CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 17.5.2014, sob 20:03

Tanguero:
kongrat pane, sorry ze sem nemohl pomoct v ten patek, znas to, zena :roll:
Kez ted uz bude vsecko gut :smt023
btw, nejake foto tu : http://rushlife.rajce.idnes.cz/pavel-tanguero-hlava/
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od MartinM » 17.5.2014, sob 22:56

To Tanguero: Super, tak je to spravne, tak to ma byt... :smt023 Nech len jazdi a robi radost.
Skoda, ze nebyvas blizsie, normalne by som chcel byt pri celom procese... Ale aj tak som rad, ze som videl to, co som mohol vidiet.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Kwaso » 17.5.2014, sob 23:26

Super praca.. snad uz bude vsetko OK.. a vela stastnych km..
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Envel » 18.5.2014, ned 18:37

R E S P E K T :supz: =D>
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 21.5.2014, stř 15:44

Pánové, začínám hledat strom, lano už mám.. Včera zas utekla všechna voda! :(
Po výměně hlavy motor šlape jak hodinky, žádné pazvuky, vibrace, nepravidelnosti, prostě paráda. Za studena i za tepla jsou hadice krásně měkké, z expanzky nejde smrad, na víku oleje není ani ten mastný flek, nic nebublá. Projíždím to pomalu, rychle, v nízkých točkách, ve vysokých, neděje se nic. A pak po 200km to zas vyháže všechnu vodu. A to je prosím víčko na nádržce jen na první závit, takže se to teoreticky ani nemá šanci natlakovat. Navíc to nejde poznat, žádný pohyb teploměru, jen sepne sahara, protože je v soustavě málo vody, ale to z kabiny teď nepoznám, protože jede i klima.
Zdá se mi nelogické, že by repasovaná hlava (srovnaná, odtlakovaná) s novým těsněním vygenerovala nachlup stejný problém.
Zkoušel jsem hledat na netu, na alfaowners, ale nikde jsem nenašel vysvětlení.
Nevíte o někom, kdo řešil tuhle záhadu a vyřešil? Dokud nebudu mít solidní diagnózu, nehodlám se pouštět do velkých akcí.
Díky za pomoc

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Petr147 » 21.5.2014, stř 16:17

Vrací se do expanzní nádobky voda?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Dallen » 21.5.2014, stř 16:29

Je to trosku unreal, ale..
Povolovali jste hlavu ve spravnym poradi (sroubu, a natrikrat)?
Nove tesneni je obyc plech nebo neco "lepsiho"?
Nezkouseli ste zmerit aspon prilozenim rovnost bloku? Tohle je sice unreal dost, ale stava se..

Jinak tak ci tak, je zajimavy projev, ze to je ok a pak vsechno zmizne. Zkusil bych to vzduchem natlakovat jestli neco nenajdes..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Danni » 21.5.2014, stř 17:37

nemizne ti to niekam z auta? a radsej to veko nechaj zasrubovane
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od rakonek » 21.5.2014, stř 23:00

Tohle nedávno řešil kamarád na Land Roveru nebo kura jak se to píše.Furt lítala voda ven,už nevěděl co s tím, vzal hadici a pral do systému tlakem vodu vylítali z toho prý pěkný hovna nalil vodu a vše už 2000 km drží :-k to jen takový postřeh ani on sám jako mehanik to nepochopil :smt102
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 22.5.2014, čtv 07:49

Hlavu jsme povolovali postupně, napřed o 90 každý šroub, pak podruhé 90. Navíc jsme hlavu dávali jinou.
Těsnění je trojvrstvé kovové, Victor Reinz. Rovnost bloku jsme nezkoušeli, to nás ani nenapadlo, že by se mohl prohnout blok.
Co mě fakt mate, je to, že se to chová úplně normálně a potom to najednou vyfouká vodu ven. Po dolití to zas drží. Podle spojů, přes které to uteklo, ten tlak jde od termostatu.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Envel » 22.5.2014, čtv 08:31

Zkusil jsi to víčko i pořádně zatáhnout? Systém je navržen tak, aby víčko těsnilo. Sice to v tom asi nebude, ale než začneš další rozborku, tak bych to čistě pro zajímavost zkusil. A ještě jeden Sci-Fi nápad: když jsi předělával ten vodní okruh, zda se čistě náhodou nepřehodily nějaké hadičky. Zřejmě je to úplně přiblblá poznámka, moc tam toho pomíchat ani nejde, snad jen dvě hadičky na termostatu, ale tyto záhady mají většinou neuvěřitelně primitivní řešení.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od hanci » 28.5.2014, stř 20:29

da sa vymenit pumpa na 8V aj doma?
Naposledy upravil(a) hanci dne 8.6.2014, ned 19:34, celkem upraveno 1 x.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od sunic » 28.5.2014, stř 23:17

Pumpa je poháněná rozvodovým řemenem, tak asi těžko doma :(
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Dallen » 29.5.2014, čtv 01:09

Pumpa ti dela tlak v okruhu. Diku tomu netesnost muze byt kdekoliv takze, vymenit pumpu jen tak z hecu je nesmysl.
Jinak vymena pumpy i doma neni problem...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 29.5.2014, čtv 06:38

neni doma jako doma :wink:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 29.5.2014, čtv 08:00

hanci píše:ak mi unika chladiaca kvapalina len pocas jazdy, bude to vodna pumpa? ked auto stoji neklesne ani o milimeter, akonahle dlhsia jazda tak klesa, uz som ju aj raz zohrial

da sa vymenit pumpa na 8V aj doma? ci radsej neskusat? Dik
Hanci, hodně netěsností se projeví až po zahřátí a natlakování systému, takže to opravdu potom jde dolů až při jízdě.
Na 8V nedoporučuju měnit pumpu doma, protože pro její vyndání musíš sundat řemenici vačky. Což není zcela triviální. Taky si nemyslím, že bude na vině pumpa, tam je to kov na těsnění a kov.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od cendler » 29.5.2014, čtv 08:28

ono to jde poznat kde to teče, jen se to musí hledat a doma pokud nejsou úplne manuálně zručný, nebo mechanik, bych to nedělal
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od hanci » 29.5.2014, čtv 12:37

dik za rady
Naposledy upravil(a) hanci dne 8.6.2014, ned 19:34, celkem upraveno 1 x.

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od kejzi1 » 29.5.2014, čtv 16:22

hanci: Já po výměně rozvodů a pumpy měl únik takovej,že mi vytekl cca litr vody na 25 km a teklo to právě z krytu rozvodů a byla to pumpa. U nové vyjelo gufero a začala pouštět kolem hřídele. Takže pokud to stříká z rozvodů,bude to asi pumpa.
Naposledy upravil(a) kejzi1 dne 29.5.2014, čtv 18:16, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od cendler » 29.5.2014, čtv 17:45

Tak to asi byla pumpa, bohužel.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 11.7.2014, pát 08:27

Pánové, mám update pro ty, kdo sledovali moji anabázi s úniky chladicí kapaliny. Šlo o náhlý únik někdy i více než dvou litrů, aniž by vyletěla teplota na budíku. Taky na to neměla vliv teplota motoru, nebo styl jízdy. Protože to utíkalo rychlospojkou u topení, vyměnil jsem hadice od motoru k topení a vyřadil z okruhu výměník EGR, protože EGR mám off. Od té doby najeto 3000km a dva měsíce a kapalina v expanzce se ani nehne. Tudíž zdroj problémů musel být v tom výměníku. Pravděpodobně mikroprasklina, která se otevřela při zahřátí.
Prasklina asi vznikla při provozu motoru bez dostatečného množství chladicí kapaliny - díky prasklinkám v hlavě mi klesala voda v expanzce. Nevěnoval jsem tomu víc pozornosti, než občasné hladiny dolití na Min. V zimě jsem asi nedolil delší dobu a manželka mi pozdě řekla, že Alfa jí už pár dní netopí. Skončilo to přehřátím a odstavením auta u benzinky. Po dolití kapaliny jsme jezdili dál, ale úbytek kapaliny byl takový, že jsem se rozhodl vyměnit hlavu. Po demontáži byli prasklinky na třech válcích.
Nechci strašit ty, co jim chladicí kapalina klesá na Min, nebo i níž, ale hlídejte si to a dolévejte občas aspoň vodu.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Envel » 11.7.2014, pát 19:21

HAPPY AND :smt023
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od MartinM » 11.7.2014, pát 21:18

to Tanguero: "To tedy dalo prace a pritom takova blbost..."
Aspon ze si tu :13: odhalil.

Tak nech alfinka sluzi.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Bibous

Příspěvky: 29
Registrován: 19.6.2011, ned 19:06

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Bibous » 31.7.2014, čtv 08:56

Zdravím pánové, tak jsem si tady pěkně početl o úniku chladící kapaliny. Mám podobný problém - strácí se chladící kapalina - při normální jízdě uteče voda z max hladiny na minimlání asi za dva dny. Pokud šlápnu více na plyn, tak se voda natlakuje tak, že je úplně plná nádobka a hadice jsou skoro tvrdé.Ráno v nádobce ani kapka. Prosím o radu, s čím začít při zjišťování závady?

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 31.7.2014, čtv 09:43

Jestli to tlakuje, tak Tě sundaní hlavy nemine. Nezbývá než se modlit, aby to bylo jen těsnění.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 8 hostů