3.0 v6 olej

Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Milano75 » 8.5.2015, pát 19:15

když vezmu 10W60 a k tomu ještě olej do převodovky, tak je to pálka jako prase, což mě fakt štve, protže nejvíc využívám auta jen na srazy :roll:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 9.5.2015, sob 11:00

Vem tu čtyřicítku Yacco a bude to :wink: Není důvod ji nevzít...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Milano75 » 9.5.2015, sob 13:31

asi to tak udělám, (hlavně kvůli tomu, že budu měnit i převodový) v práci ještě máme slevu na 10W40 (za 120Kč) ale nevím co je to zač, ale za se to lejou do mercedesů
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od PetrGTV » 9.5.2015, sob 22:21

=D>
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Pivrnec911 » 9.5.2015, sob 23:18

Milano75 píše:asi to tak udělám, (hlavně kvůli tomu, že budu měnit i převodový) v práci ještě máme slevu na 10W40 (za 120Kč) ale nevím co je to zač, ale za se to lejou do mercedesů
:smt023 _Q4_ Nalej tam 10w40 ale hlavně to nikomu neříkej:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Milano75 » 10.5.2015, ned 07:31

vy naděláte jokoby byla V6 nějaká posvátná, tyhle motory jsou běžně k sehnání oproti starému TD navíc 10W40 je předepsaný výrobcem :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Pivrnec911 » 10.5.2015, ned 10:21

Všichni víme co je pro ni nejlepší,je rozdíl jestli dáš za výměnu 500 nebo 1500 ale máš klid...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

malzoor
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 24.3.2015, úte 18:12
Bydliště: Šumperk

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od malzoor » 10.5.2015, ned 10:33

Koupit Alfu a šetřit na oleji ?
159 SW 2.2 JTS

Renault Twingo - už je v kostce

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od rossogtv » 10.5.2015, ned 10:46

Milano75 píše:vy naděláte jokoby byla V6 nějaká posvátná, tyhle motory jsou běžně k sehnání oproti starému TD navíc 10W40 je předepsaný výrobcem :smt023
me teda zas tak bezne nepripadaji, jestli mas zdroj na 12v bussa, sem s nim, na transaxly klidne i po dilech....
jinak pokud ho budes menit poctive kazdy rok + zadny high speed, urcite lepsi nez 4-5 let stary 10w-60
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 10.5.2015, ned 11:47

Ten náš motor jezdil celé roky na 10W-40, většinou nějakej Castrol nebo Valvoline a myslím, že těch 600tkm na budíku je dostatečnej důkaz toho, že to funguje. A otáčky obecně ten ventilovej mechanismus u 12V nemá rád. Pak z toho jsou vakly na vodítkách, vydřený vačky a vydrolený "zdvihátka". Jestli ten motor bude jezdit piánko, bublat někde kolem 2500rpm většinu času a omezovač pocítí jednou za čas, tak bude nesmrtelnej a je jedno, kterej z těhle olejů tam bude. Jestli bude furt v rudejch, vysere se dřív nebo později tak či tak... Každej soudnej člověk, kterej měl ten těžkej pákovej mechanismus v ruce musí uznat, že to prostě není na to, aby to tam kmitalo jak divý... :roll:

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od A.J.Michal » 10.5.2015, ned 21:56

otacek bych se fakt nebal :wink:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Milano75 » 12.5.2015, úte 11:48

jen se ještě zeptám, lejt tam 5W30 by ten motor asi pohřbilo? syntetika je řidčí a nemuselo by to tak dobře mazat? pokud se nepletu
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od A.J.Michal » 12.5.2015, úte 12:58

sam vis, jak je to s mazanim pri zahrati oleje u bussa kdy to ukazje nula nula prd :)) ale je to mozne dane i spatnym cidlem tlaku :-D .. ale byt tebou bych tam dal nejakou 10w60 treba tu valvoline a mas vystarane :roll:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 12.5.2015, úte 17:15

Neřeš to furt, kup Yacco MVX500 10W-40 a nevymejšlej blbosti :smt019 Za ty prachy to je kup století, protože srovnatelná Selénia 20K je citelně dražší. 10W-60 je pro tebe zbytečná a v ničem to nepomůže.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 17.5.2015, ned 10:54

:smt044

Yacco MVX500
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1l
u Alfiho za nějakých 190/ litr

------------------------------------------------------


Fakt sem píšu léta zbytečně--
YaccoMVX500 10w-40, sice umaže motorku, ale je to HC olej. :D
HC olej s minerálem je prostě opravdu směs krakovaného minerálního oleje smíchaného s minerálem.Víc nic.Co je na etiketě není to co je v kanystru. Napsat se dá cokoli--třeba i to, že HC oleje jsou syntetika, i když v nich nic syntetického není. Jen banální reklamní trik--a soudní spor o tuhle pitomost, kterou před lety Castrol vyhrál a mohl tak začít v klidu s požehnáním soudu "ojebávat".
Pořád tam tedy u Yacca MVX500 10w-40 nevidím žádnou "opravdu SYNTETICKOU složku ".. čili PAO/polyalfaolefiny/ ani estery..
a ušetřit oproti Selenii 20k/ která esterovou složku má i ve viskozitní třídě 10W-40 / celých 40Kč /litr u Alfiho se fakt vyplatí.
-------------------------------------
Pokud jde výhradně o nízkou cenu, pak ani tak nemusí "Millano 75" házet flintu do žita..


Kvalitní Motul z řady 5100 ve viskozitě 10w-40 za stejný peníze jako to oslavovaný Yacco esterovou složku má i v téhle řadě relativně levných výhodných motorkových olejů..za hezkých 180Kč/litr.

Motul 5100 4T 10W-40, 4 l --180Kč/litr
http://jaknaauto.cz/Produkty/Motocyklov ... 4L-P27325/

Pokud má někdo na hromadě doma vačky pro busso 12V je to vcelku jedno, pokud ne, pak by měl složení oleje řešit.

----------------------------------
Yacco jsou dobré oleje--ale pro Alfu až v řadě Galaxie..
třeba tahle 5w-50 která je kinematickou viskozitou okolo 17 ve 100 st C někde v prostředku mezi 10W-40 /cc 14,5/ a 10W-60 /cca 23/
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... T-5W-50-1l
cena je pak podle toho.

Čili jestli je něco "kup století" tak v poměru cena výkon určitě ten esterový Motul 5100 10w-40 :smt023
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.5.2015, ned 10:59, celkem upraveno 1 x.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Kubas » 17.5.2015, ned 10:58

chápu to dobře že Riprex tady do bussa doporučuje olej pro motorku...? :shock:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 17.5.2015, ned 11:07

Nároky na motorkové oleje jsou oproti autu jinde.To je takt. I schopností akceptovat vysoké otáčky. V tom problém není..v tom složení už ale ano.
Ten MOTUL 5100 10w-40 4T je také motorkový ester olej do otáček, busso provozovaný piánko běžný provoz s ním nebude mít absolutně žádný problém,/vačky taky ne/ a ani Milanova peněženka. :D
Do zátěže pak logicky standart racing - minimálně něco s kinematickou viskozitou 17 a víc, čili od 5w-50 dál...5w-60,10w60
POKUD MOTOR NENATLAČÍ rozumný olejový tlak, tak logicky racing 10W-60 s kinematickou 23 je aspoň dílčí pomoc.., těch pár stovek ušetřit je
možná s ohledem na ev. GO nevýhodná úspora.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Milano75 » 17.5.2015, ned 20:10

Kubas píše:chápu to dobře že Riprex tady do bussa doporučuje olej pro motorku...? :shock:


nee o příspěvěk víš doporučuje Yacco VX 500 10W-40 *5l i s odkazem

to Yacco MVX 500 10W-40 *1l byl jen překlep :roll:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 17.5.2015, ned 21:48

Yacco VX 500 10W-40--
:smt044


Tohle už je opravdu pro Alfu něco jako vytírání pekáče chlebem..
Do VW PD--tam asi jo, normu 505.01 to má -- ale v Alfě .to nemá co pohledávat, jen když prachy opravdu tlačí a i pak nouzově a přechodně.
Nadrbat na tom 100 táců --nevím -nechápu ten úhel pohledu,uniká mi smysl.Cpát do motoru prachy , rekonstruovat , shánět a pak ho " brousit na minerál-emulzi" určenou do spotřebek na nákup a pracáků co jezděj na ropu a nebo i v benálu při hopsání točej reálně převážně max. 3 táci..
Proč ale jezdit na minerálu s motorem , kterej je zábavnej "nahoře"..
Na provoz ve spodním pásmu je lepší určitě R6 bávo .
Já vím že je to naaditivovaný-... ale z hodně průměrný suroviny zázrak neuvaří nikdo.
Rozdíl 2 kila proti ester Motulu 5100 je opravdu draze zaplacen, Motul je totiž už naprosto jiná liga..
--vačky , vačky....
:D
Riprex tu plácá hovadiny a moudra jak z VW klubu--
busso má rádo otáčky, tam je smysl tohohle podčtverce motoru, pro
provoz auta stylem "důchodce" jsou vhodný určitě jiný auta /s dýlkou válců 90 mm a jiný palivo než benál .:_)/
Žvanit tady, že busso 12V má problémy v otáčkách s životností může jen ten, kdo ho provozuje bez odvahy a nikdy si to opravdu neužil a hlavně taky nezkusil.
Tenhle motor vydrží zátěž jak prase--ale musí ve vaně být odpovídající mazivo.

Olej , pořádnej opravdu SYNTETICKEJ olej.. to je to co potřebuje Alfa..
Alfa v zátěži chcípá na podřadný levný oleje, staré rčení stále platí --nebo přesněji řečeno na levnou verzi oleje ukvedlanou logicky z minerálu určenou cíleně pro eko- třídu dělníků .
Jedno busso 12V co najelo 400 táců a posledních 100 táců se točilo hodně svižně a původně bylo zamýšleno jen jako zdroj náhradních dílů bylo aktuálně rozhozeno.., klika OK ,hlava bez tragédie na vačkách takže GO proběhla.
Alfa žije i ve svižným provozu a zátěži hlavně tak dlouho, dokud nezačne majitel spekulovat, jestli by neskousla ev.nějakou levnou minerál bryndu co má na etiketě obecnou normu bla bla bla..podpořenou slovem" syntetický ".

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 18.5.2015, pon 01:56

Neříkám, že Busso otáčky nerado, pochopitelně je to točivej motor, kterej opravdu začne jet, až tam nahoře. Říkám jen tolik, že ten rozvodovej mechanismus výfukových ventilů nesnáší otáčky dobře a origo kalíšky se rozmlátí dřív nebo později tak či tak, jedno co tam kdo leje za olej. Klíčovější jsou správné vůle, protože celej ten kalíšek i s tou tyčkou je těžkej jako prase, proto se taky dělaj úpravy, kdy se přesně tyhle součásti z přesně těchto důvodů měněj. Ty aftermarketové kalíšky, které už jsou nitridované, narozdíl od původních tvrdě chromovaných už by měly vydržet víc. Při nájezdu 3000km ročně je ale zbytečný tohle řešit. Jestli ty vačky vydržej 100 nebo 300 tisíc je už jedno. Spodek motoru je věc jiná. Pokud nenastane problém s mazáním, tak je celkem nesmrtelnej a při rozumný údržbě to těch 300-400tkm zvládnout musí (my teda máme na budíku asi 620tkm a tlaky dobrý, běhalo to celá léta na Castrol Magnatec 10W-40). Po těch letech je spíš problém s tím, že to nikde netěsní a ten olej z toho teče ven.

Yacco MVX je pochopitelně překlep... už jsem byl asi ožralej bo co :roll: Řeším toho poslední dobou celkem dost a nějak nestíhám kontrolovat úplně všechny linky, za to se omlouvám. VX mi ale Alfisilver do Bussa doporučil, takže jsem nepátral po tom, jaký má ten olej složení, protože jsem tak nějak čekal že ví, o čem mluví :wink: Vzhledem k tomu, že cenovej rozdíl proti Selénii 20K je celkem zanedbatelnej, tak pro klid duše prostě neexperimentovat a vzít jí. Ve výsledku ta úspora finanční je minimální a než vymyslím, co alternativního tam dát, tak spíš vydělám víc, než ušetřím :wink: Já vzal Yacco proto, že mi bylo doporučeno. Nalil jsem to s důvěrou i do tý 1.6 ve Stilu. Motor se ztišil, běží to tak nějak klidněji... nemůžu si stěžovat absolutně vůbec :smt102

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od HonzaR » 18.5.2015, pon 08:02

Ono je potřeba přiznat si hlavně jednu banalitu--limitu opotřebení pohyblivých součástí v rozvodovým mechanismu--i u 12V bussa --způsobuje při správné vůli ventilů TŘENÍ materiálů--je to právě jen a pouze o mazivu, co to vydrží..
Slovo "rozmlátí" je právě o té vůli :-), jinak konstruktér tohohle motoru Giuseppe Busso přece nebyl "opičák" ale bývalý technický šéf Ferrari , kterej dělal léta s Gioacchino Colombem .Pokud je něco navrženo tak jak to je, pak určitě ne proto , že by to byli přiblblý nedouci nebo naivní začátečníci ...
Zkus jim věřit a hlavně taky dávat do motoru mazivo odpovídající charakteru jeho provozu.

NEŠETŘIT NA OLEJI--do pr...le :smt023 , /-chce se mi zaklít téměř bezprostředně .../
Olej je krev motoru ..bázi ničím nenahradíš..aditivace v minerálu je dobrá věc , ale -omlouvám se za ten příměr-efekt asi jak když si holka s jedničkama vezme push up prádlo--jasně že něco to nakonec v těch šatech udělá, ale slovem kozy se většinou myslí něco krapet jinýho.

Pokud budeš lít ESTEROVOU 10w-60 , vymezovat vůle ventilů v rozumných intervalech,budeš se divit , jak to bude s opotřebením zase celý trochu jinak, bez ohledu na to, že to budeš opravdu honit..
Kolik těch motorů mělo vymezovaný vůle na ventilech dřív, než už poslechem mlátily jak prase a i ignorant cítil, že je něco blbě.Nikomu se do toho přece nechce, co si budeme povídat.
Kolik těch motorů busso 12V jezdilo v závěru aktivního života ve 164*kách na kdejaký srač.ky, často co dvůr zrovna dal , místo pořádnýho opravdu syntetickýho oleje--i ten tvůj na naprosto podřadnou sortu , kterou zázrak "Castrol magnatec" co si budeme namlouvat je. Předražený slabší průměr se slušnou reklamou. A na tachometru máš 620 tis--to mluví za všechno.

/Jinak u italskejch aut s bussem jsou kalíšky na výfukových ventilech nebo i brzdový destičky často pomalu podle hospodský latiny už komplet generálka auta , u "koncernových aut" výměna hlavy běžná údržba /u HTP je to dotovaný náhradní díl.., když si napínák "bezúdržbového rozvodu" postaví hlavu, je toho na výměnu zhruba za třicet táců hned ..-ale jak všichni o těch italskejch krámech dobře vědí-V6 busso leze do peněz..:-), 620 tis do generálky--to je fakt citlivej, choulostivej machanismus. :smt023 /
Úhlu pohledu některých dskutujících ne úplně rozumím..

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od rossogtv » 18.5.2015, pon 10:27

uhled pohledu je asi takovy:
-busso je cca 35 let stara konstrukce, do zminene QV byl tenkrat predepsan olej 10W/50 API SF, jeste jednou : API SF
-Nikdo nevi, co bylo do ted do konkretniho motoru nalevano - a hlavne v jakych intervalech, nikdo nevi jak vypadaji kalisky / vacky + nikdo nevi, jake ma vubec komprese. Jak to vubec pod ventilovym vikem vypada ? Cernota nebo krasne zlatave, ciste ?
- jezdi se minimalni km rocne, predpokladam v lete

-Kdyz uz doporucuji motorkovy olej, tak prosim pekne poukazu take na jeho nevyhodu.

Takze nez zacnu vybirat na tenhle motor olej, prvni si zjistim jeho aktualni stav. Pokud je to cerna, vychrastana mrcha kde jsou vacky davno za zenitem, naliju kazde jaro cerstvy 10W/40 od Lidla a jedu dal. A kdybych nahodou byl milionar a z nejakeho duvodu chtel utracet za nejaky vysoce aditovany nebo esterovy olej, TAK JAKO PRVNI UDELAM DUKLADNY VYPLACH/DEKARBONIZACI.

Pokud ten motor je ( tipnu jeden z desiti ) ve vyborne kondici, neposkozene vacky/kalisky, tak tam naleju Valvoline Racing 10W/60 atd. , nebo i jakykoliv ester do 200kc za litr co sezenu.
A to hlavne kvuli tomu, ze vacky na QV jsou absolutne nedostupne ( kupoval jsem je jednou nove - 20 litru tenkrat ) - tak bych je fakt chranil pred opotrebenim. Dnes by 20k stalo i kvalitni navareni/ prebrouseni vacek + vymena/nabrouseni kalisku.

Taky do servisu 20tilete milenky musite strkat vice penez nez do te stare, tluste rasple u plotny, nebo ne ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od riprex » 18.5.2015, pon 10:39

Já ten motor právě kvůli těm vačkám moc nehonil. Kalíšky jsou fungl nový, protože dva starý byly už rozbitý, vačky asi nechám v dohledné době přeleštit a nitridovat, protože po těch letech už úplně jak nový pochopitelně nejsou :smt023 S tím ještě společně budu asi řešit vodítka ventilů a gufera na nich. Minimálně gufera to už mají za sebou.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od rossogtv » 18.5.2015, pon 10:51

klidne honit muzes, ono to opravdu spise zalezi na kvalite nebo casteji na stari oleje. A udelal jsi dobre, vzdy odejdou kalisky prvni, ktere pak sezerou vacky. Ono staci ty kalisky nechat zavcas na magnetce preliznout, pak se vubec nic nedeje. U sacich se da max tak 2x cca 0,03- 0,04mm takze nesmi byt uplne v haji,jsou tenkostenne, u tech vyfukovych je tam materialu na x- prebrusu, jsou velmi tluste. A podle mne jsou prokalene, nikdy jsem se nesetkal s mekkou vrstvou.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 3.0 v6 olej

Příspěvek od Hampice » 18.5.2015, pon 12:45

Neviděl jsem těch motorů rozebraných ještě nějak moc, ale sací jsem ještě zničené neviděl :smt102
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti