Tlak Turba

Odpovědět
Beran.Martin

Příspěvky: 14
Registrován: 27.8.2014, stř 16:59
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Beran.Martin » 21.7.2015, úte 16:06

JamesGSXR píše:Měl jsem to samé, 4000rpm a auto do nouzáku, slabý výkon, vyšší spotřeba, vyšší vibrace a v turbíně meluzína. Tak se sundalo turbo které mělo vůli jako kráva a ve vnitřku už špony. Takže šlo okamžitě na repas a dneska už je alfina zase v kupě a jede jako ďábel :) jinak diagnostika hlásila nedosažen plnící tlak.

Jak dlouho už máš turbo po repasu? pořád frčí? myslel jsem že to bude turbo v háji. teďka nevím jestli mám vzít nové nebo repas :)
Dík za odpověď

JamesGSXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 25.3.2015, stř 20:55

Re: Tlak Turba

Příspěvek od JamesGSXR » 22.7.2015, stř 02:45

Dlouho ne asi měsíc a běží v pohodě, dělala mi to jedna firma v Ostravě i když teď se stěhují někam do Nového Jičína a šel jsem tam na doporučení známých automechaniků že odvedou kus kvalitní práce taky na to dali rok záruku. Brácha má od nich repas v superbu a má na něm natočeno něco přes 120tis a to najel ani ne za dva roky takže to dostává docela garde a zatím bez problémů. Vůbec bych se toho nebál lepší než turbo z polska nebo nedej bože z číny.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Tlak Turba

Příspěvek od romanc » 22.7.2015, stř 19:07

Zdravim pred 3mi mesici jsem se stal majtelem 159ky. rok 05/06 (nespecifikovan) JTDm 1.9 85KW, dovezenou z belgie a najeto pry 139,5tis (nelze si to na 100% overit, krome relativne verohodnych informaci z servisni knizky) ted mam 141,5tis a zacal me trapit tlak turba. 2 mesice od koupi vse v poradku auto jelo krasne (az na hur ojetou prevodovku). Jel jsem do prace a vse v poradku, pres noc stalo a rano kdyz jsem nasratoval padlo do nouzoveho rezimu a vyskocila kontrolka chyba turba. Diagnostika rekla chyba snimace tlaku turba a chyba snimace madmorskeho tlaku (nebo tak nejak). Provedl jsem vymaz a auto do nouzaku pak uz nepadlo. Jenze nastal problem s tlakem turba, ktery se tu hodne popisoval.

Hned po zasunuti klice vyskocil tlak na 0,2-0,4 a nikdy neklesnul niz. Pri jizde jsem pozoroval jak tlak kolisa. Po zabrani turba byl tlak do 2,2tis ot na maximu. Pote padl na 0,8-1 a pak zase stoupal nahoru, nad 2,8tis zacal tlak klesat. Auto do kopce nechtelo tolik tahnout jako drive, a kdyz melo kolem 2,2tis ot byl citelny zaskub na 0,5-1sec ze doslova vypadlo turbo (klesnul tlak) a pak se znova chytlo. To se delo pri rozjezdu, pri jizde v rovine i do kopce.

Dneska jsem vymenil snimac za novy od bosche a rucka se chova jako drive. Po zasunuti 0, pri zmacknuty spojce 0, bez spojky a bez plynu pri jizde do 0,2-0,4 (podle poctu otacek). Jenze kolisani se nezmenilo. kolem 2,2tis stale je videt pokles z 1,6 na 1 a pak zase vyleti nahoru. Vypadek vykonu (pri poklesu tlaku) jsem pocitil pouze 2x a jen pri jizde do kopce na 6ku. Jenze Jak jsem ted jezdil pul mesice se spatnym snimace nejak si nejsem jisty jestli to tak ma byt nebo je stale nekde chyba. Tim padem pisu vam (bohuzel az ted protoze nesla registrace) zda mate nejake napady, informace cim by to mohlo byt.

EGR i DPF v aute mam, stale original. EGR nevim v jakem stavu, DPF mam plny na 85% naposled zjistovano pred 1tis kilometru a cekam kdy se vyvola regenerace (jak casto se vyvola?).

Diky vsem za jakoukoliv pomoc
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 22.7.2015, stř 21:10

To co ti to teď dělá, je to normální, tohle dělá regulace na turbo, to ti muselo dělat i před tím, než se to rozbilo to čidlo, jen si to nepamatuješ.

Regenerace se děje cca kažných 1000km při klasickém ježdění, při jízdě jen město tak klidně 500km, a jen dálnice tak i 1500km
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Tlak Turba

Příspěvek od romanc » 22.7.2015, stř 22:20

Aha, takze i to cuknuti u 2tis ot co se nekdy stava? Je mozny ze jsem to nevnimal a uzival si euforie z koupeni.

Co se tyce regenerace vim ze chtela probehnout (aspon podle kontrolky) kdyz to nastartoval v autobazaru (to bylo nekdy na konci kvetna), ale pak hned vypnul motor takze ji prerusil. Od te doby (najeto neco pres 2tis km) jsem nevidel naznak ze by naskocila regenerace. Jezdim nepravidelnou kombinovanou jizdu. Nekdy 5x do tydne 5km mesto, nekdy zas 3x do tydne 35km (okresky takze stabilni rychlost 90-120km/h) a sem tam dalnice usek 90km se stabilni rychlosti 130-150km/h.

Pri tehle jizde by uz se mela minimalne jednou vyvolat podle toho co popisujes. Je mozne ze by tomu zamezoval ten rozbity snimac ktery ktery znehodnocoval turbo? (najezdil jsem na nem cca 700km)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 23.7.2015, čtv 00:43

Čus, to že chtěla proběhnout regenerace po nastartování v autobazaru je spíš nepravděpodobný, protože regenerace se spouští při plně zahřátém motoru, takže leda že byl zahřátej z předchozí jízdy, ale to je fakt velmi málo pravděpodobný.. jinak to že probíhá regenerace poznáš jen podle zvýšený aktuální spotřeby na palubáku a možná podle čoudu za autem(z mý zkušenosti bejvá občas dost hustej), jinak jí žádná kontrolka nesignalizuje. A jinak jestli jsi měl před 1000km 85%, tak už bych hádal, že máš nejmíň jednou zregenerováno, nebo jsi to od tý doby přes diagnostiku kontroloval, že víš, že je furt zanešenej? Já když jezdím dálky po dálnici, tak odhadem regeneruju cca po těch tisíci kilometrech, ale jakmile jezdím jen cukačky do 30ti km, tak mi to podle diag. regeneruje ani né po dvě stě kilometrech..
A pokud jde o to cukání kolem těch 2000 toček, tak to normální není.. napadá mě EGR, jestli není zanešenej, ale je to jen nápad..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 408
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od MaWa » 23.7.2015, čtv 09:31

sunic píše: A pokud jde o to cukání kolem těch 2000 toček, tak to normální není.. napadá mě EGR, jestli není zanešenej, ale je to jen nápad..
EGRem to nebude, dělá mi to to samé (tedy kolem 2000 otáček spadne tlak turba a pak to leze zase nahoru s tím, že je to doprovázené cuknutím auta) a mám EGR zaslepený od cendlera a i DPF vyndané...
Dělá mi to už dva roky a nějak jsem se s tím naučil žít...
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Tlak Turba

Příspěvek od romanc » 23.7.2015, čtv 09:57

Vcera jsem to zkontrolovat v diagnostice zapomnel, a na 90% jsem si jisty, ze jsem zadnou regeneraci nezpozoroval. Bylo to cca 3 tydny zpatky kdyz jsem menil snimac tlaku za novy od EPS (3 novy kusy, ktery jsou urceny pro tento typ motoru a vsechny vykazovaly skrat na konektoru. Zajimave je, ze je naprosto stejny s boshem (parametry)) a bylo to +- tech 1k kilometru.

S dpf nemam zadny zkusenosti, je to moje prvni auto co ho ma (predtim jsem mel peugeota 605 z r.92 a ten mel dokonce vykuchanej i katalyzator) a v rodine mame pak jen citrona c5 ktery ma dpf ale tomu se cisti vyklepanim pri rozjezdu
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Beran.Martin

Příspěvky: 14
Registrován: 27.8.2014, stř 16:59
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Beran.Martin » 23.7.2015, čtv 18:21

Zdar ještě mám otázku má někdo zkušenosti s repasem turba od firmy: Turbo car Velka Bíteš?
http://www.turbocar.cz/
Díky za odpověď alfaromeo1

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 8.8.2015, sob 15:53

Zdravím chlapi som tu nový ale už dlhšie to tu sledujem a chcel by som vás poprosiť o pomoc. Je to trošku mimo témy s turbom ale čiastočne to má súvis. Tému ohľadom váhy vzduchu som medzi 159-tkami nenašiel preto som to skúsil napísať sem dufam že ma za to nezabijete :D Ale k problému všimol som si že mi alfa začala trošku podimovať je to 159 SW 2.0 jtdm 125 kW rok výroby 6/2009 a sem tam mi vyhodí aj chybu P1131 slabý signal lambda sondy. Hodil som to na diagnostiku spravil som log a zistil som že váha vzduchu dáva menšie hodnoty ako by mala požadované množstvo je 1500 mg a reálne sa pohybuje max okolo 1250 mg a pri vyšších otáčkach 3000 - 4000 ot klesá až na 1000 mg. Turbo tlačí dobre takže to som vylúčil. Zatial som vyčistil EGR, vymenil vzduchový filter pozrel všetky hadice pre istotu som všade dal nové eska pasky a nepomohlo. Bol som aj na stolici pomerať výkon najprv z váhou vzduchu v povodnom stave max výkon okolo 115 kw potom som vahu vytiahol a prečistil čističom na váhu vzduchu od Pro Tec nahodil spravilo sa nové meranie výkonová krivka už nebola taká zubatá ako pri prvom meraní ale výkon ani moment nezmenený nakoniec sme odpojili lambdu kedže vypísala chybu spravili tretie meranie a tatiež bez zmeny. Objednal som novú váhu vzduchu od EPS spravil som nový log reálne hodnoty dosahovali zhruba o 100 mg viac ako pri starej váhe ale citelná zmena žiadna dymilo to rovnako a dokonca to v okolí 1500 - 2000 otáčok začalo dosť cukať po výmene povodnej váhy cukanie zmizlo. Tak som jazdil dalej a neriešil to ale pri poslednom výjazde do prahy som to na dialnici trošku prehnal a vypísalo mi chybu nesúlad medzi reálnym a požadovaným množstvom vzduchu. znova som skontroloval hadice a všetko okolo nikde nič nefučí tú novú váhu som medzitým vrátil a teraz uvažujem že kupim dalšiu ale tentokrát BOSCH. Len pred tým by som ešte chcel počuť Váš názor respektíve ak by tu bol niekto z rovnakým motorom a vedel by mi poslať hodnoty z jeho Váhy vzduchu aby som to mohol nejako porovnať veľmi by mi to pomohlo alebo by aspon stačil log dobrej váhy :D V prílohe posielam LOG. V prvej časti je aj tlak turba pre porovnanie v druhej bez neho tam som ho roztiahol na 4. stupni až cez 4000 ot.
Přílohy
LOG ALFA 159.xlsx
(10.48 KiB) Staženo 163 x
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

dajido88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 25.12.2014, čtv 12:55
Bydliště: středočeský kraj

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dajido88 » 9.8.2015, ned 08:45

Určitě bych koupil váhu od BOSCHE
159 1.9JTDm 88Kw 8V EGR off,DPF off

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mcernoch » 9.8.2015, ned 11:14

Je zajímavý, že když se něco posere na Italským autě, tak tam je napsaný vždy BOSCH. :-k
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 9.8.2015, ned 13:08

Asi skusim ozaj kupit vahu od BOSHCA ale napadla ma este jedna vec ked som skusal jazdu so starou vahou s novou a nakoniec aj s odpojenou auto sa chovalo uplne rovnako ziadna zmena dymilo to rovnako a pocitovy vykon tiez bez zmeny a cital som tu niekde na fore ze jeden chalanisko mal rovnaky problem na 1.9 85 kw a nakoniec to bol snimac tlaku v sacom potrubi. Chcel so ho pozriet cez multiecuscan ale nikde tam nie je teda aspon pre moju riadiacu jednotku tak neviem ako ho pozriet ci nahodou chyba nebude tam.
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 12.8.2015, stř 21:01

mám podobný problém..zdá se mi že auto netáhne jak má,tak jsem odpojil váhu jedu do project nezaznamenal jsem žádnou změnu.. :???: auto jede stejně jako s připojenou,ale divný je že mi nevyskočila ani žádná chyba..

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 12.8.2015, stř 21:56

Chyba ti nevyskočí hneď keby si auto napichol na diagnostiku v riadiacej jednotke bude zapísaná ale aby sa objavila aj na palubovke musiš spraviť aspon 2 až 3 jazdné cykly keby si to aspon 3 krat prevetral pri tom vždy zhasol a naštartoval už by tam svietila :wink:
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 12.8.2015, stř 22:42

ahaa...tak to bude ono.. :) no ale když ji odpojim a jede to stejně tak asi v pořádku nebude ne?

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 13.8.2015, čtv 11:19

Mal si to na diagnotike? skušal si spraviť log kolko ti váha dáva vzduchu? Ono pokiaľ je váha v poriadku a odpojíš ju malo by to isť horšie pokiaľ je už v dosť zlom stave a odpojíš ju pojde to lepšie tá moja nie je na tom až tak zle ale zas ani dobre a možno to čo aktuálne dáva je dosť podobné tomu čo dáva riadiaca jednotka ked je v nudzovom režime s odpojenou váhou preto nepozorujem žiadny rozdiel či je zapojená alebo nie... a ty na tom budeš možno podobne... každopádne chcem ešte skontrolovať snimač tlaku v sacom potrubí a ked to nebude ono tak skusim kupiť dalšiu váhu tentokrat od BOSCHA a uvidíme či sa problém vyrieši...
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 13.8.2015, čtv 12:47

Na diagnostice ještě ne čekám až mi přijde kabel...uvidím no...Ale minulý týden se mi stalo, že když sem jí naložil měl sem tam čtyřku a když ručička byla u 3500 tisících ta auto přestalo ject a hodilo mě to do nouzáku.. :smt102

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 15.8.2015, sob 17:05

Mne sa stalo to isté cestou do Prahy bol som plne naložený a ked som to na 6-tke roztiahol cca na 220 km/h tak mi vyskočila kontrolka a padlo to do nudzaku mal som diagnostiku zo sebou tak som to hned napichol a bola tam chyba nesulad medzi reálnym a teoretickým množstvom nasavaného vzduchu. Inak sa mi to zatial nestáva bolo to iba v tomto prípade... dnes som ešte vyčistil snímač tlaku v sacom potrubí a zmeral a ten je OK. Budúci týžden idem robiť rozvody tak rovno aj vyhodím sanie a vyčistím ho a ak nepomože ani to tak pojdem kupiť tu váhu od BOSCHA a dufam že už bude pokoj... Tak ked budeš mať diagnostiku sprav LOG pre turbo a váhu a hned sa uvidí čím to bude :wink:
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 15.8.2015, sob 22:53

No mě vyskočila chyba P0237 tlak turba..Prostě když sešlapnu plyn na doraz tak kolem 3500tisíc konec a padne do nouzáku... :smt102 Jak si změřil to čidlo sání?

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 16.8.2015, ned 15:03

Tak v tvojom prípade to nebude váha. Tipoval by som to na geometriu lopatiek v každom prípade bude treba spraviť log turba a hneď sa ukáže kde je problém ak bude tlak turba malý tak treba pozrieť hadice či nie je niekde diera v tom lepšom prípade v tom horšom to bude turbo... v prípade že bude tlak vysoký tak to bude zaseknutá geometria rozobrať turbo vyčistiť a malo by to byť ok... snímač tlaku v sacom potrubí som pozeral na diagnostike ale stačí keď pozrieš na budík tlaku turba ide ti až do maxima? ešte môže byť že je ten snímač vadný ale to by sa podla mňa prejavilo aj v iných otáčkach nie len po prekročení 3500 ot... tieto príznaky sú väčšinou pri zaseknutej geometrii lopatiek turba pri vyšších otáčkach sa lopatky neotvoria, turbo natlačí príliš vysoký tlak a riadiaca jednotka aby ochránila turbo prepne motor no núdzaku
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 16.8.2015, ned 20:54

Ahaa..no hadice jsem prolejzal nic jsem nenašel žádnou díru...zítra to zkusím LOGnout..i když jsem to nikdy nedělal.. :Dbudík mi ukaže když to přišlápnu tak 1.5..ale mám podežření na regulaci turba protože se mi zdá že zábírá pokaždý jinak..no uvidim co ukáže LOG a každopádně dík za rady.. :smt023

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 18.8.2015, úte 21:57

Tak dneska jsem to lognul,ten tlak turba asi nebude v pohodě ne?.. :D
Přílohy
IMG_20150818_215111.jpg

Miloš182
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 8.8.2015, sob 15:12
Bydliště: Lietava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Miloš182 » 19.8.2015, stř 10:49

ten graf je taký kadejaký :D ale keď sa dobre pozriem tak sa tam dá čosi vyčítať... Váha v poriadku dáva ti na max zhruba to čo mne ale ty máš požadované len 1200 mg ja 1500 mg takže tvoja je úplne v poriadku to že dáva trošku viac ako by mala je tým že ti turbo zatlačí viac a tým prisaje aj viac vzduchu... podľa grafu je to jasný prípad seknutej geometrie pri vyšších otáčkach ti neotvorí lopatky a tým pádom začne tlačiť príliš, riadiaca jednotka to zaznamená a hodí to do núdzaku. Takže to máš ten lepší prípad :) Turbo von rozobrať časť od výfuku vyčistiť lopatky nahodiť a jazdíš veselo ďalej =D> Posielam graf môjho logu všimni si turbo tak nejak by to malo vyzerať len pozor ja mám väčší tlak lebo mám iné turbo u teba musíš vychádzať z požadovaného aký máš tak taký by mal byť aj reálny.... u mňa je problém s váhou však na grafe to vidno dáva menej ako treba... Tak veľa zdaru pri odstranovaní závady nech to jazdí ako má :wink:
Přílohy
Tlak turba.jpg
Alfa Romeo 159 SW 2009 2.0 jtdm 125 kW

kozičkyn

Příspěvky: 9
Registrován: 22.6.2015, pon 12:25

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kozičkyn » 19.8.2015, stř 15:39

Jo za ten graf se omlouvám dělal jsem to poprve a ještě mi to sem nešlo dát tak jsem to vyfotil no.. :DO víkendu to rozhodim a doufám že to bude v pohodě,ale ještě budu muset splašit těsnění,ale nikdy jsem to nedělal může mi někdo poradit jaký budu potřebovat?...tvůj graf je něco jinýho :D turbo ti jde souběžně až na tu váhu..to Ti nezávidim neni zrovna levná.. :(

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů