Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 12.1.2019, sob 18:24

Kamarádovi se jedna u 2.4 uvolnila. Měl najeto cca 300k km.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Jezevec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 200
Registrován: 14.4.2012, sob 15:23
Bydliště: Blansko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Jezevec » 12.1.2019, sob 19:54

Ano,to je pravda,jak říká Tanguero.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k
http://www.youtube.com/watch?v=q_OuHFYSxn4

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 13.1.2019, ned 15:05

U 2,4 jsem to taky už řešil, ale je to ojedinělé, tam se stane spíš to, když to nikdo neřeší, že se v sání vyfrézuje přímo drážka až se to utrhne, ale je to všechno o servise takhle drážka se tam dělá tisíce kilometrů
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

pipka_1

Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2018, pát 17:59

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od pipka_1 » 14.1.2019, pon 17:02

To mi řekli ve fiatu, ale neměli dole ještě hlavu. Dnes to rozdělali a příčina toho bordelu byl padenej ventil. No hlava je na padrť. Tak kdyby někdo o nějaké věděl, nebo se mu válela v dílně jsem jedno ucho.
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V

JasonCZ

Příspěvky: 11
Registrován: 13.12.2018, čtv 10:46
Bydliště: Vlašim

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od JasonCZ » 14.1.2019, pon 17:56

Já sehnal na 147 kW repasovanou od poláků z Jeseníku za 11.200. Repase znamenala zřejmě jen zbroušení ploch, zabroušení ventilů, nové těsnění ventilů a vyčištění kanálků. Teď už ji mají za 13.800. Popřípadě to může být ta moje a ta byla prasklá mezi ventilama. Učtují si ještě vratnou zálohu necelých 5 tisíc.
http://ecars24.cz/142-alfa-romeo
A čekal jsem na ní asi 14 dní
Fiat Croma 2.4 MJT

pipka_1

Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2018, pát 17:59

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od pipka_1 » 14.1.2019, pon 18:25

JasonCZ píše: 14.1.2019, pon 17:56 Já sehnal na 147 kW repasovanou od poláků z Jeseníku za 11.200. Repase znamenala zřejmě jen zbroušení ploch, zabroušení ventilů, nové těsnění ventilů a vyčištění kanálků. Teď už ji mají za 13.800. Popřípadě to může být ta moje a ta byla prasklá mezi ventilama. Učtují si ještě vratnou zálohu necelých 5 tisíc.
http://ecars24.cz/142-alfa-romeo
A čekal jsem na ní asi 14 dní
Díky, mrknu na to. Já bych ju asi nechal pro jistotu osadit novýma ventilama. S tím nemám dobrý zkušenosti, kdysi jsme měnili jen ty ohnutý a za pár kilometrů se jak na potvoru zlomil další, ten uz poslal motor do věčných lovišť.
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 15.1.2019, úte 14:57

Tak to je pech, cena za tu repasovanou se mi zdá fér. Je to samozřejmě děláno někde v Polsku, ale myslím, že v dnešní době si nemůžou dovolit pokazit si reputaci prodejem zmetků. Hlavně si ověř, že ten ventil nenačal i píst, ojnici a uložení. Pak by bylo lepší dát rovnou celý polomotor.

pipka_1

Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2018, pát 17:59

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od pipka_1 » 15.1.2019, úte 15:15

Tanguero píše: 15.1.2019, úte 14:57 Tak to je pech, cena za tu repasovanou se mi zdá fér. Je to samozřejmě děláno někde v Polsku, ale myslím, že v dnešní době si nemůžou dovolit pokazit si reputaci prodejem zmetků. Hlavně si ověř, že ten ventil nenačal i píst, ojnici a uložení. Pak by bylo lepší dát rovnou celý polomotor.
Píst je KO, stejně tak vstřik. Klika je dobrá a ojnice jde na kontrolu. Volal jsem na tu stránku a je to komplet repas včetně nových ventilů, taky se mi to zdá být fér, zvlášť když dají dva roky záruku. Motor jsem našel na Slovensku za cca 27000,- taky se zárukou. Tak uvidíme. Ono je ještě docela možný že mi nevezmou moji hlavu na repas, je dost poničená. Pak by mě to stálo těch 18000,- (i to není špatný).
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Paul » 16.2.2019, sob 13:45

Řešil už někdo klapky na plastovém sani? Staci jen vyndat, nebo je nutne vymenit za jine sani?
Případně, kde to nechat udělat (Brno a okolí)?
🙂
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 131
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od lukas.01 » 16.2.2019, sob 19:59

Koukni se na stranu 17 tohoto vlákna, Cendler to tam popisuje.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Paul » 17.2.2019, ned 20:34

Cendler tam píše: ,,samotná klapka v sání, samotné vyndání je pouze vytlouct pomocí majzlíku, stačí jedna rána a je venku''..

Jinde jsem se ale dočetl, ze diry po klaplach je nutné nejak zadelat. U hlinikoveho sani se pry daji zavařit. Viděl jsem i video na youtube, kde davali nejake zaslepky.

Řešil to někdo na plastovém sani nejak podobně?
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od swoop01 » 18.2.2019, pon 09:32

>Paul: Nebudu te buzerovat za to, ze neumis pouzivat nejake fulltextove vyhledavani, ale misto toho ti zkusim poradit i kdyz zkusenost s plastovym sanim nemam.
1. Podivej se nato jak to vubec vypada, jak je to udelany, proste otevri haugnu a omrknito.
2. Chvili hledej po netu neco jako "Sani motoru 1.9 AR 159" / "plastove sani motoru AR 159" / "kolektor saci 1.9 jtmd AR 159" atp... ruzne variace
- Ja nasel treba tyhle variace behem 5 min v ruznych bazarech (ale vubec nevim jak to plastove v 1.9 vypada, jen odhad.. takze to nemusi byt 100% ono, ale i tak myslim, ze to nejdulezitejsi je tam asi videt):
link1
link2
2.0JTDm
3. Zapoj intuici a ta by ti mela rict, ze to bude asi chtit vykuchat cele ven z auta a pokud chces klapky dat dopryc tak je nejak vyseparovat aniz bys poskodil sani. No a pak vhodne zaslepit. Tady uz zalezi na sikovnosti a napaditosti. Hlinik muzes idealne zavarit (ale to se musi umet!). No a na plastove urcite pujde vyrobit vhodna zaslepka, kterou diru zatesnis, zalepis a vhodne mechanicky zajistis aby ti zaslepku nevcuclo sani.

4. A nebo se na to vyser, sezen sani hlinikove jiz bez klapek a nech to jen prehodit. A nebo se na to vyser uplne a dej tam sani nove :D ... pokud mas se soucasnym problemy.

Bod 4 je nejjednoduzsi, na zbyle predchozi 3 potrebujes dilnu, naradi, chut do prace a trochu zrucnosti. No a v pripade mechanika tak nejakeho hraciccku, kdo se ti s tim bude chtit srat a nebude za to chtit pulku auta.

Asi maximum co jsem ti mohl poradit. GL.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 131
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od lukas.01 » 18.2.2019, pon 13:02

U plastového sání není potřeba nic dodatečně zaslepovat. Klapky jsou řešeny jinak než u hliníkového, jsou celé uvnitř, takže po nich nezůstávají díry skrz sání. Stačí je odstranit, nechat původní ovládací mechanizmus s motorkem a jede se dál. Škoda, že už tam nejsou u toho Cendlerova popisu fotky, bylo by ti to jasné.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Vencator

Příspěvky: 1
Registrován: 18.2.2019, pon 23:58
Bydliště: Polička/Kutná hora

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Vencator » 19.2.2019, úte 00:05

Čau chlapaci, tak tento týden se chystám na demontáž plastového sání a hodím tam místo něj hliníkové ze 156. Jsem na to zvědavej, nikdy jsem to nedělal a mechoš taky nejsem, tak snad se to podaří :D pokud si vzpomenu, udělám nějaký fotky jak to probíhalo a jak vypadaly klapky po údajných 170tkm....teda pokud tam ještě nějaký budou :D
AR 159 1.9 jtdm 110kw 12/2006

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Kwaso » 19.2.2019, úte 11:53

Ako už bolo napísané vyššie. Plastové sanie von a namiesto toho dať zo 156. Motorček nechať visieť a hotovo. Mam to tak už niekoľko rokov.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 131
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od lukas.01 » 19.2.2019, úte 17:04

Záměna za hliníkové je zbytečná investice, ale řešení to samozřejmě take je. Z plastového se ty klapky demontují bez toho, aby tam vznikla nejaká díra ven, takže se tam v klidu vrátí zpět,
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

vangogol

Příspěvky: 32
Registrován: 9.4.2016, sob 12:19
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od vangogol » 19.7.2019, pát 22:01

Zdravim, tak konecne , po roku co sanie vozim v kufru, som ho nechal vymenit. Samozrejme bez klapiek. No auto stratito tah. alfa obd nehlasi ziadnu zavadu. ma niekto neaku radu, co servisaci zvrtali. Ropa 154 kw

Dik

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 19.7.2019, pát 22:05

Může toho být hodně. Špatně nastavili rozvody nebo někde nepřipojili podtlak k ovládání turba?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

vangogol

Příspěvky: 32
Registrován: 9.4.2016, sob 12:19
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od vangogol » 19.7.2019, pát 22:37

turbo na budiku ma dobry tlak ten rozvod ma nenapadol .... no dam im to skontrolovat

vangogol

Příspěvky: 32
Registrován: 9.4.2016, sob 12:19
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od vangogol » 23.7.2019, úte 10:33

rozvod je ok turbo dava ako ma... diagnostika ziadna chyba a mne sa zda ze auto netaha ako predtym... neaka rada

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Ladis » 1.12.2019, ned 20:35

Jen krátký dotaz na znalé :D . 1.9 8V a 2.0 Jtdm klapky nemá že?
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od tydytek » 2.12.2019, pon 00:34

2.0 má.

Jezevec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 200
Registrován: 14.4.2012, sob 15:23
Bydliště: Blansko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Jezevec » 2.12.2019, pon 10:39

S chlapíkem jsme dělali oboje sání,to umělé bylo jednodušší.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k
http://www.youtube.com/watch?v=q_OuHFYSxn4

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od x-f » 18.12.2019, stř 15:18

Kůucí někde jsem tady postřehl. že odpojit táhlo z motorku jde na 2.4 snad i bez demontáže klapky. 6e to jde shodit dlouhým šroubovákem.
Já na to zapomněl kouknout, když jsem měl v létě klapku dole.

Teď jsem to zkoušel prohlídnout bez demontáže čehokoliv a táhlo teda nevidím. Nějaký hint?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 18.12.2019, stř 16:09

Jde to, ale je to práce spíš po hmatu. Když si sundáš klapku a EGR, dostaneš se tam pak už krásně.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 5 hostů