Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
Frank0
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 22.9.2016, čtv 19:16
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Frank0 » 25.6.2018, pon 20:31

Zdravím chlapi, o víkendu jsem sundaval sání a měnil rozvody, tak bych rád přispěl svou trochou do mlýna. Jsem laik a měl jsem k ruce mechanika, takže když bylo třeba, řekl mi kam sáhnout, ale teď můžu s klidem říct, že je to fakt snadný. Sání jsem sundaval, protože jsem ho chtěl vyčistit a vyhodit klapky, jelikož klapka na 5 válci byla utržená od horního táhla a vylágrovaná, takže podfukovala, to sice nevyšlo úplně podle představy, protože jsem neměl jak zaslepit díry po klapkách, ale vyřešilo se to následovně. Vyhodila se klapka z 5. válce, prostrčil se šroub, podlepený epoxidem s hliníkem, a horní táhlo se nastavilo do polohy otevřeno a přivařilo ke šroubu. Auto jede od 1500 jako kráva, ale až po tom co začne tlačit turbo prostě. Předtím sice klapky byly ..otevřený,, ale přes ten nános bordelu to spíš reagovalo jako na přivřený, takže do 1500 to táhlo jako kráva a pak to sice jelo taky moc hezky, ale nedá se to srovnat s tím jak to táhne teď. Tímhle svým slohem chci jen říct, že se není čeho bát pokud někdo váhá zda se do toho pustit. Mám ale 2 otázky, aniž bych sháněl komplet nový sání s klapkama a dělal to celý znovu, fakt to teď bude tak mrtvý na spodek? Jako fakt to do 1500 nejede. Druhá mimo téma, lze bez přípravků vyndat vstřiky? Myslím nějaký fígl, protože jsem to zkoušel a nemůžu je vytáhnout, chtěl bych je nechat vyčistit ultrazvukem.
Přílohy
IMG_20180624_115941.jpg
IMG_20180624_115937.jpg
IMG_20180624_112145.jpg
IMG_20180623_152645.jpg
IMG_20180623_152641.jpg
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tom jr. » 26.6.2018, úte 09:04

Dodneška mě sere, že jsem si rozvody neudělal sám a neudělal při tom tohle. :evil:

Jinak ano, do 1500ot/min s ničím nepočítej, zvykneš si :-D (Já klapky nechal odstavit prakticky hned jak jsem auto pořídil, tak vlastně ani nevím, že by to někdy bylo jinak :-D )
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 26.6.2018, úte 09:14

Na krouťák v nižších otáčkách bude lepší 154kW verze, která má maximum už v 1500 otáčkách. My musíme holt počkat o něco déle.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Hueeey

Příspěvky: 82
Registrován: 23.2.2018, pát 08:26
Bydliště: Poděbrady

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Hueeey » 26.6.2018, úte 13:14

Já se před týdnem vrátil od Matesa bez klapek a taky jsem z té lenosti v nízkých otáčkách byl rozpačitý... ale nezbývá, než si zvyknout. Jen mně to netáhne do 1800... pomohlo by pročistit EGR?
Kdybych se posunul alespon k těm 1500, bylo by to fajn.. ale jak koukám, tak to rozepisuješ podle výkonu a já mám jen 110 kW..
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 26.6.2018, úte 15:00

Vyčištění EGRu ničemu neuškodí. Ale zřejmě ani nepomůže, protože lenost v nízkých otáčkách je vlastnost JTD, která odjakživa spíš než na velký turboefekt spoléhají na relativně lineární zátah až do vysokých otáček.
Já jsem si u sebe nevšiml rozdílu v nižších otáčkách s klapkami / bez klapek, ale bude to taky tím, že automat motor ani nenechá jezdit v otáčkách o moc nižších než těch 1500 ot./min.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Frank0
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 22.9.2016, čtv 19:16
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Frank0 » 26.6.2018, úte 15:51

Kluci beru zpátky, auto táhne normálně i v těch nízkých. Nevím co to včera bylo, ale vypalování DPF ne, protože turbo normálně tlačilo, když se mi vypaluje DPF tak turbo dlouho nechce dávat a pak dává postupně pomalu. Každopádně Alfa teď jede nádherně v celým rozsahu (rozumným rozsahu, netočím to jak blázen). Škoda že neudělali kontrolku DPF, tohle mě hodně štve, že to vlastně vypozoruju tak, že auto nemá výkon a potvrdím si to pohledem na tlak turba.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e

Frank0
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 22.9.2016, čtv 19:16
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Frank0 » 26.6.2018, úte 15:53

Jinak teda mám 154kW verzi Rammsteine :) A Hueeey, klidně EGR vyčisti, já tady tenkrát prosil kluky o radu, protože to bylo úplně mrtvý, a demontáž je úplně jednoduchá a pomohlo mi to. Říkám, že to bylo úplně mrtvý, jestli ti to jezdí normálně tak to nepoznáš, ale rozhodně tím ani nic nezkazíš :)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 26.6.2018, úte 17:26

Frank0 píše: 26.6.2018, úte 15:53 Jinak teda mám 154kW verzi Rammsteine :)
Jj, tak tobě to tahá skoro od volnoběhu :wink:
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Frank0
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 22.9.2016, čtv 19:16
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Frank0 » 26.6.2018, úte 19:32

Přesně tak, za to jsem hodně rád, ne že bych jí chtěl podtáčet, nebo to dělal, ale je to nafta a honit ji do otáček, aby to jelo, jako mám třeba ve služebním Peugeotu je blbost. Ale rád bych kdyby mi někdo poradil jak vytáhnout ty vstřiky :D Jednak se mi nezdá korekce a pak mám možnost ultrazvuku, rád bych to využil doufajíc, že by se to korekce zlepšily. Myslím že po tom co jsem viděl sání, nebudou asi v nejlepším stavu a uškodit jim vyčistěním předpokládám nemůžu :)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e

Hueeey

Příspěvky: 82
Registrován: 23.2.2018, pát 08:26
Bydliště: Poděbrady

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Hueeey » 26.6.2018, úte 22:33

Frank0 píše: 26.6.2018, úte 15:53 ... ale rozhodně tím ani nic nezkazíš :)
Noo, tak tos mě měl vidět ted o víkendu, když jsem "jen" měnil žárovku a schodil jsem si tu starou do motoru a neskutečnou hodinu a kus jsem hledal, kam tam mrcha zapadla... :-D Ale joo... někdy se k tomu odhodlám.
Já to taky nepodtáčím pod 1500 nikdy... mám načatou dvouhmotu, tak jí nechci zbytečně dráždit. Ale prostě mi to přišlo, že to s klapkami táhlo líp v nízkejch. Jenže kdo ví... alfíí byla v servisu 14 dní a třeba jsem to prostě jen zapomněl. :roll:
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 27.6.2018, stř 08:21

Frank0 píše: 26.6.2018, úte 19:32 Ale rád bych kdyby mi někdo poradil jak vytáhnout ty vstřiky
Pokud ti nejdou vytáhnout rukou, jsou na to přípravky. A taky existují firmy, které za tebou přijedou klidně až domů a zarostlé vstřikovače vytáhnou. Hlavně nic nepáčit atd. to by mohlo být taky pěkně drahý.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 27.6.2018, stř 09:56

Frank0 píše: 26.6.2018, úte 19:32 Přesně tak, za to jsem hodně rád, ne že bych jí chtěl podtáčet, nebo to dělal, ale je to nafta a honit ji do otáček, aby to jelo, jako mám třeba ve služebním Peugeotu je blbost. Ale rád bych kdyby mi někdo poradil jak vytáhnout ty vstřiky :D Jednak se mi nezdá korekce a pak mám možnost ultrazvuku, rád bych to využil doufajíc, že by se to korekce zlepšily. Myslím že po tom co jsem viděl sání, nebudou asi v nejlepším stavu a uškodit jim vyčistěním předpokládám nemůžu :)
Pokud nehodláš vstřikovače repasovat, nechal bych je být. Bordelem ze sání se špiní sací potrubý v hlavě a ventily a to by se ti vyčistilo pouze pokud úplně odstavíš EGR. Na ultrazvukové čištění moc nevěřím, to byl radši zkusil nabrat plnou nějaké dobře aditivované nafty bez řepky a měli by se vyčistit samy.

Frank0
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 22.9.2016, čtv 19:16
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Frank0 » 27.6.2018, stř 15:46

Naftu beru od EuroOil a dávám VIF, vím že je sice verva vyhlášená, ale já byl vždy u všech auto spokojený s EuroOil. Jinak větší zásahy jako dpf či EGR nemám v plánu, měl jsem, ale s tím jak po tom jdou.. na autě je dpf meneny asi před 30k a zatím vše ok. Na ultrazvuk věřím když mi bez námahy vyčistil to sání, bohužel byl menší takže to nevzalo ten střed na 2. a 3. válec. A můžete někdo doporučit něco na čištění bez demontáže? Je x desítek přípravků s x desítkami recenzí a člověk si může o všem myslet svoje. Rád bych něco, co se skutečně osvědčilo uživateli. Jinak se mi můžete někdo kdo tomu rozumí vyjádřit ke korekcím vstřiku? 1.-0,7 2.-0,7 3.1,7
4.1,7 5.-1,7. Hueeey je mi to úplně jasný, spadl mi tam šroubek přímo ke startéru a bez magnetů bych ho nedostal.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 27.6.2018, stř 16:57

Hueeey píše: 26.6.2018, úte 22:33 Noo, tak tos mě měl vidět ted o víkendu, když jsem "jen" měnil žárovku a schodil jsem si tu starou do motoru a neskutečnou hodinu a kus jsem hledal, kam tam mrcha zapadla... :-D
Mně zase nedávno spadla LEDka do parkovačky a to jsem pár vteřin předtím machroval, že se na 159 mění žárovky oproti některým autům celkem jednoduše :hotovej . Ale drát s oboustrannou páskou prostrčené dírou po žárovce blinkru to naštěstí vyřešily rychle.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Sapo » 2.7.2018, pon 15:42

Ahojte,
Potreboval by som pomoct s vyrivimi klapkami. Mam plastove sanie a klapky mi robia problemy. Je tu niekto kto by mi ich pomohol odstranit?

Popripade mi viete poradit kde zohnat sanie bez klapiek?

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 2.7.2018, pon 15:49

Frank0 píše: 27.6.2018, stř 15:46 Naftu beru od EuroOil a dávám VIF, vím že je sice verva vyhlášená, ale já byl vždy u všech auto spokojený s EuroOil. Jinak větší zásahy jako dpf či EGR nemám v plánu, měl jsem, ale s tím jak po tom jdou.. na autě je dpf meneny asi před 30k a zatím vše ok. Na ultrazvuk věřím když mi bez námahy vyčistil to sání, bohužel byl menší takže to nevzalo ten střed na 2. a 3. válec.
Ultrazvuk ti vyčistil sání? Vždyť jsi nám ukazoval fotky, kde jsi to celé sundal a rozebral. :-D

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od rammstein » 2.7.2018, pon 16:06

Podle mě sundal, rozebral a strčil do čističky. Tím pádem se s tím nemusel matlat rukama, ale pracovaly za něj vibrace.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Sapo » 2.7.2018, pon 21:46

Chalani bude mi pasovat toto sanie do AR 159 1,9 jtdm rok 2007?

http://www.webareal.sk/www-opel-shop-sk ... D-JTDM-16V

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 633
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 3.7.2018, úte 08:44

seznam aut, do kterejch to pujde maji dole napsanej celkem peclive...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Hueeey

Příspěvky: 82
Registrován: 23.2.2018, pát 08:26
Bydliště: Poděbrady

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Hueeey » 3.7.2018, úte 09:00

Jednak nevím, jestli ti vezmou na protiúčet to plastové sání... spíš bych si myslel, že ne a budeš to mít dražší... a druhak si myslím, že by bylo snazší nechat ty klapky odstranit z toho tveho/nebo to nechat zafixovat..
Na Slovensku ti nikoho neporadím, ale tady v Čechách mi to dělali asi před měsícem bez problémů...
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Sapo » 3.7.2018, úte 21:06

Musim to nejako vyspekulovat. Rozmyslam ze sa do toho pustim sam ale mam trocha obavy.
Chcem sa opytat, ked odstranim klapky, tak tie diery maju ostat otvorene alebo ich treba zaslepit? Nasiel som na nete sadu zaslepiek.

http://www.autodielygafa.sk/motor/zasla ... 70%5D.html

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Protector » 4.7.2018, stř 04:26

Sapo píše: 3.7.2018, úte 21:06 Musim to nejako vyspekulovat. Rozmyslam ze sa do toho pustim sam ale mam trocha obavy.
Chcem sa opytat, ked odstranim klapky, tak tie diery maju ostat otvorene alebo ich treba zaslepit? Nasiel som na nete sadu zaslepiek.

http://www.autodielygafa.sk/motor/zasla ... 70%5D.html
Před pár dny se na to někdo ptal na fb. Posílal jsem mu odkaz na záslepky, protože jsem je taky kdysi viděl na ebay a někdo další říkal, že jsou na nic. Že lepidlo moc nedrží a měly by mít o něco větší průměr. Takže prý je lepší sehnat buď sání bez klapek nebo zavařit.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 4.7.2018, stř 15:25

Já jsem původní klapky demontoval a osičky vrátil zpět a zalil to epoxy lepidlem na hliník. Drží to už od roku 2012.

Svejdy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 16.10.2016, ned 09:28
Bydliště: Most

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Svejdy » 4.7.2018, stř 21:47

Zdravím vás Alfisti,
Mám asi problém s vířivými klapkami. Na 1,9 jtdm 110kw mi svítí diagnostika motoru a hází mi to tři chyby (konkrétně P2008, P2014 a P2620). Co jsem tak bádal tak by problém mohl být právě v klapkách. Nicméně od předchozího majitele mam info že měnil hliníkové sání za sání plastové ze 156 bez klapek tak nevim jestli něják ŘJ teprve ted došlo že jsou klapky fuč nebo je problém nebo je problém v elektrice nebo jinde.
Věci jako EGR je čistý, škrtící klapka nová, turbo po repasu, motor startuje normálně, nekouří, krasně táhne. Jenom občas kolísají otáčky na volnoběh, a po chvilce jízdy to samo zase zmizí. Nevíte jestli je třeba jenom vymazat klapky z ŘJ nebo jsem vedle a problém je úplně někde jinde???
Alfa Romeo 159 1,9 Jtdm 110kW sedan Black

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tom jr. » 4.7.2018, stř 22:05

Nudim se a tak to zkusim od boku, neručim za to co píšu. Podle mě 156 plastový sání NEměli, tudíž pokud máš plastový sání, tak je to sání ze 159 který klapky má. Sání ze 156 je hliníkový a bez klapek. Všechno tohle zjistíš pouhým pohledem pod kapotu. Plast od hliníku poznáš snadno a pokud to bude hliník, mrkneš "za vstřikovače" kde je jejich ovládání a buďto neuvidíš nic = sání ze 156 bez klapek nebo uvidíš zaslepený/zavařený dirky = sání ze 159 s odstaněnýma klapkama a nebo uvidíš táhlo klapek = sání ze 159 s klapkama. Tož tak.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti