CHLADÍCÍ KAPALINA
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tanguero:
kongrat pane, sorry ze sem nemohl pomoct v ten patek, znas to, zena
Kez ted uz bude vsecko gut
btw, nejake foto tu : http://rushlife.rajce.idnes.cz/pavel-tanguero-hlava/
kongrat pane, sorry ze sem nemohl pomoct v ten patek, znas to, zena
Kez ted uz bude vsecko gut
btw, nejake foto tu : http://rushlife.rajce.idnes.cz/pavel-tanguero-hlava/
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
To Tanguero: Super, tak je to spravne, tak to ma byt... Nech len jazdi a robi radost.
Skoda, ze nebyvas blizsie, normalne by som chcel byt pri celom procese... Ale aj tak som rad, ze som videl to, co som mohol vidiet.
Skoda, ze nebyvas blizsie, normalne by som chcel byt pri celom procese... Ale aj tak som rad, ze som videl to, co som mohol vidiet.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Super praca.. snad uz bude vsetko OK.. a vela stastnych km..
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
R E S P E K T =D>
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Pánové, začínám hledat strom, lano už mám.. Včera zas utekla všechna voda!
Po výměně hlavy motor šlape jak hodinky, žádné pazvuky, vibrace, nepravidelnosti, prostě paráda. Za studena i za tepla jsou hadice krásně měkké, z expanzky nejde smrad, na víku oleje není ani ten mastný flek, nic nebublá. Projíždím to pomalu, rychle, v nízkých točkách, ve vysokých, neděje se nic. A pak po 200km to zas vyháže všechnu vodu. A to je prosím víčko na nádržce jen na první závit, takže se to teoreticky ani nemá šanci natlakovat. Navíc to nejde poznat, žádný pohyb teploměru, jen sepne sahara, protože je v soustavě málo vody, ale to z kabiny teď nepoznám, protože jede i klima.
Zdá se mi nelogické, že by repasovaná hlava (srovnaná, odtlakovaná) s novým těsněním vygenerovala nachlup stejný problém.
Zkoušel jsem hledat na netu, na alfaowners, ale nikde jsem nenašel vysvětlení.
Nevíte o někom, kdo řešil tuhle záhadu a vyřešil? Dokud nebudu mít solidní diagnózu, nehodlám se pouštět do velkých akcí.
Díky za pomoc
Po výměně hlavy motor šlape jak hodinky, žádné pazvuky, vibrace, nepravidelnosti, prostě paráda. Za studena i za tepla jsou hadice krásně měkké, z expanzky nejde smrad, na víku oleje není ani ten mastný flek, nic nebublá. Projíždím to pomalu, rychle, v nízkých točkách, ve vysokých, neděje se nic. A pak po 200km to zas vyháže všechnu vodu. A to je prosím víčko na nádržce jen na první závit, takže se to teoreticky ani nemá šanci natlakovat. Navíc to nejde poznat, žádný pohyb teploměru, jen sepne sahara, protože je v soustavě málo vody, ale to z kabiny teď nepoznám, protože jede i klima.
Zdá se mi nelogické, že by repasovaná hlava (srovnaná, odtlakovaná) s novým těsněním vygenerovala nachlup stejný problém.
Zkoušel jsem hledat na netu, na alfaowners, ale nikde jsem nenašel vysvětlení.
Nevíte o někom, kdo řešil tuhle záhadu a vyřešil? Dokud nebudu mít solidní diagnózu, nehodlám se pouštět do velkých akcí.
Díky za pomoc
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Vrací se do expanzní nádobky voda?
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Je to trosku unreal, ale..
Povolovali jste hlavu ve spravnym poradi (sroubu, a natrikrat)?
Nove tesneni je obyc plech nebo neco "lepsiho"?
Nezkouseli ste zmerit aspon prilozenim rovnost bloku? Tohle je sice unreal dost, ale stava se..
Jinak tak ci tak, je zajimavy projev, ze to je ok a pak vsechno zmizne. Zkusil bych to vzduchem natlakovat jestli neco nenajdes..
Povolovali jste hlavu ve spravnym poradi (sroubu, a natrikrat)?
Nove tesneni je obyc plech nebo neco "lepsiho"?
Nezkouseli ste zmerit aspon prilozenim rovnost bloku? Tohle je sice unreal dost, ale stava se..
Jinak tak ci tak, je zajimavy projev, ze to je ok a pak vsechno zmizne. Zkusil bych to vzduchem natlakovat jestli neco nenajdes..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
nemizne ti to niekam z auta? a radsej to veko nechaj zasrubovane
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tohle nedávno řešil kamarád na Land Roveru nebo kura jak se to píše.Furt lítala voda ven,už nevěděl co s tím, vzal hadici a pral do systému tlakem vodu vylítali z toho prý pěkný hovna nalil vodu a vše už 2000 km drží to jen takový postřeh ani on sám jako mehanik to nepochopil
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Hlavu jsme povolovali postupně, napřed o 90 každý šroub, pak podruhé 90. Navíc jsme hlavu dávali jinou.
Těsnění je trojvrstvé kovové, Victor Reinz. Rovnost bloku jsme nezkoušeli, to nás ani nenapadlo, že by se mohl prohnout blok.
Co mě fakt mate, je to, že se to chová úplně normálně a potom to najednou vyfouká vodu ven. Po dolití to zas drží. Podle spojů, přes které to uteklo, ten tlak jde od termostatu.
Těsnění je trojvrstvé kovové, Victor Reinz. Rovnost bloku jsme nezkoušeli, to nás ani nenapadlo, že by se mohl prohnout blok.
Co mě fakt mate, je to, že se to chová úplně normálně a potom to najednou vyfouká vodu ven. Po dolití to zas drží. Podle spojů, přes které to uteklo, ten tlak jde od termostatu.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Zkusil jsi to víčko i pořádně zatáhnout? Systém je navržen tak, aby víčko těsnilo. Sice to v tom asi nebude, ale než začneš další rozborku, tak bych to čistě pro zajímavost zkusil. A ještě jeden Sci-Fi nápad: když jsi předělával ten vodní okruh, zda se čistě náhodou nepřehodily nějaké hadičky. Zřejmě je to úplně přiblblá poznámka, moc tam toho pomíchat ani nejde, snad jen dvě hadičky na termostatu, ale tyto záhady mají většinou neuvěřitelně primitivní řešení.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
da sa vymenit pumpa na 8V aj doma?
Naposledy upravil(a) hanci dne 8.6.2014, ned 19:34, celkem upraveno 1 x.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Pumpa je poháněná rozvodovým řemenem, tak asi těžko doma
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Pumpa ti dela tlak v okruhu. Diku tomu netesnost muze byt kdekoliv takze, vymenit pumpu jen tak z hecu je nesmysl.
Jinak vymena pumpy i doma neni problem...
Jinak vymena pumpy i doma neni problem...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
neni doma jako doma
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Hanci, hodně netěsností se projeví až po zahřátí a natlakování systému, takže to opravdu potom jde dolů až při jízdě.hanci píše:ak mi unika chladiaca kvapalina len pocas jazdy, bude to vodna pumpa? ked auto stoji neklesne ani o milimeter, akonahle dlhsia jazda tak klesa, uz som ju aj raz zohrial
da sa vymenit pumpa na 8V aj doma? ci radsej neskusat? Dik
Na 8V nedoporučuju měnit pumpu doma, protože pro její vyndání musíš sundat řemenici vačky. Což není zcela triviální. Taky si nemyslím, že bude na vině pumpa, tam je to kov na těsnění a kov.
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
ono to jde poznat kde to teče, jen se to musí hledat a doma pokud nejsou úplne manuálně zručný, nebo mechanik, bych to nedělal
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
dik za rady
Naposledy upravil(a) hanci dne 8.6.2014, ned 19:34, celkem upraveno 1 x.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
hanci: Já po výměně rozvodů a pumpy měl únik takovej,že mi vytekl cca litr vody na 25 km a teklo to právě z krytu rozvodů a byla to pumpa. U nové vyjelo gufero a začala pouštět kolem hřídele. Takže pokud to stříká z rozvodů,bude to asi pumpa.
Naposledy upravil(a) kejzi1 dne 29.5.2014, čtv 18:16, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tak to asi byla pumpa, bohužel.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Pánové, mám update pro ty, kdo sledovali moji anabázi s úniky chladicí kapaliny. Šlo o náhlý únik někdy i více než dvou litrů, aniž by vyletěla teplota na budíku. Taky na to neměla vliv teplota motoru, nebo styl jízdy. Protože to utíkalo rychlospojkou u topení, vyměnil jsem hadice od motoru k topení a vyřadil z okruhu výměník EGR, protože EGR mám off. Od té doby najeto 3000km a dva měsíce a kapalina v expanzce se ani nehne. Tudíž zdroj problémů musel být v tom výměníku. Pravděpodobně mikroprasklina, která se otevřela při zahřátí.
Prasklina asi vznikla při provozu motoru bez dostatečného množství chladicí kapaliny - díky prasklinkám v hlavě mi klesala voda v expanzce. Nevěnoval jsem tomu víc pozornosti, než občasné hladiny dolití na Min. V zimě jsem asi nedolil delší dobu a manželka mi pozdě řekla, že Alfa jí už pár dní netopí. Skončilo to přehřátím a odstavením auta u benzinky. Po dolití kapaliny jsme jezdili dál, ale úbytek kapaliny byl takový, že jsem se rozhodl vyměnit hlavu. Po demontáži byli prasklinky na třech válcích.
Nechci strašit ty, co jim chladicí kapalina klesá na Min, nebo i níž, ale hlídejte si to a dolévejte občas aspoň vodu.
Prasklina asi vznikla při provozu motoru bez dostatečného množství chladicí kapaliny - díky prasklinkám v hlavě mi klesala voda v expanzce. Nevěnoval jsem tomu víc pozornosti, než občasné hladiny dolití na Min. V zimě jsem asi nedolil delší dobu a manželka mi pozdě řekla, že Alfa jí už pár dní netopí. Skončilo to přehřátím a odstavením auta u benzinky. Po dolití kapaliny jsme jezdili dál, ale úbytek kapaliny byl takový, že jsem se rozhodl vyměnit hlavu. Po demontáži byli prasklinky na třech válcích.
Nechci strašit ty, co jim chladicí kapalina klesá na Min, nebo i níž, ale hlídejte si to a dolévejte občas aspoň vodu.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
HAPPY AND
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
to Tanguero: "To tedy dalo prace a pritom takova blbost..."
Aspon ze si tu odhalil.
Tak nech alfinka sluzi.
Aspon ze si tu odhalil.
Tak nech alfinka sluzi.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Zdravím pánové, tak jsem si tady pěkně početl o úniku chladící kapaliny. Mám podobný problém - strácí se chladící kapalina - při normální jízdě uteče voda z max hladiny na minimlání asi za dva dny. Pokud šlápnu více na plyn, tak se voda natlakuje tak, že je úplně plná nádobka a hadice jsou skoro tvrdé.Ráno v nádobce ani kapka. Prosím o radu, s čím začít při zjišťování závady?
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Jestli to tlakuje, tak Tě sundaní hlavy nemine. Nezbývá než se modlit, aby to bylo jen těsnění.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů