Manuální řazení (2.4JTDM)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Adamsquare » 3.3.2011, čtv 15:41

Možná mám blbej dotaz, ale co vlastně způsobuje, že nám to tak napytel řadí?

To je skoro jediná věc, která mě na autě fakt rozčiluje. Když přelezu téměř kamkoliv jinam, tak to je řadit radost, u 159 mě to značně vytáčí.

Jednička je mizerná, dvojka ukrutná, 3,4,5,6 v rámci možností ok.
Přitom čas od času se stane, že i 1 a 2 tam zapadne jak po másle, bez odporu a zubů. V 90% případů to tam ale jde špatně. :(

(a nechci slyšet odpovědi, že za to může GM nebo Opel :wink: ... což je imho pravda :) )
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od speedy » 3.3.2011, čtv 16:52

to je spíš otázka pro konstruktéra převodovky, nevim jestli se dá někde vyhledat, co je příčinou špatného řazení. je fakt, že mě to překvapilo, když jsem do 6-ti kvalta sedl po zkušenostech z tatíkovy 2.4ky, která je ještě v pětikvaltu. ale jak je vidět, nejsme v tom sami, takže už neřešim :wink: , stejně jako ukazatel teploty motoru :D
Naposledy upravil(a) speedy dne 3.3.2011, čtv 20:17, celkem upraveno 1 x.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 633
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od krteczek » 3.3.2011, čtv 17:02

kromě toho, že:
a/ jsou první dva stupně nemožně zpřevodovaný a převody na sebe moc nenavazujou, což si zvlášť v Praze celkem užiju a
b/ že za studena tam občas jde 1 trošku ztuha
si nemůžu na nic stěžovat - nic mi na tom extra blbý nepřijde a že by některý stupně šly víc ztuha než jiný se mi taky nezdá
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od jurki888 » 3.3.2011, čtv 19:08

ano je to zaujmave 1 mi ide v pohode ale 2 a 3 tak ako keby skrkla zle zaskocila zaujmave ze ked podradujem dole tak tie rychlosti idu uplne v pohode aj ked stojim vytocim motor a potom zaradim 2 alebo 3 dal som novy olej a to iste neriesim to zevraj to robia vsetky 6 kvalty aj sarkan hovoril ze si treba na to zviknut :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Kolbik » 3.3.2011, čtv 19:39

Mně tam občas jde blbě 1čka, zbytek kvaltů už je myslím v pohodě. Sice to tam nepadá na tuknutí ukazováčku jako u některejch, ale to bych snad ani nechtěl. Já sem naopak rád, že cejtím a vím, že tam ten kvalt dávám. Ale ta 1čka je fakt občas protivná, to je fakt...Kdysi sme mívali Speedstera a tam to řazení bylo cejtit celým autem až do sedačky. Ale to je trochu jiná kategorie :-)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8658
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Hampice » 3.3.2011, čtv 19:40

Že by problém jen 2.4ky? Já si naopak na řazení nemůžu vůbec ztěžovat. Je krásně tuhé, krátké a přesné... Naprosto nesrovnatelné například s GPuntem, nebo předchozími alfami. Dokonce bych i řekl, že je lepší než v nových BMW

PS: Zkuste si někdo řazení v 33, to byla škola!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od jurki888 » 3.3.2011, čtv 20:19

no mne ide 1 uplne v pohode ale ta 2 3 niekedy zaskocia tak ako keby cez zuby v oleji neboli vobec piliny ked sa ohreje je to lepsie ale uz som si na to zvykol a ide mi to tam celkom fajn :D
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od cendler » 3.3.2011, čtv 20:44

já stím problém taky nemám, všechno mi jde krásně
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od sunic » 3.3.2011, čtv 20:53

Měli jste si koupit 6-ti kvaltový automaty a neřešili by jste to.. :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Ladis » 3.3.2011, čtv 20:54

Nemachruj :smt098
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od SwimPixo » 3.3.2011, čtv 21:35

Hampice píše:Že by problém jen 2.4ky? Já si naopak na řazení nemůžu vůbec ztěžovat. Je krásně tuhé, krátké a přesné... Naprosto nesrovnatelné například s GPuntem, nebo předchozími alfami. Dokonce bych i řekl, že je lepší než v nových BMW

PS: Zkuste si někdo řazení v 33, to byla škola!
Taktiez pocitujem vyssi odpor pri radeni 1,2,3... Ale nijako to neriesim, pretoze som cital na anglickom fore, ze je to normalne...
Bohuzial, ale nase prevodovky maju este daleko do BMW, a nehovoriac o BMW automatoch... :(
No aj tak alfuska je alfuska :supz:

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Adamsquare » 3.3.2011, čtv 21:49

cendler: ale nekecej, je to stejná bída jako u nás ostatních :wink:

Což o to, to že to jde ztuha bych nějak akceptoval, ale mám z toho hlavně pocit, že tim ničim převodovku (zuby), další nepříjemnost je že to při tom cukne a venku jde slyšet rána. :???:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od jurki888 » 3.3.2011, čtv 21:55

mne to ani nejde tazko ale tak nedobre to zaskoci neviem to opisat mozno by pomohli aditiva do prevodovky opsahuju nejaku latku ktora ulachcuje radenie nemoze sa to davat do automatou lebo potom by to asi moc smykalo http://www.liqui-moly.sk/detail/ochrana-prevodov len v nakupe to stoji okolo 20e a ci to pomoze je otazne ale kopu ludi hovori ze im to pomohlo tak to mozno skusim :???:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Adamsquare » 3.3.2011, čtv 22:03

To by mě zajímalo :smt023
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od wenca89 » 3.3.2011, čtv 22:35

Já pociťuju trochu problém akorát když je auto ráno zmrzlý, jakmile se ohřeje, tak je už vše v pořádku. Spíš mi vadí krátkost "jedničky" a "dvojky", to mě při rozjezdu rozčiluje.
AR 159 SW 1,9JTDm

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od SwimPixo » 3.3.2011, čtv 22:38

Adamsquare píše:cendler: ale nekecej, je to stejná bída jako u nás ostatních :wink:

Což o to, to že to jde ztuha bych nějak akceptoval, ale mám z toho hlavně pocit, že tim ničim převodovku (zuby), další nepříjemnost je že to při tom cukne a venku jde slyšet rána. :???:
pisalo sa tu ze v oleji piliny neboli, cize sa tam nic neobrusuje, len to ide z tuha... a to budu tie zuby, holt musime sa s tim zmierit :-D . ale v kazdom pripade mi to neubera ziadny pozitok z :drivers: .

EDIT : nasiel som velmi dobry clanok o aditivach do olejov. Už sami musíte posúdiť informácie v nom napísané... : http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... a-do-oleje

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Kolbik » 4.3.2011, pát 13:17

Mně teda fakt jen místy "vadí" ta jednička - občas tam jde hodně blbě. Ale jinak si nestěžuju. Ba naopak, jak tu někdo zmínil (snad Hampice), tak mi její tuhost, přesnost, dráhy a i převody vyhovujou a neměnil bych.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

L.u.k.e

Příspěvky: 54
Registrován: 25.5.2010, úte 11:49

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od L.u.k.e » 4.3.2011, pát 19:05

u 2,4 je moc velky setrvak a synchrony nestihaj, v tom je cely problem, hlavne pri razeni z 1-2 a ze 2-3. Normalni stav, darek od GM, jedine reseni-radit pomalu a cekat :D Zadne prisady nepomuzou.... ::s29::

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Milan+ » 10.3.2011, čtv 18:41

Pokud se zapomenu zejména při předjíždění ochcávek a.vs.s a vytočím dvojku trochu více, tak trojku musím tam poslat lehce, jinak mám řazení i zimě bez problémů \:D/
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od JardaS » 11.3.2011, pát 20:10

Teda mně jdou všechny stupně řadit v pohodě, lehce a nikdy se mi nestalo že bych dělal zubní inventuru. Když je hodně velká zima tak jde řazení trochu víc ztuha, ale rozhodně to není nijak víc oproti mým předchozím vozům (všechny koncern Fiat). Když to srovnám se Škodou co mám v práci tak Alfa řadí krásně a.vs.s .
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Martas 01 » 11.3.2011, pát 20:13

Tak to je divny ze to nekomu jde normalne a nekdo ma problemy to by znamenalo ze musi existovat zpusob jak to vyresit a ze to neni konstrukcni vada nebo jak to nazvat. :(
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Joe » 26.4.2011, úte 12:16

Mi jde blbě jednička a občas zpátečka. U té jedničky mám někdy strach že mi zůstane šaltrpáka v ruce. Jinak jsem vyměnil olej bylo ho tam 1,5l což mi příjde málo, když tam mají být tři litry, tak jsem tam nalil 3l. Včera jsem lehl pod auto a ejhle kapka červeného oleje z převodovky, ale už na ni prdím :butthead: ... :smt019
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Kůrkyn » 26.4.2011, úte 12:31

jestli jde špatně zpátečka a jednička, tak může špatně vypínat spojka

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Joe » 26.4.2011, úte 12:57

Kůrkyn píše:jestli jde špatně zpátečka a jednička, tak může špatně vypínat spojka

Nevím to snad ne. Zpátečka vyjímečně, ale jednička tak v 70% jde ztuha jak v našem zetoru :-D
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Manuální řazení (2.4JTDM)

Příspěvek od Joe » 26.4.2011, úte 12:59

Joe píše:
Kůrkyn píše:jestli jde špatně zpátečka a jednička, tak může špatně vypínat spojka

Nevím to snad ne. Zpátečka vyjímečně, ale jednička tak v 70% jde ztuha jak v našem zetoru :-D


Jinak jak jsem včera lehl pod auto, tak byla kapka červeného oleje na převodovce. Někde netěsní, tak proto tam byly při vypouštění je necelé 2 litry. Zatím to tak nechám, není to nic hrozného, časem se uvidí. :smt015
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti