QTRONIC

Odpovědět
orin88

Příspěvky: 14
Registrován: 4.10.2016, úte 06:59

Re: QTRONIC

Příspěvek od orin88 » 12.10.2016, stř 15:35

Já vibrace na pedálech skoro nepocituji,ale spíš na celé kastli.Když položím ruku na volant nebo loketku tak to pekně brní,a to brním i v sedačče a doprovazí to takový dunivý zvuk.Je to stejne jak N,P,D tak R.Jakmile se rozjedu tak už nejde cítít nic.
Mohl bych mít taky problém v tom silentu??Ale kdyby byl vymlácený tak by to právě nemělo tak brnět ne??

Sokol
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 5.4.2015, ned 19:26

Re: QTRONIC

Příspěvek od Sokol » 12.10.2016, stř 15:52

mcernoch: Jsou tam dvě takové podobné ojnice, že? U mě jeden měnil před koupí ještě původní majitel, tak možná to bude ten druhý. Jaká s tím je robota, ví někdo?
Alfa Rome Giulietta 1.4 T 88 kW 2011 Distinctive
Fiat 500 0.9 Twinair 85 Lounge
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Qtronic 2007

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od mcernoch » 12.10.2016, stř 16:52

Ano jsou tam dvě.
Já jsem je měnil, když jsem dával samosvor a byla celá převodovka dole.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 1&start=25
Mám manuál a projevovaly se vibrace na řadičce.
Teď už je pokoj.

Na automatu nevím.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: QTRONIC

Příspěvek od levakbob88 » 14.5.2017, ned 20:54

zdar kluci, can you help me?? problem nastava u otacek 1750-1800 rpm auto pri mirnem kopci v zaberu s konstantnim plynu tak se auto jako ze hada a nevi jestli zaradit vys niz vys niz.. cuka.. cvachta skube... pri manualu to nedela v jinych otackach taky ne dkyz auto tosim a radi to az 2000 + rpm zadny problem jen pri klidne jizde a v zatezi to skube a dela to nejvice u tretiho rychlostniho stupne. ma nekdo zkusenost ? co me ceka nemine kolik vytahnu z kapsy? dekuju. e.

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: QTRONIC

Příspěvek od Zikk » 15.5.2017, pon 08:13

Podobny problem jsem mel taky. Vymena okeje v automatu nepomohla a dal jsem to nerozebiral. Cukalo to pri jizde z kopce bez plynu, auto desne cukalo dopredu. DPF i EGR jsem mel off. Nevim kde byla chyba, dle me v samotnem qtronicu. Ale nakonec jsem auto prodal a koupil novou 159, takze vysledek cim to je nevim.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

robo

Příspěvky: 1
Registrován: 21.6.2017, stř 09:46

Re: QTRONIC

Příspěvek od robo » 21.6.2017, stř 09:52

Caute,

mam na Vas jednu otazku. Mam 1.9 16v automat a vzdy po urcitom case mi zacne trhat medzi 3 a 4. Minule mi dokonca ostali otacky ako keby v neutrali a nechcelo mi vobec preradit tak som si musel preradit sam. Robi mi to vzdy len medzi 3 a 4, ostatne stupne idu nadherne hladko. Mate niekto s tymto nejake skusenosti? Budem musiet vymenit celu prevodovku alebo len nejaky repas urcitej suciastky? Popripade olej? Nemam s tym nejake skusenosti, mam prvu Alfu. Dakujem za odpovedeô

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 25.6.2017, ned 23:12

Zikk píše: 15.5.2017, pon 08:13 Podobny problem jsem mel taky. Vymena okeje v automatu nepomohla a dal jsem to nerozebiral. Cukalo to pri jizde z kopce bez plynu, auto desne cukalo dopredu. DPF i EGR jsem mel off. Nevim kde byla chyba, dle me v samotnem qtronicu. Ale nakonec jsem auto prodal a koupil novou 159, takze vysledek cim to je nevim.
Po delší době musím požalovat na převodovku.Stejně jak psal Zikk. Při ohřáté převodovce a jízdě bez plynu z mírného kopce,auto cuká jakoby chtěla převodovka řadit vyšší kvalt.Velmi nepříjemné.Lze to utlumit přidáním plynu nebo naopak přibržděním.Vzhledem k tomu,že se tak děje ve stejném místě,pozoruji to při vyšších venkovních teplotách.V zimě nebo když je chladno a venkovní teplota je okolo 15 st C se nic neděje.Ví někdo co by to mohlo dělat?
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Filips

Příspěvky: 8
Registrován: 6.3.2017, pon 11:36

Re: QTRONIC

Příspěvek od Filips » 17.7.2017, pon 17:35

Ahoj. Potrebuji poradit. Mam 2,4 jtdm s automatickou prevodovkou a pri otackach nad 2000 slysim neprijemny tocivy zvuk. Mam pocit jako by to byla prevodovka.. nema nekdo stim zkusenost? Dekuji za rady 😉

Karas111

Příspěvky: 16
Registrován: 27.7.2017, čtv 18:03

Re: QTRONIC

Příspěvek od Karas111 » 27.7.2017, čtv 18:07

Nazdar borci
Mám taký problémik že mi qtronic ked preraduje alebo podraduje neprijemne trhá..neviete čo to môže byt?
Auto mám týždeň a olej som nemenil ešte v prevodovke....mohlo by to pomoct?
A ak áno kde mi ho vymenia?nejaký dobrý servis nie garazovich chlapcov....
Dik moc za odpovede a.vs.s a.vs.s a.vs.s

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 25.8.2017, pát 20:35

Je to tady trochu mrtvé, tak nevim jestli to má smysl, ale poslední dobu více sleduji, že mi při podřazování kope dvojka. Všechny kvalty jedou ok. Nahoru řadí téměř perfektně, dolů poměrně uspokojivě, ale ta dvojka při brzdění cukne i jde slyšet i "rána" ... :-k
Olej jsem dělal před 10 měsíci a dejme tomu 10tis. km
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Sokol
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 5.4.2015, ned 19:26

Re: QTRONIC

Příspěvek od Sokol » 26.8.2017, sob 16:38

Jsem na tom stejně s tím kopnutím na 2ku při dobržďování např. na stopce. U mě to dělá jen když je tepleji (cca nad 25C), při zahřátém motoru a zpravidla 2x až 3x po sobě, pak je třeba 3 dny klid. Bavil jsem se s více lidma, kteří měli nebo mají Qtronic a mají podobnou zkušenost + můj mechanik pravil, že už se s tím taky setkal. Takže je dost možné, že je to prostě vlastnost. Mám najeto 247t. (nestočeno), auto mám od 225t., osobně jsem měnil olej při (230t.) + již v minulosti 2 další výměny oleje a nezhoršuje se to. Běžný režim automat/manuál řazení jinak bez problémů.
Alfa Rome Giulietta 1.4 T 88 kW 2011 Distinctive
Fiat 500 0.9 Twinair 85 Lounge
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Qtronic 2007

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 27.8.2017, ned 12:11

Teploty jsem nijak nesledoval, ale možné to je...
Zkouším teď jestli jsem ji třeba něco špatně nenaučil. Stále jezdím na režim WInter. Můžu zkusit reset ŘJ, zda se to změní.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Karas111

Příspěvky: 16
Registrován: 27.7.2017, čtv 18:03

Re: QTRONIC

Příspěvek od Karas111 » 2.4.2018, pon 22:07

Nazdar kto na slovensku okolie trenčína by sa mi vedel pozrieť odborne na môj q-tronic?sú tam kopance ked radi aj podraduje a raz sa mi stalo že vyradilo ked som bol v kopci....2.4 jtd :diky :diky

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 22.5.2018, úte 14:37

Problém s automatem.Mám najeto 163 tisíc km.Olej měněn ve 131 tis. km.
Na diag jsem to měl napíchnuté minulý týden po nezaviněné havárii na kruháči v Táboře u Tesca. Zprava do mě do zadních dveří najel maďarský náklaďák.Žádná závada nebyla diagnostikována a to i na převodovce.Po bouračce jsem zjistil,že občas při akceleraci a řazení nahoru zůstane v režimu D zařazena 4 a dál to nejde . Musím do sekvence a pět a šest zařadit pádlama.Při přepnutí do D pak převodovka bez obtíží řadí dolů.Problém je téměř vždy při studeném motoru když vyjíždím z domova do zaměstnání.
Má někdo nějakou radu co s tím.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 14.6.2018, čtv 17:29

Pár ilustračních fotek ze servisu převodovky:
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

No po 35 000 km je to teda hnus.Ale ani nevím jak to bylo tehdy vyměněno.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: QTRONIC

Příspěvek od rammstein » 16.6.2018, sob 17:48

Pěkná černota. Předchozí výměna se dělala bez proplachu?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Foli » 20.6.2018, stř 12:37

Stanys pekný humus tedy, po vymene oleje vse v poradku a radí jak ma nebo nepomohlo?
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 21.6.2018, čtv 13:37

No úplně to nepomohlo.Zcela náhodně a zřídka zůstane v D čtyřka a dál musím sekvencí.Ale pozoruji,že se to neustále zlepšuje.Uvidím ,budu to bedlivě pozorovat.Kdyby ta převodovka měla nějakou mechanickou vadu nebo poruchu solenoidu,tak by to pravděpodobně neřadilo ani v manuálním režimu klackem nebo pádlama.Nic lepšího v současné chvíli nevymyslím.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: QTRONIC

Příspěvek od Robin159 » 24.6.2018, ned 22:52

Rád bych se zeptal, jestli někdo nevíte, kde je chyba, pokud se s tím tedy někdo už setkal.. Stalo se mě několikrát, že po sešlápnutí brzdy při stání na místě neslyším sepnutí spínače, který povolí zmačknout tlačítko na řadící páce. Bez tlačítka nemůžu zařadit P a R. Musel jsem v neutrálu vypnout motor. Po zapnutí zapalování to už zase chodí normálně. Mačkal jsem brzdu a tlačítko mnohokrát a pomohlo vždy až restart zapalování. Nebude to asi mechanická chyba, ale spíše elektronika. Dá se to nějak řešit? Hlavně mě zajímá, zda se to nedá nějak ručně odblokovat. Kdyby se ta aretace porouchala úplně, tak nevyřadím z " P " a zůstanu někde viset. :-( Nějaký fígl, nebo kde a co rozebrat a odblokovat řadící páku ručně ?
2.4 JTDm147kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 25.6.2018, pon 12:48

Asi 2x nebo 3x jsem také nemohl zařadit zpátečku. Vždy jsem si s tim hrál tak dlouho dokud to nezačlo fungovat. Čím to je, netuším. Naštěstí se mi to stalo vždy před domem, takže jsem nemusel plašit a zkrátka si počkal.

Tak jsem to zakřikl... dnes jsem přijel na pumpu a nešlo to tam ani za nic R,P. Nakonec jsem to chcípl v neutrálu a šel natanktovat. Po startu již ok. :-k
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: QTRONIC

Příspěvek od Robin159 » 25.6.2018, pon 18:39

Chtelo by to vedet, jak to funguje, ale me normalne cvaka pri slapnuti na brzdu. Kdyz to nejde, tak neslysim cvaknuti. Taky to mate tak? Kdyz pomaha restart, asi to bude v ridici jednotce.😕
Blokace bude asi primo u paky radici, tak by to chtelo preventivne natrvalo odblokovat, ale prave cekam, jestli to nekdo uz delal?
2.4 JTDm147kw

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: QTRONIC

Příspěvek od Robin159 » 15.8.2018, stř 14:15

Právě jsem se dočetl, že by u každého automatu měla být pojistka, díky které by mělo být možné vyřadit z "P" a to by se mohlo hodit, kdyby se to pokazilo. V manuálu jsem nic nenašel. Nemáte někdo tušení, kde je schovaná?
Nějaký otvor je i z boku v tunelu, zhruba v místě řadící páky.

https://www.autorevue.cz/k-cemu-slouzi- ... -zachranit
2.4 JTDm147kw

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: QTRONIC

Příspěvek od Paul » 15.8.2018, stř 20:02

Auto mám necelý měsíc, pod autem jsem našel menší louzicku červeného oleje z Q-tronicu. V servisu zjistil netěsnost (prosakování oleje) kolem převodovky. Vše očistil s tím, že uvidíme jak moc teče. Dnes jsem pod autem našel dvě louzicky převodového oleje.

Dá se nějak zkontrolovat kolik je v Q-Tronicu oleje? Nerad bych to nějak zadřel. Řadí bez problémů. Je nějaké jiné řešení než pretesneni komplet prevodovky?

Setkal se někdo s něčím podobným?
IMG_20180815_192424.jpg
IMG_20180815_192420.jpg
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 19.8.2018, ned 17:09

Musím říct,že po ujetí cca 3 000 km se převodovka vrátila do normálního režimu.Řadí na horu i dolů bez nejmenšího problému.Zdá se mi tišší než před proplachem. A zjištuji i nižší spotřebu paliva.Ale vzhledem k to mu,že jsem udělal i kompletní výměnu brzd,kapaliny a lanovodů RB,tak nevím jestli nebyl problém i v brzdách .Prostě teď OK. :D :D
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: QTRONIC

Příspěvek od Robin159 » 13.9.2018, čtv 16:06

Teď se mě 2x za sebou stalo, že jsem nemohl po zastavení zařadit "P". Volal jsem do Imofy a nikdy to neřešili, neví.
Normálně tam cvaká nějaký elektromagnet - blokace a někdy nefunguje. Všechno se dá obejít, určitě to jde a raději bych to měl pořád odblokované, ale kdo to umí? Nikdo jste to neřešili?
2.4 JTDm147kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti