vyhřívané sedačky...

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 21.6.2017, stř 16:20

Pekne prosim jak nejlepe vyndat spinac vyhrivani ze sedacky? Chvili jsem s tim bojoval, ozizlal to a bez uspechu.

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 622
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od Leech » 21.6.2017, stř 18:03

mělo by to jít vycvaknout směrem nahoru bez demontéže čehokoliv jinýho. U mě se o to taky někdo kdysi pokoušel a vylomil mi nožičky na tom plastu co ho mačkáš. Teď, když mi vypne, tak ten plastík často vyletí do úrovně okénka a já ho za letu chytám, abych ho nerozšlápl .. :D
147 Q2
GTV 2.0TS
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO | 147 1.6TS ECO | 159 1.9JTDm 8V

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 21.6.2017, stř 18:26

A jak? Mam tam sahnout pod nej okolo sedaku a vymacknout silou, nebo se to musi z vrchu odjistit sroubovackem?

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 622
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od Leech » 21.6.2017, stř 19:18

http://imgur.com/a/CsmKu

Je to vložený obráceně, tak koukej odspoda nahoru.

Na první fotce je tlačítko zevnitř, vidíš tam ty packy co to drží.
Druhá fotka ukazuje co drží tlačítko v sedačce, z jiného pohledu to ukazuje i třetí fotka.
Čtvrtá a pátá ukazuje jak se k těm packám dostaneš a jak je zmáčkneš. Mačkej směrem dovnitř, do tlačítka.

Musel jsem dojít do auta, už sem si to nepamatoval :-D¨

Edit, ještě, šroubovák nikam kolem nestrkej, budeš to mít hnusně porejpaný a stejně to ven nedostaneš
147 Q2
GTV 2.0TS
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO | 147 1.6TS ECO | 159 1.9JTDm 8V

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 21.6.2017, stř 19:49

Jasně. Takže mezi plastem a sedákem šáhnout pod něj a prostě silou nahoru vycvaknout.

Díky.

Jinak vopyžlaný už to je. Moc jsem to už nezhoršil. Sedák nehřál už při koupi a někdo už tam asi lezl. Chci jako první zkontrolovat tlačítko.

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 622
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od Leech » 21.6.2017, stř 19:53

Určitě bude opálenej první a poslední pin, na funkci rostlináře by to nemělo mít vliv.
Zkus to prostříknout kontaktolem, taky sem tak udělal, když sem je ted cvičně vycvakal
147 Q2
GTV 2.0TS
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO | 147 1.6TS ECO | 159 1.9JTDm 8V

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 21.6.2017, stř 21:05

Zkusím ho proměřit a případně prohodit s druhou stranou. Když to bude čudlem, tak tam asi taky zkusím dát relátko, jak tu někdo dělal. Dávat litr za jetý tlačítko a řešit to z rok znova se mě nechce.

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 23.6.2017, pát 20:47

Tak jsou vyndaný. U řidiče mě přišlo, že je místa míň, tak se pod něj blbě dostávalo.

To u spolujezdce je v háji. Opálený piny v konektoru by se ještě dalo něco udělat, ale bylo vyhřátý i uvnitř, takže ten vnitřní kus co jezdí dolů je zdeformovaný. Nedrží sepnutý a navíc nespíná ty dva kontakty.

Nějaký tip, kde to koupit? Na ebay se dají sehnat nový, ale okolo litru. To je děsná pálka.

To u řidiče spíná a drží. Už ho někdo opravoval tak, že jeden pin, který byl vypálený hodně vytáhl ven a kusem drátu proletoval natvrdo na plošňák tlačítka. Nicméně ani tahle sedačka netopí. Měřil jsem to měřákem a na tom zbylém pinu je přechodový odpor v řádech desítek ohmů.

Ví někdo jaký tam tečou proudy? Může takový přechodový odpor udělat, že to netopí? Asi bych to tlačítko upravil taky tak, aby jen spínalo relátko a ne zátěž, tak by se mě hodilo vědět jaký proud to spíná.

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 284
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od honzikd » 24.6.2017, sob 12:39

Těmi krajními piny jdou řádově jednotky ampér - ten spínač spíná výhřev na přímo... V tomhle vlákně o jednu stránku zpátky o tom píšu víc. Můžu poskytnout i odkaz na vhodný relé a primitivní schéma, jak to přepojit. Měl jsem v autě spínač u řidiče taky úplně utavenej, povedlo se mi to předělat na relé, takže spínač teď zapíná pár mA, což už musí přežít celý auto.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 25.6.2017, ned 10:28

No pokud ma decka vykon napr. 50-100W, tak tam budou proudy radove mezi 5-10A. To by znamenalo, ze decka ma odpor radove ohmy. Pokud mam prechodovej odpor ve vyhratym konektoru radove desitky ohmu, tak to degraduje vykon decky na par W. Predelam to taky na nejaky relatka.
Problem je, ze jedno tlacitko uz ani nespina, neb je zdeformovany i uvnitr. Litr za tlacitko je desna palka :/

EDIT:
Tak jsem myslel, že koupím nějaký decentní obyčejný kolébkový tlačítko, ideálně třeba i se signalizací a prostě to nahradím.
Ale ani ho***. Nechce se mě v tý sedačce upravovat/vyřezávat tu díru po tlačítku na jiný rozměr a tlačítka do montážního otvoru 30x18 prostě nejsou.

Ještě mě napadlo použít plast původního tlačítka jako redukci, ale do 27x16 taky nic neseženu :/

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 22.7.2017, sob 13:54

Tak já to udělal trochu jinak.

Vzhledem k tomu, že jeden spínač se mě už nepodařilo zprovoznit (byl rozteklý), tak jsem z něj vybral kontakt, aretaci a vlepil dovnitř mikrospínač. Má jen lehký nízký zdvih na "kliknutí".

Z číny jsem koupil relátka s časovačem za 70Kč kus včetně pošty. Stiskem se relátko sepne. Dalším stiskem zas vypne. Pokud se nevypne manuálně, tak vypne samo po nastaveném čase 1s - 15m. Nastavil jsem si tam cca 12m. Aspoň to u spolujezdce nemůže nikdo nechat zapnutý furt.
Původní vypálený konektor jsem ustřihnul a naletoval nový.

Při instalaci jsem zjistil, že to nefunguje. Chybně jsem se domníval, že černý drát v konektoru je zem, protože jsem vůči němu na červených naměřil 12V, ale zem to není. Bude tam nějaký odpor kvůli diodám, které jsou na to napojené. Pro napájení toho obvodu jsem si tedy ještě musel vzít zem z kostry sedačky. Diody v tlačítku jsem nechal zapojené, takže podsvícení a indikace zapnutí funguje dál.
IMG_20170721_105754.jpg
IMG_20170721_143955.jpg
IMG_20170721_153808.jpg
Problém je jen ten, že je venku desný vedlo a auto tak rozpálený, že nepoznám jak to topí :D

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od x-f » 16.8.2017, stř 10:35

Tak sedačky topí, ale slabě.
Zkoušel jste někdo kontrolovat cestu i dál? Předpokládám, že musí být další konektor minimálně pod sedačkou atd.
Vypaluje se to i tam?

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 622
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: vyhřívané sedačky...

Příspěvek od Leech » 16.8.2017, stř 12:44

Ono i ty dečky se můžou vyhřát. Přítelkyně to má na GT rv. 04, ze dečky jsou KO a hrejou jen lehce
147 Q2
GTV 2.0TS
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO | 147 1.6TS ECO | 159 1.9JTDm 8V

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů