Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)

Odpovědět
Smile

Příspěvky: 14
Registrován: 12.1.2008, sob 20:35
Kontaktovat uživatele:

Prosím o radu Volná řadící páka jak řešit

Příspěvek od Smile » 12.3.2008, stř 20:40

Mám 2.0 16v T.S 60000 km najeto volná řadící páka skrátka kvedlá má někdo nějaké postřehy jak by se to mělo řešit popř ceník jestly někdo řešil dálší věc motorky nastavování světel ůplně umřely kde hledat problém?světla svítí moc nahoru asi zůstaly v poloze nahoru už se nevrátily prosím o rady jakékoli uvítám.děkuji sice pojedu do MOTORTECU ale abych věděl o čem snimi hovořit
Obrázek

Obrázek
AR 147 2.0 16v T.S AUTODELTA

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 12.3.2008, stř 21:39

treba to vypada na prasklou kulisi pod radickou...je to plastovy bazmek a v tom kulicka..bazmek muze byt praskly...
taky to muze byt klidne spatny kloubek na prevodovce coz je malo pravdepodobne.
treba je to jen pod radickou jen povolene...cely bazmek je prisroubovany na karoserii..podivej se na to v cem je problem doma sam...staci odejmout kozeny povlak pod radickou...

a ty motorky ..koukni na pojistky a popripade pouzij zkousecku a odpoj konektor primo s moturku a strc do nej oba konce zkousecky a nekdo at pohne svetly.uvidis ihned jestli do toho jde stave.....pokud ne taky muze byt zadrhel v palubce v tom kolecku na regulaci tech svetel.a klidne i v pacce cim se zapinaj svetla...147ka to ma ve zvyku ze tahle packa ma problemy se zapinanim a vypananim svetel...stim to nemusis rozhodne jezdit do servisu kdyz si muzes doma udelat diagnostiku problemu sam...ale rozhodne hledej v nejhorsim pripade odborny servis ktery se zabiva pouze autoelektrikou...v autoservisech se umeji hrabat tak akorat v motorech a to jeste nekdy sotva...tim nechci nikoho urazit..je tu mnoha lidi co je se svym servismanem spokojena
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Smile

Příspěvky: 14
Registrován: 12.1.2008, sob 20:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smile » 12.3.2008, stř 21:52

děkuji moc za radu tohle je fakt kvalitní rada děkuji mnohokrát myslel jsem sito taky zatím se mi potvrzuje moje teorie díky možná ještě někdo bude mít něco samozzřejmě sem stím rad není nikdy dost
AR 147 2.0 16v T.S AUTODELTA

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Prosím o radu Volná řadící páka jak řešit

Příspěvek od coyote » 12.3.2008, stř 21:59

drtikols píše: ...pokud ne taky muze byt zadrhel v palubce v tom kolecku na regulaci tech svetel...
EE, 147 již nemá kolečko, ale dvě tlačítka. + a - a ty jsou společný s palubákem. Kdyby byl problém v nich, tak neovládá ani palubák...

Smile píše:Mám 2.0 16v T.S 60000 km najeto volná řadící páka skrátka kvedlá má někdo nějaké postřehy jak by se to mělo řešit popř ceník jestly někdo řešil dálší věc motorky nastavování světel ůplně umřely kde hledat problém?světla svítí moc nahoru asi zůstaly v poloze nahoru už se nevrátily prosím o rady jakékoli uvítám.děkuji sice pojedu do MOTORTECU ale abych věděl o čem snimi hovořit
Nesnažíš se regulovat při vypnutých světlech? To totiž nejede, jen při zapnutých. Ukazuje se ti taky vedle počítadla ujetých kilometrů aktuálně nastavený sklon světlometů (jen při zaplých světlech)? Pokud ne asi bude problém někde v elekronice...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 12.3.2008, stř 22:08

coyote:mas pravdu...se omlouvam..ja jsem zvykly s meho tanku..tam je kolecko.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 12.3.2008, stř 22:33

drtikols píše:coyote:mas pravdu...se omlouvam..ja jsem zvykly s meho tanku..tam je kolecko.
Není proč se omouvat :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 12.3.2008, stř 22:34

Teď mě ještě napadlo. Nemáš náhodou špatné žárovky? Mě se stalo, že mi to po výměně žárovky svítilo do oblak. Tak jsem skákal okolo auta a viděl to celé černě a pak jsem zjistil, že baňka žárovky s vláknem byla vyosená. Stačilo dát jinou žárovku a bylo to ok :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Smile

Příspěvky: 14
Registrován: 12.1.2008, sob 20:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smile » 13.3.2008, čtv 06:54

coyote píše:Teď mě ještě napadlo. Nemáš náhodou špatné žárovky? Mě se stalo, že mi to po výměně žárovky svítilo do oblak. Tak jsem skákal okolo auta a viděl to celé černě a pak jsem zjistil, že baňka žárovky s vláknem byla vyosená. Stačilo dát jinou žárovku a bylo to ok :)
do oblak svítím taky probehla výměna žárovek přesně jak říkáš doufám jen že to nebude horší hned na to kouknu ale ty motorky ani nevrčej a ani se nehnou ni o chlup čísla na palubce mi jedou od 1-3 a pak pretacim na nulu nic ale největším problémem je pro mě to volné razeni
AR 147 2.0 16v T.S AUTODELTA

Smile

Příspěvky: 14
Registrován: 12.1.2008, sob 20:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu Volná řadící páka jak řešit

Příspěvek od Smile » 26.3.2008, stř 19:38

Smile píše:Mám 2.0 16v T.S 60000 km najeto volná řadící páka skrátka kvedlá má někdo nějaké postřehy jak by se to mělo řešit popř ceník jestly někdo řešil dálší věc motorky nastavování světel ůplně umřely kde hledat problém?světla svítí moc nahoru asi zůstaly v poloze nahoru už se nevrátily prosím o rady jakékoli uvítám.děkuji sice pojedu do MOTORTECU ale abych věděl o čem snimi hovořit
Obrázek

Obrázek
TAKŽE ALFIČKA JE VYLÉČENÁ STKRÁTKA NOVÁ KULISA ŘAZENÍ VÝMĚNA NOVÉHO KUSU O KROUŽEK PRASKLEJ NEBYL SKRÁTKA VYSKOČILA PRUŽINA KTERÁ VYMEZUJE VŮLI V ŘADIČCE KTERÁ SE TÍM PÁDEM VRACI ZPĚT DO STŘEDU NA NEUTRÁL PRUŽINU BOUŽEL NENAŠLI ANI V SERVISU OPRAVU PROVÁDĚL MOTORTEC BRNO NA VÝBORNOU!! NOVÁ KULISA ŘAZENÍ CENA 1700+PRÁCE 2500 CENA 4200KČ STAREJ KUS VEN NOVEJ DOVNITŘ CHODÍ JAKO BY VYJELA Z FABRIKY ŘADIČKA TUHÁ NAPROSTO PŘESNÁ ŘAZENÍ CHODÍ NAPROSTO VÝBORNĚ PŘESNĚ TAK JAK MÁ BÝT V TÉTO CENĚ SEŘÍZENY SVĚTLOMETY +VÝMĚNA ŽÁROVEK PROMAZÁNÍ LANOVODŮ K PŘEVODOVCE KONTROLA PODVOZKU PO ZIMĚ NALEZENY ZÁVADY PRAVÉ HORNÍ RAMENO + OBĚ SPODNÍ ROZPOČET NA TUHLE OPRAVU 14000 TALÍŘŮ OBĚ SPODNÍ PRAVÉ HORNÍ ZAKÁZKU JSEM POTVRDIL SPOKOJENOST DĚKUJI ZA POSTŘEHY JELIKOŽ JE V MOTORTECU AKCE NA RAMENA BUDE TO ZA 10 VČETNĚ PRÁCE TAK JE DOMLUVENO NECHÁM VYMĚNIT KOMPLET PŘEDNÍ RAMENA DĚKUJI ZA POSTŘEHY A SAMOZŘEJMĚ SE BUDU DĚLIT DÁLE O POSTŘEHY TED UŽ JEN JEZDIT JEZDIT JEZDIT :-({|= \:D/
AR 147 2.0 16v T.S AUTODELTA

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.3.2008, stř 22:40

jen tak na okraj.....ale kdyz na to mas.
http://www.aukro.cz/search.php?string=w ... al=7&order
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Nechce se jí řadit

Příspěvek od katoo » 26.5.2008, pon 11:30

Ahoj, Alfu 147 mám už měsíc, ale jezdil jsem jen ve městě, a občas šla přes zoubky zpátečka a lehounce taky trojka. Ted jsem vyjel na delší výlet 100 km poté jsem zastavil a při dalším nastartování nešla zařadit 4. nejdřív vůbec a pak až na 10tý pokus. Pak střídavě. No a na cestě zpět po 5 hodinách zase šlo vše jak má, i když zdá se mi mírný odpor u té čtyřky pořád.
Co by to mohlo být? Určitě půjdu dát seřídit spojku. Měl někdo podobný problém, nebo může poradit?
dík

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 26.5.2008, pon 15:11

Tak především je problém v tom, že s tím jezdíš pořád dál a častěji, bez odborné kontroly, což má za následek větší opotřebení a prohlubování problému. Jak asi víš, tak řazení nemá být hlučné ( přes zuby apod. ) Závad může být opět několik, špatné synchrony na prvním místě, špatná spojka, převodovka bez oleje, opotřebená kulisa, opět těžko radit ...
Pokud byla předchozí majitelka žena, může být po převodovce :(
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 26.5.2008, pon 15:15

Petan píše:Tak především je problém v tom, že s tím jezdíš pořád dál a častěji, bez odborné kontroly, což má za následek větší opotřebení a prohlubování problému. Jak asi víš, tak řazení nemá být hlučné ( přes zuby apod. ) Závad může být opět několik, špatné synchrony na prvním místě, špatná spojka, převodovka bez oleje, opotřebená kulisa, opět těžko radit ...
Pokud byla předchozí majitelka žena, může být po převodovce :(
Snad to bude jen ta kulisa - zatím kdokoliv řešil u 147 špatné řazení, skončil u té kulisy (s výjimkou jisté GTA, ale to je nestandartní věc...).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 26.5.2008, pon 15:54

Petan píše:Pokud byla předchozí majitelka žena, může být po převodovce :(
Zkus se zamyslet nad tím, cos napsal.
Když budu výjimečně slušný, tak tato část Tvého příspěvku vypovídá pouze o Tobě a k řešení katoova problému nepřispívá vůbec ničím.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 26.5.2008, pon 16:06

kejml píše:
Petan píše:Pokud byla předchozí majitelka žena, může být po převodovce :(
Zkus se zamyslet nad tím, cos napsal.
:-D Měl už jsem rozepsaný hodně podobný komentář ale pak jsem to smazal... Já myslím že spousta ženských se k autu chová líp než kdejaký diskotékový závodník :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.5.2008, pon 16:39

Obcas je lepsi par fotek nez tisice slov... :wink:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

:drivers:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od forza156 » 26.5.2008, pon 17:12

Jak se říká,"výjimka potvrzuje pravidlo" :wink: .
+++No sound,no fun+++

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.5.2008, pon 17:17

Rozhodne bych nerekl, ze byt zenska "pilotka" auto huntuje, tak to odnasi prevodovka...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 28.5.2008, stř 08:15

Díky Petane a Kubasi, je pravda, ze kdyz se zavada projevuje jen obcas je to slozity zjistit oc jde a pripadne to opravit. Nechci to dat do servisu, aby mi pak nevymenili "kraviny" a zavada se opet projevila. Napriklad vcera pri jizde 50 km tam a 50 zpet :D slo vsechno dobre.
PS: co je to kulisa?

Pro ostatní: 3 majitelé přede mnou byly ženy :smt046

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.5.2008, stř 19:33

Já bych to viděl na kulisu spíš než na synchrony. Tyhle převodovky už mají jinej systém synchronizace(uzamčená) než třeba modely 75 a třeba na dvojce je synchronizace zdvojená. To už musí bejt člověk opravdu prase nebo jde o vadnej kus.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 28.5.2008, stř 20:13

Škoda, že jsem příspěvky výše nějakým nedopatřením přehlédl. Myslím, že není třeba si na nic hrát. Všichni víme v čem je většina žen lepších než muži, na co prostě v porovnáni s nimi nemáme. Řízení aut mezi silné stránky ženského pohlaví nepatří, to je prostě fakt. Takže si myslím, že není třeba se za nic omlouvat nebo něco dementovat. To že mě někdo chytil za slovo beru, tohle je úděl diskuzí. Samozřejmě, že znám plno řidiček s velkým Ř, znám plno můžu s hoodně malým "ř" . Je jasné že výjimka potvrzuje pravidlo. Když tak ale občas sleduju mladou za volantem tak raději mlčím :D

Kejmle, prosím Tě, zrovna ty mi nikdy nepiš " Zkus se zamyslet nad tím, cos napsal." Zrovna ty ne OK ? :)

V podstatě jsem uvažoval nad tím, že téměř co 147ka tak řidička, takže možná bude problém tady ... Schválně na to mrkni.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 29.5.2008, čtv 00:57

Ja se priznam, ze manzelka je klasickej "pilot", zacala jezdit po 7 letech na muj popud. Vim, ze ta Ypsilonka to fakt nema lehky, ale prevodovka je to posledni co by trpelo jejim stylem jizdy.
Kazdopadne jakykoliv odkladani problemu s prevodovkou muze jen zvysit naklady na opravu. Ono se to samo fakt neopravi a je potreba to resit... Zvlast kdyz clovek nevi jestli je to nejaka drobnost jako kulisa, nebo jestli je problem na spojce nebo prevodovce...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 29.5.2008, čtv 21:55

Díky hoši, docela jsem se pobavil tím, jak si dáváte pozor, abyste o ženských za volantem mluvili opatrně =D>
A taky díky za doporučení. Nevím kdy to dám do servisu,ted nemám ani korunu, ale je pravda, že se to asi samo nezahojí, ikdyž se to stalo jen jednou za měsíc a to jezdím skoro denně do práce a 4 řadím...no uvidíme...

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 2.6.2008, pon 07:51

No, tak jsem to asi zakřikl, protože čtyřka začla zlobit víc a víc. Většinou jí tam hrubou silou narvu, ale to se mi nechce dělat moc často. Dá se říct, že teď už tam pokaždé je cejtit odpor při řazení, takže se objednávám do servisu, snad to bude jen ta kulisa nebo synchron a né nic závažnějšího [-o<

Petan147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 298
Registrován: 18.2.2008, pon 08:50
Bydliště: kousek za Hlučínem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petan147 » 2.6.2008, pon 10:29

hrubou silou urcite ne :smt021 . Vazne, dej to co nejdrive do servisu.
Alfa Romeo Gulietta 1.4T 170cv
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW High rv.2006
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 77kW Progression rv.2001

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti