Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
- karbon-80
- Příspěvky: 77
- Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
- Bydliště: prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
kluci moc děkuji odpojil jsem Swift klapky a vše funguje žádní cukání a auto jede líp moc děkuji za radu .
- karbon-80
- Příspěvky: 77
- Registrován: 25.8.2016, čtv 23:07
- Bydliště: prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
zapoměl jsem poděkovat moc děkuji .swoop01 píše: ↑22.6.2017, čtv 09:30 >karbon-80:
Komplet info:
viewtopic.php?f=37&t=9960
Foto navod pro 2.4
viewtopic.php?f=37&t=9960#p187311
Rozdily:
viewtopic.php?f=37&t=9960&start=75#p227012
Jak to sani vubec vypada (2.4):
viewtopic.php?f=37&t=9960&start=275#p324123
PS:
Nevim jak na 1.9, ale na 2.4 se asi nevyhnes demontazi skrtici klapky spolecne s EGR... aby jsi se tam dostal.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zdravím, začali sa mi pomerne pravidelne predlžovať "ranné" štarty na cca 5 sek. Dovtedy to bolo iba občas. Naštartovanie je sprevádzané aj výrazným zatrasením motora. Nepravidelne štartuje aj hladko, veľmi kultivovane,bez trasenia, ako nové (som myslel, že to ani nevie, lebo odkedy som kúpil 215 000 km, tak štartovalo s trasením motora- DPF, FLAP, EGR off som robil pri 220 000 - štarty to nezmenilo). Žačal som liať VIF pred cca 15000 km, tak žeby niečo uvoľnilo ?
V priebehu dňa štartuje okamžite, ale opäť - občas zatrasie motorom, občas hladučko, fajnovo. Zahriaty motor nato nemá vplyv.
Chcem sa opýtať na názor skúsenejších, čo to spôsobuje, resp.odkiaľ začať najskôr riešiť nápravu - čerpadlo paliva, vysoký tlak, tesnosť ventilov .... ?
V priebehu dňa štartuje okamžite, ale opäť - občas zatrasie motorom, občas hladučko, fajnovo. Zahriaty motor nato nemá vplyv.
Chcem sa opýtať na názor skúsenejších, čo to spôsobuje, resp.odkiaľ začať najskôr riešiť nápravu - čerpadlo paliva, vysoký tlak, tesnosť ventilov .... ?
Brera 2006 2,4 200 hp 255 000 km DPF, SWIRL FLAP, EGR off
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Caute rad bych prispel se svou trochou do mlýna. Jako prvni mne na tomto tematu zaujalo ze za procteni dvaadvaceti stranek sem se vlastne nic kloudneho nedovedel. Par lidi tu narazi na prvou stranu mince treba Cendler a lidi co vi co delaji. Ale spousta mista je tu zabrana blbostma jako kdo jakou naftu prodava. Rady jako natankuj plnou pretacej motor a doufej ze se to opravi samo ignoruju.
Ja mel stejny problem. Spatne starty po delsim stani,cukani pri 1900-2100 potom pri 2400-2500 otackach, Spatny najezd turba az od vissich otacek atd.
Laboroval sem cistil sani, cidla, rozebiral motor, sundaval rozvody a vse co k cisteni patri ale problem byl v EGR a to i po tretim cisteni. Spousta pripravku je na bazi odmastovacu a kdyz sem EGR rozebral vyzkousel funkcnost civky i klapky vse se zdalo ok ale chyba lavky po zahrati znovu problemy a potom i za studena a porad tak dokola. Saze jsou sice humus ale chte nechte maji schopnost mazat. Tim ze sem EGR ocistil sem ho vlastne odmastil a zdanlive rozhibal jenze po zahrati se zacal sekat a nevracet a problemy byli jeste vetsi. Navic pistek u egru je zahrivany vice z jedne strany a tedy mirne prohnuty. Reseni bylo rozebrat srovnat pistek prejet jemnym smirglem maznout mirnr grafitkou udelat novou ucpavku 25mm dira je 3stovky do minusu a je po problemech. Pro ty mene zrucne vzit 4500 a koupit novej Egr.
To je samozrejmne rada pro ty z vas co nemaji ucpany egr. Prp ty co tam maji tesneni s desitkama dirama....hodte to da hajzlu pac to je k nicemu Egr bud ucpat uplne a osefovat soft nebo ho nechat tak jak je navrzene nic mezy neni dobre to vim z vlastni zkusenosti.
Ja mel stejny problem. Spatne starty po delsim stani,cukani pri 1900-2100 potom pri 2400-2500 otackach, Spatny najezd turba az od vissich otacek atd.
Laboroval sem cistil sani, cidla, rozebiral motor, sundaval rozvody a vse co k cisteni patri ale problem byl v EGR a to i po tretim cisteni. Spousta pripravku je na bazi odmastovacu a kdyz sem EGR rozebral vyzkousel funkcnost civky i klapky vse se zdalo ok ale chyba lavky po zahrati znovu problemy a potom i za studena a porad tak dokola. Saze jsou sice humus ale chte nechte maji schopnost mazat. Tim ze sem EGR ocistil sem ho vlastne odmastil a zdanlive rozhibal jenze po zahrati se zacal sekat a nevracet a problemy byli jeste vetsi. Navic pistek u egru je zahrivany vice z jedne strany a tedy mirne prohnuty. Reseni bylo rozebrat srovnat pistek prejet jemnym smirglem maznout mirnr grafitkou udelat novou ucpavku 25mm dira je 3stovky do minusu a je po problemech. Pro ty mene zrucne vzit 4500 a koupit novej Egr.
To je samozrejmne rada pro ty z vas co nemaji ucpany egr. Prp ty co tam maji tesneni s desitkama dirama....hodte to da hajzlu pac to je k nicemu Egr bud ucpat uplne a osefovat soft nebo ho nechat tak jak je navrzene nic mezy neni dobre to vim z vlastni zkusenosti.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
>jirka4849: Jenze tema Cukani pri 1500-2000... je tak siroke, ze pricina muze byt zpusobena kombinaci vseho od vzduchoveho filtru, paliva az po ventily. Nemyslim si, ze jde jednoznacne takhle od stolu napsat ... urcite EGR, vaha, turbo, klapky, cidlo ... Clovek potrebuje zkusenosti, byt fyzicky pritomen a auto si "osahat". V tech 22 strankach je zmineno temer vse co to muze zpusobovat. Procitat to nebudu, ale verim, ze tu zminka o EGR nekolikrat zaznela a i to, ze kdyz ti na prvni pohled v ruce funguje OK tak ve skutecnosti vubec OK byt nemusi a pri zahrati se seka.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
nimbus1 píše: ↑26.7.2017, stř 13:47 Zdravím, začali sa mi pomerne pravidelne predlžovať "ranné" štarty na cca 5 sek. Dovtedy to bolo iba občas. Naštartovanie je sprevádzané aj výrazným zatrasením motora. Nepravidelne štartuje aj hladko, veľmi kultivovane,bez trasenia, ako nové (som myslel, že to ani nevie, lebo odkedy som kúpil 215 000 km, tak štartovalo s trasením motora- DPF, FLAP, EGR off som robil pri 220 000 - štarty to nezmenilo). Žačal som liať VIF pred cca 15000 km, tak žeby niečo uvoľnilo ?
V priebehu dňa štartuje okamžite, ale opäť - občas zatrasie motorom, občas hladučko, fajnovo. Zahriaty motor nato nemá vplyv.
Chcem sa opýtať na názor skúsenejších, čo to spôsobuje, resp.odkiaľ začať najskôr riešiť nápravu - čerpadlo paliva, vysoký tlak, tesnosť ventilov .... ?
...podelím sa o skúsenosti po čase....
nedalo mi a vybral som štartér, kde sme nezistili problémy , ale pre istotu sme vymenili solenoid, lebo do neho nie je vidno a aj kontakty vyzerali zle. No a výsledok je taký, že štartovanie sa oveľa zlepšilo a to zatrasenie, čo sa mi dialo predtým veľmi pravidelne, je teraz minimálne.
Ale čo sa zatiaľ nevyriešilo je , že často keď začnem štartovať, tak je to také pomalé ( mám pocit, že ani nepretočí ), akoby bolo slabá batéria...po skúsenosti v taký čas nechám točiť iba chvíľku - 3x a prestanem....po cca 5 sekundách znova štartujem a motor točí, ako s plne nabitou batériou a samozrejme hladučko naskočí. Neprišiel som zatiaľ na to, kde je zrada...vyskytuje sa to často, ale nepravidelne a myslím nezávisle na teplote okolia.
Brera 2006 2,4 200 hp 255 000 km DPF, SWIRL FLAP, EGR off
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zdravím. Po přečtení tohoto tématu se zkusím zeptat. Auto má od koupě hrubé starty (pořádně se zatřepe) ale vždy chytá napoprvé. Neřešil jsem. Nedávno kontrolka motoru a hláška zkontrolovat motor. Mechanik načetl závadu "málo paliva" nebo tak nějak. Závadu jsme smazali s tím že budeme řešit kdyby se to opakovalo. Od té doby kontrolka nic, ale auto občas dost zacuká při mírném zrychlování v nižších otáčkách a po zastavení chvíli potom byla cítit spálená guma. Tak zkouším jestli někdo nebudete tušit. Závady samozřejmě nemusí souviset. Trápí mě to cukání a zápach. Samozřejmě půjde k lékaři a ten snad bude moudřejší.
edit: dpf, klapky i egr jsou v autě. Egr měněn předchozím majitelem cca 2 roky zpět. auto má cca 230K za sebou.
edit: dpf, klapky i egr jsou v autě. Egr měněn předchozím majitelem cca 2 roky zpět. auto má cca 230K za sebou.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
A ta závada, kdy se ti rozsvítila kontrolka motoru se stala při startování?
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Kontroloval jsi přírubu výfukovího potrubí na motoru?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Kontrolka motoru se rozsvítila pri jízdě rychlostí cca 100 kmh po asi 20 km cesty.
Ohledně té příruby, jsem amatér, poradil by jsi jak to zkontroluju?
Dík za rady.
Ohledně té příruby, jsem amatér, poradil by jsi jak to zkontroluju?
Dík za rady.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Hele jestli to máš se znalostma takzo, tak to radši hoď do servisu.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
>runner: heh spalena guma... A je k tomu i nejaky zvukovy projev? Muze to byt treba kompresor klimatizace, altik, vodni pumpa, pridrena kladka, cokoliv ... Musis hledat. Pri vypnutem motoru to omrkni okometricky jestli ti treba neprokluzl remen a pak zkus ocuchat.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Bez zvuku, prostě jen několikrát rychle posobě auto zacuká a pak zase jede normálně. Po zastavení chvíli potom smrad spálené gumy... Omrknu to jak bude čas. Ale předpokládám že většina těch věcí by neměla s autem cukat... Teda krom toho prokluzu řemenu ale to bych předpokládal rozsvícení nějaké kontrolky... No uvidíme.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Tak rychlá okometrická kontrola odhalila že z toho boxu kde je řemen asi něco teče (trošku) buď olej nebo voda, černé špinavé. Tak to vážně vypadá na prokluz řemenu. Jelikož jsem na to levej půjde ke kamarádovi mechanikovi. Ale nechce se mi věřit že to řídící jednotce nebo motoru jinak nevadí. U benzínu by se rozhodilo časování x věcí a u dehtu nic?
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nema to jak poznat... Rozvodak ti neproklouzne protoze je ozubeny. Jedine jeho plocha strana, ktera jde pres vodni pumpu a jednu kladku.Tam by se muselo jedno z toho pridirat a tam hrozi prasknuti remene s fatalnimi nasledky. Co ale muze lehce proklouznout je pohon prislusenstvi. Rozsvitit se ti muze max kontrolka dobijeni kdyz prestane altik dobijet a nebo zacne tuhnout rizeni. Pohon prislusenstvi zene spoustu veci, ktere maji odpor pri zatezi (klima, aleternator, servo). Cukani to muze zpusobovat, ale jeste bych to typoval na jiny problem.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zdar borci......dpf off egr off klapky off a cukanie sa deje pri 1500-2000ot a zle štarty .....
Nejaká rada?lebo na celom fóre som sa nedocital....všetci ste mali problém z egr ale ja ho mam softvérovo odstavený tak neviem.....
Alfa 159 2.4jtd 147kw
Nejaká rada?lebo na celom fóre som sa nedocital....všetci ste mali problém z egr ale ja ho mam softvérovo odstavený tak neviem.....
Alfa 159 2.4jtd 147kw
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Ty klapky máš zavařené nebo jen odpojené a zaaretované táhlo?
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Mam tam sanie bez klapiek z alfi 156....
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
chlapi, mam stejne startovani jako borec v druhem pokusu na tomto videu. Zhavicky mam nove, egr cisty a funkcni, baterie OK, https://www.youtube.com/watch?v=IC3v94EJQ5I
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
olej,voda cajk?neubyva?
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Jo to mám cajk...
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
nespálená nafta je ten dým, to není příčina, diag čistá?
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Ahojte, řeším kolísání výkonu kolem cca 2000ot až 2300ot na 159tce 2.4jtdm. Dělá to jen při takové svižnější jízdě. Při jízdě po městě a při plném plynu je to okey. Vyměnil jsem snímač tlaku sání, ventil regulace turba, zkoušel dát novej egr, dpf pryč, klapky odpojeny a zaaretovány. Nic nepomohlo. Napadlo mě jako poslední věc špatnej soft. Jakej na to máte názor? Díky za odpovědi.
-
sportwagon159
- Příspěvky: 26
- Registrován: 30.12.2018, ned 09:40
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Dnes som si vsimol na mojej 2.4 210ps ze pri prudkej akceleracii na 4 5 a 6 prevodovom stupni niekde nad 3tis otacok trha motorom (predtym to nerobilo, auto vytacam pravidelne) . Vykon mi pride rovnaky, ziadna kontrolka nesvieti, v zavadach ziadna chyba.. Len ked dam plny plyn auto zacne potrhavat vo vyssich otackach. Volnobeh aj startovanie je ako predtym aj vykon mi pride ok...Cca 10 km pred tym ako som postrehol ze sa nieco deje som na shellke natankoval fuel saver - v nadrzi ostavala este rezerva ale hladbe oko este nesvietilo.. Auto ma cca 50tis km vybraty dpf a odstavene egr, zavarene klapky v sani, chip(vsetko sarkan).. Vzdy islo ok. Vaha by mala byt ok ma cca pol roka, naftovy filter ma cca 10tis, korekcie vstrekovacov za tepla aj studena skacu niekde od 0 do +-0,6 sem tam skocia k 0,8 az 1.. Staruje vzdy rovnako na dve otocenia, nehada sa.. Kde by mohol byt problem? Moze to byt naftou?
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Ahojte hoši. No musím se pichlubit co se stalo včera mě. Poprvé životě mi nějaké auto začalo cukat. A to při 1čce 2ce na parkovišti na setrvačník. Stalo se to po tom co jsem jel trochu pilu . Nejdříve zvuk jak z děravého výfuku při posledních pár set metrech, bez kouře í a pri parkování to drobné škubání. Myslel jsem že fakt díra na výfuku, ale nedávno jsem byl na TK a vše ok, mám tam ještě z DE nejaky koncák výfuku myslim ze byl zapsaný i v DE TP. Ráno jsem přišel k autu, startl a vše cajk auto jede jak má a hlavně tichučko. By mne zajímalo co to způsobilo:D
AR 159 sw 2.0 125kw
Ex AR 156 1.9Jtd 16v 103kw
Ex AR 156 1.9Jtd 16v 103kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů