Kryt motoru

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Kryt motoru

Příspěvek od HonzaT » 4.5.2011, stř 10:55

Ahoj! Mohl by mi prosím někdo detailněji popsat, případně mě nasměrovat na příslušné vlákno (nepodařilo se mi jej najít), jak sundat vrchní plastový kryt motoru? Při výměně rozvodů mi jej zřejmě nenasadili úplně ideálně. Má trochu vůli, což se v určitých otáčkách projevuje nepříjemným zvukem. Tak bych si to rád vypodložil.
Co jsem to sám prohlížel, tak mi přijde, že se povolí jedna matka v pravém horním rohu a pak se kryt vycvakne do strany. Ale znáte to.. nerad bych si tam něco urval :D
Díky za radu!
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Kryt motoru

Příspěvek od sunic » 4.5.2011, stř 12:56

Ten kryt je nasazenej na gumovej "špuntech" který tam jsou právě kvůli tý vibraci a zárověň i jako vlastní uchycení toho krytu k motoru.. a když se ten kdyt sundává, tak většinou ty špunty zůstanou na motoru na takových trnech a je třeba je z nich sundat a nasadit je na ten plastovej kryt, do těch drážek co jsou pro ně na krytu udělaný a teprve potom to celý usadit na ty trny na motoru. Prostě ti asi sundali kryt, nevšimli si, že ty špunty zůstali na motoru a kryt vrátili zpátky on je mimo jeden nebo víc těch špuntů/trnů a proto Ti to vibruje.. celý je to práce na né víc než minutu to opravit :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Kryt motoru

Příspěvek od illegal » 5.5.2011, čtv 07:45

sunic píše:Ten kryt je nasazenej na gumovej "špuntech" který tam jsou právě kvůli tý vibraci a zárověň i jako vlastní uchycení toho krytu k motoru.. a když se ten kdyt sundává, tak většinou ty špunty zůstanou na motoru na takových trnech a je třeba je z nich sundat a nasadit je na ten plastovej kryt, do těch drážek co jsou pro ně na krytu udělaný a teprve potom to celý usadit na ty trny na motoru. Prostě ti asi sundali kryt, nevšimli si, že ty špunty zůstali na motoru a kryt vrátili zpátky on je mimo jeden nebo víc těch špuntů/trnů a proto Ti to vibruje.. celý je to práce na né víc než minutu to opravit :smt033
ano, přesně tak.. pokud ovšem "páni technici" pře zpětném vracení krytu neurvaly právě ty drážky, v kterých ty gumy na krytu drží.. což mně udělali :smt013 a kryt rezonuje.. bych je nejraději :smt021 ..
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Kryt motoru

Příspěvek od sunic » 5.5.2011, čtv 08:18

Tak to už je ale jen o tom si u nich zjednat nápravu, né? V takovejhlech věcech osobně bývám dost nekompromisní.. :smt068
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Kryt motoru

Příspěvek od F.a.n.o » 6.5.2011, pát 15:29

Me zas jedna guma chybi od posledni navstevy servisu a taky to kua drnci u volnobehu jak starence zuby v zime
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Kryt motoru

Příspěvek od illegal » 12.5.2011, čtv 10:51

F.a.n.o píše:Me zas jedna guma chybi od posledni navstevy servisu a taky to kua drnci u volnobehu jak starence zuby v zime
že by Motortec ;) ?
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Kryt motoru

Příspěvek od F.a.n.o » 12.5.2011, čtv 12:02

Taky varianta, bude to stat par korun, spis si najit cas tam zajet :roll:
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od HonzaT » 7.6.2011, úte 02:01

:D Pánové, díky za radu.. já jsem zřejmě při přidání tohoto příspěvku nezaškrtl "upozornit mě, když přijde odpověď" a všiml si až teď, že jste reagovali..
Jen pro upřesnění - jak už jsem psal na začátku. Bojím se jakkoli s tím manipulovat, dokud si nebudu jistý, jak to přesně sundat.
Rozumím tomu tak, že se kryt nikde neodšroubovává a jen se vycvakne? Tahem směrem nahoru?? Díky za detailnější popis..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od SwimPixo » 7.6.2011, úte 03:14

uplne kludne a bez nejakeho strachu staci kryt motoru potahat na kazdej strane v rohoch, a tusim aj v strede, je to nasadene v gumenych prichytavkach. nicoho sa neboj a potiahni smerom hore. ziadne sroby, ziadne montovanie. a ked ho budes nasadzovat naspat : vsetky gumy daj dole z plastoveho krytu a pekne nasad na motor, a potom nacvakavaj naspat plastovy kryt. Tak mi to aspon vraveli v servise... sam som to niekolko krat skusal a ziadna veda to nieje :)

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Kryt motoru

Příspěvek od F.a.n.o » 7.6.2011, úte 07:20

Toho se bat nemusis, nic na tom neni... ven to jde lehce, chytni to pobokach a lehce zaber nahoru, vyskoci to z pacek. Pak se podivej, jestli mas vsechny 4 gumy v krytu a nebo nejakej zustal na motoru. Problem je kdyz to nasazujes nazpet, to se urvavaji ty packy ! Nejdriv nasad ty gumky na motor a pricvakni na ne plastovy kryt, nenasazuj s gumama na krytu !!! To je cely :smt023
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od HonzaT » 7.6.2011, úte 08:54

Děkuju moc! Jak sundat bych už věděl... teď ještě jak je to s gumama - napřed na motor, nebo na kryt - vidím, že jsou tu na to různý názory. Ale zatím to je 2:1 pro "gumy nejdřív na motor" :D
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kryt motoru

Příspěvek od Adamsquare » 7.6.2011, úte 10:27

... koukám skóre se obrací :D
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 9.6.2011, čtv 14:32, celkem upraveno 3 x.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Kryt motoru

Příspěvek od swoop01 » 7.6.2011, úte 10:37

3:2, Ja jsem pro gumy prvne na kryt a pak na motor. Priznam, ze me nenapadlo davat gumy prvne na motor a pak na to rvat kryt. Nicmene vysledek bude asi stejny.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Kryt motoru

Příspěvek od sunic » 7.6.2011, úte 10:45

3:3, jednoznačně nejdřív gumy na kryt. Na krytu jsou drážky, na motoru jen trny, tak se to určitě bude líp celé nasazovat na trny než na drážky..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od wenca89 » 7.6.2011, úte 12:15

4:3, rozhodně nejdříve na kryt a potom se to jednoduše nasadí na motor. Nedovedu si představit obrácený postup...
AR 159 SW 1,9JTDm

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Kryt motoru

Příspěvek od sunic » 7.6.2011, úte 12:22

Wenco, máš to opačně.. 3:4 pro první kryt a pak motor :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od SwimPixo » 7.6.2011, úte 12:49

no origo AR Zilina dava najprv na motor potom na kryt :-D , a ked som bol u jedneho pana ktory servisuje AR a Fiat, tiez mi povedal ze vzdy najprv na motor a potom nasadit kryt. :smt033 takze verim tomu co mi povedali mechanici :smt033 inak pekna tema na dve strany zase :smt035 a bude toho viac :hotovej

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od Kolbik » 7.6.2011, úte 12:55

Ja kdyz teb kryt sundam, tak mi pokazdy zustanou gumy na krytu. A zpatky jenom jednoduse nacvaknu...nejak v tom nevidim problem. :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od SwimPixo » 7.6.2011, úte 12:58

prave preto si to pamatam, ze i hovorili ze tam ostanu na kryte. a maju sa dat dole spat na motor :roll: inak by som si takuto blbost nevsimol... :-D

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Kryt motoru

Příspěvek od JardaS » 7.6.2011, úte 13:57

Tak pánové kdo dává gumy první na motor se pak nemůže divit, že se ulámou plastové držáky v krytu. Pochopitelně že kryt se montuje zpět s gumama v držácích a pak se jen zacvakne na kulové držáčky. Ono je to snad i logický když do plastových držáků se gumy nasouvají z boku a provádět tuhle operaci na motoru je tak trochu harakiry :roll: No ale pokud si tak jednoduchej úkon hodlá někdo zkomplikovat, prosím :smt021 ale pak nenadávejte na výrobce.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Kryt motoru

Příspěvek od swoop01 » 7.6.2011, úte 14:02

to Kolbik: Zrejme u tebe nikdo neaplikoval obraceny "doporucovany" postup a tudiz ti ty gumky krasne drzi na krytu a v drazkach. Drazky, ve kterych jsou ty gumky usazene nejsou nijak vychozene nebo nijak vylomene snahou "mechanika" tam ten kryt silou pres tu gumu narvat.

Edit:
to JardaS: Predbehl jsi me a naprosto s tebou souhlasim - lepe bych to nenapsal.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od Kolbik » 7.6.2011, úte 14:07

Clovek musi bejt rad za kazdou vec, kterou mu kdo kdy na aute nezku.vil. Naoplatku mi tam nekdo ukapl brzdovku, takze na nem mam dva male svetle fleky. :???:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Kryt motoru

Příspěvek od sunic » 7.6.2011, úte 14:13

JardaS píše:Tak pánové kdo dává gumy první na motor se pak nemůže divit, že se ulámou plastové držáky v krytu. Pochopitelně že kryt se montuje zpět s gumama v držácích a pak se jen zacvakne na kulové držáčky. Ono je to snad i logický když do plastových držáků se gumy nasouvají z boku a provádět tuhle operaci na motoru je tak trochu harakiry :roll: No ale pokud si tak jednoduchej úkon hodlá někdo zkomplikovat, prosím :smt021 ale pak nenadávejte na výrobce.
Naprostý souhlas předsedo :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od wenca89 » 7.6.2011, úte 15:28

Sunic - pravda, otočil jsem to :wink:

Když budu vycházet z logiky, tak při nandávání gum na kryt, není v gumě kulový "čep". Tím pádem se guma velice pěkně zmáčkne a bez problému na kryt nasadí. Při prvotním nandání gumy na motor se docílí toho, že v gumě je kulový "čep" a ta se potom logicky nedokáže deformovat a dochází ke "rvaní" krytu na motor a následnému utržení pacek atd.
AR 159 SW 1,9JTDm

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru

Příspěvek od cendler » 7.6.2011, úte 18:13

ani se nebudu vyjadřovat, logika vítězí :wink:
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů