Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Odpovědět
W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od W43x » 12.8.2015, stř 08:35

Richie píše:// zalozeno jako diskuse k pracovnímu postupu


http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... 7-brzdy147

ahoj borci, rad bych se podival tady na ten manual, ale haze me to na uvodni stranku ten odkaz. Muze to nekdo prosim opravit?

Diky
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od coyote » 12.8.2015, stř 09:28

To není na prd po upgrade homepage jen u tohoto návodu. Asi to admini už nechtěj nebo nevím... Škoda.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od rossogtv » 12.8.2015, stř 13:33

to chce vice trpelivosti, urcite delaji admini co muzou, ja teda obdivuji co pro tyto stranky delaji.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od edas » 12.8.2015, stř 14:59

Když máš kvalitního pomocníka, nepotřebuješ nějaké odkazy... :-D :-D
Fotografie0541.jpg
159

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od edas » 12.8.2015, stř 17:51

Přední je návod na MiTo, ale princip je stejný.

Přední:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_mito ... pads.shtml

zadní (147):

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_rear_brake.shtml
159

nout.tv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 13.9.2015, ned 18:10

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od nout.tv » 18.6.2016, sob 20:18

Zdravím,
měl bych dotaz ohledně brz. Po výměně brzdových desek a kotoučů mi brzdí vnější vzdálenější část a vnitřní blížší část k náboji. Je možné, že jsou ohlé ty držáky ve kterých se desky pohybují (část, která spojuje třmen a kolo)? Takhle to vypadá po cca. 200km a víceméně se to nemění. Mám se s tím smířit, že se to časem prostě přizpůsobí nebo tomu jde nějak pomoci?

Je to stejné na obou stranách, zadní brzdí normálně.

Přikládám foto k lepšímu pochopení.
IMG_20160618_200851.jpg
IMG_20160618_200443.jpg
Díky všem. :-)
Giuletta QV 1.8 TBi 2011
AR 147 1.6 TS 88kw ex

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Danni » 18.6.2016, sob 22:00

kto ich menil? mas tam dobre dosticky?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

nout.tv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 13.9.2015, ned 18:10

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od nout.tv » 18.6.2016, sob 22:13

Měnil jsem je já a ano, jsou tam správné. :-)
Giuletta QV 1.8 TBi 2011
AR 147 1.6 TS 88kw ex

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Dallen » 18.6.2016, sob 23:08

Tak tohle je samozrejmne nahovno. :roll:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od pelo » 18.6.2016, sob 23:56

Jake drzaky mas na mysli? Tehlice? To by musely dostat peknou ranu, je to kus zeleza. Spis bych to videl na nejak blbe namontovany trmen. Jak vypadaly stare desky a kotouce? Byly sjete nakrivo? Takhle obrzdeny je ten kotouc po celem obvodu?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

nout.tv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 13.9.2015, ned 18:10

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od nout.tv » 19.6.2016, ned 07:18

Rozdíl mezi horní a spodní hranou staré destičky je v průměru 0,2mm, okem skoro nepoznatelné. Stejné po celém obvodu.

Jo, nejspíše těhlice. Ta část, na kterou je přišroubovaný třmen s pístem. Zaráží mě, že je to na obou stranách do puntíku stejné.
Giuletta QV 1.8 TBi 2011
AR 147 1.6 TS 88kw ex

Zero 20VT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 137
Registrován: 13.2.2015, pát 12:28
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Zero 20VT » 20.6.2016, pon 13:20

Okamžitě s tím přestaň jezdit a pořádně to zkontroluj, případně to nech zkouknout od někoho, kdo tomu rozumí. Tohle vypadá hodně nebezpečně!!!
Alfa Romeo GT 3,2 V6 177kW 2005
Fiat Bravo 1,4 T-Jet 88kW 2009
Fiat Punto EVO 1,2 8v 48kW 2010
Fiat Coupé 2,0 20v Turbo 162kW 1997
Lancia Delta HF Integrale Turbo 2,0 8v 131kW 1993
a další Fiaty - Punto, Brava...
červená=ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od pelo » 20.6.2016, pon 13:49

Měnil jsi jen desky? Podle projevů to vypadá tak, že třmen jezdí nakřivo a nedoléhá na kotouč rovnoběžně. Podezíral bych křivé vodící trny a nebo vyběhané vodítka ve třmenu (i když to je jen měkká guma a měla by se přizpůsobit). Každopádně bych to rozebral a komplet zrepasoval, t.j. přetesnil pístky, vyměnil manžety, vodící trny a vodící pouzdra, popřípadě i odvzdušňovák.

Neumím si představit co by se muselo stát těhlici aby byla nakřivo. Je to kus železa a do toho místa kde je třmen nemá jak dostat ránu. Jedině nějak sezdola že by se skřivila část, kam dosedá kotouč, ale nepřijde mi to reálné, když je to navíc na obou stranách stejné. Spíš jestli někdo neroztahoval od sebe desky páčidlem a neskřivil ty vodící trny.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Dallen » 20.6.2016, pon 14:14

Zároveň bych zkontroloval zda nejsou špatné kotouče tzv. do banánu. Osobně jsem to sice v životě neviděl Ale nová deska je rovná a i kdyby na ní píst tlačil křivě tak by měla dosedat dobře...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od pelo » 20.6.2016, pon 14:28

Celý je to nějaký divný, to by ty kotouče musely být křivé hezky po celém obvodu, ta vybržděná plocha vypadá rovnoměrně. A navíc 2 ks kotoučů, to by musela být špatná snad celá výrobní série. Taky je divný, že ten zbytek kotouče je prakticky nedotčený, ty desky zas mají ve svém uložení trochu vůli a měly by se snad trochu přizpůsobit i kdyby to bylo celý postavený nakřivo, tak nevím. Ale jsem zvědav, co z toho nakonec vyleze.

EDIT:
Nemáš foto těch původních destiček, hlavně stranu co dosedá na píst a třmen? A taky fotky rozebranýho třmenu? Není tam nějaké vybrání, kam se musíš trefit aby byly desky rovně (vím, blbý otázky, ale alfu zatím natolik neznám, u BMW bych se tak blbě neptal)?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

nout.tv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 13.9.2015, ned 18:10

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od nout.tv » 22.6.2016, stř 08:08

Tak to vypadá, že je vyřešeno. Podle VIN by na tom autě měly být jiné přední brzdy, čili do nich pasují tvarově trochu jiné desky. Holt už někdo z předchozích majitelů ty třmeny evidentně měnil. Tak snad těch pár km ty kotouče přežily ve zdraví. Díky za rady. Zajímavé je, že tvarem se dají ty desk zaměnit... Ve čtvrtek přijdou nové desky. :)
Giuletta QV 1.8 TBi 2011
AR 147 1.6 TS 88kw ex

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od rbiciste » 14.7.2017, pát 13:29

Měnil jsem zadní kotouče, destičky a lanovody. Pro zájemce dávám kódy náhradních dílů TRW. Je to na 1.9 JTD rok 2005.
lanovody - levý a pravý TRW GCH2632, TRW GCH2583
destičky - TRW GDB1396
kotouče - TRW DF1739
Objednával jsem z MRO Auto. Vše měli skladem takže bez problému.
Přípravek na zatlačení pístků jsem koupil v autokelly.
https://www.autokelly.cz/Product/GV-VS039/8525141
Je třeba objednat a vyzvednout. Nepasoval úplně, ale šlo to celkem v pohodě s truhlářskou svěrkou.
Mně to šlo celkem pěkně. Pro vyndání kotoučů je třeba povolit držáky třmenů. U destiček byly nové šrouby na třmeny a vodící plíšky, což je fajn.
Snad se to někomu bude hodit.
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Temp » 16.7.2017, ned 21:14

Jestli si za měsíc vzpomeneš, tak dej vědět, jestli ti pískají, nebo ne.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od jazzman » 4.5.2019, sob 15:00

Ty jo skoro dva roky a nikdo problemy s brzdami... já teda jeden mám. Všechno jsem sundal a dokonce si vyrobil roztahovak na trmeny. Akorát nevím, na kterou stranu kroutit s pistkem. Je tam zavit? Nebo je to jedno? Když jsem s tím kroutil bez zatížení roztahovakem, tak mi to během jedné otocky vyjelo o centak ven. Ten central jsem zatlacil zpět bez nutnosti otáčení, jakoby do původního stavu, ale dal se nehnu.
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od rbiciste » 4.5.2019, sob 17:42

pro Temp: užil jsem si se špatným třmenem a málo napilovanými destičkami. Kousaly se. Třmen mi repasovali, ale stejně se pořádně nevracel. Musel jsem ho nakonec letos vyměnit za jetý. Uvidíme. Ještěj jsem cestou do Německa v polovině dubna musel znovu pilovat destičky na druhém kole. Pilník jsem neměl, takže jsem to musel vzít o obrubník na benzince. :) Co Tě ale zajímá, nepískají ani po 30 tisících.

pro jazzman: Já použil truhlářskou svěrku a udělátko z autokelly. Už jsem ho viděl i za polovinu jinde. :) Stáhl jsem to svěrkou a pak zastrčil krátký nástavec do toho udělátka a točil po směru hodinových ručiček jako když utahuješ. Jde to napoprvé dost blbě.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Temp » 5.5.2019, ned 18:48

Díky za info. Příště jdu teda do TRW a na Brembo peču.

Já na zatlačení pístu použil truhlářskou svěrku a klíč od flexky. Tou dírou v klíči jsem tlačil na píst přes matku. Utahoval svěrku a klíčem pootáčel. Za chvilku to bylo hotový.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od jazzman » 5.5.2019, ned 19:50

Už se mi to povedlo. Moc jsem na to tlačil, a pak se to nechtělo protacet. Jo jameson dává sílu...
Akorát je mi líto těch kotoučů. Nejsou skoro vůbec sjeté. To ho...do, co to dělalo prede mnou asi jen vyměnilo kotouče a desky nechalo staré... Moc se mi do toho ani nechce sahat na soustruhu. Ale kdybych měl záchvat poctivosti a chtěl.to srovnat....Vystredit hodinkama asi podle vnitřní dosedaci plochy, že?
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od jazzman » 8.6.2020, pon 08:36

Tak jsem nastoupil na výměnu brzd u druhé 147my. Měnil jsem přední kotouče a desky a kotouče drhnou/třou o desky. Když jsem roztahovákem posunoval třmen na maximum, tak jsem dojel až nakonec, aby mi tam ty nové věci vlezly žejo. Pak jsem nasadil desky do třmenu, celé to nasadil na nový kotouč a vrazil to na náboj. Všechno šlo až podezřele hladce. Jakmile jsem dotáhl třmen, tak jsem si všiml, že kotouč nedoléhá na náboj. Bránil mu v tom ten vnější pohyblivý třmen. Ten jsem ale měl na těch dvou vodících pístcích vysunutý (resp zasunutý) na maximum. Říkal jsem si, že to přitlačím když nasadím kolo. To jsem udělal, ale pořád mi kolo přibržďuje. Nechce se mi věřit, že by Brembo udělalo komponenty se špatnou tloušťkou a destička se mi taky brousit zrovna nechce. Je tam nějaký fígl, kdy jde ten pohyblivý třmen vysunout ještě víc jakoby ven z auta? Nebo je to jen o tom, to ojet?
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

Tomasko

Příspěvky: 1
Registrován: 17.3.2021, stř 17:34

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Příspěvek od Tomasko » 17.3.2021, stř 17:40

Zdravím, mohl by mi někdo poradit ohledně zadních brzd na AR147 jtd. Jde mi o to že jsem auto dovezl z Rakouska a po rozebrání zadních brzd jsem zjistil že na každé straně jsou jinak usazené vodící čepy třmenu. Jeden je kratší a jeden delší a i tloušťka je rozdílná. Na jedné straně mám ten delší dole a u druhé je naopak nahoře. Nevíte jak je to správně? Díky za info Tomáš

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti