Zlý štart za studena - dobrá rada

Odpovědět
gonzales

Příspěvky: 62
Registrován: 14.9.2010, úte 08:48

Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od gonzales » 21.10.2010, čtv 14:17

Mám menší problém, za studena mi štartuje ako na 3 valce, ale len na pár sekúnd. Včera som bol na zimnej prehliadke a maník sa ma len tak na začiatok spýtal, či s tým nemám problém, lebo cíti štipľavejší dym ako bežne. Ja na to, že ako to vedel? UPCHANÉ SANIE!!! Preto sa nezavrú klapky pri štarte a robí to bordel. Vyčistiť je riziko (nános do 1 cm, ukazoval mi jedno práve vymenené), ten nápor nemusí zvládnuť filter pevných častíc a môj je už na pokraji, alebo potom výmena. Tak sa teším. Píšem, lebo to možno niekomu pomôže, keďže som doteraz takú fundovanú odpoveď nikde nenašiel. Raz darmo, kto sa vyzná...

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 21.10.2010, čtv 20:53

Nějak jsem nepochopil co myslíš, mužeš to víc rozvést.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

gonzales

Příspěvky: 62
Registrován: 14.9.2010, úte 08:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od gonzales » 22.10.2010, pát 09:32

Myslel som, ze ak ma niekto problem so studenym startom (motor ako na 3-4 valce,namiesto 5tich asi na 2-3 sekundy a trocha dymu) a uz vymenil vsetky filtre a spol, tak je to zanesene sanie (taky vacsi hlinikovy odliatok, co ide priamo na blok motora), kedze ekologovia nas dokopali k tomu aby neboli vysoke emisie.. a to sa da bud vycistit (obrovske riziko znicenia filtra pevnych castic, nanos je cca takmer 1 cm) alebo vymenit. Cena v Alfe vraj cca 330 Eur a robota na takmer cely den, co je asi tolko isto Eur..

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od swoop01 » 22.10.2010, pát 10:03

Zkousim si to tak trochu predstavit, ale nenapada me co by mohlo ten filtr po vycisteni sani zanest.
Podobny prubeh startu - az na ten dym - mi popisoval Ing. primo v Alfe Romeo. Prvni Alfy, myslim do modeloveho roku 2008 mely vadny soft a s podobnym startem se jich potyka vic - nic moc s tim clovek asi neudela.

Tim sanim myslis tuhle cast:?
saci potrubi.png
Naposledy upravil(a) swoop01 dne 22.10.2010, pát 10:12, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

gonzales

Příspěvky: 62
Registrován: 14.9.2010, úte 08:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od gonzales » 22.10.2010, pát 10:10

ok, asi som to nenapisal celkom dobre.. vycistit sa da 2 sposobmi, nastriekat chemiu a potom nastartovat, tolko spiny naraz znici ten filter, pokial je uz chyteny (ten moj bol, lebo ho uz raz vypalovali autogenom, tak bol zaneseny, ze ho ani priame spalenie cez diagnostiku nerozchodilo), pri dobrom filtri je to tiez risk alebo sa to da vymontovat a vycistit tak, tam je problem v tom, ze tie klapky mozu mat po vycisteni volu, co je tiez o nicom (to mi vravel ten technik v alfe).. takze asi tolko :(

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Tanguero » 22.10.2010, pát 10:24

Tak moment, jaké je riziko zničení FAP, když demontuju EGR a zbavím ho mechanicky sazí?
Nejedná se spíš o čištění pomocí speciálních čističů trysek, co se prodávají na benzínkách a doporučuje se to nalít místo nafty do filtru paliva a nechat na to jet motor?

gonzales

Příspěvky: 62
Registrován: 14.9.2010, úte 08:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od gonzales » 22.10.2010, pát 10:35

no prave som to pisal o prispevok vyssie, pri chemii je riziko znicenia, pri mechanickom cisteni je riziko to, ze tie klapky sa kvoli tym usadeninam uzatvarali zle a po vycisteni uz nemusia sediet na 100 percent a tym padom moze vznikat falosny vzduch..

to swoop01: obrazok som si vsimol az teraz, ano, je to ta suciastka nr.1, fuuha, aj mne by sa zisiel novy EPER, aby som vedel aspon kat. cislo :)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 22.10.2010, pát 20:24

už to chápu, no popravdě, když mi houpaly otáčky, tak jsem čistil ERG a klapku a koukal jsem to toho sání a byla tam toho celkem dost a štvalo mě že se tam nemohu dostat to vyčistit, vyčistit by to šlo, znamenalo by to schodit rozvody a komplet to rozebrat, ale jak říkáš, mohly by tam vzniknout vůle pro vzduch.
Jinak to co říkáš že by mi to někdy špatně chytalo, stím problém nemám, ale je pravda, že jsem si všimnul, že mi to někdy jinak smrdí, než normálně, takový víc štiplavý.
Teď mě teda napadlo, že mám diagnostiku, tak bych mohl uměle vyčistit PDF, tím bude prázdné, potom použít nějaké čistidlo, co by to komplet uvolnilo, to by teda zase šlo do DPF a já bych to projel a zase nechal uměle vyčistit.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od JardaS » 23.10.2010, sob 22:08

Myslím si, že se není třeba obávat ucpání DPF neboť všechno ze sání projde spalovacím prostorem a tam dojde ke spálení. Pokud vznikne více sazí, zachytí se sice v DPF ale řídící jednotka by to měla ohlídat a případně vypálit.
Nadruhou stranu bych si nedělal moc iluzí o tom, že nějaká vodička dokáže rozpustit 5mm nános v sání.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 24.10.2010, ned 08:43

no já ti nevím, já to měl rozebraný už dvakrat, včera jsem měnil náplně, tak jsem to zase čistil a brečel bych kolik tam toho bylo, až stáhnu fotky do pc, tak dám fotky do karty, ale škoda že jsem na dílně na to nic neměl, hned bych to tam luftoval, filtr nefiltr, max bych ho konečně musel vyndat
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 29.10.2010, pát 08:09

Řeším stejný problém a teď mi kolega říká, že je na to od Fiatu přímo servisní informace. Takže ten problém tu je. Takže kdo to řešíte zkuste se v kterémkoliv Fiatu pozeptat na servisní info 10.46.06 +10.29.06 popřípadě znění této servisní info jsem schopen přeposlat.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 29.10.2010, pát 08:24

jinak jak já jsem zase čistil je zde http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=30
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 29.10.2010, pát 09:12

...každopádně na demontáž a zpětnou montáž sacího sběrače dle temparia 9,1 hod. takže kdo si to bude dělat sám přeji pevné nervy a kdo to dá do servisu, tak ať si připravuje nějakou kačku (euro) navíc.

gonzales

Příspěvky: 62
Registrován: 14.9.2010, úte 08:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od gonzales » 30.10.2010, sob 08:42

diky za vsetky info, dost poucne, takze si to zhrnme.. dajme tomu mam vsetko uplne nove a ciste.. co ma clovek robit, aby neskoncil ako ja, teda zasrane sanie, ktore je asi najlepsie vymenit.. odpajat EGR? cistit ho? ina nafta? vdaka za vsetky tipy na prevadzku s minimalnymi sadzami.. P.S. mne sa zda, ze u mna sa to zhorsilo, ked som po odporucani zacal tankovat DieselTech naftu na Agipe... kua..

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 30.10.2010, sob 19:12

...tak ti nevím. Řešil jsem to ješt přímo s technickým manažerem Fiat ČR, který nás má nastarost. Samozřejmě doporučit oficiálně lze jsen prevenci a to aditiva do nafty, ale moc dobře víme, jak kolikrát fungují "nefungují". Pokud už máš zaděláno jako já, doporučuní je zahřát motor a šroubovákem zkusit ventil swirl, který naklápý klapky v sání. Pokud jdou plynule a nezadrhávají se radějí prý se sáním nic nedělat. Pokud se zadrhávají, pak tedy buď demontovat sání a a vyčist dle již zmiňované servisní informace (nutno ale dodat, že čištění by mělo probíhat jen tlakem vzduchu a je přísně zakázáno čistit nějakými rozpouštědly!!!!!!!). Druhá možnost je (a to je ta největší prasečinka) nějek zablokovat ten swirl ventil, tak aby byly klapky pořád otevřený. Je to nejjednoduší a nejefektivnější a auto prostě funguje. Nutno dodat, že tenhle problém vzníká kvůli posraným euro normám, takže kvůli přepouštění spalin zpět do slání (kokotina všech kokotin), takže rada nad zlato je, pokud funguje EGR po elektronické stránce (aby ECU nevyhodnotilo chybu) stačí EGR ventil zaslepit, tak že už nebude pouštět spaliny zpět do sání. Následek toho bude, že emise auta nebudou splňovat předepsanou emisní normu, ale tobě se nebude zasírat sání. Takže pokud jsi nějaký ekolog, tak sorry, ale budeš čistit a čistit a čistit a pokud Ti to je tak trochu jedno, co Ti leze z vejfuku (kde jaký sračce z devadesátých let toho stejně i tak poleze víc), tak ten EGR prostě zaslep a do budoucna budeš mít klid. Já tohle vše budu řešit v následujícím týdnu, tak pak můžu podat reference. a.vs.s

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od JardaS » 31.10.2010, ned 09:37

Díky Saky159 za informace. Právě z tohoto důvodu jsem uvažoval o zaslepení EGR ventilu, ale slyšel jsem, že po zaslepení to ECU pozná a hlásí chybu takže jsem se to obával realizovat. Co svým autem vypouštím do ovzduší mi lhostejné není, ale za tuhle cenu, že budu muset pořád něco čistit a ještě to svým způsobem snižuje výkon, mi taková ekologie příjde také jako hovadina. Ještě prosím co že je to ten swirl ventil?
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 31.10.2010, ned 15:39

...swirl ventil by měl být ventil, který ovládá přímo klpaky v tom ucpaným sání. Popravdě si nejsem úplně jist, ale předpokládám, že je ovládanej podtlakem a když jsou klpaky v sání přidřený tím sajrajtem, tak ten ventil podtlakem to nepřetlačí a proto to hapruje. Každopádně zaslepení EGR ventilu by mělo být nejjednodušší a nejúčinější.

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od JardaS » 31.10.2010, ned 16:17

Já jsem si myslel, že v sání je pouze jedna klapka. Podle toho co píšeš by měla být klapka pro každý válec, tedy 5 klapek?? Když jsem kdysi dávno čistil motor viděl jsem na hlavě válců v místě přívodu sání takové táhlo které spojuje 5 plastových ramínek, to vůbec netuším k čemu tam je, ale zkoušel jsem s ním zlehouka pohnout - nešlo to. Je pravda, že jsem to dělal při zhasnutým motoru a od té doby jsem neměl důvod to dál řešit. Teď jsem si na to vzpomněl a docela by mi zajímalo k čemu to tam je.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Bull.et » 31.10.2010, ned 16:36

klapky sání
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 31.10.2010, ned 17:31

...na předešlé straně hodil swoop01 obrázek sání z eperu. Samotná škrtící klapka je namontovaná zboku toho sání a tam jak to jde do motoru přesně v těch kulatých otvorech jsou klapky, takže na každý válec jedna, každopádně jsou všechny natočeny vždy pod stejným úhlem a za to může ten swirl ventil, což je na obrázku pozice 14 resp. 12 i s držákem swirl ventilu

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 31.10.2010, ned 17:49

...a ještě jsem si vzopměl, ale neptal jsem se proč, ten náš technik tvrdil, že ten swirl ventil půjdeu zamáčknout šroubovákem jen za tepla, tak nevím, jestli tam je nějakej bimetal, kterej to nakonec ovládá, ale pokud to budete zkoušet, tak to nejdřív zkuste ohřát na provozní teplotu

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Oskar » 31.10.2010, ned 19:51

Pratele, ty klapky sani maji jen motory vyrobene do roku 2006. Ja mam napr. r.v.12/2006 a sani uz mam uplne jine a bez klapek. Oni uz si pak ve Fiatu uvedomili, ze se jim to moc nepovedlo.
Jinak muzu vam predat svoji zkusenost s temito klapkami. Mel jsem je na Crome 1,9JTDm 16V tzn. stejny motor jako mam ted na Alfe. Delali mi to, ze se zasekavali a ten ovladaci motorek je neutahl a motor padal do nouzaku. Jedine co mi navrhli v servisech bylo nove sani za cca 8.000 + 4000 prace s tim ze vam nikdo nezaruci, ze to za 2 roky nebude delat znova. Takze jsem ty klapky odpojil, zafixoval v otevrene poloze a bylo po problemu. Ty klapky jsou spojene s tim motorkem ze spoda sani takovou plastovou tyckou, ktera je na cvaknuta pres kulove plosky. Motorek pak stale pracuje, ale neni spojen s klapkami takze ridici jednotka nic nepozna. Auto pak jezdi naprosto normalne. Aby jste se dostali k te tycce musite nejdriv vyndat takovy plechovy drzak, ktery tam drzi dve hadice, drzi tam asi na 10 sroubek ke kterym neni zadny pristup a hlavne je tam na nic, takze jsem ho tam ani zpatky nedaval a auto bylo hned o 1kg lehci. :D
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2010, ned 20:21

to je tak zvané "kurvítko" :-D

saky159

Příspěvky: 96
Registrován: 27.10.2010, stř 16:14
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od saky159 » 31.10.2010, ned 20:52

...je pravda, že ta servisní ínformace je z května 2006 a něco se tam inovovalo, ale nejsem si jist, že by ty klapky vynechali ve Fiatu úplně, protože pak by tam byl swirl zbytečný a podle VINu si ho můžu v EPERu objednat i já na svojí 2008 (i když v EPERu jsou kolikrát bludy), takže vážně nevím. To že zafiksovat lopaty na úplně otevřeno jsem psal, že je řešení, každopádně bych asi i zaslepil i ten EGR, páč vyřešením otevřených klapek vyřešíme chod motoru, ale nevyřešíme zasírání sání.

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sgt. » 1.11.2010, pon 13:37

Řídící jednotka to pozná a po nastartování jen na palubním PC napíše "kurvítko" mimo provoz.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů