Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mrkvak » 22.12.2018, sob 00:30

Hnijící kontakty, to je snad nějakej taliánskej feature :D. Kdysi jsem takhle dojel na Aprilii Dorsoduru, Občas se ji moc nechtělo, přičítal jsem to spínači startování na heftech. Až jednou ani ťuk. Nakonec se ukázalo, že za tím bylo nahnilé oko kabelu na startéru - geniálně umístěného za předním kolem = všechny sračky na startér.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 15:04

Dobrý deň,

nakoľko som nenašiel riešenie na môj problém, rozhodol som sa, že sa skúsim spýtať borcov tu:

Akým spôsobom je ovládané a spínané čerpadlo v palivovej nádrži? Totiž, auto neštartuje. Vytiahol som čerpadlo z nádrže, zdalo sa mi KO, nakoľko sa netočilo pri zapnutí elektriky ale ani pri štartovaní. Vycvakol som ho z konektorov. Potom som ho pre istotu napojil na baterku napriamo a čerpadlo sa rozbehlo. Tak som meral napatie na svorkovnici cerpadla (je tam plavak, a napajanie, cize 4 zily). Po zapnuti klucika som nameral 12V, ale po zapojeni konektora na cerpadlo nenameram ziadne napatie. Prečo? Vie niekto? Ďakujem

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od michal96 » 23.12.2018, ned 19:19

Auto ti normálně jezdilo a z ničeho nic přestalo,nebo jak se to stalo? Nebo jsi automechanik? A jen to opravujes???
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 20:27

Ahoj Michal, áno, auto normálne jazdilo, odstavil som ho na parkovisku a po práci už nenaštartoval. Motor točí, ale nenabehne. Aby som ušetril trochu času, napíšem čo viem:

Je to 1,9 110kW
Palivový filter je vymenený
Baterka úplne nová - narval som tam 100Ah
Alternátor OK
Palivo s aditívom, tankované vždy len na OMV
Prezreté cez Multiecuscan - všetko vpohode, žiadne chyby v pamati závad
Predpoklad je taký, že snímač kľukového hrideľa je OK - multiecuscan ukazuje RPM motora pri štartovaní (niečo nad 200 RPM)
Poistky OK
Relé OK (pre istotu som ho prehodil z ventilátora chladenia)


Čo som zistil - ak privediem napatie napriamo na svorku čerpadla (pre istotu dodám, že sa bavíme o Čerpadle v nádrži) - tak sa rozbehne
Ak konektor, ktorý sa pripája k čerpadlu mám odpojený a meriam jeho napätie po zasunutí klúča, na minimálne 5-6 sekúnd namerám napätie 12V na svorkách konektora. Avšak ak konektor pripojím na čerpadlo, vložím kluč do zapalovania, čerpadlo sa nerozbehne (a ani nenameriam žiadne napätie na svorkách). Toto celé mi nejde do hlavy...

Poviem takú paralelu so žiarovkou - predstav si, že máš žiarovku OK, v objímke nameráš štavu 230V, ale akonáhle tam žiarovku našrobuješ, tak nesvieti :D

Jediné logické vysvetlenie by bolo, že RJ si meria nejakú hodnotu (napr. odpor???) obvodu čerpadla a tú ak má mimo prednastavených hodnôt, tak nepustí napätie?

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od michal96 » 23.12.2018, ned 20:44

Mrkni pod sedačku řidiče, je tam spinac. Když auto chytne nějakou díru, nebo se prevrati, spínač se vypne a přeruší šťávu k čerpadlu. Mají to všechny FIATY. Mám u tebe plantážníka :-)
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 20:57

nemáš u mňa nič, tam problém nie je

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 21:06

A mimochodom, to len strieľaš do vetra tieto rady, alebo to má aj nejaký logický základ? Napísať takú blbosť si mohol jedine, ak si si nečítal moje odpovede. Veď som jasne písal "auto normálne jazdilo, odstavil som ho na parkovisku a po práci už nenaštartoval". A ty napíšeš "Když auto chytne nějakou díru, nebo se prevrati, spínač se vypne a přeruší šťávu k čerpadlu". Ja neviem, či vy ČR máte parkoviská, kde sa vám autá prevracajú a po šichte stláčate reset butony pod sedačkou, alebo neviem co si mám myslieť :-(

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 23.12.2018, ned 21:13

jozef159 píše: 23.12.2018, ned 20:27 Čo som zistil - ak privediem napatie napriamo na svorku čerpadla (pre istotu dodám, že sa bavíme o Čerpadle v nádrži) - tak sa rozbehne
Ak konektor, ktorý sa pripája k čerpadlu mám odpojený a meriam jeho napätie po zasunutí klúča, na minimálne 5-6 sekúnd namerám napätie 12V na svorkách konektora. Avšak ak konektor pripojím na čerpadlo, vložím kluč do zapalovania, čerpadlo sa nerozbehne (a ani nenameriam žiadne napätie na svorkách). Toto celé mi nejde do hlavy...
Budu předpokládat, že to opravdu měříš tam kde to měřit máš. Schéma máš? Kolik má čerpadlo na těch kontaktech odpor si měřil? Měříš to proti kostře auta nebo kontaktu - v konektoru?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 21:26

Harous ahoj- schému nemám. Odpor na kontaktoch - na napajich 0 Ohm, na plavaku variabilne podla polohy plavaku. Meriam v kontakte - resp. v konektore, aby som vylucil chybu vadného mínusovéh vodiča. Ono čo sa konektoru týka, nedá sa to pomýliť, ak ste to niekto mali rozobraté - dva vodiče sú tenšie (plavák) a napajacie sú hrubšie.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 23.12.2018, ned 22:46

Na diagnostice to auto bylo? Aby se vyloučila chyba imobilizéru nebo jednotky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od bobas » 23.12.2018, ned 23:02

me to udelal ten spinac, proste se taky z niceho nic posral a uz jsem nenastartoval, do servisu jsem dojel s 12v vyvedenych primo k cerpadlu v nadrzi, spinac mi elektrikar obesel a od te doby mam klid...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 23.12.2018, ned 23:25

Na diagnostike akej? Examiner vo Fiate? Nie. Bolo to na multiecuscan, ale to som uz pisal. Vypinac, stym nic nema, to je premerane, mne tam totiz napatie k nadrzi ide, prerusi sa len po pripojeni cerpadla.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 24.12.2018, pon 01:42

Zkusil bych na ten konektor připojit místo čerpadla nějakou jinou zátěž. Tím by se vyloučila chyba čerpadla. Ale chtělo by to samozřejmě to schéma.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

okam

Příspěvky: 68
Registrován: 27.12.2007, čtv 19:06
Bydliště: Slezsko

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od okam » 24.12.2018, pon 12:19

Takže si to shrňme: čerpadlo se po přímém připojení na 12V točí, napětí na konektoru po zasunutí klíčku je, po připojení čerpadla se ztratí.
To znamená, že relé napájející čerpadlo spíná a bezpečnostní spínač pod sedadlem taky není přerušen (tedy pokud není obvod zatížen čerpadlem-platí pro obojí-relé/spínač). Vidím to na velký vnitřní odpor přívodu k čerpadlu. zkontroloval bych kontakt relé, patici ve které je relé zasunuto, kontakt spínače, přívodní dráty k čerpadlu od kontaktu relé přes spínač až ke konektoru na čerpadle, všechny lisované konektory.
Voltmetr připojený na konektor odpojeného čerpadla obvod nezatíží a proto naměříš 12V, ale jakmile připojíš čerpadlo vlivem velkého vnitřního odporu napájecí napětí klesne na nulu.
Hledej :D

Veselé vánoce všem
AR 159, 2.0 JTDm, 100kW
AR 156, 1.9 JTD, 85kW

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od michal96 » 24.12.2018, pon 15:25

jozef159 píše: 23.12.2018, ned 21:06 A mimochodom, to len strieľaš do vetra tieto rady, alebo to má aj nejaký logický základ? Napísať takú blbosť si mohol jedine, ak si si nečítal moje odpovede. Veď som jasne písal "auto normálne jazdilo, odstavil som ho na parkovisku a po práci už nenaštartoval". A ty napíšeš "Když auto chytne nějakou díru, nebo se prevrati, spínač se vypne a přeruší šťávu k čerpadlu". Ja neviem, či vy ČR máte parkoviská, kde sa vám autá prevracajú a po šichte stláčate reset butony pod sedačkou, alebo neviem co si mám myslieť :-(
Hubaty Jozef, prisiel si pre radu a ty takto... Ked pominem ze si sa prihlasil do fóra poprvykrat včera, tak bys mal mít trocha slušnosti. Přesto ti poprajem veselé Vianoce a dam si poharik plantážníka i na tvoje zdavie, na kolko u mna plantážníka vždy po ruke. A jméno Jozef je v čase vianocnem pravý dar, neb jsi dobre vychoval nasho Pána Jezisa Krista!
A na Vás všechny si dám dozajista také. Pozehnane Vánoce.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

djumil
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 494
Registrován: 30.3.2013, sob 10:33
Bydliště: u Ostravy

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od djumil » 24.12.2018, pon 20:45

pěkně řečeno ... :-)
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996

nimbus1

Příspěvky: 19
Registrován: 13.2.2015, pát 10:35

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od nimbus1 » 26.12.2018, stř 12:17

tydytek píše: 20.12.2018, čtv 21:43 nimbus1: vyčištění té kostry na "lenivé starty" pomohlo? Díky
...už som pisal, ze mám problém so štartom ...

nimbus1 píše: 26.7.2017, stř 13:47 Zdravím, začali sa mi pomerne pravidelne predlžovať "ranné" štarty na cca 5 sek. Dovtedy to bolo iba občas. Naštartovanie je sprevádzané aj výrazným zatrasením motora. Nepravidelne štartuje aj hladko, veľmi kultivovane,bez trasenia, ako nové (som myslel, že to ani nevie, lebo odkedy som kúpil 215 000 km, tak štartovalo s trasením motora- DPF, FLAP, EGR off som robil pri 220 000 - štarty to nezmenilo). Žačal som liať VIF pred cca 15000 km, tak žeby niečo uvoľnilo ?
V priebehu dňa štartuje okamžite, ale opäť - občas zatrasie motorom, občas hladučko, fajnovo. Zahriaty motor nato nemá vplyv.

Chcem sa opýtať na názor skúsenejších, čo to spôsobuje, resp.odkiaľ začať najskôr riešiť nápravu - čerpadlo paliva, vysoký tlak, tesnosť ventilov .... ?


...a pri tom som riešil to, že pri točení štartéra sú tie otáčky niekedy viac “lenivé” , ako inokedy.
Tak mi napadlo, že celkovo problém so štartom sa skladá z viac problémov ( aj predtým nepredpokladanych ) , no a jeden som riešil vybraním štartéra , jeho kontrolou . Tu sme zistili , že štartér je v poriadku , ale problém bol s konektorom na spínači štartéra ( bol uvoľnený z cievky ) - vymenil som spínač za nový. Situácia sa zlepšila ...
Následne som riešil kontrolu prepojenia batérie na kostru, no a to je na tých fotkách .

Áno , po vyčistení koncovky kábla ku kostre a miesta na kostre sa točí štartér ako zamlada.

Zatiaľ som ešte nezvíťazil , lebo cca každý 30 ty štart trvá násobne dlhšie ako normálne- na brnk, resp. ani nechce veľmi naskočiť na jedno dlhé točenie . Následne na druhé alebo tretie už naskočí na brnk. Následne sa vyvalí dym ako z avie. Mám podozrenie na nepravidelný problém s funkciou škrtiacej klapky, kedy ostane počas prvého/druhého štartu uzavreta a otvorí sa až na ten tretí resp. sa otvára/zatvára , pridusí vzduch a preto tým motorom aj tak trasie pri štarte . Tak neviem. Mozno by nejakú úlohu mohlo zohrávať aj vysokotlake cerpadlo s nejakými výpadkami funkčnosti ...No ale potom by sa možno nevalil taký dym po štarte ? :roll:
Brera 2006 2,4 200 hp 255 000 km DPF, SWIRL FLAP, EGR off

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 28.12.2018, pát 09:48

@jozef159 pozriet poriadne steckre na cerpadle, a tym nemam na mysli len stecker co sa napaja na cerpadlo pod sedakom, ale vytiahnut cerpadlo von, a tam je este jeden stecker co sa prepaja plavak a cerpadlo do vonkajsieho steckra. V mojom pripade bol vadny(zoxidovany a mierne roztaveny), ten. Napriamo ked napojis tak ti cerpadlo moze iat, ale uz cez vonkajsi stecker tam je iny odpor a ak je ten vnutorny vadny, moze to robit presne toto, mal som to iste. Par stran dozadu najdes aj fotky odomna v tomto threade.
Ps cenit si treba kazdu radu, crash spinac pod sedackou napadol aj mna, je to alfa a hlavne sucast elektriky, co vaetci vieme aka v tychto autach je, rano funguje, na obed uz nie.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 29.12.2018, sob 14:20

Da sa nejak jednoducho vybrat mierka oleja z motora, nemam na mysli teraz vyslovenw mierku, ale to v com je mierka, ten tubus. Potreboval by som to precistit, ked vyberiem mierku je zadrbana od oleja na skoro celu dlzku takze sa neda odcitat. Rozmyslam ze na nejaku ihlicu by som dal kus latky a tak precistil, ale ak by to slo nejak jednoducho bybrat cele z bolku, bolo by to lepsie.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od michal96 » 31.12.2018, pon 19:01

Plantážník, DON PAPA, PYRAT XO RESERVE.... Happy New Year . :weedman:
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od romanc » 1.1.2019, úte 14:42

Zdar, chci se zeptat da se nekde jeste sehnat nove gumove tesneni na dvere pripadne nejakou novou nahradu za to? jde o kod 156066665 a jedine co jsem nasel je nedostupne na kelly za 1700 nebo za stejnou cenu z anglie, ale to se mi za kus blby gumy nechce davat.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

martinR1000
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
Bydliště: Tišnov

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od martinR1000 » 1.1.2019, úte 16:46

Dobrý den chci se zeptat kolik oleje do 2.4 jtdm 147 kw olej jsem zvolil selenia k pure energy 5w 40 a filtr bosh diky
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od speedy » 1.1.2019, úte 17:13

Pokud vím, tak Selenia K Pure Energy je pro benzínové motory, měl sis koupit WR Diesel 5W-40, nakup si toho 6 litrů, nalej do motru 5l a pak už to dolaď na olejovou měrku
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

martinR1000
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
Bydliště: Tišnov

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od martinR1000 » 1.1.2019, úte 18:06

speedy píše: 1.1.2019, úte 17:13 Pokud vím, tak Selenia K Pure Energy je pro benzínové motory, měl sis koupit WR Diesel 5W-40, nakup si toho 6 litrů, nalej do motru 5l a pak už to dolaď na olejovou měrku
Aha nevadi skocim vymenit myslel jsem že to je i do dieslu nejaky lepší a okey diky
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX

jozef159

Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2018, ned 14:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jozef159 » 2.1.2019, stř 14:04

Harous píše: 24.12.2018, pon 01:42 Zkusil bych na ten konektor připojit místo čerpadla nějakou jinou zátěž. Tím by se vyloučila chyba čerpadla. Ale chtělo by to samozřejmě to schéma.
Ďakujem, problém vyriešený, tiež mi toto napadlo, tak som tam pripojil žiarovku a nesvietila. Prešiel som celú vetvu a problém bol v odpálenom konektore pod relátkom, ktoré spína čerpadlo (plus 12V) - priletoval som napriamo a funguje. Zrejme to bolo zaoxidované, odpor stúpal, začalo sa prehrievať a postupne sa kontakt vypálil.

Za konštruktívne príspevky ďakujem všetkým zúčastneným. Zostávam s pozdravom

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti