Baterie a problémy s ní spojené

Odpovědět
Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 21.12.2016, stř 14:20

Zdravim vsechny potreboval bych poradit.. Porad se me vybiji baterka dam ji nabit a ona se za dva dny vybije..myslite ze mam altik ko? Nebo me ju v aute neco porad vybiji?? Je stara ani ne pul roku tak se me nechce verit ze baterka je spatna ikdyz bych byl rad protoze bych mel po starostech.. Mel jsem ji v battery immport at me to tam nabijou a premerijou a kdyz jsem tam pro ni byl tak to predemnou premeroval a vse bylo ok.. Posledni dobou jsem do prace jezdil asi tak 8km a zpravoval jsem zadni sterac takze jsem furt zapinal klicek a vypinal myslite ze bych si ji timto mohl odrovnat..

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od qpkqkma » 21.12.2016, stř 17:25

Naštartuj a zmeraj napätie na baterke. Ak je pod 13V je KO alternator, ak je to +- 13,5V a viacej, hladaj v kludovom stave zdroj odberu. Hocake ledky / neoriginal radio.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 21.12.2016, stř 17:40

A tu baterku asi musim nabit ze abych to zmeril?? Nebo staci kdyz to nastastuju pres kabely a zmerim to??

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od romanc » 21.12.2016, stř 17:43

No vzhledem k tomu ze jezdis hlavne 8km trasy tak se baterka nedokaze ani dobit do stavu pred nastartovanim. To bych videl na jeden vetsi problem.

Pote zmer hodnoty napeti jak pise qpkqkma. Po nastartovani bez zateze by melo byt napeti cca 14V, pri zatezi minimalne 13,5V. Pokud to sedi tak altik funguje jsou 3 mozne problemy.
1. zminovany maly najezd na jedno nastartovani, pokud mas naftu tak je to znat vice jak u benzinu
2. spatna baterie. Test je jednoduchy. Baterii uplne nabij a pak ji nech 2-3dny odpojenou lezet. Pokud je baterie v poradku mela by mit pri mereni nad 12,6V
3. Zmerit ampermetrem odber proudu kdyz auto stoji bez nastartovani a vlozeneho klice. Dle manualu by to meli byt tyto hodnoty k dane velikosti baterie
BATERIE - KLIDOVÝ ODBĚR
50Ah - 30mA
60Ah - 36mA
70Ah - 42mA
90Ah - 54 mA

Dalsi takove mensi info z mer zkusenosti doporucuji hlavne ted v zime startovat s uplne vypnutou klimou a svetly. Baterku to dokaze celkem dost zatizit (me to pada az o 0,8V)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mcernoch » 22.12.2016, čtv 08:28

Měření voltů na baterce je sice nejrychlejší způsob, ale pokud chceš mít
100% informaci o baterce, tak zajeď někam kde jsou schopni změřit kapacitu a hned víš na čem seš.

Jinak ty krátké trasy se na tom podepíšou ze všeho nejvíce.
Je třeba občas připojit nabíječku a životnost baterie na krátkých trasách bude třeba o rok až dva menší.
Vše ale záleží na tom, jak se o baterii staráš.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

c4mel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 83
Registrován: 21.6.2015, ned 00:49

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od c4mel » 23.12.2016, pát 13:06

já nevím ale myslím že ty krátké trasy na to nemůžou mít takový vliv... co sem měl vartu tak sem jezdil většinou trasy do 10km a pak couračky do obchodu no a prostě kolem baráku když se mi nechtělo chodit pěšky :D a za 4 roky sem ji nikdy nepotřeboval nabíjet a chytala úplně vcajku a to sem měl 6tival v benzínu a baterka 80ah... co mi takhle vybíjelo baterku tak špatné neorigo rádio které pořád šralo šťávu i když bylo vypnuté a za 2-3dny baterka ko
Alfa Romeo 159 2.2jts SW TI
ex - BMW e36 323i

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od romanc » 23.12.2016, pát 14:56

Tak benzin a nafta je trosku rozdil. Benzin nema takovy zahul na baterku jako nafta. A taky je otazkou jak silny alternator v tom motoru byl. Tato kombinace mohla stacit na dobiti do stavu pred startem.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

c4mel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 83
Registrován: 21.6.2015, ned 00:49

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od c4mel » 23.12.2016, pát 17:13

to máš pravdu že je to rozdíl ale i tak když jezdíš couračky tak není možné aby to tak rychle vybíjelo baterku kor když je nová ( pokud není vadná ) tak by měla něco vydržet
Alfa Romeo 159 2.2jts SW TI
ex - BMW e36 323i

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mcernoch » 23.12.2016, pát 17:41

Samozřejmě že ji nevybiješ najednou.
Ona kulminuje na určitím prahu kapacity.
Když jezdíš krátké trasy, tak ti aleternátor sice dobijí, ale nenabije do plné kapacity.
Tímto způsobem ten práh posunuješ postupně směrem dolů a i když časem nabiješ baterku naplno,
tak už se na horní práh kapacity nikdy nedostaneš.

Takhle prostě baterie fungují a znova opakuji,
že životnost baterie je závislá na tom, jak se o ní staráš.

Ano souhlas, může ti jí něco vybíjet, nebo alternátor nedobijí jak má, ale tohle vše jde snad jednoduše změřit.
A když si necháš změřit kapacitu tak uvidíš v jakém stavu baterii máš.
Jak jednoduché, změříš tři věci a hned víš na čem jsi.
Pokud to neuděláš, tak si tady můžeš dopisovat a vymýšlet teorie až do důchodu.
:weedman:

http://auto.idnes.cz/autobaterii-jste-n ... 6_pneu_fdv
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kocour666 » 24.12.2016, sob 11:02

Tady bych si dovolil oponovat.
1. dobijeni auta je nastaveno tak aby se aku nenabijela nikdy na 100%.Proto 2x za rok aku nabijim neresim jestli je vybita nebo ne.
2. To co tady popisujes ze pokud aku nedobijs na 100% tak to klesa kapacita s tim bych taky az tak nesouhlasil.
u olovene aku je nejvetsi nepritel nechat ji dlouho vybitou.To pak hrozi ze olovene elektrody uvnitr aku se pokryjou povlakem( myslim sulfat olova) a o to se zmensi kapacita.Ale da se to zachranit specialni nabijeckou.( nabiji v pulzech.. nabijeci a vybijeci pulz)
Ono stejne casem kdyz se aku pouziva se castecky olova z desek uvolnuji do elektrolytu a postupne zvetsuji vnitrni odpor aku a tim pomalu umira.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mcernoch » 25.12.2016, ned 09:19

O 100% jsem nikde nepsal, jinak s tím co jsi napsal můžu jen souhlasit. Až tak detailně jsem to popisovat nechtěl, když nechápe základní principy baterie. Spešl baterie jsou pro systém Start Stop, kdy elektrolyt v autobaterii není v tekutém stavu, ale je nasáklý ve tkanině ze skelne vaty a jsou vybaveny speciální technologií regenerativního brždění, kdy je kynetická energie vznikající při brždění převáděna na energii elektrickou, kterou je autobaterie dobíjena.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 28.12.2016, stř 13:24

Zdarec chlapi dneska jak jsem se byl projet tak jsem se zamkl v aute a kdyz vypnu motor tak tam porad neco jakoby od radia vrni co to je?? Kdysi jsem tady o tom cetl ale nemuzu to najit.. A jak se zastrkava klicek tak jsem si vsiml ze to taky nezhasne uvnitr to jakoby porad cervene sviti. Sedel jsem tam asi 5 minut a furt to vrnelo to je asi to co me zere ten proud furt.. Dik za rady.

ss.mir
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 6.2.2016, sob 19:34

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od ss.mir » 28.12.2016, stř 13:51

nenapsal jsi co máš za motor,....ale jedna z věcí co může vydávat zvuk je dochlazování turba (to dělá cca 1 minutu - hodně hrubej časovej odhad)

prostor pro klíč je podsvětlenej aby jsi ho ve tmě našel. Zhasni motor, otevři a zavři dveře, zamkni a po pár vteřinách zhasne
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 28.12.2016, stř 13:59

Mam 159 2.4 2007. Ja jsem se prave zamkl uvnitr jestli tam neco neuslysim a slysel jsem tohle vrneni..a jak rikam sedel jsem tam minimalne 5 min a neprestalo to..

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Petr147 » 28.12.2016, stř 14:14

Čerpadlo, servomotorky ventilace, x dalších věcí...

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od romanc » 28.12.2016, stř 14:34

Me tam toho vrci a piska ze bych se nedopocital. Po minute to pak vse utichne. To chce proste vzit multimetr, otevrit kapotu a zamknout auto. Pockat az se auto "uspi" a nasledne zmerit proud. Ten zmeris tak ze das kontakty multimetru na svorku a kolik baterie a opatrne svorku sundas. Tim auto neodpojis od baterie a budes mit pravy odber v klidu. Ja jsem si ho zrovna vcera meril po nabijeni baterie. Po ustaleni jsem mel odber 0,07A (70mA) coz je trochu vice nez rika manual ale stale je to nizke.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 28.12.2016, stř 17:20

Tak to byl asi planej poplach byl jsem pryc a jak jsem se vratil tak jsem zas zustal vevnitr a vsechno za chvilu ztichlo.. :D ale zitra to stejne vsechno zmerim at vim..odedneska mam novou baterku tak budu doufat ze ty namereny hodnoty budou vsechny ok protoze ta stara baterka se po nabiti behem dvou dnu sama vybila nemel jsem ju zapojenou,teda pokud kamos nekecal a predal me ju nabitou.. Jinak dik za rady :D

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kocour666 » 29.12.2016, čtv 08:47

Po vypnuti chvili vrni motorek ktery vhani vzduch na cidlo teploty co je na panelu klimy ( za tim mrizkovanym otvorem)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od WhySoSad » 2.1.2017, pon 15:01

ss.mir píše:nenapsal jsi co máš za motor,....ale jedna z věcí co může vydávat zvuk je dochlazování turba (to dělá cca 1 minutu - hodně hrubej časovej odhad)

prostor pro klíč je podsvětlenej aby jsi ho ve tmě našel. Zhasni motor, otevři a zavři dveře, zamkni a po pár vteřinách zhasne
Ty jo, koukám na to a říkám si, to jsem byl tak nalitej když jsem to psal že si to nepamatuju ? Pak jsem si všiml že to nejsem já, ale že máš stejnou profilovku, změn si to prosimtě :D
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 7.1.2017, sob 09:25

Zdarec tak jsem tam dneska dal nabitou baterku abych mohl odjet na dilnu a zas nic :smt019 !! Tak ja uz nevim jestli je v pi..i starter nebo ja uz fakt nevim jenom v tom cvaklo a hotovo. V minulym tydnu jsem to promeroval v klidovym napeti to nebralo nic jenom altik dobijel jenom 13,5 ale Zdenda rikal ze je to sice malo ale at zkusim hledat dal a promerovat to delsi dobu jestli se me to nekde neztraci. Uz me to fakt sere ale :smt021

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Harous » 7.1.2017, sob 09:27

Zkoušel si změřit kolik má ta baterka teď?
EDIT: Promiň, jsem slepej. Píšeš nabitou baterku. Kontroloval si kabely ke startéru?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 7.1.2017, sob 09:48

Kabely na starteru jsem nekontroloval napadlo me to az ted v teple domova jestli neni neco ze starterem.. Venku je -11tak to tam neni moc prijemny..ale du ven a podivam se jeste nebo nevim, stejne to trikrat obejdu a pujdu pryc ale treba me neco napadne no..

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 7.1.2017, sob 10:35

Jsem si jeste vzpomel ze asi tak pred mesicem jsem se to rano pokousel nastartovat pres kabely a taky to jenom cvaklo..ale to jsem si nejak naivne rikal ze ta baterka je asi uplne vybita kdyz to ani neotocilo motorem nebo to nato nema vliv do jake miry je vybita kdyz to startuju pres kabely??

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Harous » 7.1.2017, sob 11:49

Můžou být zoxidovaný kontakty na kabelech ke startéru nebo může být špatná cívka.
Pokud je to elektrikou tak cívka pastorek vysune, ale ve chvíli kdy má startér začít točit tak díky přechodovýmu odporu na kontaktech nedokáže roztočit motor.Pokud je chyba v cívce tak nedokáže vysunout pastorek úplně a startér se ani neroztočí. Tím, že to dělá jen občas bych to tipoval na tu cívku...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Norman Bates

Příspěvky: 56
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Norman Bates » 7.1.2017, sob 13:19

Hmm..to je pekny :D Nevim no kdybych to mel aspon v garazi ku..va jenze to stoji venku v desetistupnovym mrazu a to ma byt jeste hur.. Uz pres mesic kolem toho litam jak kok..t a nedari se me to vyresit.. Sranda by byla kdyby to delal starter to bych se asi fakt zasmal protoze v lete me to taky cvakalo a myslel jsem ze je ko starter tak jsem ho samozrejme aktivne vytahl coz neni zadna sranda a dal na prezkouseni. Byl funkcni,takze jsem ho tam zase naslepo pracne namontoval..a zase to jenom cvakalo.. Samozrejme ze chyba byla ve spatne baterce tenkrat me vola nenapadlo to zmerit nez to hned svadet na starter..tak jsem koupil baterku a chytlo to na brnk :D Ted to zase cvaka a ja po predchozi zkusenosti teda hledam v elektrice,a ono to bude nakonec starterem ne?! :D

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů