Řemen alternátoru 2.4JTD

Tomm
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 24.11.2013, ned 17:46
Bydliště: Pardubice

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Tomm » 11.2.2014, úte 16:44

Vlastně nevím co se přesně stalo auto mi asi v 70Km/h chcíplo,nevěděl jsem co se děje a zkusil nastartovat a už mi bylo jasné,že se to potkalo,v rozvodáku byly chuchvalce (zbytky) mikrořemenu,rozvodák pouze přeskočil,ale i tak to poškodilo všechny vahadla. Každopádně jsem ten řemen taky měnil bez sundávání čehokoliv,pouze jsem vyhodil hadici k interkoleru a povolil altík a klimakompresor a opatrně namontoval zpět,ale je to šílená práce.

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od wejwy » 11.2.2014, úte 18:47

Tak ten řemen se má měnit po 100tis. km a určitě ho nikdo nemění
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Kolbik » 12.11.2014, stř 18:21

Dnes sem shodil drazkovany remen, protoze se obcas rano ozve nejaka kladka. Slyset to je i kdyz bezi motor a najedou se sepna sahara. Po sundani remene se vodici kladka i napinak zdaly v pohode (oboje meneno pri rozvodech, tzn. pred 70tkm). Zadny zvuk, vule nic. Ale volnobezka na altiku se mi zda ko (jde tocit na obe strany). Je to mozne? Viz video.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Bjs1-kS ... e=youtu.be[/video]
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od pedro m » 12.11.2014, stř 19:54

kdyz budu mit chvilku, testnu to a dam vedet jak to chodi mi
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od cendler » 12.11.2014, stř 21:48

Kolbik : to je špatně, volnoběžka má běhat pouze na jednu stranu, takhle je rozbitá a právě jak se protáčí, tak může vydávat zvuky, většinou se stává to, že se jak se protáčí utrhne a odlítne, což při těch otáčkách není moc dobrý
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Tanguero » 13.11.2014, čtv 07:37

cendler píše:Kolbik : to je špatně, volnoběžka má běhat pouze na jednu stranu, takhle je rozbitá a právě jak se protáčí, tak může vydávat zvuky, většinou se stává to, že se jak se protáčí utrhne a odlítne, což při těch otáčkách není moc dobrý
Z toho videa to není moc jasné, volnoběžka přece funguje tak, že na jednu stranu se při protáčení volnoběžky netočí rotor altíku a na druhou se točí oboje. Na tom videu, když se pořádně podíváš, tak se rotor točí ať už se řemenicí točí na jednu, nebo druhou stranu. Já měl sundaný altík několikrát, ta volnoběžka nejde na tu prázdnou stranu úplně bez odporu, zkrátka bys musel přidržet rotor a pak zkusit točit, abys viděl, jestli jde, nebo ne. Za jízdy se totiž v altíku generuje magnetické pole, které má určitou setrvačnost a prudká změna otáček směrem dolů by působila proti tomuto poli, což by vedlo ke zvýšenému namáhání alternátoru. Proto je tam ta volnoběžka, která dovolí rotoru točit se rychleji než se točí řemenice a zpomalit si vlastním tempem. Já také poprvé myslel, že mám volnoběžku KO, pak jsem zkusil řemenici chytit rukou a rychle protočit proti směru otáčení a právě tehdy jsem překonal ten odpor volnoběžky a proklouzla jak má.
Celé to píšu proto, že výměna řemenu na 2,4 je rasovina, tak pokud si nebudete jistí, že je altík, KO, tak si to radši ušetřete.

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Kolbik » 13.11.2014, čtv 12:48

Diky za vyjadreni. Vim proc tam ta volnobezka je, ale nikdy sem volnobezku z altiku v ruce jako takovou nemel, takze nevim jak velky by ten odpor mel byt. Zkusim to jeste jednou sundat a zabrzdit kotvu. Prave ze vim jakej to je voser. Neco tam ale slyset je v tom pohonu. Musim to nejak identifikovat jeste. :) Napinak, vodici kladka i remenice na klice se zdaji ok. Jeste tam je spojka na kompresoru klimy dole no, ale to sem zatim nepremyslel jak to vyzkouset.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Tanguero » 13.11.2014, čtv 13:35

Koukám, že Adam je taky celý žhavý do vyndavání altíku a Pedro by zase chtěl vyměnit elastický řemen potom, co ho vytunil nějakým svinstvem. Tož kluci domluvte se a udělejte si Akci Jako Řemen. Ale dopředu vám říkám, že já u toho být nechci :smt033

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od pedro m » 13.11.2014, čtv 14:18

budes moset :-D
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Kolbik » 14.11.2014, pát 22:28

Tak dnes vyzkousena volnobezka altiku, po vypnuti motoru je videt, ze se altik normalne dotoci. :wink:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

JTDLE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od JTDLE » 16.1.2015, pát 17:19

tak dnes sem nechal menit oba dva ty klinaky (jeden z nich piskal po startu) + kdyz uz tak preventivne remenici na klice, prace na vsem cca 4 hodiny v servise a cenovka 7900,- spokojenost :smt041
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od cendler » 16.1.2015, pát 18:44

JTDLE : 4hod to je pěkný, kde to měnily? a jsi si jistý že ten malý je nový?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

JTDLE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od JTDLE » 16.1.2015, pát 18:51

jasne ze je novy, byl sem u toho, delali mi to u Auto Korner v Huline, kamarad tam dela mechanika, jezdim knim od doby co mam ridicak, tudiz i prvniho itala :smt023
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od glassonion » 17.1.2015, sob 06:41

JTDLE a po ty vymene to prestalo pistet? Jinak čtyři hodiny to je fakt slušný, asi dobrej oddíl :-D
AR 145 1.4TS Juniorka

JTDLE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od JTDLE » 17.1.2015, sob 07:08

ano prestalo :supz: uz me to celkem stvalo, kdyz sem rano nastartoval ten snizenej cernej korab na 19kach a pripadal si jako ve fáčku [-X pro me to slusnej oddil je, nikdy jsem nemel jedinej problem, majitel sam vlastni a renovuje nekolik italskych veteranu a celkove je to tam trochu na urovni narozdil od tech ,,garazmistru,, z ADH vedle, kdo zna tak vi, ale co clovek to nazor :smt023 http://www.autokorner.cz/web/#!prettyPhoto[Siata]/7/
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od riprex » 17.1.2015, sob 12:11

Ten čas je fakt slušnej. Taky mi to kvílí občas tak 3s po startu, ale řešit se mi to nechce, protože to dělá jen v zimě a už jedna výměna řemenů nepomohla. Hlavně kvůli takové cipovině, která by normálně trvala když hodně, tak půl hodiny se musí rozdělat celý traktor. Bych se na to znovu mohl...

JTDLE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od JTDLE » 17.1.2015, sob 12:56

tak mi to delalo za jakyhokoliv pocasi, na rocnim obdobi to zavisly nebylo, navic mam vytapenou garaz kde je cca 18-20 stupnu a stejne to kvicelo, coz me uz s*alo...doufam, ze to nejakej ten patek vydrzi :drivers:
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Skippy » 20.3.2015, pát 20:23

Prosím vás. Vyndával už někdo alternátor s motorem v autě? jde to vyndat? Co všechno povolit a co uříznout? K vůli jednoho pos*aneho šroubku, kteremu vždycky bránilo milimetr na to aby vyšel, jsem rozebral auto až po kryt na rozvody a stejně se mi nakonec opřel o karoserii. Čili z prace je prd. Teď jen všechno poskládat z5 a dát to někde do servisu na zvedák až vyndaj motor, a nebo je nějaká cesta jak s tím vyběhnout?
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od pedro m » 21.3.2015, sob 14:41

Jde to i s motorem v aute, reze se spodni sroub, pokud ma hlavu u nosniku a ne u turba.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od riprex » 22.3.2015, ned 00:21

Njn... kvůli jedinný pičovince musíš rozdělat celej traktor :smt033 Já jsem se zařekl, že to nebudu dělat. Altík mi tak 30tkm občas pohvizdává, hlavně za studena, stejně jako jeho řemen. Nemám na to nervy... :smt040

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Kolbik » 9.4.2016, sob 08:26

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od h4Wk » 13.4.2016, stř 09:54

Ahoj, nekde na netu jsem nasel po domacku zhotoveny pripravek a podle fotky ho udelal i muj mechanik. Bylo zapotrebi klic na altiky a pak trosku kovovwho materialu...mel to za chvilku a fungovalo to perfektne na prvni pokus byl remen nahozeny bez vetsi demontaze, pouze hadice od sani a myslim ze zaveseni motoru.
Přílohy
IMG_1873.JPG
IMG_1874.JPG
IMG_1875.JPG
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od swoop01 » 17.12.2016, sob 14:47

Menili jste nekdo uz tu kladku na alternatoru? Chystam se na to, ale zatim jsme shodil jen krytku na kladce abych zjistil co me ceka a k...a... Clovek by cekal, ze tam bude normalni alternatorovy klic a na hrideli torx nebo inbus a ona je tam na hrideli normalni nastrckova "desitka". Mate to taky tak? Nebo jak jste to dostali dolu? Ja tu desitku neprotlacim skrz ten alternatorovy "tisicihran".
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od Kolbik » 18.12.2016, ned 08:59

Koukni do meho vlakna v Nase alfy. Delal sem to na podzim, postup je tam napsany. Na vymenu kladky je treba klasickej altikovej tisicihran. Ja sem vyndanej altik dovezl do servisu, kde mi to za kilo presroubovali.

Nebudu rikat, ze to je v poho. Naopak je to jedno z tech horsich praci. Ja mel stesti, ze uz sem nemel sroub hlavou k nosniku, takze sem nemusel rezat, ale i tak si zanadavas myslim slusne pokud to budes delat poprvy. :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Řemen alternátoru 2.4JTD

Příspěvek od swoop01 » 19.12.2016, pon 09:23

>Kolbik: Hoj, alternatorovej tisicihran mam, ale byl jsem trochu na prasky z toho, ze v hrideli alternatoru neni vyrazenej ani TORX a ani INBUS, ale hridel ma na konci normalni 10mm sestihran... Mam 3 prdele nastrckovych inbusu/torxu, ktery prostrcim skrz ten alternatorovy tisicihran, ale prodlouzenou 10 orech? No ani ho**o. Diky tomu ani predstihova kladka, kterou jsem objednal tak nesedi a musim objednat jinou (Pozor na to, az ji nekdo budete shanet... dopredu to oddeklujte a zkontrolujte co tam vubec je).
Mimochodem, ja to tahat ten altik ven, kvuli takove kravine, nehodlam... Klic si vyrobim a budu doufat, ze ten ho**o prostor co tam je tak bude stacit na to, abych tu kladku povolil a vysrouboval ven...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů