QTRONIC

Odpovědět
Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 1.11.2015, ned 00:46

To: SUNIC
Díky za reakci.Pravda je že to takový pocukávání (jakoby váhání) jestli 4 na 5, je úplně přesně popis který uvádíš.Mírné stoupání žádná velká zátěž.No vyděsilo mě to dost.A ve větším stoupání pod plynem to nedělá.
Možná že jsem špatně popsal tu ránu při intenzívním brzdění.Správně je to jako kopnutí nebo zařazení toho nižšího kvaltu s cuknutím.Ale může být ,že propadám zbytečně panice.
Faktem je že jsem po výměně oleje a mechanik je zkušený a má i přípravek na plnění,ale v tomto typu automatu to dělal poprvé.Specializuje se na automaty DSG a nějaké americké pitomosti.Tak nevím.A hned v pondělí to tam tam odvezu zpět na kontrolu množství oleje.Jak mi radil Cendler aby to nebyl kámen úrazu.Možná je ho tam málo nebo i víc. :)
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 1.11.2015, ned 01:39

S tím pocukáváním si fakt myslím, že to je jak píšu. Já mám na dálnici D11 vypozorovaný jedno místo, kde mi to udělá dost často.. taky mírnej kopeček, tempomat na necelých 120 a těsně pod horizontem si cukne jako kdyby si chtěla podřadit z šestky na pětku, ale jen lehounce cukne, nebo spíš zavrní a šestku tam nechá, protože si asi uvědomí, že to ještě utáhne :-D, ale jakmile mám rychlost o chlup vyšší, tak už to neudělá, protože už jí asi otáčky stačej. Tý jo, popisuju to vysloveně odborně, ale tak to prostě je, no :smt033.
A pokud jde o to kopnutím, tak vlastně mně to taky občas kopalo, ale asi v opačným gardu než tobě. Projevovalo se to tak, že mi to při prudký akceleraci z nuly, ve chvíli kdy měla převodovka přeřadit na dvojku, skoro až nehorázně koplo a teprv pak tam ta dvojka spadla. Vypozoval jsem, že mi to vlastně při přeřazování z 1 na 2 vyskočilo do neutrálu a pak tam teprv ta dvojka natvrdo zapadla. Občas to byly rány a otřes, žes měl pocit jako kdybys v plný rychlosti vymetl díru v silnici. Ale jak píšu, dělalo to jen při prudký akceleraci, jinak nikdy, takže jsem si odpustil závodnický rozjezdy a několik let to popravdě neřešil. Ale předloni mi odešel hydroměnič, tak po jeho repasi jsem zjistil, že už se ty kopance neobjevujou, takže je možný, že jsem ho měl "nakopnutej" už třeba pár let zpátky a blbě tlakoval olej.. ale né, strašit nechci, může se ti to fakt třeba jen zdát a nebo jak ti říkal Zdenda, nech si ověřit hladinu, protože na tý fakt záleží dost, zvlášť pokud jsi to před výměnou při stejných podmínkách nepozoval..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 1.11.2015, ned 06:45

Jak jsem říkal, nechal bych překontrolovat ten olej, Stando pošly mě email, pošlu ti návod na jeho výměnu :smt023
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 1.11.2015, ned 09:30

Email viz SZ.
S.E. :)
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 11.11.2015, stř 22:51

Tak dnes proběhla kontrola množství oleje v převodovce.Řekl bych ,že oleje tam bylo dost.Něco malinko jsme vypustili a dolili novým olejem.Plus mínus stejné množství co jsme vypustili jsme znovu doplnili.Myslím,že převodovka funguje jak má.A co jsem psal výše se nezměnilo.Při intenzívním brzdění z vyšší rychlosti při podřazování tam asi dvojka padne jako s mírným rázem.Nahoru řadí bez potíží.Uvidím až to zkusím v režimu v mírném zatížení na ustáleném plynu proti kopci.
To Cendler.Udělal jsem kontrolu úniku motorového oleje mezi motorem a převodovkou.Žádné velké drama.Byl tam nový únik ovšem na měrce zanedbatelný.No ten simering klikovky motoru bude třeba v krátké budoucnosti udělat. :(
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

DaveCharv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 26.3.2015, čtv 11:35

Re: QTRONIC

Příspěvek od DaveCharv » 15.2.2016, pon 18:28

Zdravím, v poslední době mě převodovka začíná nějak špatně řadit, buď řadí dvojku, trojku táhleji, déle nebo trhne a někdy to docela dost kopne s autem :???: . Dnes sem jel do mírného kopce,řadilo to v pohodě 1-2 a trojku to tam jakoby koplo a po chvíli na to jsem chtěl přepnout na sekvenci-manuál ale vůbec to nereagovalo, ani se na displeji neukazovala zařazená rychlost, až po vypnutí a následném nastartování motoru se to vzpamatovalo. Olej byl měněný zhruba před rokem (17t km). Na co se mam připravit, co to může být? :???: Díky za rady.
Alfa Romeo Giulia 2.0T

Alfa Romeo 159 1.9JTDM

Alfa Romeo 156 2.0JTS

?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 15.2.2016, pon 21:49

řekl bych že ti odchází elektronika přímo v řadičce, už jsem to řešil asi na 3 automatech, dá se opravit
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

DaveCharv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 26.3.2015, čtv 11:35

Re: QTRONIC

Příspěvek od DaveCharv » 16.2.2016, úte 16:08

A o co přesně jde? Co tam je? To může způsobovat právě i to škubání?
Alfa Romeo Giulia 2.0T

Alfa Romeo 159 1.9JTDM

Alfa Romeo 156 2.0JTS

?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 16.2.2016, úte 21:51

ne, to by mělo dělat to přeřazení z automatu na sekvenci, to ostatní dělají jiné věci, může málo oleje atd. tam toho může být víc, diag ti řekne víc, klidně bych se ti na to mohl podívat, když přijedeš
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 15.3.2016, úte 13:17

Oprášim jedno starší téma, které se tu už řešilo (a nemůžu to sakra nikde najít) a pak mám ještě dva amatérsko-bláhové dotazy :)

1) jak je to s vyřazování na neutrál za jízdy (plachtění) - ANO / NE?
- do 50kmh to dělá sama (někdy), ale jinak je tam stále kvalt, což se mi často nehodí.
- někdo píše, že to zatěžuje převodovku, někdo naopak... tak nevim.

2) lze nějak donutit, aby převodovka sama řadila dřív než je továrně nastavena?

3) takový dotaz amatéra. Není mezi 2 a 3 rychlostnim stupněm nějaká "půlka" jak v náklaďáku? :-D Pořád to sleduji co se při řazení děje a právě při velmi jemné akceleraci motor změní zvuk, převodovka udělá jakousi prodlevu (táhne ale pořád stejně) a pak kouknu na budík a ona je tam pořád dvojka a až po chvíli přeřadí na trojku... :-k
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 15.3.2016, úte 14:27

Na neutrál se nevyřazuje u automatu za jízdy nikdy. Měnit polohu voliče by se správně mělo jen když auto stojí, jinak dostává ten měnič na prdel. Nicméně tady je volič elektronickej, tak by si to měla elektronika pohlídat a rozbít by to jít nemělo. Znal jsem člověka se starou amerikou, co si tam při dojíždění ke křižovatce omylem místo N poslal Raketu, hryzly se zadní kola a šel do smyku :smt040 Ale tam byl volič mechanicky.
Jinak co se změny řazení týče, tak to nezměníš, převodovka je tak prostě nastavená z výroby, leda by sis sehnal někoho, kdo to umí. Ta půlka může bejt leda stálej převod, kterej zaskočí. Je to pro snížení spotřeby, protože když to "plave" na hydroměniči, tak je účinnost převodu jen asi 70%. Měla by to dělat při delší jízdě konstantní rychlostí.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 17.3.2016, čtv 21:31

K tomu neutrálu bych potřeboval nějaký erudovaný technický rozbor :) Docela bych to "plachtění" rád využíval, protože jet několik set metrů nebo třeba i pár km z kopce a ještě přidávat plyn mi přijde dost neefektivní.
Už jsem to párkrát zkusil a tváří se to, že jí to vůbec nevadí. Vyhození rychlosti je hladké tiché bez cuknutí. Návrat zpět na Déčko to samé. Vteřinová prodleva a hodí si tam v poklidu nejvhodnější kvalt sama.
Tu změna zvuku motoru a činosti převodovky kolem 3.stupně stále zkoumám a zatím nevim :)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 18.3.2016, pát 00:35

Hele řeknu ti to takhle... proč mít automat, když máš tendenci stejně kvedlat klackem? :-D Vyřazovat na neutrál v principu nevadí, ale riskuješ tím to, že pokud ti zdechne motor a ty ho nenahodíš, tak přestane bězět čerpadlo automatu a můžeš ho zničit (proto se taky auta s automatem nesmějí táhnout bez odpojení převodovky od kol). Druhá věc je ale řazení Déčka za pohybu auta. To už prostě ten hydroměnič dostane zabrat, protože se musí vyrovnat tlak a roztočit se to. Když to uděláš občas, nevadí to. Ale... příjde mi hovadina to dělat. Automat je to od toho, že tam po startu frkneš Déčko a jedeš :-D

mr-alien

Příspěvky: 5
Registrován: 14.4.2016, čtv 16:28

Re: QTRONIC

Příspěvek od mr-alien » 18.4.2016, pon 09:56

ahojte

chcem by som poprosit o radu, som cital ze do 159 sa daval selespeed aj aisin. Ako zpoznam rozdiel ? napr rocnik motorizacia, paky pod volantom alebo nieco ine?

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 18.4.2016, pon 10:03

Selespeed byl výhradně u 2.2JTS. Všechno ostatní je Aisin.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mr-alien

Příspěvky: 5
Registrován: 14.4.2016, čtv 16:28

Re: QTRONIC

Příspěvek od mr-alien » 18.4.2016, pon 10:07

Super, potesil si ma, dakujem za rychlu odpoved :smt023

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 6.6.2016, pon 15:13

Dotaz. Má nějaký vysvětlení, že QTronic v Déčku občas zaváhá či zaškube, zatímco v manuálním režimu to tam sází hladce jedna báseň?
A nebo hledám mouchy kde nejsou? :wink:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 12.6.2016, ned 14:09

Zdravím všechny vespolek.Tak jsem s tou svou kráskou ujel 10 000 km a můžu být i chytrej.Ale nebudu:pouze konstatuji,že automat má svoje mouchy,možná jsou to i vlastnosti,ale obecně konstatuji,že je to dobré.Minulý týden při návratu z modelářské akce si holka na dálnici řekla a dost a napsala na display hlášku -vysoká teplota oleje v automatic gearbox.Tomu předcházelo krátké probliknutí symbolu převodovky v okénku jak je symbol dveří nebo oken.S autem jsem zajel na benzínku nechal blafat na P cca 10 minut.Když se nic nedělo a neteklo a nehořelo ani nesmrdělo.Tak D a útěk na Tábor.Pak už až do dneška nic.Přátelé ,Zdendo co mám činit s tímto fantem?Pouze řeknu ,že tuto jízdu jel kolega,já jsem pivně odpočíval.Není to snad příčina,jiný způsob akcelerace,brždění????
odborníci s KAPSe tvrdí:že nezbytně musí následovat kontrola teplotního režimu, v každém pátém případě totiž příčinou selhání bývá zablokovaný termostat olejového chlazení, což způsobuje silné přehřívání. :-D
Děkuji za reakce.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 12.6.2016, ned 14:18

A ještě jsem našel u KAPSe:
rozběh převodovky při „D“ je doprovázen úderem a rychlostní stupně se těžko řadí jen v převodovce nezahřáté na provozní teplotu, ovšem když se převodovka na provozní teplotu zahřeje, všechno se dostává do normálu; znamená to, že stačí vyměnit šesticestní plochý kabel elektroinstalace automatické převodovky se snímačem teploty oleje, protože se porouchal a udává nesprávnou hodnotu teploty elektronické řídící jednotce, což má za následek, že automobil se chce rozjet dřív, než je zahřátý na provozní teplotu.
Sorry,ale přišlo mi to jako dobrá poznámka. :-D
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

nneedd

Příspěvky: 2
Registrován: 7.9.2014, ned 18:48

Re: QTRONIC

Příspěvek od nneedd » 24.6.2016, pát 21:42

Zdravim,
@Adamsquare:ta Tva otazka cislo 3 ze 2 na 3 jako v nakladaku.
Ja mam na sve 159 neco podobneho, jen mne se to deje ze 3 na 4. tj. myslim, ze tam je 4 ale aut si jako podradi na neco mezi 3 a 4. Diskutoval jsem to s jednim uzivatelem, ktery o tom tady meldepsal a pry mu to dela od zacatku. Ja mam na tom svem najeto ca 25000km a zhorseni nepozoruji. tak snad je to jen nejaka vlastnost tech prevodovek

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: QTRONIC

Příspěvek od Adamsquare » 24.6.2016, pát 22:27

To už se vyřešilo. Je to přirozená vlastnost a dělá to měnič. Nicméně mělo by to být jenom na 2->3
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 26.6.2016, ned 08:29

přesně tak, dělá to ze 2 na 3, a to mám na svém automatu najeto už 130tkm a auto mám skoro od nova
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Matus

Příspěvky: 96
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: QTRONIC

Příspěvek od Matus » 26.6.2016, ned 20:25

Serus chalani :)

Pred pár dňami som sa dostal k svojmu prvému automatu v 159-ke (110kW). Nemám s tým žiadne skúsenosti ale predsa sa mi nezdá jedna vec. Pri rozbehu zo stoja môžem auto prirovnať snáď k fábii 1.2HTP. Prvé 4 sekundy je veľmi lenivé aj s nohou na podlahe, čo ma až zarazilo, nakoľko rozbiehanie s automatom by mala byť balada. Počas jazdy keď dám kick-down tak funguje, skúšal som to aj v manuáli a je to to isté. Pri porovnaní s manuálnou prevodovkou je to rozdiel a taktiež aj v porovnaní s automatom v iných autách. Stalo sa to niekomu, je to normálne, alebo niečo iné? Vďaka ;)

tarzan

Příspěvky: 29
Registrován: 7.3.2015, sob 17:18
Bydliště: Plzeň

Re: QTRONIC

Příspěvek od tarzan » 28.6.2016, úte 07:07

Matus , je to úplne normálne . Tiež som si musel zvykať že pri zaraďovaní sa z vedľajšej ulice na hlavnú nemôžem byť až tak drzý :D

Matus

Příspěvky: 96
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: QTRONIC

Příspěvek od Matus » 28.6.2016, úte 09:26

Tak to som na jedne strane rád, že to nie je chyba, na druhej strane by som dal po prstoch ľuďom, čo to schválili :D akurát včera som stál na križovatke kde síce nešlo ani z jednej strany auto ale bolo to vidieť tak na 15m. Ako som sa začal rozbiehať tak mi auto vybehlo a ten pocit, že proste musíš iba čakať kým začne fúkať turbo bol na nezaplatenie :D

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů