3.0 v6 olej

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 22.5.2015, pát 20:31

Neříkám, že ho dělá Total. Dělá ho, jak správně říkáš, Eneos (od kterého jsme mimo jiné dávali olej do převodovky a diferáku). Jen byl doporučen, člověkem, který s těmahle motorama má už letité zkušenosti a sám to do něj dává... takže bych s tím zas takovej problém neměl. Spoléhat na přímaz do spalováku se může u wankla vymstít. Ideální je pre-mix s benzínem, jako třeba u Opeláckýho Ecotecu :wink:

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 22.5.2015, pát 20:36

Jenže já i opeláckej ecotec provozuju--/mimo jiné/, a to je proti Wankelu z hlediska nároků naprosto "nerozbitnej traktor.". :wink:

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 22.5.2015, pát 22:18

No legendární 1.6... ta by byla na delší povídání a určitě bysme tu popsali zas jednu nebo dvě stránky :-D Třeba v Géčkový Astře to zas vyložená trága není, ale na žirafu to je slabý. Auto jako takový nic moc... ale aspoň ten motor není projevem taková mizérie, jako 1.6 od VW. Domů bych to ale nechtěl a i u Stila jsem si dával bacha, abych vzal ještě Fiatí motor :wink:

Každopádně ten Quartz se mi líbí na tolik, že ho asi naleju i do traktoru. Problém by to asi být neměl, nebo jo?

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 21.10.2015, stř 12:25

Chlapi, co si myslite o odpojeni (vyradení) chladica oleja (nie vymennika olej/voda) z dôvodu, že tečie a neexistuje náhrada (origo sa nevyrába, druhovýroba neexistuje, iba v UK za nekrestanske peniaze...)? Nesie to v sebe väčšie riziká, napr. v lete alebo v dlhších kolónach? Používam olej 10w60 Selenia racing, nejazdím okruhy, mením každý rok alebo ešte pred najazdením 10 000 km. Vďaka za radu.
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od vonkreuz » 21.10.2015, stř 12:56

Pročti si tohle: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=13864
Je to sice k TwinSparku, ale je tam popsáno kde kluci kupovali a sháněli chladiče oleje pro svoje auta, která je z výroby nemají. Mám pocit, že např. Dallen tam měl chladič z Focusu? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Dallen » 21.10.2015, stř 13:04

Já měl chladič z nějaké staré lancie.
Každopádně, bych chladič zachoval, můžeš ho nahradit jakýmkoliv jiným a prodávají se jich spousty.

http://www.speedpro.eu/motor-tuning-chl ... 2_252.html
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 21.10.2015, stř 15:56

OK, cez zimu si dám dorobiť alternativny chladic, kaslem na autorizovaný servis a jeho "uzitocne rady" :smt013
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od George.KHE » 21.10.2015, stř 21:08

tady máš chladič ze 147 gta, třeba bude stejný
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-alfa- ... 47041.html
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Hampice » 21.10.2015, stř 23:26

Jako teoreticky, pokud jezdíš na Racing, tak by to žádný problémy mít nemělo i bez toho chladiče. Nevím, o jakým autě je řeč, ale třeba starší 12V ve 164 a určitě i jinde ho vůbec neměly a měly předepsanou normálně 10W-40. Nemám ho ani v QV, kde ten motor je vyhnanej a problémy to normálně nemá (mě se to hřeje z jiných důvodů)...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 22.10.2015, čtv 13:19

George.KHE píše:tady máš chladič ze 147 gta, třeba bude stejný
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-alfa- ... 47041.html
Ano, je to ten isty podla obrazku :-)
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 22.10.2015, čtv 13:33

Hampice píše:Jako teoreticky, pokud jezdíš na Racing, tak by to žádný problémy mít nemělo i bez toho chladiče. Nevím, o jakým autě je řeč, ale třeba starší 12V ve 164 a určitě i jinde ho vůbec neměly a měly předepsanou normálně 10W-40. Nemám ho ani v QV, kde ten motor je vyhnanej a problémy to normálně nemá (mě se to hřeje z jiných důvodů)...
Jazdim iba na racing, ide o GTV 3,2 V6, ten motor sa dokaze prehrievat, ale zas kuri takmer okamzite po nastartovani aj v zime, staci stat chvilu v zapche, ale pokial ma dostatok vzduchu, neni ziaden problem. Ja by som bol len zvedavy, ake teploty dosahuje bezne ten olej s chladicom i bez chladica, kedze taky budik v aute nemam. Mam zas v rodine Skodu Rapid 1.6 TDi, kde palubny pocitac ukazuje bezne teplotu oleja 98 stupnov pri normalnej jazde do 90km/h, tak si neviem predstavit kolko musi byt stupnov pri V6... Racing olej by mal zvladnut teploty do 125 stupnov dlhodobo a cca az 150 kratkodobo, len neviem aka je bezna prax
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Markuss » 22.10.2015, čtv 13:35

[quote=" Nemám ho ani v QV, kde ten motor je vyhnanej a problémy to normálně nemá (mě se to hřeje z jiných důvodů)...[/quote]

...z akých dôvodov sa ti prehrieva motor?
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Hampice » 22.10.2015, čtv 20:31

Tak 3.2 je trochu někde jinde, tam to ten chladič asi chce.
Proč se mi to přehřívá jsem ještě pořádně nezjistil, ale poslední teorie je přicpanej katalyzátor.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Erik166 » 9.2.2016, úte 17:58

Hoši ako sa oficialne ma menit oil filter na 2.5 v6? Vsimol som si ze je vedla startera kryty vyfukom. Musia sa vzdy pri vymene odpajat zvody od hlavy? Alebo staci len dolu vyfuk jak je napravnica ?
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Danni » 9.2.2016, úte 18:05

myslim ze staci odpojit klima trubky z drziaka a dat ich nabok a potom rukou uvolnit filter... olej potecie kade tade, to nejak nedomysleli... poutieras a hotovo no dotahuj novy tak aby si ho potom vedel zas rukou uvolnit...
teraz som na 166 menil a asi 15 minut som rukou vyvijal tlak kym ten hajzel povolil :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od enzo156 » 9.2.2016, úte 18:50

Při první výměně mi nešl za boha povolit, přípravek řetízkovej tam nejde - není místo, takže jsem si vzal šroubovák a kladivo, propíchl filtr a bylo to :) pak to šlo povolit a vytočit.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Danni » 9.2.2016, úte 18:54

ja som tak raz este na TS prepichol srubovakom a akurat mi rozrezal plech jak som chcel otocit :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od vonkreuz » 13.9.2016, úte 12:33

Popis: auto s 3.0 V6 12v 129kW r.v. 1993 bude dalšího pul roku spíše stát nebo se jen posouvat vlastním motorem, tak ať v motoru nezustává olej neznámého puvodu a stáří.
Otázka: se Selenia K20 10W40 předpokládám, nic nezkazím?
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Danni » 13.9.2016, úte 14:07

Ak to bude dlho stat tak ani motul 10w40 6100 nebude na skodu, ma lepsie tbn
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od rosso155 » 13.9.2016, úte 20:16

enzo156 píše:Při první výměně mi nešl za boha povolit, přípravek řetízkovej tam nejde - není místo, takže jsem si vzal šroubovák a kladivo, propíchl filtr a bylo to :) pak to šlo povolit a vytočit.
Ja tam ten retizkovej klíč dostal, zespoda jsem protah dratek a s nim jsem ten řetěz protahl okolo filtru, tomu propichnuti jsem se chtěl vyhnout :-D
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od vonkreuz » 13.9.2016, úte 20:43

Když jsem měnil/repasoval altík na AR166, tak jsem se nemohl dostat k povolení matek co drží kabely. Tak jsem sundal olejový filtr. Vyndal jsem altík a filtr byl z boku podběhu najednou snadno dostupný. Tak jsem ho omylem utáhl na hulváta. *plesk Altík jsem zpátky dal bez sundávání filtru. Ale na povolení filtru jsem si musel vzít páskový vehement z Lidlu za 10€, utáhnout pásek a trochu (2-3mm) cuknout filtrem, povolit pásek a dát do výchozí pozice a to opakovat dokud filt nešel rukou...
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

podvlada
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 28.6.2016, úte 21:56

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od podvlada » 13.9.2016, úte 22:33

Tak nějak, co jsem teď dělal na 156 2,5 V6 olej, si ten postup pamatuju. Dostal jsem tam páskovej, utáhnout, kousek otočit, povolit, zpět, utáhnout... Měl jsem to ještě o to vtipnější, že mezi filtrem a blokem byla přechodka na hadice na vnější chladič oleje, takže ještě míň místa a vyndat samotnej odšroubovanej filtr bylo jak dostat ježka z klece. :-D Ale teď už to půjde líp, nezabere mi to celej den a snad mě ani nebudou tolik bolet šlachy předloktí od toho povolování-utahování-povolování-utahování toho klíče na filtr :-D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)

SafraGTA

Příspěvky: 13
Registrován: 21.3.2017, úte 16:56

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od SafraGTA » 21.3.2017, úte 17:41

Od pátku jsem také mejitelem mojí první Alfy a podařilo se mě sehnat od 1. majitele 2004 147 GTA manual a hned mě bude brzy čekat výměna oleje. Pokud se to tady x-krát řešilo, tak mě odkžte do "patřičných míst", protože jsem nenašel žádnou olejovou diskusi k modelům GTA.

O co tedy jde. Původní majitel tam v posledních několika intervalech dával plnou syntetiku 5W40, manuál říká Selenia 10W60, budu se tedy držet 5W40, případně 5W50. No a protože jse asi 10 let servis vlastního vozu nějak neřešil, trošku jsem se znalosti prvotřídních olejů vypadl a rád bych si poslech Vaše názory co tedy do toho ve finále nalejt. Fotky auta sem pak postupně vložím.

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od enzo156 » 21.3.2017, úte 18:59

Do GTA patří 10W60 Selenia Racing, nebo obdoba od Yacco Miller apod. Já dávám Selenii, a motor jen vrní.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

SafraGTA

Příspěvky: 13
Registrován: 21.3.2017, úte 16:56

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od SafraGTA » 21.3.2017, úte 22:55

Tomu rozumím, ale když tam byl třeba 80,000 Km 5W40 tak jestli se to tou 10W60kou prostě nerozhodí o to mě jde. Dat z horšího lepší olej z hlediska vlastností se údajně nemá dělat...
enzo156 píše: 21.3.2017, úte 18:59 Do GTA patří 10W60 Selenia Racing, nebo obdoba od Yacco Miller apod. Já dávám Selenii, a motor jen vrní.

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti