JTDm (159) chcípne za jízdy

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Adamsquare » 23.7.2012, pon 12:05

Chcípnutí za jízdy se mi stalo za necelé 3roky teprve 2x. Minimálně jednou to bylo dost nepřijemný. O tom, že motor neběží jsem zjistil až v zatáčce kterou jsem málem nevybral :roll:

Pravdou je, že v obou případech jsem měl v nádrži Agip.
Agip už dlouho nejezdim a chcípnutí až ani nepamatuju ... :smt102
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od xjohny » 7.8.2012, úte 11:17

Já jezdim téměř výhradně Agip, a nepamatuju se, že by mi někdy motor chcípnul. Možná snad jednou, ale to jsem ještě měl DPF..
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Marcl

Příspěvky: 2
Registrován: 2.2.2014, ned 12:50

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Marcl » 2.2.2014, ned 18:25

Prosim vás mám Fiat Stilo 1.9 JTD 103kw a mam problem že mi tiež počas jazdy kedykolvek zdochne motor a za chvilku hned naštartujem niekedy naštartujem na prvy krat niekedy na 2x alebo 3x počas 20 km trasi , a niekedy mi to 2 dni nezdochne neviete mi prosim niekto poradit čo tam je zlé ? Čidlo snímač kluky bol meneny , vaha vzduchu na diagnostike to bolo napichnute vela krát a nič to neukazuje a to aj priamo vo Fiate alebo aj inde a nič . Nevedia si s tym rady že čo tam môže byt aka chyba. A ešte sa mi zdá že niečo obmedzuje aj vykon motora pretože niekedy ked to zdochne tak citim par km že auto má lepši vikon a potom sa to vrati zase do normalu . Neviete mi prosim niekto poradiť ? Ďakujem

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Kocour666 » 2.2.2014, ned 19:32

Tak ja se s podobnym problemem akurad me motor k tomu cukal teda spise vynechaval trapil od listopadu loni.Hodiny s diagnostikou na kline (misto nejaky slecny:-) kilometry jizd s logovanim motoru samozrejme ze vzdy bez sebemensiho zavahani,nemel jsem odvahu uz nekoho zadat o pomoc protoze jsem si rekl ze na to kur...musim prijit sam.A nakonec i prisel.Spatny kontakt na konektoru DRV ventilu CR cerpadla.Porucha co se dala opravit v noci na dalnici,ale potrapila me nez jsem na ni prisel. :wink:
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

Marcl

Příspěvky: 2
Registrován: 2.2.2014, ned 12:50

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Marcl » 2.2.2014, ned 20:37

Aky je to DRV ventyl ? a cr čerpadlo ja som neni žiadny odbornik tak mi to prosim vysvetly :D

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Vlado » 8.11.2014, sob 06:48

PAni, riesime teraz podobny problem. Pri stlaceni plynoveho pedalu viac ako 50% vyhodi chybove hlasky P0091 a 92 auto strati vykon. Potom, nie je to pravidlo, vyhodi P2296 a vypne motor pri tejto chybe uz motor nejde hned nastartovat. Co sa robilo zatial vycistene sitko v nadrzi, vymeny palivovy filter (nieco preco ale je nafuknuty - chcem zmerat tlak paliva na nizkotlakej casti ale potreboval by som vediet hodnoty ake ma mat), skontrolovany DRV ventil na cerpadlo vyfukany vzduchom a stale to robi. Zatial ja na programe vymena DRV ventilu (konektor som pozeral je v poriadku plus som prihol kontakty). Pri pozerani live dat kde bolo navolene realny a teoreticky tlak nafty tak to zhruba sedi az na par nezrovnalosti a to je kratko dobe vypadky a pri stupani teoretickeho tlaku realny rastie zarovno a okolo 3000 otacok uz nerastie spolu teoretickym zacne len pozvolna stupat a auto sa dostane do chyby. Co mi viete poradit?
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od michal81 » 8.11.2014, sob 07:00

Marcl píše:Aky je to DRV ventyl ? a cr čerpadlo ja som neni žiadny odbornik tak mi to prosim vysvetly :D
DRV ventil je přímo na vstřikovacím čerpadle a pouští naftu pod určitým tlakem z čerpadla do vstřikovací lišty potažmo vstřikovačů. Pokud auto takto zlobí, je dobré na něm zkontrolovat kontakty a celý ho vyndat a minimálně profouknout tlakem vzduchu. Je háklivý na neměněné filtry paliva a na nekvalitní naftu, protože má na sobě jemné sítko které se zanese a neprojde přes něho palivo, nebo se ventil přidře. V tvém případě bych ho vyndal a vyčistil a zkusil nalít do nádrže nějaký přípravek na čištění palivového systému. Potom bych zkontroloval relé podávacího čerpadla, je tuším v tom krytu před baterií, to také umí hodně slušně pozlobit.

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Vlado » 13.11.2014, čtv 12:53

DRV ventil vymeny za iny a ukazala sa nova chyba P0093 a robi stale to iste ... nejake rady?
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Vlado » 13.11.2014, čtv 13:50

Este otazka aky tlak ma mat podavacie cerpadlo? teoreticky okolo 3bary v jednom programe mi ukazalo 0,5baru, na nete sa neviem tej hodnoty dopatrat. Realna hodnota v aute je 10bar co sa mi zda byt vela...
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od pedro m » 14.11.2014, pát 07:57

10 je moc na kazdy typ podavacky, max kolem 4, spis min
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Vlado » 18.11.2014, úte 08:35

Vyriesene, ma tam byt 10bar. Vyriesilo to problemy aj z obcasnym cukanim okolo 2000ot. a taktiez sa zlepsili starty za studena.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

Shef

Příspěvky: 20
Registrován: 23.1.2016, sob 18:41

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Shef » 6.5.2016, pát 12:01

Ahoj. Taky mam podobny problemy. Obcas mi auto za jizdy chcipne a pak ho nemuzu nastartovat. Obcas pomohlo ho roztahnout pak to chytne ta na 4 valce a pak to zase normalne jezdi. Ale horsi sou starty kdyz je auto ohraty a nevham ho treba 15 minut chcipnuty tak pak nastartuju az na po 3. Cerpadlo a vstrikovace sem mel v diesel servisu a v poradku. Trd sem se dostal do faze, ze mi to nejde nastartovat vubec. Diagnostika je bez chyb. Nemate nekdo nejaky rady? A popripade jakej tlak ma davat to cerpadlo v nadrzi? Opravdu 10 baru? Jedna se o AR 2.4 147kw. Diky za rady kluci.

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od michal96 » 6.5.2016, pát 14:26

diagnostika bez chyb? Asi blba diagnostika, nemyslis?
99,99 procent snimac otacek klikove hridele!
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Shef

Příspěvky: 20
Registrován: 23.1.2016, sob 18:41

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Shef » 6.5.2016, pát 16:11

No mame kts 540. Skusim se jeste podivat do skutecnych hodnot. A otackomer bere signal z ceho? Pac otacky pri startovani mi diag ukazuje...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od riprex » 6.5.2016, pát 19:56

To spíš snímač vačky nebo rozhozený časování. Ale změřil bych i komprese :wink: Jinak to ale často dělá kabelový svazek motoru. U 159 celkem dost trpí na prodření, zlomení a špatné kontakty. Taky zkouknout kostry atd... :wink: Je to nejpravděpodobnější varianta.

Shef

Příspěvky: 20
Registrován: 23.1.2016, sob 18:41

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Shef » 6.5.2016, pát 21:04

riprex píše:To spíš snímač vačky nebo rozhozený časování. Ale změřil bych i komprese :wink: Jinak to ale často dělá kabelový svazek motoru. U 159 celkem dost trpí na prodření, zlomení a špatné kontakty. Taky zkouknout kostry atd... :wink: Je to nejpravděpodobnější varianta.
Tak to si musim udelat den casu s budu zkouset promero at teda. Da se nejak zmerit impuls ke vstrikovacum?

Shef

Příspěvky: 20
Registrován: 23.1.2016, sob 18:41

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Shef » 9.7.2016, sob 11:20

Tak moje alfa porad nejezdi. Zjistil sem, ze byly KO vstrikovace uplne zadreny. Po mesici sem privezl jiny. V aute sem vyndal nadrz, vycistil ji i potrubi. Jenze nastartovat nejde porad. Ale ted mi diag hlasi P2294 palivo vysokotlaka regulace priliz nizky tlak. Na diag to ukazuje max 80 bar coz je malo. Jde mi o to jestli jak to stalo mohlo odejit jeste vstrikovaci cerpadlo. Na railu jsem oba snimace zkusil dat novy a bezezmeny. V pondeli jeste vyzkousim snimac na cerpadle. Pak uz jen asi zbyva to cerpadlo. Nebo podavaci v nadrzi, ale porad sem nezjistil jak tlak ma davat presne. Budu rad za kazdou radu, dekuji

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od MikeC » 21.8.2016, ned 13:45

Zdravím všechny,
Tak mně tenhle ten neduh taky potkal.
Poprvé se mi to stalo někdy v únoru, 2x za jeden týden - auto při vyřazení na volnoběh prostě zhaslo - otáčky padly na nulu, vypadnul posilovač. Žádná chybová hláška na displeji ani nic uloženo v paměti chyb když jsem auto píchnul na diagnostiku (MES), auto svítilo a tvářilo se jako by bylo nastartované a hned na první pokus zase chytlo.
Každopádně jsem tehdy tankoval střídavě naftu v Polsku (Statoil, žádné JZD :D a do té doby Ok, tak možná jen špatná várka) a EuroOil a zrovna to udělalo na nádrž ze Statoilu. Potom jsem přidal do nafty přípravek na čištění palivové soustavy od BG a už tankuju jenom na EuroOilu + do každé nádrže VIF a vše cajk. Jenže včera se mi to stalo znovu.
Ještě dodatečný fakt, když vyřadím a nechám auto klouzat na volnoběh někdy mi zakolísají otáčky - zhoupnou se třeba k 500 pak vyskočí na 900 a během 1-2 vteřin se ustálí na normální hodnotě. EGR i DPF je pryč, vířivé klapky zaaretované.
Prošel sem si tohle vlákno a taky co psal katan řešil tady http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=17666
Takže asi přetěsním DRV (mimochodem, odkud pochází ta zkratka? DRV = regulátor tlaku paliva, takže bych spíš čekal něco odvozeného od Fuel Pressure Regulator :D), to je pár kaček (nezná někdo čísla těch O kroužků regulátor pro 159 2.4? Těsnění mezi čerpadlo a regulátor je stejné jako na Dukatu, ale samotný regulátor je trochu jiný, tak nevím, jestli ty kroužky budou stejné?
A pokud to pak ještě jednou chcípne tak mně asi nemine snímač otáček na klice, že? :???:
Nějaké rady?
Předem díky.

EDIT: Tak regulátor by měl být přeci jen stejný jako u Ducata od roku 2006, takže těsnění 71754620, O-kroužek 71755000 a druhý O-kroužek 71754999
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od MikeC » 27.8.2016, sob 12:30

Takže dneska vyměněna snímače otáček na klice a přetěsněný regulátor tlaku paliva (DRV). Tak uvidíme, jestli to pomůže.
Kdyby někdo hledal polohu toho snímače otáček (já nikde na netu nenašel fotku/přesnou polohu, dokonce ani v Elearnu není postup - nebo špatně hledám :)) tak je tady:
poloha_snimace_otacek_2.jpg
Shora tam podle mně není šance se dostat (aspoň ne s velkou rukou :D), zespoda to byl taky trochu boj, ale podařilo se.
poloha_snimace_otacek.jpg
Na druhé fotce je červeně vyznačený šroub (Torx30 pasuje, i když hlava šroubu je taková spešl, jak ozubené kolo). Konektor má klasickou žlutou pojistku na povytáhnutí a pak se zatlačí černá pojistka. Na vytažení senzoru doporučuju kleště, bojoval jsem s tím asi 10 minut rukou, ale to těsnění ne a ne pustit :)
drv.jpg
Zde umístění DRV (označeno červeně), drží na třech šroubech (dva jsou zespod). Konektor nešel ani za nic na místě povolit, tak jsem napřed vyndal DRV a pak ho teprve odpojil. Než ho bude vyndávat je třeba napřed odšroubovat a vyndat trubku odvětrávání (na fotce dvě zeleně označené "matky" - ta v levo je pod černou hadicí a jde přímo kolem DRV).

A můžu potvrdit že čísla těsnění co jsem psal o příspěvek výš sedí :)
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

bedy

Příspěvky: 4
Registrován: 9.6.2016, čtv 21:09

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od bedy » 12.12.2017, úte 12:48

Zdarec,
potkal mě podobný, snad i stejný problém. Začalo to problémy se startem, pak mi to několikrát zdechlo za jízdy a jednoho krásného rána mi to zhaslo cestou do práce a už jsem ji nenahodil. Udělali se nějaké věci a auto normálně jezdí, naprosto bez problémů i do otáček. Pak ale motor třeba na tři vteřiny jakoby zarachotí (zadrkotá, nevím jak to říct) a pak když to vytočím na 3000ot. tak se zvedne tlak paliva a zhasne. Diagnostika neukazuje nic, ani po zhasnutí motoru. Bylo to i na FESu i na nějaké original diag od Bosch na místním STK.
Čidlo sání ok - vyčistěné, swirl klapky ok - opravené a krásně chodí, vstřiky ok - vyčištěné, rozvody sedí, snímač na railu cvaká a vše tam běhá, palivové čerpadlo vyměněné, snímač vačkové hřídele ok, snímač klikové hřídele - vyměněný. Hodně jsem vsázel na DRV ventil, tak mi ho mechoš vyměnil ale bohužel to taky nepomohlo.
DPF a EGR off.

Budu neskonale vděčný za nějaké nápady. Fakt nevím, co to může být. Něco s palivem? Netankoval jsem žádnou levnou naftu, z 90% jen Vervu..

Díky moc za radu :)

AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW (2005)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od mcernoch » 12.12.2017, úte 13:18

Kdy jsi měnil naposledy palivový filtr?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ondrejn

Příspěvky: 13
Registrován: 2.6.2018, sob 09:30

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Ondrejn » 21.6.2018, čtv 22:22

Mě se to stalo pár km po výměně palivového filtru(pěknej sajrajt musím uznat) a od té doby nic, že by nějaká bublina?
Son of ancient Sparta born in the future
Brera 2.4 jTDm

cubi

Příspěvky: 77
Registrován: 17.11.2013, ned 17:59

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od cubi » 12.8.2018, ned 20:16

Dnes se nám to stalo asi 4x cestou k vodě. Motor 2.0 170 ps. Auto se i celé začalo třepat. Říkal jsem si jestli to není naftou, byl jsem už na rezervě. Nějak jsme dojel na OMV vzal za 1000 a stalo se to ještě jednou... Pak cestou do Ovy už ne ale paní byla dost vyděšená. Na palubovce něco píplo ale pak už se nic nezobrazilo. Nevím zítra zkusím diagnostiku. VIF dávám pořád...

cubi

Příspěvky: 77
Registrován: 17.11.2013, ned 17:59

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od cubi » 4.9.2018, úte 18:44

po 3 týdnech znova a rozvítilo se mi ,, Insufficient engine oil pressure Stoop and turn off engine,, což teda chápu jako že mám málo oleje ale oleje mám dost. Dole se i objevila kontrolka oleje. A tak 10 vteřin uprostřed křižovatky nešlo nastartovat... Takže se chci zeptat jak teď postupovat? Diagnostika mimochodem nic. Může být chyba na nějakém čidle tlaku nebo množství oleje?

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od bobas » 4.9.2018, úte 19:03

U 2.0 jtdm to dela nejake tesneni u oil cerpadla, ale presne bych kecal, nekde to tu je popsano.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů