Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Kde ti to updatovali? Motortec?
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Jj. Jak jsem psal, snad mě netočili dokola
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
zdravím chlapci a chlapi
tak jsem jel s chybou motoru do servisu... s tím, že to bude ucpanej EGR...
Auto škubalo v otáčkách do 2000 (někdy i více), většinou rozjezdy na 2. přev. stupeň - z porady na fóru vyplynul právě EGR...
po připojení na diagnostiku to překvapivě vyhodilo vstřiky... respektive jejich odpojení - ouha, takže kontrola jednoho po druhým, protože to vždy vyhodilo chybu na jiném válci po odkrytí kabeláže se zjistilo, že je na více místech prošoupaná... (bužírky ztvrdly, ošoupáním došlo ke kontaktu s částmi motoru)
ještě že máme ty chybové hlášky a kontrolky už je hotovo, tak snad, klepu na sklo 3x, že teď budeme až do léta jezdit v klidu
tak jsem jel s chybou motoru do servisu... s tím, že to bude ucpanej EGR...
Auto škubalo v otáčkách do 2000 (někdy i více), většinou rozjezdy na 2. přev. stupeň - z porady na fóru vyplynul právě EGR...
po připojení na diagnostiku to překvapivě vyhodilo vstřiky... respektive jejich odpojení - ouha, takže kontrola jednoho po druhým, protože to vždy vyhodilo chybu na jiném válci po odkrytí kabeláže se zjistilo, že je na více místech prošoupaná... (bužírky ztvrdly, ošoupáním došlo ke kontaktu s částmi motoru)
ještě že máme ty chybové hlášky a kontrolky už je hotovo, tak snad, klepu na sklo 3x, že teď budeme až do léta jezdit v klidu
Dreamcar Alfa Romeo 159 SW, 2,4JTDm, Ti 154kW
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
mne sa zas na mojej alfičke rozvietila kontrolka motora po zjazde z dialnice, nehodilo ma to do núdzového a ešte v ten deň som stihol chalana v dielni, napojil ma diagnostiku a vyhodilo mu EGRko - že ho nezatvorilo keď malo, iná chyba že nie je. Skúsim vyčistiť keď sa mi bude dať v najbližšej dobe.
Ale toto som chcel prebrať - po prečítaní príspevkov som pochopil, že keď odstránim iba EGRko tak mi to zas nepomôže pri DPFku, ktoré by sa začalo viacej zanášať. Čiže odporúčate odstrániť aj EGRko a DPFko naraz. Zatiaľ nemám nič robené v motovej časti, aj klapky sú funkčné, neodstavoval som nič pokiaľ to fungovalo ako malo, doteraz som nemal s alfičkou žiadny závažný problém.
Chyba ma na ďalší deň vyskočila znovu, snáď nebola iná, to už som nedával vymazávať - keď ten EGR prečistím mohla by kontrolka motora zhasnúť alebo to bude treba dať odstrániť?
Inak nevite či na Slovensku by nemusela prejsť emisnou a STK s odstráneným DPF filtrom, že by to malo nejaký dopad podľa predpisov slovenský na tieto kontroly?
Ale toto som chcel prebrať - po prečítaní príspevkov som pochopil, že keď odstránim iba EGRko tak mi to zas nepomôže pri DPFku, ktoré by sa začalo viacej zanášať. Čiže odporúčate odstrániť aj EGRko a DPFko naraz. Zatiaľ nemám nič robené v motovej časti, aj klapky sú funkčné, neodstavoval som nič pokiaľ to fungovalo ako malo, doteraz som nemal s alfičkou žiadny závažný problém.
Chyba ma na ďalší deň vyskočila znovu, snáď nebola iná, to už som nedával vymazávať - keď ten EGR prečistím mohla by kontrolka motora zhasnúť alebo to bude treba dať odstrániť?
Inak nevite či na Slovensku by nemusela prejsť emisnou a STK s odstráneným DPF filtrom, že by to malo nejaký dopad podľa predpisov slovenský na tieto kontroly?
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
napiš Kwaso, ten je ze Slovenska a odstraňoval jsem mu DPF i EGR a už je to dost dlouho, tak na STK asi už byl, nebo se podívej do jeho karty, jinak cca za měsíc, bych měl jet na moravu, odstraňovat DPF-ka, což máš Veselí nad Moravou, což není pro tebe daleko
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
ďakujem čendler za info, postrehol som že robíš tieto akcie, uvažoval som už dávnejšie nad tým ale pokým technika fungovala tak som to neriešil teraz mám niekedy v máji kontroly, asi dovtedy to bude musieť vydržať aj s DPFkom a potom to dám OFFnúť, keď si to všetci len pochvaľujú =D> skúsim si ten EGR vyčistiť alebo to dám niekomu zručnejšiemu na starosti, po emisnej sa asi prihlásim aj ja na ďalšiu OFF-akciu
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
dufulus: Tak cendler pisal o mne. Mne robil DPF off aj EGR off. Urcite doporucujem, zvlast vyuzit ked bude na morave je to blizko, praca cca hodinku a ides domov. Co sa tyka STK tak uz som bol. Paradoxne som mal hodnoty nad 1, myslim, teraz si to presne nepamatam ake su tam hranice ale bolo to kusok nad limit i ked neviem preco mi daval tak nizke limity ked som niekde cital ze by mal byt 3. Ale treba povedat ze som bol hned rano so studenym motorom auto po celej noci kedy mrzlo islo na emisnu takze aj to mohol byt problem. Lepsie je motor zahriat a troska prevetrat aj vyfuk sviznejsou jazdou aby sa tie sadze dostali von a hodnoty budu nizsie. Co pisali ostatní na fore tak nikto zatial nemal problem.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Já musím říct, že potom, co mi Čendler udělal EGR off, tak motor vůbec nekouří, ani při šlápnutí na plyn, emise jsem měl loni úplně v pohodě.
Taky je fakt, že i Fiat servisy dávají záslepky na EGR s otvory, i když má auto DPF.
Když se nad tím zamyslíš, funkce EGR-u je v tom, že nutí motor spalovat směs chudou na kyslík, to sice omezuje tuším emise NO, ale určitě ne tvorbu sazí. Ty se naopak tvoří nejmíň, když nafta dokonale shoří v přebytku kyslíku. Z toho by mi vycházelo, že EGR off by měl mít příznivý vliv na zanášení DPF.
Pokud je v mojí úvaze něco špatně, opravte mě.
Taky je fakt, že i Fiat servisy dávají záslepky na EGR s otvory, i když má auto DPF.
Když se nad tím zamyslíš, funkce EGR-u je v tom, že nutí motor spalovat směs chudou na kyslík, to sice omezuje tuším emise NO, ale určitě ne tvorbu sazí. Ty se naopak tvoří nejmíň, když nafta dokonale shoří v přebytku kyslíku. Z toho by mi vycházelo, že EGR off by měl mít příznivý vliv na zanášení DPF.
Pokud je v mojí úvaze něco špatně, opravte mě.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
I kdyz diesel neni tak haklivy na pomer smesi (palivo/vzduch) jako benzinovy motor, funkce EGRu je i v tom, ze reguluje mnozstvi vzduchu - kdyz ho ma byt pro pomer smesi mene, pusti tam mene vzduchu a vice spalin.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Myslím, že teoreticky máš recht, ale ten EGR se otevírá jen v nižších otáčkách a hlavně při studeném motoru, takže při ostřejší jízdě nebo při emisce, kde to točí do červena, už bude stejně zavřený. Ohledně zakouření při prudkém zrychlení to může být přesně jak píše Tanguero, že s EGR-ON nemusí mít optimální množství kyslíku v okamžiku prudké akcelerace, než se zavře. S EGR-OFF hned ze startu čistý luft, tak nafta hezky vyhoří.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Asi mate pravdu hadat sa nejdem. Ja len ked som bol na emiske a tocil to do cerveneho presne ako pise envel tak z vyfuku isiel cierny mracik a to zakazdym co na to dupol.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
A co když se mu úplně nedovře?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak to je jiná, to je i důvod proč tam většina lidí dává úplné záslepky i po softwarovém odstavení. Teoreticky by měl být zavřený, ale jistota je jistota. Každý kdo viděl zadrbané sání musí mít ze zaslepeného EGR jen ten nejlepší pocit.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
veru Moravu mám cez dva kopce, to je najmenší problém prísť na niektorú z akcií ak bude ozaj treba
Kwaso, vravíš že auto v pohode prešlo? Lebo som čítal na nejakom portáli, že majú zmeniť metodiku STK a EK z dôvodu úprav týchto filtrov, tak chcem vydržať do tej mojej aby nebol problém a potom dva roky by bol pokoj, to by som dal odstaviť tieto špecialitky modernej doby dízlovej tak aj do budúcna asi bude fajn DPFko si odložiť a našrobovať ho naspäť pred kontrolou aby auto spravilo čo má
Kwaso, vravíš že auto v pohode prešlo? Lebo som čítal na nejakom portáli, že majú zmeniť metodiku STK a EK z dôvodu úprav týchto filtrov, tak chcem vydržať do tej mojej aby nebol problém a potom dva roky by bol pokoj, to by som dal odstaviť tieto špecialitky modernej doby dízlovej tak aj do budúcna asi bude fajn DPFko si odložiť a našrobovať ho naspäť pred kontrolou aby auto spravilo čo má
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak ono co ja viem po novom maju byt kamery. U nas uz to tak je vsetko je monitorovane a zaznamenavane. Zosnima znacku auta a potom sa pracuje a snima vsetky ukony. A do buducna uz kvoli problemom popisanym na fore by som to urcite dal urobit.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Ja si myslim tak.159 ma emise euro 4 a ty nemusi byt vybaveny filtrem pevnych castic.Az euro 5 musi mit povinne filtr pevnych castic!!!.Ja vim ze jakykoliv zasah do motoru ktery muze zmenit emise je zakazan,ale proste pokud nemas problem jinde tak bez DPF pro euro 4 musis projit v pohode!Nevim jak to bude ze zaslepenym EGRem...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
páni, a keď chcem rozobrať aj ten solenoid čo treba rozvŕtať zhora, potom to treba aj niečím spojiť naspäť, nejakým nitom, alebo sa to iba poskladá a nerozletí sa mi to potom za jazdy
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Vůbec to nečisti, je to na chvilku.
Dej tam z každé strany záslepky a nech EGR odstranit softem a máš nadosmrti pokoj.
Dej tam z každé strany záslepky a nech EGR odstranit softem a máš nadosmrti pokoj.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
o 2 mesiace mám STK a EK a potom plánujem odstaviť EGR a DPFko, ale dovtedy by som to mal rád ešte v origináli, preto sa pýtam že čo tam treba, lebo v návode čo som videl bolo iba rozobratie solenoidu a nie kompletné zloženie aj tak to bude robiť brat, ten je na tieto veci zručnejší
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
To co rozebereš jde nejlíp složit opačným sledem kroků. Teda aspoň mě to takhle funguje.
U EGR neměj strach, to co vyklepneš tam pak zas opatrně naklepeš zpět, nic se ti za jízdy rozletět nemůže.
U EGR neměj strach, to co vyklepneš tam pak zas opatrně naklepeš zpět, nic se ti za jízdy rozletět nemůže.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
dik tanguero, cez víkend musím skúsiť poriadne vyčistiť, lebo už som prešiel nejakých 500km na kontrolke motora, prvé vyčistenie zjavne nepomohlo, po vymazaní chyby z PC o chvíľu naskočila opäť
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
pokud ho budete vyvrtávat, tak tu díru potom zalepit, prostě nějak zaslepit
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- walkerik11
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18.2.2015, stř 22:59
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Zdravím Vás. Som tu nový a nechcem zakladať zbytočne novú tému. Netýka sa to konkrétne EGR ventilu, ale chyby P1206 (DPF).
Príbeh:
Pri jazde mi vypadla hadica od intercoolera. Samozrejme nebolo kde zastaviť, tak som prešiel asi 500m na najbližšie odpočívadlo. Z výfuku čierny dym až hrôza. Tak som vypol motor, s božou pomocou provizórne založil hadicu a pomaličky domov. Doma som všetko zložil, dotiahol hadicu, vymazal chyby v RJ. Počas skúšobnej jazdy auto padlo do núdzového režimu a chyba P1206. Tak som skúsil nútenú regeneráciu filtra DPF. Zanesenie filtra 35%. Otáčky vybehli na 2000, chvíľu držali a tak padli na voľnobeh a hláška ''Zanesení filtr''. Co s tým borci? Auto stále padá do núdzového režimu
Príbeh:
Pri jazde mi vypadla hadica od intercoolera. Samozrejme nebolo kde zastaviť, tak som prešiel asi 500m na najbližšie odpočívadlo. Z výfuku čierny dym až hrôza. Tak som vypol motor, s božou pomocou provizórne založil hadicu a pomaličky domov. Doma som všetko zložil, dotiahol hadicu, vymazal chyby v RJ. Počas skúšobnej jazdy auto padlo do núdzového režimu a chyba P1206. Tak som skúsil nútenú regeneráciu filtra DPF. Zanesenie filtra 35%. Otáčky vybehli na 2000, chvíľu držali a tak padli na voľnobeh a hláška ''Zanesení filtr''. Co s tým borci? Auto stále padá do núdzového režimu
Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm 16V 2007
BiXenon, BOSE, ConnectNav+, vyhrievaná svetlá koža, park. senzory, 17" alu
BiXenon, BOSE, ConnectNav+, vyhrievaná svetlá koža, park. senzory, 17" alu
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Pro podobné případy mám havarijní pojíštění, které pokryvá i odtahovku.walkerik11 píše:Zdravím Vás. Som tu nový a nechcem zakladať zbytočne novú tému. Netýka sa to konkrétne EGR ventilu, ale chyby P1206 (DPF).
Príbeh:
Pri jazde mi vypadla hadica od intercoolera. Samozrejme nebolo kde zastaviť, tak som prešiel asi 500m na najbližšie odpočívadlo. Z výfuku čierny dym až hrôza. Tak som vypol motor, s božou pomocou provizórne založil hadicu a pomaličky domov. Doma som všetko zložil, dotiahol hadicu, vymazal chyby v RJ. Počas skúšobnej jazdy auto padlo do núdzového režimu a chyba P1206. Tak som skúsil nútenú regeneráciu filtra DPF. Zanesenie filtra 35%. Otáčky vybehli na 2000, chvíľu držali a tak padli na voľnobeh a hláška ''Zanesení filtr''. Co s tým borci? Auto stále padá do núdzového režimu
Myslím, že máš DPF tak zanesené, že ho nelze zregenerovat v autě, doporučuju zkušený servis, kde ho vymontují a vyčistí. V dnešní době by to měli umět.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Nech si ho radši odstranit úplně,budeš mít pokoj nadobro.
159 1.9JTDm 88Kw 8V EGR off,DPF off
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů