Problematika DPF u AR159

Odpovědět
Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Tanguero » 27.3.2017, pon 21:34

Ach jo, to je furt dokolečka. Proč každý zastánce DPF začne argumentovat vylítaným, hulícím a přečipovaným dieselem? Pokud je motor v pořádku a nepoladěný šíleným tunerem tak JTD nehulí ať už DPF má, nebo nemá. A pokud diesel hulí jako Temelín, tak to DPF nezachrání. To je jako ordinovat pleny, když neudržíš moč. Pochcávat se budeš pořád, jen to není vidět.

Nadkachna
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 535
Registrován: 4.2.2009, stř 10:44
Bydliště: Kolín

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Nadkachna » 27.3.2017, pon 22:38

Pokud by diesel hulil jako Temelín, tak by to byl vlhký sen každého ekologa :-D
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od mrkvak » 27.3.2017, pon 23:20

Ano DPF další neodborné úpravy nespasí, to je fakt. Jeho absence ale našemu dýchacímu ústrojí asi moc nepomůže. Na diesely obecně jsem poukázal proto, že právě od takových aut jsou nejvíce vidět a hlavně cítit různá zvěrstva. Jak píši, cesta za čístějšími vozy asi není vždy přímočará. Ale pokrok v tomhle ohledu znát je. Jeďte si chvíli za nějakou š120 apod a za chvíli je člověk ve mdlobách. Představa, že takových aut tu jezdí statisíce asi nikoho netěší.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od gixxer » 27.3.2017, pon 23:33

Bože můj, je to pořád dokola .....

měl jsem 159 1.9jtdm s DPF, najeto 270 000km ..... nehulila, ale když se vypalovalo DPFko tak to byl docela hukot - podle mě totální nesmysl, kdy se něco ucpává aby to šetřilo ekologii, ale pak se to vypaluje a pustí to do ovzduší hromadu ho.en. Je to asi to samý, jakobych třídil odpad, kterej pak půjdu hodit do lesa.

Teď mám 2.4 - DPF, EGR, SWIRL off (najeto 135 000km) a to auto nezahulí vůbec, dokonce i když jí točím do němoty.


Jsem pro ekologii, o tom není pochyb, mám rád přírodu a nesnáším bordel kterej se tu dělá, ale zároveň mám všech pět pohromadě, abych věděl, že v těhle autech vážně problém co se týče životního prostředí není. Naopak je vidím, jako úplně tu poslední hrozbu.

Letadla, Starý traktory, vojenská technika, náklaďáky, starý tatrovky, továrny, kreténi co vyhazujou odpad kde se jim zachce atd. Mohl bych pokračovat dál, přičemž auta (mluvím o udržovaných autech) bez DPF hrozba vlastně vůbec nejsou.

Ale chápu to, je to další dementní výmysl EU která vidí problém i v motorkách (a spousta modelů se kvůli tomu přestává vyrábět) - to už je opravdu demence.

Kdo chce, ať si DPF nechá. Já mám každopádně jasno!
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Temp » 28.3.2017, úte 18:46

Dnes jsem byl na STK (oficiální bez kamarádů a pětistovek v obálce) s vyřazeným EGRem od Čendlera. Prošlo to napíchnutí na diagnostiku, emise v pohodě a týpek co to měří mi ještě řekl, že mi ten motor moc hezky šlape. To není špatný na 10 let starý kousek :-)
(Alfa 147 1,9jtdm)
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od michal96 » 28.3.2017, úte 19:04

147 je euro3
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Temp » 29.3.2017, stř 06:17

To neznamená, že nemá EGR (který dělá stejné problémy jako v euro4). Musí se taky softwarově vypnout a u bastlila by to možná neprošlo. Jen jsem chtěl hodit info.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od cendler » 29.3.2017, stř 07:43

Michal96 : pokud jsem to dělal já, tak je to EURO4, já EURO3 nedělám
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od kejml » 29.3.2017, stř 12:10

Nehulící moderní diesel s odstraněným DPF je z určitého pohledu ještě nebezpečnější, než vocypovaný TDI 66 kW, nebo Ávie.
Saze z TDÍček nebo z komůrkáčů jsou relativně velké a většinu jich zachytí sliznice nosu, úst, hrtanu.
Saze produkované commonrail vstřikováním paliva pod vysokým tlakem jsou tak malé, že přes sliznice a plicní sklípky projdou do krve a usazují se různě v těle, kde páchají neplechu. Narozdíl od velkých sazí, které vlastní vahou rychle padnou k zemi, se tyto drží v ovzduší déle.
DPF filtr zachycuje i tyto mikrosaze.
Nehulící ropák s odstraněným DPF je neviditelná smrt ;-)
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od mcernoch » 29.3.2017, stř 16:16

A když se pak filtr vypaluje, tak z něj létá jako co?
To co se tam usadilo nezmizí lusknutím prstu.
Poděkujme Peugeotu za tak pěkný výrobek, který uvedl na trh.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Žížal » 29.3.2017, stř 17:46

Zajímavá je úvaha zastánců DPF že pouhým uložením uhlíku v nějakém filtru dojde k změně jeho mechanických a fyzikálních vlastností... Když do filtru nasypu 1kg uhlíku, nechám ho tam měsíc, tak po měsíci mám stále 1kg uhlíku se stejnýma vlastnostma. Pokud ten uhlík zahřeju, tak se nic nestane - na změnu krystalové struktury potřebuju poměrně konkrétní podmínky (teplotu, tlak...). Kdyby to bylo tak jednoduché měnit uhlík, tak proč po vypálení DPF není na konci výfuku malý diamant? Uhlík jako uhlík. Když mám filtr ve kterém se zachytí jemné častice, tak jediný způsob jak je dostat ven je zvětšit díry,nebo zmenšit částice. Argument je že čím menší částice tím hůř. Nejlíp jak by vypadla briketa, nebo diamant a nelítala po okolí. Briketa ale neprojde filtrem, kterým neprošly menší částice. Takže skutečný efekt DPF je že do něj nasypu 1kg bordelu, který časem vysypu. předpokládám, že pokud by automobilky uměly porušit zákon zachování hmoty, použily by ho a uhlík by mizel někde v časoprostoru... Ano při měření na novém autě bude vycházet úbytek, protože ne všechno vylítá. Na 200tkm se to vyrovná. Takže místo auta se spotřebou 5l máme auto se spotřebou 7l které bordel vysypává jen občas. Z toho vyplývá že instalace DPF nemůže přinést pozitivní výsledky z dlouhodobého hlediska. Navyšuje spotřebu, musí se vyrábět z špatně dostupného materiálu a na konci je víc uhlíku vysypaného z výfuku.
Jediný efekt je splnění byrokratického požadavku za byrokraticky definovaných podmínek. Kdokoli si myslí, že tenhle systém může pracovat v celém rozsahu použití osobního auta by se neměl věnovat technice, ale něčemu jinému. Obyčejné české auto funguje v rozsahu teplot -25 až +80 stupňů (zimní ráno a letní stání v koloně na D1). ROzsahu otáček od volnoběhu po maximální zátěž. Krmené naftou s přídavkem čehosi (DPF a bionafta by se neměly míchat).
Odstranění DPF snižuje spotřebu, takže snižuje zátěž životního prostředí. kdso tvrdí že odstranění DPF je jen zlo lže.

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Jarouš01 » 29.3.2017, stř 18:05

On ten princip DPF z chemického hlediska funguje trošku jinak. Pokud cylý systém funguje jak má, tak zachycené saze se při regeneraci spálí a výsledkem není žádná změna krystalické struktury uhlíku, ale prostý produkt oxidace uhlíku - oxid uhličitý. Zapálení sazí (uhlíku) se dociluje nastříknutím paliva na oxidační katayzátor, který vytvoří podmínky (teplotu) potřebnou pro zapálení. Jak chytnou, tak už hoří samy.

Jinak zastáncem DPF rozhodně nejsem, ovšem ani příznivcem jeho odstraňování. :D Do aut tankuji zásadně jen benzín.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od michal96 » 29.3.2017, stř 19:38

kejml - jarous01 - napsali jste to spravne. Spoustu lidi tady princip fungovani dpf vubec nepochopilo.
To, ze to na 1.9 ci 2.4 nici motor, je zase jina vec.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od MartinM » 29.3.2017, stř 21:45

to Jarous01: Takze zasadne benzin... Sa mozes tesit casom na DPF aj s tym... :smt064
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Kubas » 29.3.2017, stř 21:51

no, chápu vaše konkrétní trable u DPF na 159, ale myslím že u modernějších aut už je to celkem vychytané a nikdo ten filtr moc neřeší (aspoň já to tak u dvou nafťáků ve firmě mám.... prostě o DPF nevím....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od cendler » 29.3.2017, stř 22:54

ano je pravda, že EURO5 jako 2,0JTDm problém s DPF nemá, ale bohužel rozšířené 1,9jtdm a 2,4jtdm má, protože 2,0jtdm má DPF součástí katalizátoru a tím jeho vypalování je efektivnější, ktežto 1,9 a 2,4 ho mají jako další část výfuku za katalizátorem a to není vůbec efektivní
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Agbar90
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 14.9.2015, pon 20:22
Bydliště: Znojmo/Brno

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Agbar90 » 30.3.2017, čtv 01:46

Temp píše: 29.3.2017, stř 06:17 To neznamená, že nemá EGR (který dělá stejné problémy jako v euro4). Musí se taky softwarově vypnout a u bastlila by to možná neprošlo. Jen jsem chtěl hodit info.
EGR off s EURO 3 ti projde v pohodě, protože to má jiné normy jako EURO 4
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154kW 2010
Ex Lexus IS 250 V6 153kW 2006
Ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 110kW 2006

"Nasednout do Alfa Romeo je jako sendout si do do baru v centru Milána.
Nasednou do Audi je jako trčet na poště v Berlíně"
James May

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od mrkvak » 30.3.2017, čtv 12:46

Kejml a spol: Konecne hezky kompletne napsano.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Temp » 30.3.2017, čtv 13:35

Agbar90 píše: 30.3.2017, čtv 01:46
Temp píše: 29.3.2017, stř 06:17 To neznamená, že nemá EGR (který dělá stejné problémy jako v euro4). Musí se taky softwarově vypnout a u bastlila by to možná neprošlo. Jen jsem chtěl hodit info.
EGR off s EURO 3 ti projde v pohodě, protože to má jiné normy jako EURO 4
O normy mi ani nešlo. Spíš aby to bylo softem dobře pošéfované a při připojení to nehlasilo nějakou zavadu motoru.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Ezalor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 12.4.2017, stř 11:02

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Ezalor » 3.5.2017, stř 09:58

Zdravím, som čerstvím majiteľom AR159SW. Dávam autíčko dokopy po predchádzajúcom majiteľovi. Chcel by som dať zaslepiť EGR, no môj technik mi hodil cenu 100e. Príde mi to trochu podozrivo moc na záslepku za pár eur a úpravu RJ. Dajte vedieť ak máte niekto s týmto skúsenosti.
Vdaka

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Zikk » 3.5.2017, stř 12:24

To je docela dost. Cendler to dělá za 1500,- softwarově a většině tady, to dělal právě on. Každopádně ti asi skoro každý bude říkat ať necháš oddělat i DPF, protože jen EGR off není ideální z pohledu posunuté regenerace až těsně k plnému zahlcení filtru.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od cendler » 3.5.2017, stř 19:11

Ezalor : samotný EGR off je nesmysl, pokud máš DPF ON, oprav EGR a jezdi
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Ezalor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 12.4.2017, stř 11:02

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od Ezalor » 4.5.2017, čtv 07:28

Mno ono odstavit EGR mi radil technik kvôli pocukavaniu/kopancom pri jazde. Ja som si myslel najskôr ze to automat kope ale technik mi tvrdi ze to robi EGR (ze to je bezne).Tak teraz neviem. EGR som vybral a chcel som ho vycistit ale bol meneny predch. majitelom takze minimum bordelu resp. nič (aj tak som ho preventivne vypucoval). Po vyčistení žiadna zmena. Takže nvm co teraz, lebo hlavne som chcel poriešiť pocukavanie a kopance :/

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od MikeC » 4.5.2017, čtv 08:28

To pocukávání bych spíš tipoval na vířivé klapky...
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Odstranění DPF_EGR_OFF-Morava- ve Veselí n. Moravou--21.1.--

Příspěvek od swoop01 » 16.5.2017, úte 11:30

>Ezalor: Zkus jen tak na zkousku zmenit palivo - zkusit jinou benzinku a pokud mozno celou nadrz neceho kvalitnejsiho... zda ucitis zmenu. Je to nejlevnejsi zkouska... 159 v eko verzi je na palivo dost hakliva a s nekvalitnim palivem pocukava v nizkych otackach.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů