QTRONIC

Odpovědět
sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 18.3.2014, úte 12:36

Adam: Já jsem to Zdendoj říkal, že normálně když jedu z dlouhého kopce, příklad v Praze třeba Barranďák, tak vyřazuji na N. Dělám to už několik let a zatím bez problému. Teda loni jsem dělal ten hydroměnič, ale ten spíš odešel najetými kilometry než kvůli vyřazování. Měl už cca 330tkm. Ale jak jsem Zdénoj říkal, nedám ruku do ohně, že vyřazování je stopro cajk, jen že já to tak dělám. Jinak pokud jde o to zařazení, tak na konci toho Barranďáku mívám třeba 120(napojuji se tak v půlce, jet ho celý, tak tam mám daleko víc) a když dám D, tak tam hned rychlost nevlítne(i když se rozsvítí D), spadne tam až když víc šáhnu na brzdu, nebo přidám plyn.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: QTRONIC

Příspěvek od karel723 » 18.3.2014, úte 13:05

No, budu si muset k nikomu sednou, kdo má Alfu s Qtronicem :-) vyzkoušet si to vyřazovaní když člověk zastaví. I když stojím dlouho, tak jakmile pustím brzdu, auto se hned rozjede. Ani motor nezmění zvuk. Neodlehčí se mu. Když dám N na voliči tak je slyšet, jak má motor lehčí práci.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 18.3.2014, úte 15:28

alfik166 : tobě jsem chtěl právě kvuly tomu volat, ale nemám na tebe uložené číslo

já právě jediný psychický problém mám to, že mě právě nevyřezuje z kopce, přesně jak jsem psal, jedu z dlouhého kopce a brzdí mi motorem, tam kde by se to na neutrál rozjelo za 100km/hod na kopci, dole bych měl 140km/hod třeba, tak on právě brzdí motorem a když se dostane na 1500ot/min, tak podřadí na nižší stupeň a tím víc brzdí a to se brzdy ani plynu nedotknu celý kopec, když posledně podřadiluž na 3, tak jsem šlápl na plyn to už jsem nevydržel, jinak ten kopec, kde mě to nejvíc irituje má cca 3-4km
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

darreback

Příspěvky: 14
Registrován: 23.6.2013, ned 21:27

Re: QTRONIC

Příspěvek od darreback » 24.6.2014, úte 21:30

Čaute,
dokážete mi poradit? Když měním olej v Q-Tronicu na své 159 1.9 JTDm 110kw - kolik litrů se mění?
Měl jsem to v servise a po výměně mi automat začal blbnout - vyřazuje do neutrálu, nebo vyřazuje a následně to šíleně kopne.

Díky za rady :wink:

nneedd

Příspěvky: 2
Registrován: 7.9.2014, ned 18:48

Re: QTRONIC

Příspěvek od nneedd » 19.10.2014, ned 11:03

Ejsi píše:Ahoj všechny zdravím mám automat všechno pracuje OK ale jedu 1..2..3...otacky na 2000 spadnou jakoby tam padla 4 ale porad je tam 3 pak uz prelezou 2000 a padne 4.Dělá to jen na této rychlosti a je uplně jedno jestli tam mám automat nebo sekvenci...Diky za rady ...
Zdravim,

prevodovka se mi chova stejne jako pise Ejsi. Setkal se s tim taky nekdo? Je to normalni jev teto prevodovky, ci se mam zacit bat? Auto mam chvili a pomalu se s nim seznamuji.
Dekuji vsem za pripadnou odpoved.
Nneedd

alfik166
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 4.9.2009, pát 20:33
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od alfik166 » 20.10.2014, pon 09:25

nneedd píše:
Ejsi píše:Ahoj všechny zdravím mám automat všechno pracuje OK ale jedu 1..2..3...otacky na 2000 spadnou jakoby tam padla 4 ale porad je tam 3 pak uz prelezou 2000 a padne 4.Dělá to jen na této rychlosti a je uplně jedno jestli tam mám automat nebo sekvenci...Diky za rady ...
Zdravim,

prevodovka se mi chova stejne jako pise Ejsi. Setkal se s tim taky nekdo? Je to normalni jev teto prevodovky, ci se mam zacit bat? Auto mam chvili a pomalu se s nim seznamuji.
Dekuji vsem za pripadnou odpoved.
Nneedd
Čus,
nevím zda je to vada, ale řekl bych,že spíš vlastnost.
stejným způsobem se mi chovala převodovka v cromě (stejná jako v alfě).
Teď mám Thesis a je zde sice 5q automat, ale stejný výrobce.
Chová se to v tomto případě uplně stejně, dokonce i pětku řadí jakoby na 2x po 500otáčkách.
Je tu něco co má však o dost lepší - dokud tam není 75km/h(pevně zařazená 5) tak dovede 4 i 5 plavat.
Tudíž v rychlostech 45-75 "vyřadí" po sundání nohy z plynu a nebrzdí motorem.
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05

EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94

SKULL
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 8.6.2011, stř 20:12
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od SKULL » 29.3.2015, ned 15:37

Andy159sw píše:Takze tu to je prelozene, len neviem niektore nazvy ako som mal napisat tak ak ma niekto pripomienky to vylepsim.Tych 0,5 litru oleja je myslene tak ze sa to tam naleje pred nastartovanim auta, lebo tolko staci aby sa dostal do systemu.Ostatny sa leje pri nastartovanom aute ako je tam pisane.

Přílohy:
qtronic-004.jpg [ 136.9 KiB | Zobrazeno 991 krát ]
qtronic-004.jpg

qtronic-003.jpg [ 134.3 KiB | Zobrazeno 992 krát ]
qtronic-003.jpg

qtronic-002.jpg [ 196.73 KiB | Zobrazeno 990 krát ]
qtronic-002.jpg

qtronic-001.jpg [ 162.07 KiB | Zobrazeno 987 krát ]
qtronic-001.jpg

qtronic-006.jpg [ 35.01 KiB | Zobrazeno 992 krát ]
qtronic-006.jpg

qtronic-005.jpg [ 31.52 KiB | Zobrazeno 931 krát ]
qtronic-005.jpg

qtronic-004.jpg [ 53.96 KiB | Zobrazeno 930 krát ]
qtronic-004.jpg

qtronic-003.jpg [ 54 KiB | Zobrazeno 930 krát ]
qtronic-003.jpg

qtronic-002.jpg [ 64.25 KiB | Zobrazeno 930 krát ]
qtronic-002.jpg


malá prozba, má niekto z Vás tieto obrázky od Andy-ho a mohol by ich pripnúť sem na fórum?
AR 159 SW High 2,4JTDm 20V 147kw Q-Tronic
AR 156 1,9 JTD 8V 77kw

rudas.mp

Příspěvky: 98
Registrován: 16.1.2014, čtv 16:55
Bydliště: okolí Železného Brodu

Re: QTRONIC

Příspěvek od rudas.mp » 28.6.2015, ned 20:35

Zdarec
Mam dotazek. Kdyz jedu na tempomat rychlosti 130 a prijde vetsi stoupani, tak automat zacne zpomalovat a kdyz stoupani konci opet se vrati na navolenou rychlost. Pokud je stoupani dlouhe tak tempomat vypne. Jde me oto ze by mel automat podradit a kdyz pri tom zpomalovani slapnu na plyn tak je to take bez reakce. Kdyz dam sekvenci a podradim tak to jede normalne. Nema nekdo radu nebo podobnou zkusenost. Jinak mam Fiat Croma 1.9 jtdm 6.st. automat. Predem dik za rady.
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 29.6.2015, pon 08:28

JAk říkáš měl by sám podřadit, budeš tam mít nějakou chybu na automatu, prvotně bych vyčetl chyby a vymazal je, to by mělo stačit, samo podle toho co tam bude.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

tarzan

Příspěvky: 29
Registrován: 7.3.2015, sob 17:18
Bydliště: Plzeň

Re: QTRONIC

Příspěvek od tarzan » 24.8.2015, pon 08:57

Nazdar!
Tak prvy problem uz je na svete , zaradim D ,a pri rozbehu si vsimnem vysoke otacky a na displeji zaradenu 1 . Robi to poslednych asi 5 dni . Ked s pakou pohybem tak zacne preblikavat medzi D a 1,2,3... takze teraz neviem ci je problem v riadiacej pake alebo uz dosluhujucim olejom v q-tronicu :/ obcas sa s pakou trochu pretahujem ale po case tam to D zostane , ale potom zastavim trebars na semafore a zase tam skoci 1 ale paka je nastavena na D .

Dik za rady

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 24.8.2015, pon 09:31

to bych spíš tipnul na elektroniku v páce, která určiju, co je zařazený, jednou jsem to řešil na jedné alfe, docela masakr se tam dostat, ale pak jsem to opravil, pánovi to dělalo taky, až jednou to nevědělo vůbec co má zařazeno, ale bylo dobrý že když mu to vyplivlo, tak měl D a na to to jezdilo, jen stím, že nesměl couvat a nedávalo mu to klíček, tak vždycky musel vyndat jen tu planžetu a zamikat ručně, po opravě jsem o něm už nesmyšel :smt033
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

tarzan

Příspěvky: 29
Registrován: 7.3.2015, sob 17:18
Bydliště: Plzeň

Re: QTRONIC

Příspěvek od tarzan » 28.8.2015, pát 08:47

Tak na stranke alfaowner som dostal potvrdenie ze je to naozaj ta elektronika , ale ani za boha neviem najst navod ako sa tam dostat aby som precistil kontakty ns tej doske :/ nejake tipy ?

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: QTRONIC

Příspěvek od Zikk » 10.9.2015, čtv 19:45

Zkoušel jsem tlačítko SPORT/WINTER a zjistil jsem, že nefunguje. Jednak bylo děsně zatuhle bordelem co do něj předchozí majitel dostal, takže jsem jej vyčistil a chod je již normální. Jenže když jej zmáčknu nebo podržím, tak se prostě nic neděje. Kde by mohl být problém? Tlačítko samotné nebo spíš elektronika někde dál? Nebo se to dá aktivovat jen v určité situaci (zpanutý motor, zařazené N, D atp.)?

Dík za tipy
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 10.9.2015, čtv 20:17

Já mám jen 1.9, takže funkci S/W nemám, ale když už bych ho měl a testoval jestli funguje, tak předtím než bych se tady ptal zda není třeba mít nastartováno nebo zařazeno, tak bych to sám v těchto režimech vyzkoušel.. nebo jsi ten čudl jen pomačkal, zjistil, že se nic po zmáčknutí nekonalo a jdeš se sem ptát co s tím? Se skoro bojím zeptat jestli jsi měl aspoň zasunutej šém do slotu... :shock:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: QTRONIC

Příspěvek od Zikk » 10.9.2015, čtv 21:00

Samozřejmě jsem zkoušel vícero možností ne jen pomačkal. Ale kdo ví, třeba jsem vynechal zrovna tu co to aktivuje, ale to už by fakt bylo nelogicky vymyšlené, pač takové ty klasické jsem zkusil. Zapnutý motor, zařazené D, P, N a nic. Nepředpokládám, že by byl problém ve mě, proto se tady ptám a te způsob zapnutí jsem spíš jen dodal kdyby náhodou. Spíš by mě zajímalo, jestli je pravděpodobnějši problém někde dál a nebo jen tlačítko a nějaký tip jak by to šlo otestovat či jestli se to dá lehce rozebrat bez poškození všeho okolo. Třeba měl někdo podobný problém a byla to je banalita.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 11.9.2015, pát 01:15

Tak to pak jo. Sorry, ale fakt to vyznělo jak kdybys to nezkoušel s nastartovaným motorem.. ale krom toho mýho rejpance asi žádnou velkou radu nedám, protože zkušenost nemám. Ale jestli nereagovalo ani při běžícím motoru, rychlost bych si tipnul, že asi zařazená být nemusí, tak bych to zkusil píchnout přes MES a v jednotce převodovky zkusil test akčních členů a podle toho jestli tam uvidíš reakci na zmáčknutí čudlu bych postupoval dál. Bez diag těžko zjistíš jestli je chyba v čudlu nebo někde dál, teda pokud nechceš rozebírat kryt pod řadičkou a zkoušet natvrdo spojovat kontakty který vedou do čudlíku..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 11.9.2015, pát 07:07

tlačítko funguje, při nastarovaném a zařazeném D a je jedno jestli jedeš nebo stojíš, takže bych se na to podívat diagem a pak to řešil
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: QTRONIC

Příspěvek od Zikk » 12.9.2015, sob 07:51

Dík za tipy. Nevím jak, ale už funguje :) Asi si potřebovalo sednout po tom čištění stlačeným vzduchem nebo co. Noo a musím uznat, že rozdíl je dost znát :smt035
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 17.10.2015, sob 00:53

Přátelé,když to tady tak pročítám,tak vlastně ani pořádně nevím jaký olej do toho svýho miláčka s automatem mám dát.Jako jasná volba se domnívám by měl být olej TUTELA GI-VI cena za 1 l 499,- Kč
pak jsem našel náhradu ZP automatic AW5/6 1 l za 224,- Kč
doručený olej pro AISIN Warner je rovněž FUCHS OIL ATF 4400 cenu jsem nehledal, nebo MOBIL ATF 3309 1l za 279,- Kč.
Co si o tom myslíte? :(
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

josefik67

Příspěvky: 63
Registrován: 18.8.2013, ned 22:54
Bydliště: BRNO - Bystrc

Re: QTRONIC

Příspěvek od josefik67 » 17.10.2015, sob 09:22

Stanys píše:Přátelé,když to tady tak pročítám,tak vlastně ani pořádně nevím jaký olej do toho svýho miláčka s automatem mám dát.Jako jasná volba se domnívám by měl být olej TUTELA GI-VI cena za 1 l 499,- Kč
pak jsem našel náhradu ZP automatic AW5/6 1 l za 224,- Kč
doručený olej pro AISIN Warner je rovněž FUCHS OIL ATF 4400 cenu jsem nehledal, nebo MOBIL ATF 3309 1l za 279,- Kč.
Co si o tom myslíte? :(
já kupoval Tutelu zde:https://www.motora.cz/oleje/tutela za lepší peníz! Ale mám za sebou včerejší výměnu oleje v servisu, olej jsem si dovezl (4lt), ale stejně mě ještě cca 7lt chybělo na dva proplachy! Olej byl tak černej (asi v životě nebyl měněn, cca najeto 180t), že to museli propláchnout 2x, aby ta výměna byla 100% k něčemu!!!
ALFA ROMEO 159 2,4 JTDm 154kw (všecko OFF!)
syn - ALFA ROMEO 159 2,4 JTDm 147kw Qtronic(všecko OFF!)
ex- FIAT MAREA 2,4 JTD 96kw
ex- ALFA ROMEO 156 1,9 JTD 85kw

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 17.10.2015, sob 09:57

u automatu nikdy nexperimentuji a dáváme tam originál,ono potom spojené problémy a opravy nestojí pár korun, takže to co ušetříš, se ti může pěkně vymstít
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 17.10.2015, sob 12:52

TO:CENDLER Opět konstatuji díky za radu , beru na vědomí.Do převodovky tedy dám TUTELA GI-VI.Až k Tobě pojedu na cut DPF musím mít všechny olejové náplně vyměněny.To musí být pro to auto jenom dobře.Zdendo promiň,že to ventiluji zde přes forum,ale návštěvu u Tebe na DPF Off bych viděl ve 44.KT,tedy někdy od 26.10 do 29.10.Přesný termín naladíme po telefonu. :-D
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 17.10.2015, sob 13:14

josefik67 píše:
Stanys píše:Přátelé,když to tady tak pročítám,tak vlastně ani pořádně nevím jaký olej do toho svýho miláčka s automatem mám dát.Jako jasná volba se domnívám by měl být olej TUTELA GI-VI cena za 1 l 499,- Kč
pak jsem našel náhradu ZP automatic AW5/6 1 l za 224,- Kč
doručený olej pro AISIN Warner je rovněž FUCHS OIL ATF 4400 cenu jsem nehledal, nebo MOBIL ATF 3309 1l za 279,- Kč.
Co si o tom myslíte? :(
TO: josefik67 .OK už jsem tam oleje jak do serva ,tak i do převodovky objednal. :D
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od Stanys » 31.10.2015, sob 20:46

Přátelé,převodovka mé 2,4 mě začíná vykazovat jakousi závadu.Při cestě za doktorem Cendlerem na cut DPF mě zaskočilo to pocukávání pří ustálené jízdě v "D" .No a při cestě dnes z Plzně po ujetí nějakých 30 km to začalo znovu v mírném stoupání před Losinou na D .Jako když by motor ztrácel výkon.Tak jsem se na to zaměřil a domnívám se,že se jedná o neduh převodovky ,zdá se že to dělá při řazení ze 4 na pět.Jakoby tam ta pětka nechtěla vlízt. Pak to to bylo dlouho v poho asi 100 km.Zjistil jsem však že při jízdě na D a intenzivním brzdění převodovka dolů řadí s poměrně dost velkou ránou nevím na který kvalt ,možná 2 nebo i 1.ALe ta rána je slyšet a je než jedna.
Co myslíte?
Prosím zkuste takto na dálku nějakou diagnozu nebo radu.Fakt je ,že před výměnou oleje v automatu to nedělalo nebo jsem si toho nevšiml.Olej byl měněn minulý týden 22.10. 015.A olej jak jinak než TUTELA dle doporučení zde z fora.
Díky S.E. :(
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 31.10.2015, sob 22:32

To pocukávání při jízdě na tempomat v mírném kopci se mi taky stává, už jsem to tady dokonce někomu v minulosti psal a myslím si, že to neznačí poškozenou převodovku, ale je to jakási "vlastnost" automatu a to ta, že on když dosáhne otáček kdy už by si normálně na rovině přeřadil, tak v mírném stoupání prostě jakoby "zaváhá" a "neví" co tam zařadit.. já vím, popisuju to zvláštně, ale prostě jsem za ty roky co s ním jezdím toto vysledoval. Prostě už má točky aby zařadil výš, a tak tam skočí ta 5tka, ale v ten moment si jednotka "uvědomí", že by se motor podtáčel a tak tam zas hned vrátí tu čtyřku. Na rovině nebo v prudším kopci se to nestane, ale v určitém mírném stupni stoupání takhle "váhá". A pokud jde o to cuknutí při prudkém brzdění, tak to mě teda nic nenapadá.. napíšu to asi blbě, promiň, ale neslyšíš trošku trávu růst, po tom co jsi "zachytil" to cuknutí při té jízdě do kopce? Nějak mě nenapadá co by tam mohlo bouchat, ale můžu se plést, ale fakt nevím, kor když máš po výměně oleje. Předpokládám že od někoho znalého..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti