Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 28.8.2011, ned 14:13

V návaznosti na Envelovo vlákno o vleklém problému s padáním jeho 159 (2,4 JTDm) do nouzáků s chybou P2004 a P2013 zakládám vlákno o problému, který bude po EGRu, DPF a řízení asi dalším nejfrekventovanějším zádrhelem na našich Italkách...
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 28.8.2011, ned 14:15

Stručný návod na deaktivaci systému by Envel:

Postupu odstavení klapek:
Cit.:
Já jsem odpojil a vybral baterii. odpojil rouru od turba - 2 šrouby, sundal škrtící klapku - 3 šrouby bacha na těsnění (skoro mi zmizelo v motoru) a nemusíš ji odpojovat od konektoru, stačí položit na místo baterie. Pak už budeš vidět to co je na fotkách. Klapky jsou ve vypnutém stavu v poloze otevřeno, takže pouze vycvakneš ten plastovej kloubek (jde to dost ztuha) a uvolněné padající táhlo položíš úplně nejvíc doprava jak to jen jde (tam se mi zdá že má nejmenší šanci o něco se šprajcnout).
Nemůžu ti slíbit, že se to táhlo o něco nespříčí a nouzák by byl na světě (řešení by pak bylo sundat táhlo i z motorku, ale je tam blbý přístup).
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 28.8.2011, ned 14:49

Tak asi se ti to povedlo, co?
Já ještě přikládám fotodokumnetaci, aby případní další nešťastníci věděli jak na to.
Jednou vidět znamená 100x slyšet.
Na poslední fotce jsou šipky kam otočit klapky aby byly v otevřené poloze(na fotce jsou polootevřené) a kam odložit táhlo.
Přílohy
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Naposledy upravil(a) Envel dne 28.8.2011, ned 14:51, celkem upraveno 2 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 28.8.2011, ned 14:50

Vyřazení klapek na mém voze + další postřehy:

Postup dle Envela je poměrně snadný a není na něm moc co řešit...takže po odstranění baterie včetně držáku a přívodu vzduchu od turba, jsem se dostal celkem snadno ke škrtící klapce.
Po jejím odstranění se mi nabídl pohled ze kterého se mi chtělo vážně brečet a popravdě jsem litoval, že jsem nekoupil benzín...(viz foto) :vom:
270820117791024.jpg
Po této proceduře teprve začíná ta pravá gynekologická práce...
Pokud se nespokojíte s pouhým odstavením táhla stranou, jak popisuje Envel, musí dolů i EGR a kvůli EGRu i nádržka s chladící směsí (pokud máte k dispozici pouze běžné nářadí). Když už jsem to měl všechno venku, vyčistil jsem i EGR a dotáhl, kde co se dalo dotáhnout (smekám nad schopností mechaniků v autorizovaném servise nedotahovat šrouby, protahovat hadice a elektroinstalace místy, kam nepatří, ztrácet spojovací materiál a nenahrazovat ho...)
Po této přípravě se mi povedlo bez větších komplikací vycvaknout táhlo na obou stranách (u motorku i u klapky)...přišlo mi to vzhledem k členitosti držáku celého toho bazmeku rozumnější (obava z jeho zaháknutí, nebo vzpříčení). Páčku klapek jsem otočil do polohy otevřeno a s odstupem přemýšlím, zda-li by nebylo dobré ji v této poloze nějak zaaretovat...
Stejně jako u Envela šlo hýbat klapkami poměrně lehce, vše se vracelo...ale jen do doby, kdy jsem po mechanismu chtěl otevření asi z poloviny dráhy táhla...bylo cítit znatelné váhání a prodleva mezi puštěním a zabráním pružiny (zřejmě prapříčina všeho). Po dalším ohledání jsem zjistil další zajímavou věc, táhlo se servomotorkem ovládá první (potažmo pátou) klapku "ze spodu", osa první klapky jde skrz těleso sání nahoru kde je kloubem přenášeno natočení první klapky na ostatní klapky v řadě (viditelné ocelové táhlo v horní části sání). Problém jsem postřehl hned v prvním kloubu nad první (hnanou) klapkou. Ten měl značnou vůli, takže ostatní klapky ani omylem nereagovaly stejně jako ta první, ale se zpožděním (než zabral vyčvachtaný kloubový spoj).
Následovala sborka celého systému, pak dlouhé startování se solidním oblakem bílého kouře, po pár vteřinách vše OK (zřejmě proletěly uvolněné kousky sazí, které se mi nepodařilo při čištění zachytit). Další starty už bez problémů.
Stejně jako Envel jsem ve fázi testování celého systému...projev motoru zatím bez větších změn...zdá se mi rychlejší reakce na plyn, ale to může být i placebo efekt...

Další špek:
Škrtící klapka byla přichycena na dvou ze tří šroubů - spodní (na obrázku v příloze vyznačený) šroub zcela chyběl (a pořád chybí) a nikomu v autorizáku to zřejmě nepřišlo ani trochu divné. Výsledek byl ten, že sání podfukovalo a metalo saze na servomotor škrtící klapky (pod spojem), kde už byl značný nános mastného sajrajtu.
Umí někdo poradit, kde sehnat chybějící šroub, případně čím ho nahradit?
Přílohy
klapka.jpg
klapka.jpg (40.38 KiB) Zobrazeno 4295 x
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 28.8.2011, ned 15:16

Když vidím tvůj prostor za škrtící klapkou, tak to já jsem na tom byl ještě docela dobře. Jinak s tím, že vidět to předem tak kupuji 3,2 benzín, se přidávám.
Ten šroubek asi budeš muset najít v nějakém kvalitním železářství.
Je stejný jak ty další dva, jen asi 2x delší. Pochybuji, že ti to dodají v nějakém servisu.
Já mám podobný problém se šrouby na spodním krytu motoru, dva mi v nějakém servisu zapomněli vrátit :smt068 . Je to opravdu "parádní práce", co někteří mechanici odvádí :smt021
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 28.8.2011, ned 19:19

Tak jsem narazil na novou závadu...a to pískání...nebo spíš troubení když je motor v zátahu ve vyšších otáčkách.
Zní to jako dětská hračka - pouťová frkačka...
Tipuji to na nějakou netěsnost v přívodu vzduchu od turba...
Netuším na co se podívat...máte někdo tip?
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 28.8.2011, ned 19:53

No a nebude to podfukovat kvůli tomu chybějícímu šroubku na škrtící klapce?
Odstranil jsi tam brutální nános karbonu, tak to teď má volnou cestu kudy foukat.
Naposledy upravil(a) Envel dne 10.1.2012, úte 07:59, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 28.8.2011, ned 22:47

jako Envel, taky bych se k tomu přiklonil
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 29.8.2011, pon 08:02

Taky mě to napadlo...seženu šroub a uvidíme...
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 31.8.2011, stř 12:27

Doplňující info:

Takže dle předpokladu všech zasvěcených "frkačku" způsobovala netěsnost v sání způsobená chybějícím spojovacím materiálem...závada se neprojevovala před čištěním, neboť vzniklá spára byla zanesená sajrajtem včetně blízkého okolí.
Když nad tím teď uvažuju, tak tohle přece muselo zlobit už předchozího majitele...alespoň než to sazomet sám přicpal...
Kdybych nekoupil v DE, ale někde v IT, nedivil bych se...ale tohle je další náznak toho, že už ani ti Němci nejsou co bývali... :(
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Kůrkyn » 31.8.2011, stř 12:28

Ty klapky by bylo potřeba zaaretovat, aby nezůstaly zavřené.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 31.8.2011, stř 13:20

Jak je necháš, tak zůstanou, alepoň si myslím. Kouknu na to někdy koncem týdne a pokud se nehnuly, tak už se nehnou. Pokud by byla potřeba je zaaretovat, tak to půjde lehce zhora jak je ta spojovací tyčka - něco se vmáčkne(vloží) do prostoru toho plastového lůžka ve kterém se jednotlivé klapky otáčí. Jen mě teď napadá, že si nepamatuju ve které poloze tyčky jsou ty klapky otevřené a ve které zavřené :smt021 . Asi to budu muset ještě jednou rozebrat :hotovej :smt033 .
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 31.8.2011, stř 13:48

Klapky aretaci snad ani nepotřebují, měl jsem to dvakrát rozebrané v rozmezí cca 50 km a nic se nehnulo... jak rozumně vyřešit aretaci v tom prostoru jsem nezkoumal...každopádně by mohly jít zaaretovat i ze shora na horním táhle tedy bez nutnosti vyndávat baterii...
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 2.9.2011, pát 17:05

Tak po delším testování jsem narazil na další problém. Auto mezi 3000-4000 otáčkami hodně hulí a nejede jak by mělo, nad 4000 se to zase chytí. Netuším, zda-li to má spojitost z deaktivací vířivých klapek, nebo se podělalo zase něco jiného...Dým se zdá být šedý. Na můj vkus je ho docela hodně, což by mě až tolik netrápilo, kdyby to jelo jak má...
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Adamsquare » 2.9.2011, pát 18:33

Co nás ještě nečeká... [-o<
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

braynshe
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.9.2010, úte 13:37
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od braynshe » 2.9.2011, pát 20:17

No právě...mám svou 159 sice opravdu rád, ale přijdou chvíle, kdybych ji nejraději hodil ze skály... Po prasklé hlavě, problémech s DPF a klapkami to vidím na turbo... :smt089
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 2.9.2011, pát 20:32

To mi povídej.
Příští kára bude benzín, nebo něco skutečně EKO, né JAKOEKO.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od zde. » 10.9.2011, sob 21:21

I alfista má jenom jedny nervy :D
33

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 16.9.2011, pát 07:58

Včera ověřeno, že deativace klapek v otevřěné poloze nemá na spotřebu negativní vliv. Na mé referenční trase včera rekord o 0,2l/100.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od xjohny » 9.1.2012, pon 08:32

Jak moc by se postup lišil u 1.9JTDm? Je to na stejném místě?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 9.1.2012, pon 10:46

je to stejný, jen u 1,9 je víc místa, jinak nic
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 10.1.2012, úte 07:17

Možná bude trochu rozdíl v tom, že to táhlo je u 2,4 napojeno na úplně krajní klapku a u 1,9 je to až ta druhá zkraje, takže to nebude na pohled vypadat stejně a to táhlo najdeš spíš z podhledu. Jinak asi fakt žádný rozdíl.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

andyboy

Příspěvky: 6
Registrován: 27.12.2011, úte 13:27

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od andyboy » 15.1.2012, ned 17:50

Pridavam video s postupom demontaze a montaze vírivich klapiek u motora 1.9 JTDm (je to sice opel ale ziadny rozdiel oproti alfe v tom nie je) mna vymena asi neobide, lebo auto mi uplne zle startuje kade rano ( zhavice a vsetky filtre su nove, diagnostika vo fiate cez examiner neukazala ziadnu zavadu, kontrolovane zhavenie, rele zhavenia, tlaky motora..vsetko OK..) + sem tam sa mi stava ze auto chyta ako by aritmiu motora cele sa rozvibruje akoby islo na 3 valce a potom to z nico nic prestane a objaví sa to zase ked to clovek necaka.. niekedy to zmizne za 5 minut niekedy po pol hodine..moja predtucha je ze ta viriva klapka je odtrhnuta od toho tiahla a toci sa ako chce a niekdy ju tlak v sacom potrubý privre a vtedy to zacne triast motorom .. inak si to vysvetlit neviem..ak ma niekto podobny problem uvitam kazdu radu.

Link na video : http://www.youtube.com/watch?v=G7kMp87_Xjo

alebo zadat do vyhladavaca : Vectra 1.9 CDTi Inlet Manifold and Cambelt Change


S pozdravom Andy

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 15.1.2012, ned 18:25

ja som daval dole aj rozvody ale vydim ze to staci zaistit tymi srobmi to koleso na cerpadle
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

PETR159159
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 13.4.2011, stř 19:23

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od PETR159159 » 15.1.2012, ned 18:36

Proč je chcete měnit, když je stačí zaaretovat a odpojit ten ovládací mechanizmus viz. výše?

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 6 hostů