Problematika DPF u AR159

Odpovědět
x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 17.8.2018, pát 12:50

No já teď začal sledovat DPF, abych měl představu v jaké je kondici. Páč tuhle jsem najednou koukal, že mám nějakou děsnou průměrnou spotřebu přes 10l pár desítek km po resetu/tankování. Kouk jsem diagnostikou a asi se víckrát pustila regenerace, neb jsem jí zřejmě přerušil. Jak to nemám dlouho, tak jsem se to ještě nějak nenaučil poznat a max jsem si někdy všiml, že po vystoupení z auta bylo horko. No a tam interval regenerace 100km (ten průměr). Zjevně to počítá i přerušený regenerace. Tak jsem dal pár jízd do práce/z práce se zapnutým NB na sedačce a sledoval jak se to chová.
Ale regenerace se mě spustila až někde za 100% a to už to bylo ohřáté a předchozí jízdy už to bylo skoro plný. Každopádně doběhla a průměr hned vyskočil na 300km. Uvidím po kolika km bude následovat další regenerace.
Každopádně na tom turbu je to opravdu krásně vidět, takže už sem chytřejší a budu si dávat pozor a nechávat je doběhnout.

Btw je normální, že po regeneraci to nejde na nulu, ale zregeneroval se jen na 24 procent?
Diferenciální tlak 7-10mbar na volnoběh je OK?

Nebo už je částečně zanesený nespalitelnejma částicema?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 17.8.2018, pát 13:19

romanc píše: 16.8.2018, čtv 20:18 To ja nevim, kazdy tvrdi neco jineho. Tohle by musel nekdo proste udelat testy vcetne mereni kompletnich emisi apod. Takhle od stolu kazdy rika neco jineho a asi i zalezi na motoru. NIcmene cast na spaleni je cistsi takze urcite to ma jiny vysledny emise.

Ale jak rikam, mel jsem regenerace 600-750km a po polozaslepeni mam 700-850km (samozrejme dle stylu jizdy). Jediny co se zmenilo bylo otevirani egru. Normalne se otevira do cca 40%, ted se otevira az do 100%, ale pruchozi vzduch je mnohem nizsi protoze sem tam to do cpu zapise obcasnou chybu (bez kontrolky) tlaku egru ktera zase sama zmizi.
BTW ja to teď sledoval za jízdy. Pustil jsem si graf otvírání EGR, páč mě zajámalo, kdy/v jakých jízdních režimech se otvírá. Podotýkám, že záslepku s dírama mám.

Na volnoběh je zavřenej. Nad cca 2500 otáček je taky zavřenej zcela a to ikdyž jedeš na malej plyn, udržuješ rychlost a jen to máš podřazený.

Jinak při jízdě na nižší otáčky pod těch cca 2000-2500 je otevřenej prakticky pořád, ale nešel mě na víc, jak cca těch 40 procent.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 17.8.2018, pát 14:27

x-f píše: 17.8.2018, pát 13:19 Na volnoběh je zavřenej. Nad cca 2500 otáček je taky zavřenej zcela a to ikdyž jedeš na malej plyn, udržuješ rychlost a jen to máš podřazený.

Jinak při jízdě na nižší otáčky pod těch cca 2000-2500 je otevřenej prakticky pořád, ale nešel mě na víc, jak cca těch 40 procent.
Je to mozny, 8V ma jiny egr, na obou stranach ma hadice oproti 16V a 2.4 kde je napojen primo na motor. Takze tam je urcite vetsi rozdil co se tyka pruchoziho tlaku (taky v zaslepce 2 diry oproti 4)

x-f píše: 17.8.2018, pát 13:19 Btw je normální, že po regeneraci to nejde na nulu, ale zregeneroval se jen na 24 procent?
Diferenciální tlak 7-10mbar na volnoběh je OK?
Nebo už je částečně zanesený nespalitelnejma částicema?
Uz se mi parkrat stalo ze jsem se dostal na 90-95% ale to kvuli zrovna aktualnim kratkym trasam v dobe kdy byla potreba regenrace, ale pak se normalne spustila sama bez problemu (bez varovani)
Kdyz prerusim regenraci chvili po tom co zacne tak zaplneni zustava stejne, kdyz ji prerusim treba v pulce tak zaplneni padne na 50-60% aby se zas pustila co nejdrive.
Po regeneraci mam dpf ve stavu 9-20%, v 99% se to pohybuje kolem 16%, a rozdilovej tlak na neutral po vypaleni kolem tech 20% je na 2-4mbar. Na 0 ti to snad nezregeneruje nikdy, mozna parkrat uplne novy.

Ale opet nezapomen ze ja mam 1.9 8V takze oproti 16V a 2.4 to samozrejme bude asi trochu jine.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 17.8.2018, pát 15:15

Joo vím jak vypadá v 8V. Měl jsem ten motor v Astře a lezl jsem tam 3x. na poprvé jsem to vyčistil blbě, tak jsem tam lezl znova. Pak to vydrželo dalších 100tkm a když se začal ozývat znova, tak jsem koupil rovnou novej pierburg a vyměnil kus za kus, páč když jsem to dělal poprvé, tak ten váleček už kvetl a byl takovej nabobtnalej od koroze, takže jsem ani nebyl zvědavej, jak vypadá po dalších 100tkm. Ta povrchová nerez úprava se narušila nějak rychle.

Dodnes sem si pamatoval, jak blbě se dostávalo na ty šrouby s imbusem co jsou na spodní hadici, takže když jsem viděl kolik místa je tam u té 2.4, tak sem se fakt těšil. deset minut jsem se snažil nahmatat ty imbusy zespod, než jsem si všiml, že u té druhé verze EGR co maj 16V a 20V jsou šrouby normálně horem skrz tělo EGRu :D
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 17.8.2018, pát 15:50

cendler píše: 17.8.2018, pát 12:26 o sání ani nemluvě, tam je to bez debat
Myslel jsem si to. Ale radši jsem se přeptal místního guru :smt023 .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 19.8.2018, ned 22:32

Chlapi, nekameňujte ma :-( Ono sa tu toľko popísalo, aj tak som jednoznačnú vec nejak nenašiel

Ako sledujete tú regeneráciu? Ja som si nikdy nič zvlástne nevšimol, akurát raz, či 2x po príchode do práce (12km) po vypnutí motora a vystúpení akýsi štip+avý smard...nesledujem okamžitú spotrebu, ani sa mi nezdá, žeby mi to pomohlo, ved to skáče pri jemnom pridaní plynu. Mám sledovať tlak turba?

A akú používate diagnostiku? Wurth wow je Ok?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 20.8.2018, pon 04:01

Poznas to zvýšením spotřeby (1,5-2s dle otáček), motor může mít trochu jiný tah a nejvíc to poznas na tlaku turba kdy po sundání nohy z plynu ihned padne na 0.

Já používám bílou BT elm z alzy a mám ji připojenou nonstop. Takže jen prepnu mobil a hned vidim. Jinak na cteni/mazání a live data motoru stačí jakákoliv diag s elm.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 20.8.2018, pon 08:55

romanc píše: 20.8.2018, pon 04:01 Poznas to zvýšením spotřeby (1,5-2s dle otáček), motor může mít trochu jiný tah a nejvíc to poznas na tlaku turba kdy po sundání nohy z plynu ihned padne na 0.

Já používám bílou BT elm z alzy a mám ji připojenou nonstop. Takže jen prepnu mobil a hned vidim. Jinak na cteni/mazání a live data motoru stačí jakákoliv diag s elm.
Mno jo, budem sledovať to turbo, lebo inak neverím, že si to všimnem, ked som si to počaj 13.000 km nevšimol. Vravím, jedine mám niekedy pocit, že prídem do práce, zhasnem motor, vystúpim a vonku akýsi divný smrad..to al emôže byť aj z okolitých firiem, vyrábajú gumové výrobky.

A diagnostika, mám multiecuscan a k mojej 159 sa nepripojí. K 156 bez problémov.
Naposledy upravil(a) Ferrari dne 20.8.2018, pon 21:29, celkem upraveno 1 x.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 20.8.2018, pon 17:04

Hele je to fakt vidět hned na tom turbu. Normálně po sundání nohy z plynu za jízdy padá rafička pomalu a když nevyřadíš nemáš nohu na plynu za jízdy, tak rafička nikdy nejde až na nulu.

Při vypalování padá dolů mnohem rychlejc a jde hned až na nulu.

Tenhle kabel + MES komunikuje bez úprav s ECU. Po úpravě se všemi jednotkami.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 25#p470136
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 21.8.2018, úte 08:44

BTW včera přišel ProTec DPF clean. Nalito do nádrže, natankována plná a hned o cca 5km dál když jsem najížděl na dálnici zrovna dosáhl DPF zaplnění 80% a spustila se regenerace.

Nebudu natahovat - žádný efekt. Já ho teda ani takhle nečekal. Myslím, že to takhle nefunguje. Jen to píšu, páč jsem četl někde něčí reakci, že to používá na 4x, že vždycky před regeneraci natankuje črvtku nádrže a nalije čtvrtku ProTecu.

Až vyjedu nádrž, tak po další regeneraci poreferuju.

BTW sledoval jsem za jízdy průběh té regenerace a asi jí dělá dobře jízdní styl, kdy nefouká turbo. Jakmile se na to šlápne a turbo začne foukat, tak teplota v DPF letí dolů. Pokud turbo nefouká vůbec, tak jde teplota v DPF i přes 660°C. Pokud fučí na první dílek, tak jde dolů tak k 630°C a při razantním sešlápnutí plynu padá i pod 600°C. Asi proto ECU během regenerace tak omezuje funkci turba.

Při jízdě na plný plyn se dá DPF ohřát na 600°C taky, ikdyž neprobíhá regenerace. Ale v 2.4 to znamená mít tam hned 200+ a jakmile se dá noha z plynu, tak to zas letí dolů. Tak nevím, jestli se takhle dá DPF zapálit. Povídalo se, že jo, ale moc tomu nevěřím.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 21.8.2018, úte 15:11

Ja poznam regeneraci citem, sluchem, zrakem, cichem a taky predvidam, neb me se pousti vetsinou v jednom a tom samem miste a to 1500m pred garazi.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 21.8.2018, úte 15:45

Možno mám DPF off a tým by bola záhada vyriešená :-D
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 28.8.2018, úte 16:02

Ozaj a pri regenerácii nejde z výfuku nejaký špeci dym? Keď som auto kupoval, šiel som po diaľnici a spomalil som pri nejakých obmedzeniach a videl som v späťáku z amnou akýsi biely dym. Aj priateľka, ktorá šla za mnou, to potvrdila. Odvtedy (rok, 12.000 km) som si to nikdy nevšimol.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 28.8.2018, úte 16:53

>Ferrari: Mimo nucenou regeneraci jsem si nikdy nevsiml, ze by to nejak prokurovalo. Citit to je... Jak to je citit ale nedukazi dost dobre popsat... specificky :D
Jak si toho vsimnout? Prvni znameni je vetsinou zvlastni neklid v nizkych otackach. Druhe - zmeni je hlucnost, auto ma hlubsi ton.... Zvysena okamzita spotreba, pri poskakovani cca 50 l/100 = zaruceny ukazatel. Sepne se sahara... Vetsinou o ni ani nevim, ale najednou, kdyz neni ani pustena klima zacne spinat sahara. No a u me to treba funguje presne jak hodiny, spina se to s presnosti temer na kilometr od doby co to auto mam.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 30.8.2018, čtv 09:31

Zaujímavé, začínam mať pocit, že mne nič neregeneruje. Možno je dpf off
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

hitmantc
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 30.8.2016, úte 16:02
Bydliště: Tachov

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od hitmantc » 14.9.2018, pát 17:54

Zdar kluci,
já ty ekologické kurvitka nesnáším. Najedu na dálnici, plnej a po cca. 3km rožla kontrolka motoru a auto v nouzaku. Zajel jsem na diag a chyba 1206 což by měl být filtr pevných částic jenže ten byl zadelanej ze 16%. Mechos u Dpf kontroloval i nějaké hadičky a to bylo v pohodě. Tak prý kdyby se chyba opakovala, tak to bude nějaké čidlo tlaku výfukových plynu. Chyba se vymazala, auto jelo lépe, ale na jedničku, dvojku se rozjelo tak při 2500ot. do té doby mrtvo. To bych viděl na EGR. Může tu chybu dělat i EGR ve smyslu tom, že se třeba nezavira a jde z něj hodně bordelu do výfuku. Já mám po té mrtvici strach to rozebírat, nevím, jestli bych to zvládnu s jednou a půl rukou. Tak než to dám do servisu, tak bych rád znal názor zkušenějších....
Diky
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Zip166JTD » 16.9.2018, ned 09:02

Pánové dotaz. Nikde na fóru jsem na to nenarazil tak se zeptám zde. Už někdo zkoušel Dpf v náhradě od nějaké renomovanejší značky? Vím teda podle iDNES ze JMJ nebo Starline není to pravé ořechové. Ale co třeba Bosal nebo walker. Jak fungují? Máte někdo zkušenosti s dražší náhradou dpf?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MAKI » 17.9.2018, pon 20:40

Dnes jsem četl článek o nových pravidlech o STK od 10/2018. Mělo by prý platit toto:
"Při měření emisí se nově bude kontrolovat kouřivost aut s filtrem pevných částic. Odpadne tak dosavadní praxe, že se vycházelo z benevolentních údajů pro hodnotu kouřivosti, kterou stanovil výrobce vozidla, a k ní ještě připočetl rezervu kvůli opotřebení agregátu v čase. To teď končí. „Novela stanovuje limitní hodnotu kouřivosti u vozidel s filtrem pevných částic na 0,25 m-1,“ říká Ministerstvo dopravy s tím, že jde o stejnou hodnotu jako například v Německu. Tentýž úkon plánují i na Slovensku, ale s měkčí 0,3 m-1. Bude platit, že i když pak takové auto obecně splní emise, nedosažená hodnota kouřivosti maximálně 0,25 m-1 poukáže na nefunkční nebo chybějící filtr pevných částic – a bude se jednat o závadu typu B. Ta musí být do 30 dnů odstraněna a vozidlo musí absolvovat opakovanou prohlídku. „Jinak ztratí technickou způsobilost,“ končí resort dopravy."

Teď jsem koukal na poslední protokol z emisí:
Dovolená kouřivost je uvedena 0,51, naměřená byla 0,03
Rozpětí 4 měření dovolené 0,25, naměřené 0,06

Tak nevím, co si o tom mám myslet. Co myslíte, projde se nyní bez DPF?
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 17.9.2018, pon 21:41

Podle mě, pokud všechno na motoru bude fungovat tak, jak má a auto nebude nachipované, tak to emisemi projde. Naše Lybra 1.9 JTD, která při náhlé prudké akceleraci lehce zakouří měla na posledních emisích 0,19 a to má najeto okolo 270 tisíc. U našich dvou 2.4 JTDm, která mají obě DPF, při posledních STK naměřena shodně čistá nula.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Tanguero » 18.9.2018, úte 16:21

Přesně tak, když jsem se teď díval do protokolu z emisí, posledně jsem se vešel do 0.2 filtru nemaje.

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Paul » 21.9.2018, pát 22:28

Mám dotaz k regeneraci DPF. Auto mam necelé 2 měsíce, najel jsem neco pres 2tis a stale jsem si nevsiml, ze by probihala regenerace DPF. Snazim se sledovat spotrebu a ukazatel turba. Zkousel jsem i jet chvili po dalnici ve 3tis a nic se neseplo.
Je mozne ze by regenerace probehla nepozorovane? Nebo kde muze byt problem, kdyz regenerace nespina..
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Protector » 21.9.2018, pát 23:58

Paul píše: 21.9.2018, pát 22:28 Mám dotaz k regeneraci DPF. Auto mam necelé 2 měsíce, najel jsem neco pres 2tis a stale jsem si nevsiml, ze by probihala regenerace DPF. Snazim se sledovat spotrebu a ukazatel turba. Zkousel jsem i jet chvili po dalnici ve 3tis a nic se neseplo.
Je mozne ze by regenerace probehla nepozorovane? Nebo kde muze byt problem, kdyz regenerace nespina..
Mně se regenerace spouští v průměru jednou za nějakých 1200km. Pokud to máš stejně a ujel si 2000km, tak teoreticky už jednou probíhat mohla a jen sis toho nevšiml. Jinak jsi si jistý, že není dpf off?
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Paul » 22.9.2018, sob 10:09

DPF tam fyzicky je a kdyz jsem byl na diagnostice ihned po koupi, tak ukazovala procenta zaplneni filtru.
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 22.9.2018, sob 10:21

Taky si myslím, že sis toho jen nemusel všimnout. Třeba při jízdě po dálnici to není až tolik poznat, protože zvýšenou hlučnost výfuku přehluší aerodynamický hluk a hluk od pneumatik a pokud jsi jel delší dobu relativně ustálenou rychlostí, nemusel jsi ani postřehnout jiné chování tlaku přeplňování a horší reakci na plyn.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od MAKI » 26.9.2018, stř 21:14

Trochu se podělím poznatky z dnešní STK.
První co mne dostalo, byla hláška technika, když si vzal TP do ruky: "Alfa v dieslu a s DPF, to bude zajímavý" Říkal jsem si, jak tak rychle ví, že to má mít DPF? I když EHS/ES 2003/76B udává pouze EURO4, tak DPF je dáno uvedením kouřivosti 0,51. Porovnal jsem doma s techničákem od Brava z r. 2007 1,9JTDm 88KW EURO4 originál bez DPF a to má uvedenou kouřivost 1,04.
Po najetí na emise si sáhnul do koncovky, a že je to na DPF nějaký černý. Ačkoli jsem měl emise před dvěma roky řekl bych excelentní (0,03), dnes to nemohl naměřit. Je pravda, že to nechal snad 15min klapat na volnoběh, protože se mu nedařilo na auto připojit a pořád běhal okolo motorového prostoru s baterkou a asi hledal DPF. Nakonec se to po dlouhém a opakovaném trápení a vytáčení na 5000ot podařilo. Ale dnešní hodnota je 0,425 a jasné upozornění technika, že od 1.10. už by to neprošlo, protože budou nastavovat max 0,3, protože aby se vešel pod 0,51, dalo se to ovlivnit např. způsobem šlapání na plyn, ale pod 0,3 už to takto ovlivnit nedokáže. Navíc s funkčním DPF to musí mít max 0,0X.
Tak jsem zbytek průběhu STK přemýšlel, co vůbec s autem dál. DPF ON a pořád řešit auto v nouzáku? A nebo koupit nějakou vysněnou 159 barva rosso Ti v TBi nebo 2.0JTDm? No nakonec nic není tak horké, jak se uvařilo a uvidíme za pár měsíců...
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů