QTRONIC

Odpovědět
Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Kolbik » 8.1.2014, stř 22:21

Nevim odkud jsi, ale tipnul bych, ze te natahl na te doprave. Jinak vymena volnobezky ok, myslim, ze menic bude slouzit dal.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 8.1.2014, stř 22:30

Super dík moc!!! Tak převodovka je stejná jako u 1.9 takže zátěž bude skoro 2x větší. Teda u mně aspoň ano :-D občas lítám celý den ve stresu po Praze tak dostane trochu do těla. Pak zas jedu 1 500 km klobouka po dálnici. Nebo už taky absolvovala chudinka výlet do Alp ve 4 lidech a se 4 kola na střeše :-D Taky asi žádná slast pro automat :-/ Každopádně ať Alfina slouží min další 300 000 km ;-)

Jinak s KAPSem zatím OK. Ještě není dořešené ;-) Uvidíme jak to dopadne.
Naposledy upravil(a) karel723 dne 8.1.2014, stř 22:32, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 8.1.2014, stř 22:32

To Kolbik: Vezl to z HK, jedna cesta prý 170km.. ale tu jako důvod vysoké ceny neuváděl, tu spíš bral jako výlet s přítelkyní, kterou většinu času šulí když je zalezlej v dílně. Aspoň tak mi to zdůvodnil, když mi v poledne volá, že je v Kojetíně a dovezl to tam osobně :shock:. Ještě jsem mu v překvapení říkal, ať tam někam vezme přítulku na oběd na můj účet. Každopádně osobní odvoz domluvenej nebyl, měl jsem spočítáno, že i kurýrem by se to stihlo, ale co jsem měl dělat, když mi volal až odtamtud. Teď už holt můžu bejt jenom nasranej a ostatním doporučit Černochovu radu, ať si zjistí cenu dopředu, i když mechoše leta zná..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 8.1.2014, stř 22:43

To Karel723: Asi úplně stejný nejsou, podle eLearnu má o jednu spojku navíc. Ale jestli to není jen spojka pro WINTER/SPORT režim, který 1.9 nemá..
Každopádně strašit Tě určitě nechci a přeji abys problém řešit nemusel, ale asi zatěžovaná ta Tvoje víc je. Už u mě se strašně v KAPSi divili, že 335tkm, je fakt hodně dost kilometrů a byla skoro jistota, měnič odejde. Spíš překvápko, že vydržel. Ono jsem mu vlastně do hrobu pomohl sám, protože mě chytla ten den nějaká závodivá a vyjel jsem cca 1km kopec se zatáčkami a soupáním cca 12st. z nuly pod plných plynem. Pak jsem nahoře na kopci dojel k závoře, že si pípnu a otevřu a u ní mi to chcíplo. Každopádně díky za přání kilometrů, ale je v plánu jí příští rok poslat do světa. Asi to bude kvli těm kilometrům nejlevnější kus v ČR, ale už se mi nechce čekat na nástupce 159tky a koupím jí znovu, jen novější.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 8.1.2014, stř 23:16

Sunic : jaký filtr v převodovce? to nechápu, žádný tam není, náplň je 6,1L, což je pravda, že se načala nádoba, tak se někde platí jako celá, tzn. že by se měla dát k vozu jako náhradní

mcernoch : přesně tohle děláme, občas to někdo nechce, ale mi to lidem nutíme, chráníme tím sebe i lidi, nehledě na to, že můžeš navýšit cenu max o 10% podle zákona
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 9.1.2014, čtv 10:42

Tý jo, já teď fakt nechci kecat, ale jsem si skoro jistej, že na začátku mluvil o filtru.. :???:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: QTRONIC

Příspěvek od lukee » 9.1.2014, čtv 11:19

V kazdem hydraulickem automatu je filtr, bud podobny motorovemu filtru, nebo sitko atd.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od mcernoch » 9.1.2014, čtv 11:41

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 10.1.2014, pát 18:22

Ještě otázka ke QTONICu. Četl jsem několik testu 159tek s QTRONICem (většinou první modely) a popisují, že automat na červené/zastavení sám vyřadí na neutrál. Kvůli úspoře paliva. Můj to teda nedělá. Dělá to někomu?? I par lidí si na to stěžuje na německý forech, že v zácpách je to hodně nepříjemné. Jen mě to zajímá, bylo několik UPDATE softu v tom automatu. Tak to možná vypnuli.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 10.1.2014, pát 23:44

Jo, mně to dělá. Když zastavím a stojím na brzdě dýl jak cca 3 vteřiny(před opravou hydroměniče sem měl pocit, že to trvá dýl), tak "jakoby" vyřadí. A když pustím brzdu, tak z cca vteřinovou prodlevou se rozjede. Když stojím pod ty zhruba 3 vteřiny, tak se rozjede hned.. mám 10/2006. Ale jestli to je rokem, tak to fakt netuším. Spíš jestli si dobře pamatuju, tak mi tu někdo vysvětloval, že to je u automatu normální kvůli ochraně převodovky a jsou sepnuté brzdové lamely či cosi..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 17.1.2014, pát 16:34

Na neutrál tato převodovka vyřazuje každá, a je jedno v kterém autě je, jestli 1.9 nebo 2.4, vždy když stojíte déle jak tři vteřiny tak převodovka vyřadí kvůli snížení spotřeby a opotřebování se.
To že vyřadí však nijak nedá znát, jen pozorný řidič si všimne lehkého zhoupnutí otáček a změny tonu motoru... jediná situace kdy to nedělá je v případě studeného motoru. Už při teplotě okolo 3nad nulou převodovka při zastavení nevyřazuje stejně tak jako že při manuálním řazení kvalt "nezapadne" a pluje na měniči. Stejně tak se muže stát že při jízdě z kopce se studeným motorem resp.převodovkou vyřazuje i při rychlosti nad 30-5Okm/h(podle motoru) tak že v 7Okm/h klidně spadnou otáčky na volnoběh.
To kvůli tomu aby se olej v převodovce rychle zahřál na provozní teplotu. :smt102
Režim winter funguje tak, že se auto rozjíždí na vyšší převodový stupeň (2-3) a tím se velká část točivého momentu ztratí v samotné převodovce a zamezí se tak proklouznutí kol..
Toho samého docílí každý kdo si zařadí při rozjezdu 2nebo3. :smt023
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 17.1.2014, pát 18:52

Tak moje převodovka na neutrál neřadí. Je pořád přes hydroměnič zapřáhla. Ano za studena mi taky vyřazuje ale když zastavím tak na neutra neskočí nikdy. Už při sebemenším povolení brzdy auto hned jede vpřed. Právě že mi to přišlo jako normální, jezdím se třemi auty v automatu (Opel, Audi a Mercedes) a žádný nevyřazuje. Tak jsem to do té doby, než jsem četl tu recenzi, neřešil. Tak teď otázka jestli je to vada nebo vlastnost :-D Byl jsem u Srby na Diagnostice, jak jsem popisoval to občasné podtáčení při do brždění a vše OK. Olej novej před 20 000 Km teď má auto 154 000 Km.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 17.1.2014, pát 18:58

Jinak jsem moc spokojený s Qtronicem, při 160 točí něco málo přes 2500 ot/min. 1dnička není tak ukrutně krátká jako u manuálu. Řadí rychle, vcelku rychle se přizpůsobí stylu jízdy. Ještě pryč DPF aby to pod 2 000 Ot/líp táhlo (Přece jenom už se mi vypaluje po 300 až 400 km :-/), Qtronic otačky drží dost pod 2 000 Ot.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 17.1.2014, pát 19:39

Já jsem zvyklej normálně jezdit do těch 2000ot./min dovede řadit už dřív...
Jinak fitr doporučuju dát do hajzlu, Croma važí 1895kg prázdná a dost jí to pomohlo.
Bez filtru jsem ted schopnej jezdit za 5,2-6l
cesta Holandsko a zpět (1950km) za 19h (včetně 4h vyřizování) za 6.4l/100
Q-tronic je dobrá převodovka, je v hafo autech-všechna volva, řada oplu, peugeotu, citrónu, renaultu atd..
Svezl jsem se s 7G-tronic v MB-C a dost mě to auto obtěžovalo řazením...
Naposledy upravil(a) alfik166 dne 21.9.2014, ned 11:11, celkem upraveno 2 x.
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 17.1.2014, pát 20:02

To je hodně slušná spotřeba!!! Dlouhodobě mám spotřebu okolo 9 litrů 60% město 40% mimo (8,7 až 9,4 litrů) V Praze 8,7 až 11 litrů mimo 6,7 až 8,5 litrů dle tempa ;-)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od mcernoch » 17.1.2014, pát 20:35

Město je zabiják všech aut.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 17.1.2014, pát 20:50

Abych řekl pravdu. Čekal jsem ve městě ještě větší spotřebu :-D
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

Ejsi

Příspěvky: 24
Registrován: 8.7.2013, pon 20:02

Re: QTRONIC

Příspěvek od Ejsi » 19.1.2014, ned 22:35

Ahoj všechny zdravím mám automat všechno pracuje OK ale jedu 1..2..3...otacky na 2000 spadnou jakoby tam padla 4 ale porad je tam 3 pak uz prelezou 2000 a padne 4.Dělá to jen na této rychlosti a je uplně jedno jestli tam mám automat nebo sekvenci...Diky za rady ...

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 17.3.2014, pon 06:48

Tak by mě zajímalo jaký máte vy názor na vyřazování z kopce na N, pročetl jsem celý návod a nikde jsem tam tohle nenašel, jde mi o to, že teď když má automat, tak mě občas štve že si dělá co chce, nejvíc mě dráždí to, že když jedu z kopce, tak samozřejmně brzdí motorem a co hůř ještě podřazuje, čímž brzdí ještě víc, u nás na západě máme dost velké kopce, kde nahoře máš 90km/hod a vyředíš, tak dole máš 130km/hod ( je to asi 5km kopec ).
Co jsem vyzjistil, tak jakmile se jede pod 50km/hod, tak občas vyřadí, není to vždy, někdy dojíždím křižovatku bez plynu vyřadí, někdy zase nevyřadí. Pokud jedu z kopce a mám třeba 30km/hod a automat sám vyřadí, auto se rozjíždí, jakmile překročím 50km/hod zařadí a začne brzdit motorem, přijde mi to jako ochrana převodovky, protože do 50km/hod ji otáčky od kol nevadí, ale nad 50km/hod už jí vadí.
Co si o tom myslíte? Už jsem se pár lidí ptal a nikdo mi fundovaně neodpověděl.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 17.3.2014, pon 20:39

Myslím si že vyřazovat N není úplně zdravé pro automat. I odtah na N je zakázány bez běžícího motoru. Takže počítám že mazání je poháněné od motoru. Tudíž při vysokých otáčkách poloos a nízkých otáčkách motoru na neutrál by nemuselo být mazaní dostatečný. Ale jsou to skutečně jen domněnky.

Pod 50 Km/h vyřazuje snad jen za studena. Pod 30 km/h vždy. Mam v Praze 2 kopce kdy je tato vlastnost docela nepříjemná. Je do prudký kopec dolu, kde v zatáčce musím zbrzdit pod 30 km/h a pak se auto samospádem rozjede celkem rychle nad 50km/h. Pak to pěkně cukne s autem :-(

Ještě mám jednu otázku co jsem už psal. Jaký máš rok? Vyřazuje ti převodovka když zastavíš?? Nebo drží rychlost?
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 18.3.2014, úte 05:41

r.v.2010
když stojím na křižovatce delší dobu, tak vyřazuje
Když mi to udělá stím vyřazením jako tobě, tak to opravdu zařadí, ale žádné cukání se nekoná, jen mi vyjedou otáčky a jedu dál

Jinak našel jsem v návodu v poznámkách tuhle větu : Přesun páky z polohy P do polohy D (P →D), z polohy N do polohy D (N →D) a z polohy R do polohy D (R →D) se smí provádět pouze pokud vozidlo stojí a motor běží na minimum. - což by znamenalo, že se to nesmí, sice běží motor na minimum, ale nestojí.
Tady mě ale zaráží, že při jedoucím autě to s D na N a zpět, jde bez sebemenšího problému.

To že se nesmí automat táhnout to vím, to je jasný, ale tam je předpoklad, že neběží motor, tím není olej v převodovce v provozu, ale při běžícím motoru ano, tak mě právě napadá, že by nemusely stačit otáčky volnoběhu na otáčející kola při rychlosti větší než je 50km/hod a proto brzdí motorem, ale nikdo mi tohle nedokáže řici, pouze domněnky.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 18.3.2014, úte 11:14

Převodovka vždy pri rychlosti méně než 30km/h u motoru 2.4 jakoby vyřadí, ale je to jen dojem.
Ve skutečnosti je stále zařazena trojka, ale neni pevne sepnuta spojka. Rychlost takzvaně plave na oleji a to způsobuje, ze pri přidání otacky jdou hned vzhůru a jak date nohu pryč opět klesají skoro k volnobehu. Krasne si můžete tohle zkusit na rovině pri zapnutém tempomatu na 30km/h kdy každé drobné přidání plynu uvidíte hned na otáčkách .
U studené převodovky nikdy neradi rychlosti napevno a vždy plavou na oleji az do doby než bude teplota oleje optimální pro provoz, proto za studených dnu klidně muže padat do volnobehu i 4 a vyšší rychlosti.

Rychlosti 2,3,4 řadí vždy az okolo 2000ot/min.

Na křižovatce s ohřátou převodovkou vždy po 2-3s vyřadí

Z kopce vždy nechá stejný stupeň jako na kopci, pouze pokud se dotknete brzdy tak převodovka podřadí
Aby ulehčila brzdění. Pokud se brzdy nedotknete nepodřadi.


U 1.9 multi jet plave uz pri rychlosti 50km/h
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 18.3.2014, úte 11:18

Hlavně jedna dulezita věc :) to ze na křižovatce vyřadí nezobrazí jako N ale stále zůstává D
Poznáte to jen tak ze když date nohu z brzdy tak je krátká prodleva než se auto samo rozjede.
Pokud stojíte jen 1s tak auto po uvolnění brzdy okamžitě jede.
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 18.3.2014, úte 11:51

cendler píše:Jinak našel jsem v návodu v poznámkách tuhle větu : Přesun páky z polohy P do polohy D (P →D), z polohy N do polohy D (N →D) a z polohy R do polohy D (R →D) se smí provádět pouze pokud vozidlo stojí a motor běží na minimum.
Osobně se domnívám, že není problém vyřadit, ale může se spíš něco poškozovat při vracení rychlosti. Těžko říct, jak auto vnímá, že letí na neutrál 150 z kopce a do toho se tam hodí Déčko.
Jinak dvojspojka DSG s tim problém nemá. Od loňského roku mají i nové mapy a umí tzv. plachtit, takže sama vyřazuje za jízdy na neutrál.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 18.3.2014, úte 12:16

No u suchých převodovek je to jedno funguji temer stejne jako klasické ale hydraulické jako je asin vyřadit neumí.
Jinak uz radu let systém vyřazování rychlosti umí nákladní Volva i mercedesy ale opět jsou to převodovky se suchou spojkou.
Výhoda převodovky hydraulické je to ze umí klouzat bez fatálních důsledku, DSG jsi schopny spálit.
U vládní flotily Superbu 3,6 DSG je bežné měnit spojku uz po 70 000km.
Hydraulická převodovka zvládá městský provoz lépe a hlavně jemné manévrování a přejezdy obrubniku atd.
DSG jednoduše kope a díky tomu se lehko někomu podivate do nárazníku :)
Ale umí radit rychleji a nemá takový vliv na spotřebu vozu.
Naposledy upravil(a) alfik166 dne 21.9.2014, ned 11:17, celkem upraveno 1 x.
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů