Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
AR 159SW 1,9JTDM 110kW, r.v. 2006, 170000km.
V poslednom čase som si začal viac všímať hladinu chladiacej kvapaliny v nádržke a zistil som, že hladina pri prevádzke je až pod hranicou minima. Kúpil som chladiacu kvapalinu na doliatie a keď som otvoril zátku tak vyfučal vzduch a hladina sa vrátila na maximum. Opäť so jazdil a opäť to isté. V "autorizovanom servise" tvrdia, že je to buď tesnením pod hlavou, prasknutou hlavou alebo chybným termostatom, čomu celkom neverím, pretože auto sa neprehrieva, kvapalina z chladiča sa netratí (len sa niekde schováva). Ako je to u vašich áut? Riešil niekto podobný problém?
PS: Hadica od termostatu do chladiča je po dlhšej prevádzke tvrdšia, ako je to u vás.
Ďakujem za postrehy.
V poslednom čase som si začal viac všímať hladinu chladiacej kvapaliny v nádržke a zistil som, že hladina pri prevádzke je až pod hranicou minima. Kúpil som chladiacu kvapalinu na doliatie a keď som otvoril zátku tak vyfučal vzduch a hladina sa vrátila na maximum. Opäť so jazdil a opäť to isté. V "autorizovanom servise" tvrdia, že je to buď tesnením pod hlavou, prasknutou hlavou alebo chybným termostatom, čomu celkom neverím, pretože auto sa neprehrieva, kvapalina z chladiča sa netratí (len sa niekde schováva). Ako je to u vašich áut? Riešil niekto podobný problém?
PS: Hadica od termostatu do chladiča je po dlhšej prevádzke tvrdšia, ako je to u vás.
Ďakujem za postrehy.
Alfa Romeo 159SW 1,9JTDm 110kW
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
- ReznikCZ
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
mě se teda chladící kapalina hýbe jen dle ohřevu motoru . .za studena je u minima (spíše nad) a po zahřátí je mezi půlkou a maximem . .
jinak nevím
p.s 2,4JTDm
jinak nevím
p.s 2,4JTDm
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista
.......ale srdcem stále Alfista
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
To je snad normální stav,že když při zahřátém motoru povolíš víčko od nádržky,tak Ti ta hladina stoupne .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
taky bych řekl že normální, je tam míň protože je to uzavřený okruh a je tam tlak a jakmile povolíš zátáku tak se tlak vypaří a dostane se tam vzduch, tak obvykle vyjede o něco nahoru
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
to je normální je tam tlak cca 1-1,5 bar
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak kapalina se zvýšením teploty rozpíná a je NESTLAČITELNÁ, takže by hladina při zahřívání měla stoupat. Vzduchový polštář co je v nádržce tyto výkyvy objemu kompenzuje a při zahřívání se stlačuje (zvyšuje se tlak v soustavě). Při zvýšení tlaku můžou trochu nabopnat hadice (zvětšit vnitřní průměr a tím i objem) a část objemu vody se tam může uložit čímž by mohlo dojít k poklesu hladiny v nádržce.
Na autech co jsem kdy měl a bylo vše OK to fungovalo tak, že při zahřívání motoru mi hladina vody v nádobce stoupala.
Pokud však výrazně tvrdnou hadice a to brzo po nastartování je s největší pravděpodobností prasklé těsnění, nebo hlava - tlak ze spalování jde do chladícího okruhu. Pokud tlak opatrně vypustíš a po utažení zátky se tam hned zase udělá je to prasklé, dost často auto taky přestává topit neb dochází k zavzdušňování radiátoru. S touto závadou mám bohužel osobní zkušenost, u předchozích aut Fiat Ritmo 1,9TDS mi prasko těsnění pod hlavou a u Cromy 2,5TD mi praskla hlava v komůrce.
Na autech co jsem kdy měl a bylo vše OK to fungovalo tak, že při zahřívání motoru mi hladina vody v nádobce stoupala.
Pokud však výrazně tvrdnou hadice a to brzo po nastartování je s největší pravděpodobností prasklé těsnění, nebo hlava - tlak ze spalování jde do chladícího okruhu. Pokud tlak opatrně vypustíš a po utažení zátky se tam hned zase udělá je to prasklé, dost často auto taky přestává topit neb dochází k zavzdušňování radiátoru. S touto závadou mám bohužel osobní zkušenost, u předchozích aut Fiat Ritmo 1,9TDS mi prasko těsnění pod hlavou a u Cromy 2,5TD mi praskla hlava v komůrce.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak dnes ráno som spozoroval opäť jednu zmenu. Po jazde asi 11km auto nekúrilo, rúčka na teplomeri sa zdvihla as na 110 stupňov, auto som hneď zastavil, ešte pri zastavovaní to kleslo na asi 50 stupňou, hladina vody niečo pod minimom po asi 2 km teplota 90 stupňou a auto kúri.
Myslím, že to bude chybný termostat, ktorý otvára o čosi neskôr alebo sa zasekuje.
Objednal som nový. Uvidíme čo to bude robiť.
Myslím, že to bude chybný termostat, ktorý otvára o čosi neskôr alebo sa zasekuje.
Objednal som nový. Uvidíme čo to bude robiť.
Alfa Romeo 159SW 1,9JTDm 110kW
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
No nechci malovat čerta, ale podle toho co popisuješ to vypadá na prasklé těsnění nebo hlavu. Kdyby termostat otvíral pozdě tak to bude topit.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Minulej rok se mi přihodilo to samý. Alfuška se začala přehřívat, když jsem spomalil, tak teplota hned klesla. Zezačátku mi auto i normálně topilo, ale po pár ujetých km mi i přestalo topit. Nechal jsem to prohlídnout ve více servisech a všichni říkali, že je něco s hlavou, nebo těsněním. Ale naštěstí jsem natrefil na jednoho šikovného chlapíka který přišel nato, že se mi "jenom" rozlítla vodní pumpa. Pumpa se vyměnila a je klid. Takže zkus, jestli nemůže být chyba podobná, jako byla u mně.
AR 159 SW 1,9JTDm
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8662
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
To se dá celkem lehce diagnostikovat pohledem na nádržku. Pokud vodní pumpa běží, musí být vidět tekoucí kapalina ne?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak termostat je vymenený. Zatiaľ najazdených 60km bez problému. Úbytok kvapaliny pri jazde od MAX po MIN. Uvidíme časom či to bolo v termostate.
Alfa Romeo 159SW 1,9JTDm 110kW
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
Skoda Octavia 1,9TDI
Hyundai Getz 1,4i
Skoda Favorit 135L
Fiat 850
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Zdravím Alfisti.
Chtěl bych Vás poprosit o radu. Mám problém s chladící kapalinou, kterou když doliju tak po čase mě ubývá a nevím čím to.
Jakmile už je tam málo kapaliny auto se přehřívá. Když povolím víčko tak se vypouští vzduch, když to povolím hodně tak to dokonce vyprskne nahoru. Auto jede normálně, jen je problém pokud tam kapalina není tak se auto přehřívá a pak už ani netopí. Pokud tam chladící kapalina je tak topí a vše je OK. Hadice jsou tvrdší ale né úplně, kamarád má taky alfu a říkal že má taky tvrdší hadice, ale nevím.
Auto nekouří, ale podle těch příspěvků co čtu by to mohlo být prasklé těsnění pod hlavou, nebo termostat ( tohle mě řekl i kamos v servise ). Napadá někoho co by to mohlo být, případně jak bych poznal závadu?
Díky všem za komentář...
Chtěl bych Vás poprosit o radu. Mám problém s chladící kapalinou, kterou když doliju tak po čase mě ubývá a nevím čím to.
Jakmile už je tam málo kapaliny auto se přehřívá. Když povolím víčko tak se vypouští vzduch, když to povolím hodně tak to dokonce vyprskne nahoru. Auto jede normálně, jen je problém pokud tam kapalina není tak se auto přehřívá a pak už ani netopí. Pokud tam chladící kapalina je tak topí a vše je OK. Hadice jsou tvrdší ale né úplně, kamarád má taky alfu a říkal že má taky tvrdší hadice, ale nevím.
Auto nekouří, ale podle těch příspěvků co čtu by to mohlo být prasklé těsnění pod hlavou, nebo termostat ( tohle mě řekl i kamos v servise ). Napadá někoho co by to mohlo být, případně jak bych poznal závadu?
Díky všem za komentář...
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Nechci strašit, ale mohla by to být prasklá hlava. Co máš za motor? Jinak si pročti tohle vlákno:http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 4&start=75
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Motor mám 2,4 JTD - 147 kw, právě nevím, myslel sjem že by se to nějak projevilo, nebo to na 100% nějak zjistil...
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak úplně nejjednodušší je možnost nětěsnosti a úniku. Nicméně voda z chladiče se dá otestovat a podle toho se fouklé těsnění/prasklá hlava dá potvrdit nebo vyvrátit.
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Jo díky, a jak to teda tu netěsnost zjistím? Třeba od auta se mě nekouří, auto táhne normálně, spíš mě štvě jak ty hadice jsou tvrdší a že chladící kapalina v nádobce bublá...
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak jestli Ti jdou bubliny do nádržky tak není co řešit, v lepším případě těsnění, v horším hlava.... Ještě mě napadá netěsnost na výměníku EGR
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
To by nejspíš nebyly bubliny. Nerad to říkám, ale bude to hlava. A to jsem žil v iluzi, že 2.4ku to potkat nemůže. Další čeho se budu odteď bát. Každopádně pro potvrzení přeměřit komprese a nechat si u někoho kdo má sondu zkontrolovat tu vodu.
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
HReiter: první co bych udělal tak pořádně odvzdušnil komplet celou soustavu na všech místech a to v řádném postupu.Taky jsem měl problém s vodou,bylo to zavzdušněné po opravě,voda za jízdy vytekla přepadem aníž bych si toho všiml expanzní nádoba při 90st.C se naplnila a voda šla ven-kapalo to pod auto.Po odvzdušnění klid kde jsou odvzdušňováky:jeden na hadici k topení,druhý na hliníkovém vedení vody na předku motoru před krycím deklem,třetí na boku chladiče kdyby to bylo jinak tak mě někdo opravte
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Kdyz povolis vicko voda trosku stoupne i kdyz se teplem roztahuje.Nad vyrovnaci nadrzkou je vzduch a ten se ohrivanim vody ohriva taky a rozpina se a zveda se tlak v okruhu.Tim ze je voda (skoro)nestlacitelna klesne hladina proto asi ze se natlaci do hadic a chladicu a vymeniku v topeni...si myslim.Delalo mi to kazde auto..
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Proč by to nemělo 2.4 potkat?. Stačí když bude studenej motor vytáčet a je to tu dřív než bys čekal.riprex píše:To by nejspíš nebyly bubliny. Nerad to říkám, ale bude to hlava. A to jsem žil v iluzi, že 2.4ku to potkat nemůže. Další čeho se budu odteď bát. Každopádně pro potvrzení přeměřit komprese a nechat si u někoho kdo má sondu zkontrolovat tu vodu.
Jinak taky jsem s tim trochu laboroval, teď to mám na min. asi půl roku a porad se to tam drží.
A pokud by měl prdlou hlavu, měl by, teoreticky, stracet trochu vykon. Pokud by bylo tesneni pryc měla by se ta voda ukazat v oleji, jestli se pletu at mne nekdo opravi. Tanguero, sice ma 1.9, by možná rekl víc, on už tu hlavu menil. Např. jakým způsobem se to projevovalo. Neni treba hned strašit tím nejhorším moznym.
AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Tak třeba 2.5 TD s prasklou hlavou se skoro neprojevovala. Startovalo to na brnk, táhlo to jak zběsilý, jen to trochu víc kouřilo a když jsi tomu dal za uši, tak to vybublalo a neviděl jsi na cestu Ohledně 2.4/1.9 jsem měl trochu diskuzi, protože jsem měl za to, že to praskání je hlavně problém 1.9. Tanquero už má myslim třetí hlavu, jestli se nemýlím. A bylo tu víc prasklých 1.9 16V. O 2.4ce jsem zatím moc neslyšel, jen pokud to někdo vyloženě týral.
Každopádně nechat si zkontrolovat sondou tu vodu a hned víš na čem seš ;)
Každopádně nechat si zkontrolovat sondou tu vodu a hned víš na čem seš ;)
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Ale jo, min. jeden 5-ti hrnek s popraskanou hlavou mezi ventily zde určitě už byl, jen si nepamatuji kdo byl ten šťastný. Podle mě na to bude 2,4 trpět podobně jak 1,9, proč taky ne, když jsou to konstrukčně naprosto stejné motory. Rozdíl je jen v tom, u kolika kusů se na to přijde, protože 1,9-tek je mnohem víc, tak se o tom i častěji píše.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Čau borci, můžu potvrdit, že aktuálně je na motoru třetí hlava, páč ta, co sem sundal měla na sobě napsáno IMOFA
Já tam dal hlavu původem ze 156, a zatím se voda drží. Mám takové tušení že se opět pošetřilo na špatném místě..
A teď už rada pro HRaiter. Nemyslím si, že bude netěsnost ve výměníku EGR, v tomto případě to brutálně vodu vyháže ven během chvilky. Spíš zkus sledovat jakým tempem ubývá. V každém přpadě NIKDY nenechej vodu klesnout natolik, aby ti Alfa přestala topit. V tom případě je hladina tak nízko, že voda neteče do výměníku topení, ale navíc nejsou vodou zaplavené ani kanálky v hlavě a to smrdí průserem! Takže dolej vodu na MAX a odvzdušni, zahřej a zase dolej na MAX. Do nádobky ti potom nesmí jít žádné bublinky.
Je možné, že máš prasklinky mezi ventilovými sedly, ale to není smrtelné, pokud nejsou moc velké. Pokud ti tudy motor tlakuje hadice, babská rada zní - nech povolené víčko. Přetlak vzduchu pak může pomalu utíkat, ale nikdy se ti chlazení nenatlakuje tak, aby to vytlačilo ven i vodu. Diesel není benzín-sporťák, v pohodě ho uchladíš i při otevřené chladicí soustavě, není potřeba to mít přetlakované, kvůli zvýšení bodu varu. Alespoň nebudeš řešit tvrdé hadice.
Zkus takhle pojezdit a sledovat kolik vody ubude na 100km. Podle toho se dá odhadnout kde je chyba.
Já tam dal hlavu původem ze 156, a zatím se voda drží. Mám takové tušení že se opět pošetřilo na špatném místě..
A teď už rada pro HRaiter. Nemyslím si, že bude netěsnost ve výměníku EGR, v tomto případě to brutálně vodu vyháže ven během chvilky. Spíš zkus sledovat jakým tempem ubývá. V každém přpadě NIKDY nenechej vodu klesnout natolik, aby ti Alfa přestala topit. V tom případě je hladina tak nízko, že voda neteče do výměníku topení, ale navíc nejsou vodou zaplavené ani kanálky v hlavě a to smrdí průserem! Takže dolej vodu na MAX a odvzdušni, zahřej a zase dolej na MAX. Do nádobky ti potom nesmí jít žádné bublinky.
Je možné, že máš prasklinky mezi ventilovými sedly, ale to není smrtelné, pokud nejsou moc velké. Pokud ti tudy motor tlakuje hadice, babská rada zní - nech povolené víčko. Přetlak vzduchu pak může pomalu utíkat, ale nikdy se ti chlazení nenatlakuje tak, aby to vytlačilo ven i vodu. Diesel není benzín-sporťák, v pohodě ho uchladíš i při otevřené chladicí soustavě, není potřeba to mít přetlakované, kvůli zvýšení bodu varu. Alespoň nebudeš řešit tvrdé hadice.
Zkus takhle pojezdit a sledovat kolik vody ubude na 100km. Podle toho se dá odhadnout kde je chyba.
Re: Chladiaca sústava - tlak, výška hladiny
Kluci, nevi nekdo pri kolika stupnich vody se spousti vetrak na chladici? Vcera se mi stalo, ze pri pomale jizde do tahleho kopce mi vylezla rucicka teploty vody skoro na 110 stupnu!! To asi neni normalni ne? Po kopci jsem jel hned dolu,tak jsem vyradil a jen na nautral a behem 10 vterin byla teplota opet zase na 90stupnich. Dnes jsem chtel zkusit vetrak, po prijezdu dom jsem stal asi 15 min a motor bezel ale ani za tuto dobu se vetrak nepustil Dle FES byla teplota vody asi 107 stupnu. Jsem z toho na svestku. Koukal jsem i na pojistky a ta je ok. Jen u diry T6 je FAN 1 a neni tam zadne relatko? Je to takhle ok? Diky
AR 159 SW 1.9 JTD 110kW 2009
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů