3,0 V6 - startování za studena

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od emuel » 9.9.2008, úte 14:44

V poslední době, mám jakýsi problém se starty za studena. Místo, aby po nastartování otáčky vylezly na cca 1100 - 1200 ot/min, pleskají se někde kolem 500 ot/min a motor bojuje, aby nechcípnul úplně. Když ho ale chcípnu a nastaruju znovu, běží jako hodinky, dělá, jako by se nic nestalo a otáčky už jsou tam, kde za studena mají být. Přepokládam, že bude chyba někde v nějakym čidle. Netušíte někdo, v jakym?
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 9.9.2008, úte 14:53

no napada me jedine cidlo teploty motoru,ale to by asi blbo i na podruhy... :-k :-k
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od emuel » 9.9.2008, úte 14:57

No právě. Před časem jsem měnil LAMBDU, protože dost často houpaly otáčky a na diagnostice mi jí vypsali jako vadnou. Výměnou se to zlepšilo, ale teď tohle. Netušim, jestli to má souvislost, nebo ne. Ono to jinak jede normálně, jen ty studený starty...
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

maosko

Příspěvky: 18
Registrován: 7.5.2008, stř 15:07
Bydliště: Pod hájom 1359/142, SK-01841, Dubnica nad Váhom

Příspěvek od maosko » 10.9.2008, stř 08:22

emuel píše:No právě. Před časem jsem měnil LAMBDU, protože dost často houpaly otáčky a na diagnostice mi jí vypsali jako vadnou. Výměnou se to zlepšilo, ale teď tohle. Netušim, jestli to má souvislost, nebo ne. Ono to jinak jede normálně, jen ty studený starty...
A co skrtiaca klapka?
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW (110kw-->135kw...sarkan's modofication)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 10.9.2008, stř 14:59

třeba to dělá tlak paliva, zkus před startem víckrát zapnout a vypnout zapalování, třeba se systém lépe natlakuje.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 10.9.2008, stř 15:00

nebo spis otoc klickem a chvili pockej...jako u dieselu :) ja mel fiestu a ta taky blbnula kdyz se nepockalo
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od emuel » 10.9.2008, stř 15:22

Kůrkyn píše:třeba to dělá tlak paliva, zkus před startem víckrát zapnout a vypnout zapalování, třeba se systém lépe natlakuje.
Tak to vyzkoušim. Je fakt, že už jsem nad tímhle taky přemýšlel.
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od emuel » 10.9.2008, stř 16:26

Jenže si zase říkám, že kdyby blbě tlakovalo čerpadlo, tak to nepojede jak pila až do sedmi tisíc.
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od emuel » 10.9.2008, stř 17:07

Kůrkyn píše:třeba to dělá tlak paliva, zkus před startem víckrát zapnout a vypnout zapalování, třeba se systém lépe natlakuje.
Tak tim to taky neni. Byl jsem to teď zkusit a beze změny. První start pod otáčkama, druhej normál.
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 11.9.2008, čtv 08:25

a když je motor zahřátý, tak to chytne na poprvé normálně?

emuel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 30.7.2008, stř 10:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od emuel » 11.9.2008, čtv 10:16

Jo.
AR 155 2,0 T.S. - moje bývalá
Lancia Kappa 3,0 V6 24V - moje současná

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 11.9.2008, čtv 17:25

to bych tedy tipnul na čidlo teploty motoru nebo nasávaného vzduchu

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 30.10.2009, pát 21:54

zdravím:

můj V6 12 ventil, pri nastartování za studena reaguje pozdě na přidání plynu- čím by to mohlo být???

a další věc: předpokládám, že u motronicu s rozdělovačem nepotřebuju nastavovat předstih jako u jetronicu, že???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 08:20

Možná lambda.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 31.10.2009, sob 08:32

Kůrkyn píše:Možná lambda.

mno ta je z jetronicu (z původního motoru) tam zas byl problém, že to nechtělo vůbec startovat

zjistilo by se to vyblikáním ŘJ ???

edit: lambda stejně nefunguje dokud se nezahřeje ne???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 08:45

vyblikáním nevím, měřím to digitálním voltmetrem. I když se nic nezměří, protože hodnoty napětí kolísají tak rychle, že je digitál nezachytí, tak se pozná, jestli funguje. Napětí by mělo lítat přibližně kolem 0,5 Volt spíš výše. Pokud nelítá, tak je špatná :) Měřit mezi černým drátem a kostrou. Jestli je kostřená přes závit(tříkabelová), tak může být závit orezlý. Dávám místo ní pak čtyřkabelovou a kostru(šedý) připojím někam na motor.
Špatná lambda:
Po nastartování hned chcípne motor nebo brblá na pokraji zdechnutí (pomůže proplynovat)
při jízdě mírně škube a nemá výkon
nereaguje dobře na přidání plyn
žere jako tank

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 17.11.2009, úte 22:42

mno tak seo nodpojil mambdu a bylo to ještě horší- motor za studena jde hůř do otáček

asi to nakonec svěřím servisu at mi vyblikaj PC
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 21.7.2010, stř 19:45

takže dnes sem to chtěl adtáhnout k dráteníkům, ale nějak sem měl málo benálu tak sem to nechla plavat

lambda sonda podle mě nemá vliv na studený motor nebo ano??? začíná přeci pracovat až po zahřátí

moj motor se nechce vytáčet, respektive nejde za studena za plynem, kucká a pomalu se rozbíhá

když se motor ohřeje tak je to skoro OK

je to tedy lambda??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Petan » 21.7.2010, stř 20:38

Bude to váha vzduchu, Zkus jí vyměnit za jinou jetou na zkoušku.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 21.7.2010, stř 20:50

mno jo, jinou ale námám, mám jen z jetronicu a ta na motronic nepasuje kvůli jiné koncovce
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Hampice » 21.7.2010, stř 22:05

Tak jí zkus odpojit a nastartovat. Jestli to bude to samé (hodně podobné), tak je to nejspíš opravdu ono. Ale je fakt, že tyhle starý "váhy" moc neodcházely
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 21.7.2010, stř 22:22

Hampice píše:Tak jí zkus odpojit a nastartovat. Jestli to bude to samé (hodně podobné), tak je to nejspíš opravdu ono. Ale je fakt, že tyhle starý "váhy" moc neodcházely

mno to by šlo zkusit :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Petan » 22.7.2010, čtv 08:08

Co jsem měl V6 tak bez váhy mi nešly startovat, jiné motorizace prý jdou ale to nevím. Ale tohle jsou jdny z mnoha příznaků váhy. Mohla by tam jít i z 2.5 a 2.0. Teď Vám nevím estli jsem měl na 2.5 na zkoušku z 2.0 ale asi jo.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Milano75 » 22.7.2010, čtv 11:33

Mno jo, ale mám motronic, (75 3,0 V6 QV) jetronic má 75ka v 2,5 a 3,0 a ten nepasuje

TS ko je tuším motronic, jenže zase váhu z TSka nemám
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 3,0 V6 - startování za studena

Příspěvek od Petan » 22.7.2010, čtv 20:23

Velká omluva Milane, úplně jsem přehlídl, že se jedná o tvoje auto, ale i tak to zkus.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti