
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kudrt » 21.2.2011, pon 17:47

Ja si myslim, ze 5ti val tlaci jinak nez 4val... ti co tady tvrdej ze jim tlaci porad naplno maj 5tival a tem co to trochu pada maj 4val....
:roll:
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Hampice » 21.2.2011, pon 18:11

jurki888 píše:to by ti sicalo jak hovado a ziaden vykon by nebol
Však taky jo, ale jen když je to studené :smt102
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

swist
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Registrován: 30.11.2010, úte 22:41
Bydliště: Jičínsko

Re: Tlak Turba

Příspěvek od swist » 21.2.2011, pon 18:31

kudrt píše:Ja si myslim, ze 5ti val tlaci jinak nez 4val... ti co tady tvrdej ze jim tlaci porad naplno maj 5tival a tem co to trochu pada maj 4val....
:roll:
Mně to tedy zatím nepadá... :-D Ale já mám Alfu teprve 3/4 roku. :smt033
AR 159Sw JTDm 110kw

geri.s

Příspěvky: 1
Registrován: 26.2.2011, sob 10:22

Re: Tlak Turba

Příspěvek od geri.s » 26.2.2011, sob 10:53

ahoj všichni, skvělá diskuse, rád bych k ní přidal moji verzi s tlakem turba. u mé 159 sw, 2.4jtd, man., r.v. 2007, tlačí turbo od nova max. cca. 1.53 bar a to pouze u 2. a 3. stupně, u jiných stupnu max. 1.5 bar., kdy plnící tlak následně poklesne na 1.0 - 1.3 bar a opětovně stoupá k hranici 1.5 bar. žádný pokles výkonu u toho nepocituji a akcelerace je plynulá. Rovněž jsem to konzultoval se servisem (vše v pořádku), m.j. u případného chybného poklesu tlaku, nebo jiné poruchy turba, by se rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru. ::s29::

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 26.2.2011, sob 11:43

Ja myslim, ze to je hlavne tim, za ten budik neni primo napojen na cidlo tlaku v sani, ale hodnoty taha z ridici jednotky, tzn. mohou byt pouze informativni, nebo zobrazovany se zpozdenim, nebo mohou byt preddefinovane a se skutecnym tlakem v sani nemaji vubec nic spolecneho.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 26.2.2011, sob 13:35

Tak já si nemyslím, že by tam dávali budík jen na "parádu" a ukazoval něco jinýho než je realita. Osobně si myslím, že ať jej "pohání" cokoli, tak to bude realitě hodně blízké né-li přesné. Jinak mě ukazuje podobné tlaky jako tu popisuje většina. Jen teď co jezdím se zaslepeným egrem, tak mi přijde, že tlačí víc.. pocitově to nepoznám, ale budík ukazuje o něco vyšší tlaky než předtím.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 26.2.2011, sob 16:17

Ja si prave myslim, ze tam na tu paradu je. :D
S tim EGRem je to logicke, neztraci se pres nej zadny tlak. Vetsina tech EGR ventilu po 100.000tis. uz nepracuji tak jak maji a ne uplne doviraji a pak se tudy ten tlak v sani ztraci.
EGR otvira od 800 do 3000 otacek, pak by mel zustat zavreny. Ale treba me si myslim, ze nekdy zustane otevreny nebo nezavre tak rychle a zatah turba se pak nekona, pridavam a nic, chova se to jak atmosfera.

Muzu se jen zeptat, kde si ho nechaval zaslepit? Taky bych do toho sel.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 26.2.2011, sob 17:33

Ohledně toho budíku.. asi si budu stát za svým, protože si nemyslím, že by do auta v pořizovací hodnotě cca 900tkč cpali jen něco na potěchu oka. A kdyby to tak bylo, už by to určitě někde v testech novináři vytáhli. Každopádně po zaslepení toho egru se fakt změnila reakce toho budíku, takže to někde nějakou provázanost na sání-tlak turba mít bude. Jinak ten EGR je zaslepenej naprosto jednoduše, mechoš ho sundal a mezi tím egrem a zpětnou trubkou z výfuku je podložka ve tvaru oválu s kulatou dírou uprostřed, tak si tu podložku obkreslil na dvojku plech, bez té vnitřní díry a vyřízl. No pak to nabušil zpátky a od tý doby to fakt táhne téměř o minimálních otáček- asi tak jak by oktávkaři řekli "že táhne hezky vocpodu". Fakt super, jen mi svítí kontrolka motoru, a to protože mám ten egr fakt už nefunkční a jednotka o tom ví a i kdeyž jsem to vymazal přes diag, po pár km se zase rosvítila. Tak řeším jestli koupit egr novej, nebo to nějak ošidit aby mi ten motor nesvítil..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 9 hostů