Rozvody

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3020
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody

Příspěvek od riprex » 19.8.2017, sob 19:38

No 24V Busso opravdu na ty rozvody vyžaduje trochu inteligence a zodpovědného přístupu. Vačky zaaretovat přípravky, které se nesmí prohodit, což už jsem taky viděl... Klikovka musí být natočena tak, aby byl první válec v TDC. Opravdu velmi důrazně doporučuju číst servisní manuál a postupovat podle něj. Jsou tam i utahovací momenty, postup správného napnutí řemene a tak dále. Hlavně si s tím motorem po složení rozvodů ráčnou za řemenici několikrát otočit a zkontrolovat to.
159 2.4JTDm 2007 - daily driver#2...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...
166 2.0 V6 TB - daily driver...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

podvlada
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 28.6.2016, úte 21:56

Re: Rozvody

Příspěvek od podvlada » 21.8.2017, pon 11:27

Jaké hraní... vždyť stačí postupovat jako při klasickém servisu rozvodů, přesně si to nepamatuju, ale určitě tady bude konkrétní odpověď v minulosti. První píst do horní úvratě pomocí úchylkoměru přes otvor pro svíčku (asi první? dohledat!), použít přípravky na aretaci vaček (za úplatu půjčit od někoho, kdo je má zde na fóru), nasadit řemen, napnout, utáhnout řemenice. Zkontrolovat manuálním otáčením kliky, jestli se motor otočí a je tedy vše v pořádku a pak se zaťatou pr*elí zkusit nastartovat :-D

To samozřejmě v případě, že bylo zkontrolováno, jestli jsou v pořádku klika, ojnice, ventily, vačky... Jinak to nemá smysl.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 27.8.2017, ned 23:21

mužu se zeptat čím aretujete setrvak jak je tam 41 matice ???

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4709
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 28.8.2017, pon 13:09

To není setrvák, ale řemenice.

Já má přípravek, který pasuje do těch děr na řemenici a pak se zapře o rameno.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 17.9.2017, ned 18:00

Chci se zeptat když není nasazený klinak nastartuje motor 2.5V6?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4709
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 18.9.2017, pon 05:55

Jiste
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 13.2.2018, úte 14:53

Je normalni ze kdyz motor nebezi tak je rovodak zlehka volnejsi ale jak nastartuje tak se napne. Volnejsi je akorat mezi hlavamy u kladky

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1022
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 14.2.2018, stř 08:38

Co je to za motor? Starší 12v mívaly hydraulický napínání ...

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 14.2.2018, stř 15:45

Je to AR 156 2.5V6 rok 98

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3307
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 14.2.2018, stř 16:53

Je to ok, samozrejme ak je napinak ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 14.2.2018, stř 17:30

jj ten je uplne novej stejne tak rozvodak

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3307
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 14.2.2018, stř 21:26

Ak pri nastartovanom motore beha napinak tam kde ma tak je to ok
Lebo uz som videl aj take kedy tam napinak len jebli a sak on sa napne sam :smt075
Naposledy upravil(a) Danni dne 14.2.2018, stř 22:27, celkem upraveno 1 x.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1022
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 14.2.2018, stř 21:49

Jak moc je to volný? Motor jede hladce? Nemůže to být o zub skočený?
Ono, na kladce mezi dvojicemi vaček se nějaká větší vůle normálně nemá jak vyskytnout ...
Kdo ti dělal rozvody, měl povolený kola na vačkách?

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3020
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody

Příspěvek od riprex » 14.2.2018, stř 21:55

Hydraulický napínání nemělo nikdy žádný Busso... ten člověk nebyl idiot :wink:
159 2.4JTDm 2007 - daily driver#2...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...
166 2.0 V6 TB - daily driver...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3307
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 14.2.2018, stř 22:25

Bolo to skor povolovanie oil tlakom nez naopak ale u 24v je to pase
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1022
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 14.2.2018, stř 22:39

riprex: bývalo tam tohle


Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 16.2.2018, pát 16:45

rozvody sem si delal sam bylo to potkane na jedne hlave tak ze vacky a tak sly dolu . Tady je asi jak je to volne trochu to tam videt je
20180213_134835.jpg

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3020
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody

Příspěvek od riprex » 16.2.2018, pát 18:38

petrAR156: To právě není hydraulický napínák, ale povolovák. Při vysokých otáčkách zmírňuje napnutí řemene pro jeho delší životnost. Funguje to dobře a narozdíl od pozdějších bimetalických napínáků u těchto nedochází k přeskočení rozvodů, zejména při zpětném protočení motoru. Bohužel to má i svoji druhou stránku - rádo to sákne :wink:
159 2.4JTDm 2007 - daily driver#2...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...
166 2.0 V6 TB - daily driver...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1022
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 16.2.2018, pát 23:52

Kamil Veselý: no to je fakt dost ... dělals to s přípravky nebo na rysky? Já být na tvým místě, tak bych to přešteloval. S velkou pečlivostí abych to při dotahování řemenic "nepřetáh" k jedné straně. Hrozí že dobereš řemen ze strany od napínací kladky z druhý strany je délka (počet zubů) ke klice konstantní. To že se řemen při chodu napne je jasný, dopne to právě ta řemenice na klice.

riprex: no je to součást systému napínání řemenu a pokud by to na motoru měl bylo by dobrý se na to podívat, z první otázky tak nějak nebylo jasný o co vlastně jde a jak moc v tom tápe ...

Kamil Veselý

Příspěvky: 14
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Rozvody

Příspěvek od Kamil Veselý » 17.2.2018, sob 00:35

delal sem to s pripravkama

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4709
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 24.4.2018, úte 20:51

A stále jezdí :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Rozvody

Příspěvek od hno3 » 26.4.2018, čtv 19:27

něčím podobným sem si prošel 4 roky z5, ale řemen to neustál a následkem byla GO... teď mam v krytu okýnko, kterým pozici řemene očas kontroluju.. proč táhnul ke straně je záhadou.. vše rovný, nenakoplý.. asi stářím porpaskaly krajní vlákna..
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4709
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 26.4.2018, čtv 19:52

No já auto mám cca 3 roky a najeto 80tkm, ale nějak se mi to dělat nechtělo i když jsem měl díly koupené.

Poslední fází bylo klepání jako když se chytne klika, tak jsem stím jezdil pilu ať to zemře se ctí. No a pak jsem jednou otevřel kapotu a viděl všude ten brajgl :-D

Jinak mě se všechny kladky točili krásně jako nové, ale byl vnich už znatelná stranová vůle, myslím, že to bylo tím...

Štěstí je, že má busso kovové kryty aspoň dole, být tam plast nebo nic tak by určitě sjel. Na řemenicích už držel jen tak na 3-4mm
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3307
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 26.4.2018, čtv 21:50

Ja cas od casu odtiahnem kryt hned z kraja aby som aspon trochu videl ci sa vyosuje... Na napinaku je plastova remenica co som si vsimol tak sa casom zjazdi do kuzela tak ci to nemohol byt dovod...
Nesi davno som zazil mensi infarkt ked mi po vytoceni motora zrazu zacalo trepat jak keby skocil rozvod no motor tahal ďalej tak som otvoril kapotu a tam z remena prislusenstva sa odtrhla jedna drazka asi dobre odskocenym kamienkom no kvalita dayco remena ma prekvapila co to je za smejd po 2 rokoch a 30tkm ako keby zle zvulkanizovana guma ci co
Ps. Dufam ze ten gates na rozvodaku je v lepsej kvalite
Přílohy
Screenshot_20180426-214938.png
Screenshot_20180426-214948.png
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4709
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 27.4.2018, pát 20:58

Tohle už se mi na klíňáku stalo taky...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host