Problematika DPF u AR159

Odpovědět
tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od tydytek » 28.12.2017, čtv 15:28

romanc píše: 28.12.2017, čtv 12:39 Tak ono nejde ani tak o to kolik toho vyhaze, ale jak velky ty castice jsou. Drive slo z vyfuku vse, castice byly prijatelne velke, cloveku malo nebezpecne, ale bylo jich proste moc. No a s filtrem je to zas naopak. Velke castice zadrzi a nasledne vypali, ale male propusti a ty uz jsou pro cloveka velmi nebezpecne, jelikoz je nic uz nedokaze zastavit a bez problemu projdou telem az do krve.

Máš v tom zmatek. Ty malé částice vznikají v CR motorech, protože se nafta vstřikuje pod větším tlakem. Od toho mají tyto motory DPF, aby ty částice zachytil a následně je spálil na CO2 + popel, oboje relativně neškodné..
Velké částice vznikají při vstřikování nafty při nižším tlaku (starší naftové motory)
DPF není příčinou, naopak to má být řešení, bohužel všichni víme jak spolehlivě funguje/nefunguje.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Harous » 28.12.2017, čtv 16:27

Já měl právě taky za to, že ty malé částice jsou výsledkem spalování modernějších motorů, ne vypalováním filtru.
Ať je to jak je to, tak je mi jasný, že si to majitelé aut s odstraněným filtrem budou obhajovat. Problém je ale v tom, že takový auto je (právně) nezpůsobilý k provozu a v zahraničí by se to mohlo šeredně vymstít.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Petr147 » 28.12.2017, čtv 16:28

Proto se taky používá pro auta s DPF olej, který by neměl tvořit velké saze... jenže na to tu taky spousta lidí kašle, protože když to nezničilo filtr do další výměny oleje, tak to vůbec nic nedělá...

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rakonek » 28.12.2017, čtv 17:02

Petr 147: když se začala vyrábět ar 159 jtdm tak v příručce byl dán olej Selena wr což je 5w-40 norma A3/B3/B4 a to do motoru s dpf vlastně nemělo patřit správně by měl mít v normě ozn. C3- bezsirnatý takže ani v době výroby vozidla neměla alfa adekvátní olej! A jediný problém za mě, je recyrkulace plynů zpět do sání kvůli tomu jsem Off to je největší kravina co někdo vymyslel vracet spaliny do sání a zasírat tím celý motor :smt013 motor který má bezvadnou životnost tak tímto poslat do kopru. :-k
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

hitmantc
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 30.8.2016, úte 16:02
Bydliště: Tachov

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od hitmantc » 28.12.2017, čtv 21:49

Kluci, jak dlouho se asi vypaluje DPF? Já dnes jel po dálnici, hnusná cesta, takže tempomat na 110. Jel jsem tak podle palubáku v průměru za 5.5. Pak jsem asi čtyři hodiny stal, sednu do toho a po cca. 10km najel na dálnici a tempomat na 130 tachometrových a asi 20km jsem po rovině jel za 11 a do mírného stoupání tak za 14. Po cca. 20 km jízdy jako když utne a zase to ukazovalo okolo 6 litrů. Tak nevím, jestli se může vypalovat filtr cca. 10 minut nebo to může být něčí jiného. Stává se mi to celkem často..
Dikes
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 28.12.2017, čtv 22:00

Tak 10 minut, ale muze se to prodlouzit. Pokud klesne teplota filtru pod urcitou hranici (dlouhe stani, ci dlouha jizda z kopce apod) tak se regenerace pozastavi dokud se teplota nevrati nahoru.

Intervaly vypalovani jsou ruzne podle stylu jizdy (mesto/dalnice) a kvalite paliva. Me se vypaluje kazdych 600-1000km (600 kdyz je hlavne mesto, jinak bezne kolem tech 800km)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

hitmantc
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 30.8.2016, úte 16:02
Bydliště: Tachov

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od hitmantc » 28.12.2017, čtv 22:10

Romane díky, podle toho by to tedy měl být filtr a mohu zůstat v klidu
Diky moc
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW

zipp
Uživatelský avatar

Příspěvky: 61
Registrován: 17.1.2017, úte 05:59

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od zipp » 28.12.2017, čtv 23:43

romanc píše: 28.12.2017, čtv 22:00 Intervaly vypalovani jsou ruzne podle stylu jizdy (mesto/dalnice) a kvalite paliva. Me se vypaluje kazdych 600-1000km (600 kdyz je hlavne mesto, jinak bezne kolem tech 800km)
Každých 600km? To ti každou nádrž vypaluje i filtr? To asi není úplně správně, ne?
Mně auto za cca 5k km vypalovalo filtr 2x, většinou městký provoz

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 29.12.2017, pát 00:17

Pisu 600-1000. 600km mam vyjmecne kdy mam opravdu pouze mestky provoz. jinak ano V podstate kazdou nadrz se mi jednou vypali, z 90% kolem 800-1000km. A jelikoz ma auto najeto minimalne 210tis (za me 60tis) a filtr je stale puvodni tak ano myslim si ze je to spravne. viz info z diag
Last DPF replacement odometer, km: 208390,00;;;;;;;;Average temperature of last 5 regenerations, Deg.C: 610,46
Average distance from last 5 regenerations, km: 926,00;;;;;Average duration of last 5 regenerations, sec: 620,00


To tvoje vypaleni mas mereno z diagnostiky? Nebo to je jenom tvoje "mereni" kdy jsi poznal ze se ti vypaluje filtr. Ono kdyz necumis porad na budiky tak ani nezjistis ze se vypaluje filtr.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Protector » 29.12.2017, pát 10:36

U mě podle diagnostiky průměrně cca každých 1200 km a stejně jako u romanc mi ukazuje dobu vypalování něco málo přes 600 vteřin.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Jarous » 29.12.2017, pát 12:59

Podle mě to je úplně OK. U nových dieselů se běžně vypaluje každých cca 600km.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 29.12.2017, pát 22:41

pokud je kombinovaná jízda dálnice/město , tak je to kolem 800km správně, město skracuje interval, dálnice prodlužuje, takže to máte správně

Romanc : regenerace, když se spustí, tak se nikdy nepřeruší, vždy dojede do konce, to si určije potom už sáma RJ kdy a co má dělat

Zipp : je blbost, aby ti vypaloval 2x za 5tkm

Nechci se tu záměrně pouštět do diskuze o DPF, na internetu je toho mraky, ale můj názor je, že to ten motor ničí, pokud jezdí krátké trasy, bohužel nejsme v německu, kde by se tohle nedělo, protože ta dálniční síť dělá hodně dobře, každému auto s DPF
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 30.12.2017, sob 00:05

cendler píše: 29.12.2017, pát 22:41 Romanc : regenerace, když se spustí, tak se nikdy nepřeruší, vždy dojede do konce, to si určije potom už sáma RJ kdy a co má dělat
Nerikam ze se zrusila. Tohle jsem zpozoroval kdyz jsem jel dlouhym tunelem na tempomat. Regenerace normalne bezela, pak prisel tunel a dlouhy usek z kopce (takze bez plynu a udrzovat 80 kvuli kameram), pri tom klesla teplota filtru z beznych +-600°C na 350°C. Regenerace jako takova porad bezela, ale procenta se zastavila dokud teplota opet nevystoupala zpatky k 600°C, pak se procenta regenerace zas rozbehly. Vysledovano primo v diag na mobilu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

zipp
Uživatelský avatar

Příspěvky: 61
Registrován: 17.1.2017, úte 05:59

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od zipp » 31.12.2017, ned 17:34

cendler píše: 29.12.2017, pát 22:41 Zipp : je blbost, aby ti vypaloval 2x za 5tkm

Nechci se tu záměrně pouštět do diskuze o DPF, na internetu je toho mraky, ale můj názor je, že to ten motor ničí, pokud jezdí krátké trasy, bohužel nejsme v německu, kde by se tohle nedělo, protože ta dálniční síť dělá hodně dobře, každému auto s DPF
Je možný, že jsem si toho nevšiml, ale to se mi moc nezdá. Když se spustila regenerace a já se rozjel z křižovatky, tak za mnou oblak dýmu, spotřeba cca o 10l vejš.

Mimochodem, nebude probíhat zase nějaká akce na odstranění? Měl bych zájem

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cooper.mb » 9.1.2018, úte 11:36

Tak už jste byl někdo letos na emisích? Jak se auta fotí a měření je online, filmy tak při vyhazuji jak na běžícím pase :(

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 19.1.2018, pát 20:31

Můj první příspěvek na zdejším fóru, i když ho sleduju už delší dobu. O AR jsem uvažoval už dlouhou dobu, ale koupil jsem konkurenci (Lybra) a až nedávno jsem si udělal radost 159.
Já byl letos na emisích a STK s 2.4 JTDm, najeto 210 tisíc, EGR, DPF i klapky jsou na autě a výsledek mě docela překvapil. Je sice pravda, že ani při plném plynu z auta nevychází vůbec nic, ale nulu jsem nečekal. Nejdřív se to technikovi nezdálo, tak to přeměřil ještě jednou a zase tam byla nula. Takže to snad vypadá na plně funkční DPF, které by mohlo nějakou dobu vydržet. Přesto koncovky nemám úplně naleštěné, ale po regeneraci vždy lehce zčernají.
IMG_20180119_201833.jpg
A probíhá to teď tak, že se auto opravdu online připojuje k nějakému serveru, fotí se několikrát na emisích i STK. Podle mě ale i tohle půjde přes nějakou známost případně obejít a shnilé vraky se budou po silnicích prohánět dál.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od W43x » 19.1.2018, pát 21:34

cooper.mb píše: 9.1.2018, úte 11:36 Tak už jste byl někdo letos na emisích? Jak se auta fotí a měření je online, filmy tak při vyhazuji jak na běžícím pase :(
byl a porad to jde
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

Icd3

Příspěvky: 6
Registrován: 10.12.2013, úte 23:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Icd3 » 5.2.2018, pon 19:24

Bol som s AR159 - 2,4 na Emiske a nepresla s cca hodnotou 0,8m-1.
Pozeral som do protokolov z minulych kontrol:
2014 - 0,08
2016 - 0,26
2018 - 0,80
Ma to najazdene 200k, podozrievam "prepaleny DPF" este nebol meneny. Auto nehlasi ziadne chyby. Je mozne to nejak overit na diagnostike alebo len rozobrat?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 5.2.2018, pon 22:20

přes diag se taky dá, stačí se podívat na zaplnnění DPF nesmí tam být 0% nebo 1000%, ale cokoliv do 100%
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Icd3

Příspěvky: 6
Registrován: 10.12.2013, úte 23:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Icd3 » 7.2.2018, stř 08:00

Auto som vcera pripojil na ELM 327 + AlfaOBD a zda sa, ze DPF stale nejak funguje. Presiel som cca 50km a zanesenie stuplo zo 60% na 68% (ukazuje 250km od poslednej regeneracie), taktiez sa pocas jazdy menili hodnoty z diferencneho cidla podla otacok ukazuje cca 50 - 300 mBar. Priemer poslednych 5 regeneracii to ukazuje 480 km co sa mi zda mozno trochu malo.

Je mozne, ze aj napriek funkcnemu DPF by auto vykazovalo tak zle hodnoty pri merani emisi? Opravte ma ked pisem niekco zle ale DPF si predstavujem ako sito a teda predpokladam, ze ked don nasypem vela veci, ktore ono neprepusti, tak sa upcha a nie ze to proste pretlacim az von...

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 7.2.2018, stř 08:31

Průměr intervalu je celkem malý, je možné ze je jenom částečně děravý takže vypalování normálně funguje jelikoz to tlak vzduchu to naměří v normě.

Nicméně zkusil bych před tankovanim nalit do nadrze stp čistič filtru pevných částic a pak (klidně opakovat na 2-3 nádrže) a sledovat jestli se něco po regeneraci změní. Pokud ne tak pak jedině vyndat/vyměnit/ vyčistit.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 7.2.2018, stř 22:01

hodnoty jsou celkem dobré, kolik je na místě na volnoběh tlak v DPF?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Icd3

Příspěvky: 6
Registrován: 10.12.2013, úte 23:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Icd3 » 8.2.2018, čtv 19:01

Uz nepamatam presne asi medzi 20-30mBar. Som to nakoniec vcera zaviezol do http://www.dpf-tech.cz/. Tak som zvedavy co s tym spravia.

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od tydytek » 9.2.2018, pát 08:53

dej pak vědět co z toho vyleze.. Kouřivost 0,80 je docela dost i kdyby tam DPF nebylo vůbec, podle mě tam bude ještě jinej problém (EGR, vstřiky, váha vzduchu...)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 9.2.2018, pát 21:12

Icd3 píše: 8.2.2018, čtv 19:01 Uz nepamatam presne asi medzi 20-30mBar. Som to nakoniec vcera zaviezol do http://www.dpf-tech.cz/. Tak som zvedavy co s tym spravia.
Na volnoběh je tohle moc
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 5 hostů