Problematika DPF u AR159

Odpovědět
lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od lukas.01 » 28.9.2018, pát 14:49

Mě prostě vadí jedna věc. Auto bylo homologováno od výrobce s 0,51 a najednou si někdo usmyslí, že bude uznávat jen 0,25. Když má mít auto s filtrem teoreticky 0, tak k čemu je pak euro 5,6 atd., co jiného měří u nich, když už od euro 4 je teorie 0.
Prostě se tam před emisema dá filtr a po emisích zase ven. Trochu špinavé ruce a jezdí se dál.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od W43x » 28.9.2018, pát 22:20

MAKI píše: 17.9.2018, pon 20:40 Dnes jsem četl článek o nových pravidlech o STK od 10/2018. Mělo by prý platit toto:
"Při měření emisí se nově bude kontrolovat kouřivost aut s filtrem pevných částic. Odpadne tak dosavadní praxe, že se vycházelo z benevolentních údajů pro hodnotu kouřivosti, kterou stanovil výrobce vozidla, a k ní ještě připočetl rezervu kvůli opotřebení agregátu v čase. To teď končí. „Novela stanovuje limitní hodnotu kouřivosti u vozidel s filtrem pevných částic na 0,25 m-1,“ říká Ministerstvo dopravy s tím, že jde o stejnou hodnotu jako například v Německu. Tentýž úkon plánují i na Slovensku, ale s měkčí 0,3 m-1. Bude platit, že i když pak takové auto obecně splní emise, nedosažená hodnota kouřivosti maximálně 0,25 m-1 poukáže na nefunkční nebo chybějící filtr pevných částic – a bude se jednat o závadu typu B. Ta musí být do 30 dnů odstraněna a vozidlo musí absolvovat opakovanou prohlídku. „Jinak ztratí technickou způsobilost,“ končí resort dopravy."

Teď jsem koukal na poslední protokol z emisí:
Dovolená kouřivost je uvedena 0,51, naměřená byla 0,03
Rozpětí 4 měření dovolené 0,25, naměřené 0,06

Tak nevím, co si o tom mám myslet. Co myslíte, projde se nyní bez DPF?
Zdroj?

Co vím, tak ještě nebyl dodatek k 56... Nemůžou měnit normu, kterou máš v technicaku... Když to prezenu i kdyby auto mělo kourivost 0,49 tak projde... Nikdo ti to nemůže neuznat... Můžou tě max varovat a dát ti to do protokolu s vykricnikem (neplést s B) a tímto konci.
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MAKI » 29.9.2018, sob 20:07

Tak jsem věnoval nějaký čas analýze, co vlastně STK může. Zde je metodický postup MDCR:
http://www.mdcr.cz/getattachment/Dokume ... 8.pdf.aspx
citace ze str. 16:
"Osobní automobily se vznětovými motory schválené v úrovni "Euro 5" resp. nákladní v úrovni "Euro 6" a novější musí být vybaveny DPF filtry. Zjevnou nepřítomnost či poškození DPF filtru hodnotíme jako závadu.
Poznámka: Vybavení vozidla DPF filtrem poznáme buďto podle emisní úrovně, podle které bylo vozidlo homologováno (u osobních automobilů "Euro 5", u nákladních "Euro 6"; není dosud znám případ, že by vozidlo emisní limity splnilo bez těchto filtrů) nebo podle úrovně kouřivosti, udané na štítku vozidla. Pokud je na štítku uvedena kouřivost 0.5 m-1 a nižší, bylo vozidlo z výroby jednoznačně vybaveno DPF filtrem."
Zde by se dalo polemizovat, proč máme v TP uvedeno 0,51, protože potom by se na nás výše uvedené nevstahovalo!!!

Potom je na str. 28, 29 popsán způsob měření a zajímavý je bod:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, použijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhlášky č. 211/2018 Sb..

A zmíněný zákon je zde:
https://www.epravo.cz/_dataPublic/sbirk ... 6-2018.pdf
a to hlavní z něho pro nás:
kouřivost.PNG
Podle toho, jak to vidím, tak skutečně nemají žádnou oporu pro to, aby pro auto s uvedeným 0,51 v TP požadovali 0,25 nebo 0,3.
Když někdo budete mít čas a chuť, zkuste to také zanalyzovat, třeba se mýlím.
Třeba to někomu pomůže a nebo tyto informace zkusí "prodat", pokud by došlo na dohady na SME.
Jestli teď někdo bude absolvovat SME, tak se prosím podělte o nabité zkušenosti.
Díky,
Martin
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 29.9.2018, sob 20:47

Nejsem právník, ani mě právo (kromě silničního) nezajímá, ale určitě si o tom počtu, i když bych s emisemi neměl mít vůbec žádný problém. Přijde mi totiž dost zvláštní, že by úředníci mohli najednou říct, že staré normy neplatí a bude se měřit podle úplně jiných.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od mcernoch » 30.9.2018, ned 21:15

MAKI, nevím co tady řešíš.
Máš auto v EURO 4.

Emise se budou zpřísňovat, to ano, ale nikdo nemůže spřísnit starou normu EURO 4 a 5.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MAKI » 1.10.2018, pon 09:12

Máš pravdu, že teď bych 2 roky nic řešit nemusel... Chtěl jsem se jen podělit se zkušenostmi a informacemi. Bohužel se mi ale zdá, že hysterie okolo nafťáků a DPF je pro politiky, různé "motoristické odborníky" a tedy i média velké téma, proto se vymyslela nová metodika pro SME a ačkoli si o tom člověk může myslet cokoli, klidně se může stát, že v následujících týdnech se v tomto vlákně začnou objevovat příspěvky o tom, že někdo emise neudělal a to, že je v TP Euro4 a kouřivost 0,51 mu nepomůže, protože technik nebude zkoumat primárně splnění limitů dle TP, ale jeho hlavním úkolem bude dle nové metodiky odhalovat přítomnost a funkčnost DPF.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 2.10.2018, úte 07:45

Jak to říkám pořád, český národ je národem dieselu a STK jako taková, je byznys, kde lidi chtějí aby auta procházela
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rakonek » 4.10.2018, čtv 19:56

Jak píše cendler dnes STK,emise -bez závad ....dpf off, egr off :smt098 bohužel nepodám info z průběhu neptám se.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od ssvd » 5.10.2018, pát 08:53

Kolik to kouřilo? :-)
AR 159 SW 1.9 JTDm

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rakonek » 6.10.2018, sob 19:40

ssvd: asi nemá smysl psát nějaké hodnoty když se prostě měřilo jinak :D
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 27.10.2018, sob 21:51

Ferrari píše: 20.8.2018, pon 08:55
romanc píše: 20.8.2018, pon 04:01 Poznas to zvýšením spotřeby (1,5-2s dle otáček), motor může mít trochu jiný tah a nejvíc to poznas na tlaku turba kdy po sundání nohy z plynu ihned padne na 0.
Mno jo, budem sledovať to turbo, lebo inak neverím, že si to všimnem, ked som si to počaj 13.000 km nevšimol. Vravím, jedine mám niekedy pocit, že prídem do práce, zhasnem motor, vystúpim a vonku akýsi divný smrad..to al emôže byť aj z okolitých firiem, vyrábajú gumové výrobky.
Tak, dnes som si to konečne všimol, brutálnu spotrebu 15-18 l/100 km pri ustálenej jazde v obci a tlak turba padal na nulu. Tak mi to funguje ;-)
Dík
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od vaclav » 19.11.2018, pon 17:05

Me ceka technicka v tomto týdnu, tak mam obavy... :shock:
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

Jezevec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 200
Registrován: 14.4.2012, sob 15:23
Bydliště: Blansko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Jezevec » 19.11.2018, pon 20:52

Pred měsícem byl na STK ,jasný,že s emisema+legálně to prošlo,pro jistotu dal již 14 dní předem lepší naftu od Shellu+před emisema to svížně projel-profouknout komín+O.K.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k
http://www.youtube.com/watch?v=q_OuHFYSxn4

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Adamsquare » 20.11.2018, úte 13:24

Mě čeká technická v dubnu. Popravdě nemám obavy, že bych neprošel, ale stejně uvažuji, že tam DPF vrátím.

Demontovaný filtr jsem si "užil" na dvou autech celkem 9 let, a i když to auto mám rád a motoricky je v perfektvním stavu, tak už to není žádný mladík a ani stařík k přehnanému opečovávaní. Otřesný zápach co z toho na volnoběh leze mi začíná vadit. Ideální by byl nějaký mechanismus, který by na místě posílal ten hnus do filtru a za jízdy ho odstavil. :D

Sám denodenně nadávám na ty páchnoucí dýmovnice předemnou, a pak kážu vodu a ... :roll: :wink:

//konec 13.komnaty :D
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 20.11.2018, úte 14:14

>Adamsquare: No tak to nevim jestli s tim smradem neco udelas.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od mcernoch » 20.11.2018, úte 14:55

Adame, seš si jistej, že ten zápach je opravdu z výfuku? :smt044 :smt044 :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Tanguero » 20.11.2018, úte 15:23

Adame, jakým způsobem ti to smrdí? U mě na volnoběh cítím normální zápach spálené nafty. Já bydlel celé dětství u trati a když projel plně naložený nákladní vlak dlouhý kilometr, který táhly dva Sergeje, nejen že jsi celou dobu průjezdu měl na TV jen obraz, protože zvuk nebyl slyšet, ale bylo to cítit ještě dalších pět minut. Takže Alfa mi připomíná dětská léta..

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Adamsquare » 20.11.2018, úte 15:28

tvl :D

Nesmrdí to jako Avia, katík funguje, ale je to zkrátka dusivá hnusná nafta, maximálně na úrovni Euro3. Kamarád má jedničkovou Octavii rv99 a je to +- stejný hnůj

Když vemu naše starý Vito, který je Euro3, tak smrdí o něco méně a když jsem ho vytunil o katalyzátor Euro4 ze 156ky, tak je to jen takový naftový závan. 2.4ka bez filtru na volnoběh zkrátka páchne.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 20.11.2018, úte 21:51

Adamsquare : tak místo DPF dáme nějaký katalizátor
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od vaclav » 22.11.2018, čtv 09:36

Tak jsem dnes emisema prosel. Kourivost 0,12-0,17. :partyman:
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 22.11.2018, čtv 10:13

S DPF, nebo bez?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od vaclav » 22.11.2018, čtv 11:13

Bez DPF, bez EGR, s vybranym katalyzátorem. Akorát na technicky v dire technik koukal na misto, kde kdysi bylo DPF a rikal, jsem si celkem jist, ze tady chybí katalyzator. Naštěstí pak nasel zbytky toho vybranyho vepredu a to ho uspokojilo. :supz:
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MAKI » 22.11.2018, čtv 12:27

Takové hodnoty bez DPF? To se mi zdá až neuvěřitelné. Čteš tyto hodnoty jen z protokolu a nebo si stál na emisích vedle auta a viděl, že když vytočí motor na 5000 otáček, tak mu to skutečně ukáže jen do 0,2?
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od vaclav » 22.11.2018, čtv 13:01

Stal jsem u auta. 5000 otacek tam teda nedalo, uz se tomu nechtelo. Takze cca 4700 a vysledky popořadě 0,17 0,14 0,12
0,13.
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MartinM » 22.11.2018, čtv 21:26

Pekne hodnoty a tych kecov okolo, ze to nie je bez DPF mozne... Nech zije hon na bosorky z Bruselu...
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 6 hostů