CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 31.5.2018, čtv 22:18

No dneska jsem se v tom trošku rejpal a zjistil jsem:
Chladička má normální barvu, možná v ní plave trošku sajrajtu, ale nic extra na můj vkus
Oleje mám furt stejný množství, barvu má klasicky černou, dým z výfuku mi nejde, ani spaliny nesmrdí nijak po fridexu
Kontroloval jsem zevně blok motoru, nikde žádnej unik chladičky, vodní pumpa taky nepropouští, chladič taky nikde neteče, všechny hadice jsou suchý, v interiéru nikde žádný mokro, kabinovej filtr úplně čistej, jediný co bylo fest zaneřáděný je takovej ten válcovitej chladič vpravo v nárazníku, ale ten myslím chladí olej :roll: Já nevím jak rychle to ubývá, ale cca 1 expanzka na 1000km. Napadlo mě, jestli to nemohlo bejt zavzdušněný, ale posledně se měnil termostat v prosincu 2016, to je asi blbost co? :-D
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od WhySoSad » 1.6.2018, pát 13:34

Víš na co se ještě podívej, mě klesne hladina chladící vždycky cca 2cm pod minimum a tam už drží. Když doliju, tak zase vždycky po chvíli klesne na stejnou úroveň.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 1.6.2018, pát 18:23

Oukeej, udělal jsem tam risku, tak to budu co chvila kontrolovat.
Btw. nemá někdo nějakej tip jak odstranit zarezlý šrouby? Se mi podařilo strhnout oba šrouby na světlech :smt013
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od romanc » 1.6.2018, pát 19:30

Na strhnute srouby (kdyz je misto na vrtacku) je ucinne tohle https://shop.toolsko.cz/cs/005-silverli ... 62854.html (pripadne podobne upravene bity)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od gallibob » 1.6.2018, pát 20:31

Hele já už víc jak 6let jezdím cca -1cm pod minimem, když to doleju tak se zase zmizí a ustálila se to zas ten 1cm pod minimem, už to ani neřeším, asi nějaká italská specialita. Jó a autu to rozhodně nevadi a evidentně vtom nejsem sám...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 1.6.2018, pát 22:51

Noo mě trošku vadí, že když tomu trošku víc šlapu, tak mi teplota stoupne přes 90° a když letím po dálnici kolem 200 tak to jde skoro přes 110° :-D
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od gallibob » 2.6.2018, sob 07:55

Maras5741 píše: 1.6.2018, pát 22:51 Noo mě trošku vadí, že když tomu trošku víc šlapu, tak mi teplota stoupne přes 90° a když letím po dálnici kolem 200 tak to jde skoro přes 110° :-D
Tak to pozor ❗ já sice mám v nádržce o 1cm pod minimem ale s teplotou problémy nemám, po ohřátí drží krásně 90 ať jedu jakkoli rychle...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od rammstein » 2.6.2018, sob 13:51

Maras: Ale jaký auto řešíš? 156? Pokud jo, tak tam je docela běžný, že jí kecá ukazatel teploty chladicí kapaliny.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od speedy » 2.6.2018, sob 19:17

Ikdyž je to 156ka, tak by neměla ukazovat 110 stupňů a kor při jízdě po dálnici kdy je náporovýho vzduch víc než dost
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od rammstein » 2.6.2018, sob 20:04

To je pravda, nějak jsem tu dálnici prve přehlédl a soustředil se jenom na těch 110 °C. Ve dvou stech km/h by se auto mělo chladit náporově. Stejně bych tu teplotu ale radši přeměřil přes diag, aby věděl, na čem je.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 3.6.2018, ned 01:12

Noo jako přemýšlím jestli nění špatnej chladič, jen co se modlím aby nebyla ruplá hlava :roll:
Joo řeším 156 1,9JTDm 103kW, nevíte jestli na to tyhle motory nějak trpěly?
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od jarin » 3.6.2018, ned 01:19

jestli se ti ztrácí voda tak to může bejt prasklá hlava, 103kw verze na to trpěli
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 6.6.2018, stř 08:25

Maras5741 píše: 3.6.2018, ned 01:12 Noo jako přemýšlím jestli nění špatnej chladič, jen co se modlím aby nebyla ruplá hlava :roll:
Joo řeším 156 1,9JTDm 103kW, nevíte jestli na to tyhle motory nějak trpěly?
Ahoj, všechny 1.9 16V s tím můžou mít problém. Hlavně dolívej, ať nemáš prázdnou nádobku a nejedeš na sucho. Říkáš, že to bere litr vody na 1000km, už se ti stalo, že bys doléval do prázdné nádržky?

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 6.6.2018, stř 23:06

Do prázdné nádobky vyloženě ne, bylo tam troška chladičky.
Noo to docela nerad slyším, ale myslel jsem si že na to bude víceventilovej motor trpět :(
Moje zásadní otázka teď zní: Když vypnu motor, otevřu víčko na dolití oleja, tak se mi z něj lehce kouří, je to tím že mám prasklou hlavu? :roll:
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Petr147 » 7.6.2018, čtv 06:28

Ne, to jsou olejove pary

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 7.6.2018, čtv 09:28

Opatrně povol u ohřátého motoru víčko chladící kapaliny, pokud se po uzavření okamžitě natlakujou hadice tak to může být ta hlava. Pokud ta teplota takhle rychle vyleze s otáčkami je to další signál.....Třeba mně taky lehce do jednoho válce prolíná nemrzka, ale asi po zahřátí se to vytěsní a nedělá to žádný problém, teda až na tu spotřebu nemrzky 1l na 5tis. :-D. Už tak jezdím roky, opravovat to nemá smysl, to je za cenu auta :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 7.6.2018, čtv 10:30

Zkoušel jsem povolit to víčko, možná jsem na to šel trošku razantnějc, ale trošku to zabublalo, zasyčelo a chladička se z původní hranice pod MIN vrátila zpátky do své původní pozice jako byla před tím, tudíž je to asi někde zavzdušněný že? Hadice mně nepřipadly nějak extra tvrdý.
Dneska jsem tomu trošku šlapal a teplota byla lehce přes 90°C a fučela sahara, po asi 5 minutách se zasatvila
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 7.6.2018, čtv 11:50

To je normální, že ta hladina vyjede výše....přece jen je pod nějakým tlakem a samozřejmě teplem zvětší objem....Jestli jsi měl puštěnou klimu, tak sahara pojede i tak. Nevím jak u 1,9 JTDm ale u 2,4 ten budík dost kecá.....Je zajímavé sledovat tu reálnou teplotu za jízdy.....přes reálných 90 je celkem problém se dostat ( neberu poskakovaní v koloně v tropech ). O budíkových ani nemluvě, jen v extrému se to přiblíží k 90....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 7.6.2018, čtv 11:54

Tak tu nádobku dolej po vrch a sleduj jestli nejdou bubliny.....
https://m.youtube.com/watch?v=L8EbbMMqiTM
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 7.6.2018, čtv 13:32

Maras5741 píše: 7.6.2018, čtv 10:30 Zkoušel jsem povolit to víčko, možná jsem na to šel trošku razantnějc, ale trošku to zabublalo, zasyčelo a chladička se z původní hranice pod MIN vrátila zpátky do své původní pozice jako byla před tím, tudíž je to asi někde zavzdušněný že? Hadice mně nepřipadly nějak extra tvrdý.
Dneska jsem tomu trošku šlapal a teplota byla lehce přes 90°C a fučela sahara, po asi 5 minutách se zasatvila
Cau, a pri studeném motoru je v nádžce kolik? Ještě můžeš zkusit projet s tak povoleným víčkem, aby podfukovalo, ale pořád dobře drželo a sledovat jestli ti nejde kapalina až nahoru, případně ven, když na to šlápneš. Pokud ti navíc půjdou do nádžky bubliny, tak asi víš o co jde.. Nicméně litr vody na sto není tragédie. Hodně borců to udělalo tak, že nechali tu kapalinu pod MIN a normálně jezdili, níž jim to už prý nešlo.

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od WhySoSad » 7.6.2018, čtv 13:45

Přesně tak, klesne mi to cca 2cm pod min a už se ani nehne minimálně rok a půl, zkusil jsem to na tvůj popud dolít mezi min a max a zase to klesne na stejnou výšku.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Maras5741
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 18.12.2016, ned 22:10
Bydliště: Brno, hlavní město Moravy!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Maras5741 » 22.6.2018, pát 11:52

Hoši, tak po delším zkoumání a bádání jsem přišel k závětu, že mám nejspíš v háji celou hlavu nebo těsnění pod hlavou, důvody proč si to myslím:
-Když nastartuju, tak mi jakokdyby přepadová hadička na expanzce "nacucne" chladičku (vypadá to jakoby podtlak nasál tu chladičku, z expanzky to nevystříkne ven, ale letí to do té přepadovky)
-Když přidávám plyn, tak v závislosti na otáčkách se mění výška hladiny v nádobce, bublinky nejsou vidět, ale hýbající se hladina není asi úplně OK
-Z expanzky se trošičku kouří, ale fakt úplně malilinko, ale i tak to není OK si myslím
-Auto se prostě přehřívá když tomu pořádně šlápnu, hlavně do kopců
-Auto sice nekouří, v oleji není žádnej bordel nic, jede úplně krásně, ale i tak si myslím že to těsnění minimálně je v háji :(
Takže kdyby někdo chtěl 156 JTD 103kW na díly nebo si to opravit, tak mi může klidně napsat, já už se do toho asi pouštět nebudu :D
♥KEEP CALM AND DRIVE ALFA ROMEO♥

Jessrie

Příspěvky: 96
Registrován: 8.3.2015, ned 19:43
Bydliště: Turčianske Jaseno, okr. Martin

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Jessrie » 31.8.2018, pát 08:46

Hello, som si vsimol ubytok chladiacej kvapaliny v systeme - po doplneni medzi risky mi to po case dalo k minime ale po otvoreni nadobky hladina stupla k maximu, inak pri pustenom motore mi nic nebubla a teplotu drzi na rovnych 90 stupnov. Mam sa niecoho obavat ci je to bezny jav? Precital som si aj toto vlakno, niektori to neriesia, niektori riesili a moc nepomohlo a niektori riesili a pomohlo. Ako auto ide krasne, motor na dizel v kabine skoro ani nepocujem, ani mi to nejak extra nedymi po zahriati - jedna sa o 1,9JTDm 16v. EGR je ciastocne zaslepeny /3 dierky v pliesku/ a DPF este neviem ci tam je ci nie, pretoze som ho este nevidel regenerovat a to uz mam s nim cca 800km prejdene, na predoslej to pri regeneracii dymilo ako zo starej tatrovky.
Alfa Romeo 159 1.8 MPi 16v
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Q-Tronic PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v PREDANÉ

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od speedy » 31.8.2018, pát 09:26

U zahřátého auta po nějaké delší trase (stačí 30km) šáhni na hadice vedoucí z chladiče do motoru jestli jsou tvrdý jak galuska, tak je v háji těsnění nebo hlava. Pokud ne, tak to neřeš a možná ti jenom někde lehce kapalina ukapává malou netěsností, padá to někde do motoru kde se to při jízdě odpaří.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od romanc » 31.8.2018, pát 09:32

V okruhu musí být menší přetlak (proto je bod varu asi 110°C) při zahratem autě je popisovany jev normální (pokud stoupne o pár cm).
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti