CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od ssvd » 29.10.2013, úte 16:06

To není o nějaké bezhlavé obhajobě, já si spíš myslim že všechny auta se se.ou +- stejně a je to především o tom co se komu líbí, vyhovuje a taky o štěstí na daný kus. U mě to ale bohužel bylo tak, že když jsem poprvé před lety sedl do 159, řekl jsem jí že má vše předem odpuštěno. A ona toho ani moc nevyužívá. :smt023
AR 159 SW 1.9 JTDm

Luk@sh
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 16.10.2010, sob 15:00

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Luk@sh » 29.10.2013, úte 16:28

jj ja uz mam druhou 159tku :)) nejdriv to byl HIGH a ted Ti. Auto je to uplne super, ale ta vaha :(( predtim jsem mel 156 po faceliftu 129Kw s chipem a bylo to jiny kafco:)) jen jsem se bal, ze kdyz to clovek nekam posle asi z toho nevyleze na rozdil od 159. Jinak je jasny, ze kazdy auto zere penize a treba oproti VW je to prd tam praskaj hlavy jak na bezicim pase a ty retezovy rozvody v turbobenzinech jsou taky zuzo :))

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 31.10.2013, čtv 22:15

Mě by spíše zajímalo jaký je v celé soustavě tlak.
Kapalina byla přelitá nad max, ted si po 3500-4000km klesla cca o 3 cm na risku MAX.
Je tu i možnost že se tím zmenší tlak v soustavě a dále to unikat nebude.

Kdoví, systém chlad. kapaliny je poměrně rozsáhlý a může to unikat kdekoliv.
Spoje, hadice, termostat, vodní pumpa, chladič po nárazu kamínku :D, hlava, těsnění..

Ale mě hadice (v autě) netvrdne, v oleji šlem není a ani v expanzní nádobě se nedělají mastné oka.
Je to záhada, sere mě pokud je něco s autem, ale aby člověk řešil každou kokotinu a platil za to tisíce je za vyližprdel :-).
AR159 1.9JTS 118KW

karel723
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 6.5.2010, čtv 20:58
Bydliště: Chýně, Praha západ

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od karel723 » 11.11.2013, pon 17:04

Je to sice trochu mimo téma :ot:

ale dneska mi na stole přistála reklamace tekoucí vodní pumpy.

Hned jsem si vzpomněl, jak tu někdo psal, že nevadí, když se do chladícího okruhu leje obyčejná voda. Zde je odstrašující příklad.

Těsnění totálně sežrané vodním kamenem a jinými nánosy!!!

Asi tušíte vyjádře k reklamaci :-D
Přílohy
IMG_4611.JPG
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 11.11.2013, pon 18:39

Taky nechápu, vždyť destilka stojí prd :roll:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 11.11.2013, pon 18:56

kupuju velkoobchodne kanistr 5L za 15Kc - nechapu na cem lidi setri...
jinak

http://www.zbozi.cz/?q=destilovana%20voda%201l

to uz vazne nemam ani na to abych do motoru jednou za 5 let koupil vody za 35 Kc ?? :roll:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Temp » 11.11.2013, pon 19:25

Ne že bych lil do chladiče vodu z kohoutku, ale o spořivost lidí asi nejde. Spíš lenost si pro tu destilku zajít.
Ale v nouzi už jsem viděl lít do chladiče i pomerančovou sodovku, když známýmu vyvřel chladič a nic jinýho nebylo. :smt033
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od MartinM » 11.11.2013, pon 20:45

Tak to je teda :13: Ale hlavne ze "usetril" :smt075
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 18.11.2013, pon 08:54

Já jsem ten, kdo lije čistou vodu. To co je na té fotce, určitě nerozežrala voda a není to vodní kámen, je to rozežraný hliník a zrezavělé železo. To co cirkulovalo v chlazení bylo zjevně krutě korozivní. Tipuju na nevhodný FRIDEX, nebo něco ještě horšího. Navíc pokud jde o reklamaci, pumpa na autě nebude dlouho. Vypadá to jakoby v chlazení cirkulovaly nějaké děsné sračky.
Určitě vám tohle s vodní pumpou neudělá čistá teplá voda, ať už destilovaná, nebo z kohoutku. I kdyby byla ze studně, při objemu 5l a za předpokladu, že to nevře a těsní, je množství minerálů opravdu nepatrné a je nesmysl, aby takové množství usazenin zůstalo jen na vodní pumpě. Navíc paraflu, nebo fridex působí antikorozivně a zároveň rozpouští sazeniny.
Samozřejmě, že destilka je za pár šupů, ale právě destilovaná voda je demineralizovaná, takže už z podstaty je "žravá", má snahu se nasytit, proto se nedoporučuje vypít na ex litr destilky. Nicméně v množství nutném pro chlazení motoru je ten efekt zanedbatelný a ve směsi s paraflu nulový.
Karle říct, že těsnění sežral vodní kámen, je věta hodná "génia", co asi neabsolvoval 9 třídu základní školy (tam se teď tuším učí o minerálech).

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od rakonek » 24.11.2013, ned 19:56

Teď jsem měřil pro sichr ještě jednou hustotu chlad. kapaliny.V přepadce mám takové hnědé blátíčko(na stěnách nádobky) voda s fridexem z loňska ,ale vždy když to vytřu hadrem tak se to tam stejně natáhne co s tím ??? voda čistá bez známek oleje.Přemýšlel jsem dát tam nějaký velký paliv.papírový filtr na hadici k přepadu nebo to nechat a neřešit :-k
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Temp » 11.1.2014, sob 16:27

Tak už je zima asi fakt na krku, tak jsem si změřil chladící kapalinu v chladiči. Je tam od předchozího majitele. Už při nalívání mi přišla hodně hustá a měrka ukázala, že to je naředěné na cca -50 až 60°C (odhad, protože stupnici má do - 40°C). Je to červená, značka ve hvězdách. Asi bych to měl doředit kvůli namáhaní vodní pumpy, co?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Eneck155 » 11.1.2014, sob 20:28

vždycky jsem lil taky destilku, ale když jsem měl chvilku escorta, tak tam přímo na nádobce bylo napsáno, že se má lít voda z kouhoutku a ne destilka, tak teď nevím :(
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 12.1.2014, ned 11:09

Temp:
Kapec bych to asi fakt naredil, muj mechanik mi kdysi rekl ze neredena kapalina nebo kapalina odolna vic jak do -30st ma zhorsene schopnosti odvadet teplo...nevim jestli je to fakt ale verim mu.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od MartinM » 12.1.2014, ned 11:21

to Temp

Mrkni sa do datoveho listu: http://tbl.onion.it/commonfile/eng/pdf/ ... at_ENG.pdf

Mas to tam napisane, ze musi byt pri dolievani riedena na 50% s vodou, resp. nema sa pouzit nenariedena... :smt023
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Temp » 12.1.2014, ned 14:21

Dík, roředím to raději na -40°C. Stejně mi mnohem dřív zamrzne nafta, než chladič. :-D
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1129
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Balanta » 19.1.2014, ned 13:12

Potřebují taky trochu kapaliny dolet, mam to namychat s destilkou ? Nebo nálet čistou kapalinu
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 19.1.2014, ned 13:15

Balanta:
idela by bylo zmerit hustometrem do kolika mas tedko nezamrznost, pokud by to bylo aspon do -30, muzes jen vodu. Pokud mene, radeji bych dal cistou paraflu, taky zalezi kolik tam toho chces dolit...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1129
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Balanta » 19.1.2014, ned 13:32

Max 0,5l po dvou rokach to trosku ubylo tak je to třeba dolit :wink:
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1129
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Balanta » 20.1.2014, pon 16:48

Tak jsem to trosku dolel 1:1 parflu s destilkou
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 20.1.2014, pon 17:51

idealni reseni :smt023
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Petr159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 16.8.2008, sob 13:54
Bydliště: Praha

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Petr159 » 1.4.2014, úte 14:48

Zdar chlapy, mám problém s únikem kapaliny. Teče to z toho ventilu nebo co to je - mrkněte na fotku
Má někdo radu co s tím ? Dík

Obrázek
159 SW 2.4 JTDM 252hp

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od pedro m » 1.4.2014, úte 16:58

to je odvzdusnovak maleho okruhu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Petr159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 16.8.2008, sob 13:54
Bydliště: Praha

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Petr159 » 1.4.2014, úte 21:04

a bude stačit vyměnit, nebo to může být i něco komplikovanějšího ?
159 SW 2.4 JTDM 252hp

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od cendler » 1.4.2014, úte 21:29

plastový odvzušňovák, klasika dost často praskají, typuji, že je prasklý a máš tam jen zašroubovaný závit, vzít malý šroubovák a vyšroubovat a místo něho dát klasický šroub z měděnou podložkou
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 17.5.2014, sob 18:45

Tak pánové, díky panu Alfadoktorovi Čendlerovi jsem dovedl do vítězného konce bitvu s výměnou hlavy, můžu pomalu psát zkušenosti.
1. Stará hlava prasklá na třech válcích, z toho dva válce na dvou místech, třetí na jednom. Nájezd Alfy je 309kkm, jenže na hlavě jsme objevili nápis fixem - IMOFA :shock:
2. Díky tlakování mi dva měsíce zpátky začala voda utíkat na vstupu do výměníku topení. Není tam spona, jen nacvakávací rychlospojka, po 300kkm mají tyto spojky evidentně dost. Co mě nasralo, že tudy uteklo zas něco vody i při zkušební jízdě dnes ráno, asi v chladiči zůstal vzduch a po zahřátí to vytlačilo vodu. Upravil jsem to na šroubovací sponu a další zkušební jízdy už to drželo.
Mám v plánu koupit novou gumovou hadici určenou k chlazení a nahradit oboje hadice k topení, s tím, že udělám i bypass výměníku tepla u EGR, páč ten je zaslepený. Druhou hadici zas připojím přímo k termostatu, ten plastový odvzdušňovák půjde pryč, stačí ten, co je u motoru. Zbytek spon je klasika, takže tam to musí držet.
Jinak hadice jsou krásně měkké, v nádržce žádné bubliny ani na volnoběh, ani v otáčkách.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů