147 JTD - vibrace od motoru

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od yan.ko » 20.3.2014, čtv 16:22

Zacni testem prepadu. Kdyz bude spatny, tak do servisu na cisteni a repasi.
Alfa Romeo Perfection

pepeknamornik111
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 4.4.2013, čtv 22:38

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od pepeknamornik111 » 25.3.2014, úte 14:45

P1200660.JPG
tak toto je vysledok prepadoveho testu kde boli namerane aktualne mililitre po 5 minutach behu motora na volnobeznych otackach.
Alfa romeo 147 , 1.9 JTD , 85 kW , r.v. 2001 facelift+interier 2005

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Danni » 25.3.2014, úte 15:20

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pepeknamornik111
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 4.4.2013, čtv 22:38

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od pepeknamornik111 » 25.3.2014, úte 21:13

Dnes po skusobnej jazde vybracie minimalne, ale predsa tam este nejake su. Ale je to o podstatne vecsi rozdiel ako pred tyzdnom kde mi motor pravidelne vybroval pri kazdom prevodovom stupni. Teraz to bolo mierne citit na jednotke, dvojke a na trojke uplne slabo. 4 a 5 stupen absolutne bez vybracii pri celom spektre od 1500 vyssie. Menil som palivovy filter ale nechce sa mi verit ze na vine bol prave on. Vybracie po pridani na mieste tam stale su. chod motora je pri akceleracii otacok taky ako na 3 valce. Mozno je to len zvukovy klam kedze mam deravy pletenec a prefukuje cez neho takou frekvenciou, ze sa mi mozno len zda ze ide na tri valce. Motor sa da bez problemov vytocit aj na 4500. Vsimol som si ze mi dost kmita napinacia kladka na remeni ktorí pohana altik. a tie vybracie ktore citim vo vnutri po pridani, rovnako rozkmitavaju aj tu kladku. pri 3000 ot kladka vobec nevybruje a aj chod motora je hladky. pod 3000 vybruje a citit to aj na chode motora. Moze to bat vpliv na ten trhavy chod motora? ten trhavy chod je ako masazne kreslo. Pravidelne vybrovanie podla otacok motora. volnobezka bola menena pred rokom. Nevybruje vobec. ale ci funguje ako volnobezka to neviem. Musim zhodit remen a pootocit s nou. este jedna vec co som postrehol. Pri akceleraci teda rozbehu auta tie vybracie niesu. Ked mu slapnem plny na 1 2 alebo trojke a kolesa su v zabere tak nevibruje. Ale ked iba hladkam plyn a uplne mierne zrychlujem tak tie vybracie je citit. To iste ako ked ho vytacam na miesne pri neutrale.
Alfa romeo 147 , 1.9 JTD , 85 kW , r.v. 2001 facelift+interier 2005

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Princ William » 26.3.2014, stř 09:21

Která řemenice je to přesně? Není to ta velká s tou gumou?
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

pepeknamornik111
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 4.4.2013, čtv 22:38

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od pepeknamornik111 » 26.3.2014, stř 20:41

remenica na klukovke je OK. Je pevna nehadze ani axialne ani radialne.Guma taktiez vyzera byt OK nevidno nikde trhliny. Remenica alternatora taktiez nehadze. Ale napinacia kladka stale divoko vybruje. Vsetko ostatne je na svojom mieste a vybracie som nikde nespozoroval. Nemal som moznost zhodit remen dole, kedze sa uz stmievalo a jamu som k dispozicii nemal. ALE vsimol som si ze ked som zaradil 5 stupen (motor vypnuty) a trocha som s autom potlacil dopredu a dozadu tak podla toho sa tocila aj volnobezka spolu s rotorom alternatora. ako keby bola remenica na alternatore napevno uchytena s rotorom. Mozno ze sa mylim, mozno ze aj ta volnobezka kladie nejaky odpor a funkcia sa prejavy az pri vyssich otackach... neviem. Najskor to zistim ked bude remen dole. Moze volnobezka takto rozvybrovavat motor a potom aj cely interier ? Mozte mi niekto na seba nechat aj kontakt na skype alebo icq? rad by som sa podelil o nejake rady. Tu je to tak trocha zdlhavejsie.
Alfa romeo 147 , 1.9 JTD , 85 kW , r.v. 2001 facelift+interier 2005

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Princ William » 26.3.2014, stř 21:07

Ještě mi napadá, zkoušel jsi zapnout/vypnout klimu?
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

pepeknamornik111
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 4.4.2013, čtv 22:38

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od pepeknamornik111 » 26.3.2014, stř 21:27

jj klimu som skusal. Otacky motora trocha stupnu, lebo je to zaber na motor a davka paliva s zvysi,,, ale ti vybracie su tam stale. Ako keby tam proste nebolo nieco vyvazene. Ked sa zapocuvam cisto do ventilov a vsimam si zvuk motora tak ide hladko a pravidelne... ale ked k tomu pripojim zvuk z vyfuku, teda deravy pletenec+ vybracie tak ako keby isiel na tri valce. No vykon ma stale rovnaky len tie vybracie sa niekde vytvaraju.
Alfa romeo 147 , 1.9 JTD , 85 kW , r.v. 2001 facelift+interier 2005

pepeknamornik111
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 4.4.2013, čtv 22:38

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od pepeknamornik111 » 28.3.2014, pát 10:11

http://www.ulozisko.sk/670756/P1200660.JPG



Motor bezal necelych 5 minut. Este sa chcem spytat ci je normalne ze nafta tecie z prepadovej hadicky smerom ku vstrekom? Nafta cez nu tiekla pocas celeho chodu motora, preto som ju potiahol do nadobky. Myslel som , ze tam nebude ziadny tlak kedze nafta cez nu prudi smerom od vstrekovacov naspet do systemu. Ked som ju zatkal palcom, chod motora bol na volnobeh aj nadalej rovnaky. (drv ventil novy, vysokotlakove cerpadlo po repase, menene 10 mesiacov spetne.)
Alfa romeo 147 , 1.9 JTD , 85 kW , r.v. 2001 facelift+interier 2005

ipower

Příspěvky: 11
Registrován: 13.5.2012, ned 13:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od ipower » 23.11.2014, ned 16:36

Ahoj, vyřešili jste někdo ten problém? aktuálně to samé řeším na Stilo 1.9 JTD 85kW diagnostika FES bohužel neukáže korekce vstřikovačů, jinak jsem snad měnil už všecko.. :-(

vibrace pouze na volnoběh a při 1000ot a více mizí...
vibrace jsou nižší když je motor zahřátý na provozní teplotu tak cca po půl hodině jsou vibrace minimální ale přesto je cítím z volantu, z palubky ze střešního okna

spojka nová, dvouhmota nová, silentbloky motoru všecky nové, řemenice a napínací kladky OK
palivová soustava čištěná čističem TEC-2000...
a když odpojím přepadové hadičky od vstřiků tak z nich stříká nafta..

ještě jeden poznatek - díval jsem se na řemenici klikové hřídele v pravém předním podběhu, když to jde na volnoběh, netočí se vyloženě kolem své osy... prostě "vibruje" točí se oválně ale guma na řemenice je OK!!! jakmile přidám plyn stačí na 900ot. vibrace zmizí, řemenice pak jde jako víno! sundal jsem jí a pozoroval i šroub, dělá to samé, vibruje a vibruje i když je všecko sundané, takže řemenicí co nebude..

další nápady?
Naposledy upravil(a) ipower dne 23.11.2014, ned 16:50, celkem upraveno 2 x.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od yan.ko » 23.11.2014, ned 16:41

Mel jsi sundany vyfuk?
Alfa Romeo Perfection

ipower

Příspěvky: 11
Registrován: 13.5.2012, ned 13:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od ipower » 23.11.2014, ned 16:48

nene, neměl jsem sundaný výfuk, co bych tam měl vidět?

DeJff

Příspěvky: 3
Registrován: 8.6.2014, ned 10:58

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od DeJff » 25.5.2015, pon 23:44

Ciao Alfisti, mám tentýž problém, dnes jsem měnil spojku a dvouhmotu. Vibrace jsou sice slabší, ale na volnoběh stále znatelně cítit do interiéru. Vyřešil jste někdo tuto závadu?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Petr147 » 26.5.2015, úte 06:22

není to náhodou vlastnost naftoveho motoru? :D

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od coyote » 26.5.2015, úte 08:12

NE :-D.

Nicméně sám už z toho mám solidní vibrátor, začínalo to podobně, jak psal kolega DeJff. Mám podezření na vstřiky...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

DeJff

Příspěvky: 3
Registrován: 8.6.2014, ned 10:58

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od DeJff » 26.5.2015, úte 13:52

Zrovna dnes jsem toto téma naťuknul v autoserviu u známého a ten mi říkal, že pokud tam byly měněny v minulosti silentbloky, tak tam mohl dát někdo nějaké z druhovýroby a ty dělají přesně tohle - netlumí vibrace skoro vůbec...je prý také možné, že tam mají být v originále "olejové" silentbloky, ale musí se prý podívat do servisní dokumentace...vstřiky se mi nezdají že by to byly, motor šlape jak švejcarský hodinky a ani nečoudí, jen v rámci toho že to je prostě diesel a ten si vždycky zakouří :))...hlavně si myslím, že by se to projevilo na chodu motoru - jako kolísání otáček a podobně...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Danni » 26.5.2015, úte 14:49

sice iny motor ale kamos na audi tiez dajaky diesel vymenil palivove cerpadlo a auto na volnobeh skakalo horsie jak autobus, v servise mu povedali ze su to vstreky no neviem jak na JTD ked ze tam je vstrekovanie ine
este by som skontroloval rozvody presnost nastavenia a remenicu na klukovke (klinek)
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

DeJff

Příspěvky: 3
Registrován: 8.6.2014, ned 10:58

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od DeJff » 20.6.2015, sob 13:35

Tak jsme vše zkontrolovali - rozvody, vstřiky, řemenici, silentbloky, všechno OK, bohužel nic nenasvědčuje tomu, proč auto stále vibruje. Možná jde o vadu přímo z výroby, při výměně dvouhmoty jsme totiž zjistili, že ta, která je v autě použita je naprosto atypická od ostatních modelů 147 ze stejného roku výroby, to jest 2001, a dávala se tam jen dva měsíce. Pasovala až dvanáctá. :)) Takže si myslím, že pánové z Itálie něco pos...

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od Princ William » 20.6.2015, sob 20:22

Tak 147ky 8v JTD v roce 2001 měly montované 2 typy převodovek. Byla rozdílná mechanika ložiska převodovky, s tím byla spojena i rozdílná 2hmota. A aby toho nebylo málo, tak 147ka 74kW 8v JTD má 2hmotu také úplně jinou.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od filipes » 6.12.2016, úte 21:25

Hlásím se do klubu .:-D
Nová dvouhmota, nová spojka (obojí Valeo), všechny silentbloky kolem převodovky a motoru vyměněny za nové (SWAG), cca 2000km zpět měněná řemenice na klikovce... a na volnoběh to vibruje v interiéru víc než před výměnou.
Motor mi přijde, že vibruje pořád stejně (použito mozkové myšlení - osahal jsem ho :) ), zvuk je z vnějšku také pořád stejný, jen přenos vibrací směr kabina-volant mi přijde intenzivnější. Sedačka má teď mírně masážní mód. To samé volant.
Kolem 1100 otáček vibrace ustupují a pak už je to zcela v klidu, ve vyšší otáčkovém spektru mi naopak přijde, že je to klidnější než to bývalo, nad 3,5tis otáček určitě.

Kdybyste měl někdo nějaký aktuální poznatek jak se toho zbavit, byl bych vděčný.

Jinak z Italmotori mám teorii, že by to mohly způsobovat silentbloky které jsou tvrdší než původní. Ty už za další měnit nechci. To si radši zvyknu.
Pak je tu teorie o horších vstřicích, což budu řešit příští rok, pokud nepořídím něco s více koníky, tedy pak případně poreferuji jak moc to stále vibruje.
Případně moje pesimistická teorie - původní dvouhmota byla dlouho načnutá, a odnesla to i klikovka. Když to jede na volnoběh, nová dvouhmota nedokáže vyvažovat v nízkých otáčkách, až když má vyšší otáčky a větší setrvačnost, tak to srovná.

Akce s výměnou má samozřejmě i pozitivní dopady - při rozjezdu se už neozývá cvrček z dvouhmoty, motor nemění zvuk při sešlápnutí spojky, záběr spojky je jistější a mám auto s masážním volantem, zatím jsem slyšel jen o vyhřívaných volantech.
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od filipes » 14.2.2017, úte 21:43

Tak jsem to nevydržel. Díky za trpělivost Pavlovi z Italmotori a teoretickou podporu Kůrkynovi.
Spodní silentbloky vyměněné, místo 50501684 od SWAGu je origo 46467328 nový. Místo druhého je tam ten co se měnil - pravděpodobně OE 60816689. Obecně vibrace šly především přes něj, tedy tipoval bych, že to co tvrdí eper a co prodává SWAG pod OE 46781213 se tam fakt nehodí nebál bych se označit to slovem mr*ka.
Teď je to auto v klasickém stavu, tedy žádné vibrace které bych od 16let starého chipnutého sazometu nečekal. Na léto si schovávám možnost zkusit sehnat i zbytek nové origo silenty a prohodit to, jestli se to ještě o trochu víc zklidní.
Hodím sem o tom případně zase odstaveček.
Přílohy
Origo - původní
Origo - původní
Origo - nový
Origo - nový
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

dave1997

Příspěvky: 1
Registrován: 13.3.2018, úte 10:03

Re: 147 JTD - vibrace od motoru

Příspěvek od dave1997 » 13.3.2018, úte 16:01

Zdravím, mám úplně stejny problém, který z těch silentbloku je tedy potřeba vyměnit? Mám jtdm 88kw ar 147 fl. Popřípadě číslo produktu, moc se v tom nevyznám ale už mě ty vibrace se***. 😃

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti