Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Odpovědět
Spider_916

Příspěvky: 4
Registrován: 1.4.2017, sob 20:33

Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Spider_916 » 1.4.2017, sob 20:40

Ahoj,
skládám pro známeho Spidera 3,0 V6 po jeho pokusu o výměnu spojky a vzhledem k tomu, že měnil i zadni gufero na klice tak sundal setrvačník aniž by si poznamenal jeho polohu na klice. Nevíte někdo prosím jak má být na klice natočen? Našel jsem na něm rysku, ale nevím kam má v jaké poloze kliky směřovat a nikde na googlu ani v servisním manuálu jsem to nenašel. Umíte prosím někdo poradit?

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Danni » 1.4.2017, sob 23:59

To sa znaci?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Spider_916

Příspěvky: 4
Registrován: 1.4.2017, sob 20:33

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Spider_916 » 2.4.2017, ned 08:31

Ahoj,
no vzhledem k tomu, že jedna strana setrvačníku je zcela evidentně odlehčená (odfrézování + odvrtání) proti té druhé a ten setrvačník na mě působí sám o sobě nevyváženým dojmem, tak předpokládám že je vyvážený spolu s klikou a tudíž na ní musí mít při montáži přesnou polohu, jinak to bude celé nevyvážené. Některé motory co jsem dělal to tak měly ,ale Alfu neznám tak se raději ptám.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od cendler » 2.4.2017, ned 08:46

to se dá jak chce, to že je vyfrézovaný značí že ho musely vycentrovat když se vyrobil, protože měl na jedné straně víc železa, na to jak ho přimontuješ to nemá vliv
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Spider_916

Příspěvky: 4
Registrován: 1.4.2017, sob 20:33

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Spider_916 » 2.4.2017, ned 09:12

díky! Netušíš na co je na něm ta ryska?

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Ladin 164V6 » 2.4.2017, ned 09:32

Nebyva ta ryska na kontrolu nastaveni rozvodu? Tudiz pak neni fuk jak ho da?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od rossogtv » 2.4.2017, ned 10:43

vsechny bussa maji na setrvaku "nevyvazenost" - cca 100gr. ktere dovyvazuje samotnou kliku, to same na remenici. klikovka + setrvak nemaji vrtani na uchyceni symetricky, nybrz jedna dira je vyosena, tudiz nasad setrvak na klikovku a toc s nim tak dlouho, az budou vsechny diry sedet.....pokud to das spatne, 2 srouby tam proste nepujdou...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od tuta146 » 2.4.2017, ned 19:27

cendler píše: 2.4.2017, ned 08:46 to se dá jak chce, to že je vyfrézovaný značí že ho musely vycentrovat když se vyrobil, protože měl na jedné straně víc železa, na to jak ho přimontuješ to nemá vliv
Dovolím si nesouhlasit, dost často nechávám opravovat tlaková čerpadla (nesouvisí to s auty) a vyvažování na hřídeli se zásadně dělá až po opravě a zpětné montáži. Takže to samé čerpadlo co už na opravě několikrát bylo, je pokaždé vyváženo jinak.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od petrAR156 » 2.4.2017, ned 19:58

Ladin 164V6 píše: 2.4.2017, ned 09:32 Nebyva ta ryska na kontrolu nastaveni rozvodu? Tudiz pak neni fuk jak ho da?
Ryska na kotrolu rozvodu je na řemenici a tam je pero.
Naposledy upravil(a) petrAR156 dne 2.4.2017, ned 20:00, celkem upraveno 1 x.

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od petrAR156 » 2.4.2017, ned 19:58

Ladin 164V6 píše: 2.4.2017, ned 09:32 Nebyva ta ryska na kontrolu nastaveni rozvodu? Tudiz pak neni fuk jak ho da?
Ryska na kotrolu rozvodu je na řemenici a tam je pero.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od riprex » 2.4.2017, ned 20:53

Pokud je to jako u 164, tak tam ten setrvák jde nasadit libovolným způsobem a značku na sobě nemá. Takže pokud ti půjde nasadit a přišroubovat, tak ho tam dej, jak to výjde a je to naprosto jedno. Pokud nepůjde, tak je jen jeden způsob, jak ho tam nasadit :wink:

Spider_916

Příspěvky: 4
Registrován: 1.4.2017, sob 20:33

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Spider_916 » 2.4.2017, ned 21:34

Ahoj chlapi,

problém vyřešen - opravdu je tam jeden šroub vyosen, bohužel jsem si toho na první pohled nevšiml, až když jsem to nasadil na kliku. Souhlasím s tím nevyváženým setrvačníkem - to odfrézování a odvrtání na jedne straně je opravdu masivní a nevěřím že to je jenom na vyvážení samotného serváku.
Děkuju moc za vaše rady, které mi moc pomohly. Budu si muset nějakou Alfu zase pořídit, s nostalgií vzpomínám na starou AR 33QV, kterou jsem z mladické nerozvážnosti před lety prodal.

Díky všem!

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od cendler » 2.4.2017, ned 22:39

rossogtv píše: 2.4.2017, ned 10:43 vsechny bussa maji na setrvaku "nevyvazenost" - cca 100gr. ktere dovyvazuje samotnou kliku, to same na remenici. klikovka + setrvak nemaji vrtani na uchyceni symetricky, nybrz jedna dira je vyosena, tudiz nasad setrvak na klikovku a toc s nim tak dlouho, az budou vsechny diry sedet.....pokud to das spatne, 2 srouby tam proste nepujdou...
to jsem rád že to vím a omlouvám se za mistifikaci, busso motor tolik neznám, zatím se sním učím, od té doby co ho mám v garáži
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od A.J.Michal » 3.4.2017, pon 09:38

prostě setrvák na busso nejde dat špatně :-D ... i když jsou beztak borci, co to zvládnou :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od rossogtv » 5.4.2017, stř 10:55

A.J.Michal píše: 3.4.2017, pon 09:38 prostě setrvák na busso nejde dat špatně :-D ... i když jsou beztak borci, co to zvládnou :-D
umi to jen slepice, ta zvladne i nemozne :-D
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od riprex » 7.4.2017, pát 21:19

Jestli to je fakt extentricky, tak pak to blbě prostě dát nejde. Značka tam není a jestli jsem to zatím vždy trefil přesně, tak asi klika :D Ale to vyvažování s klikou by mě zajímalo víc. Protože počítám, že pak to je vyváženo samostatně všechno stejně, když setrvák můžu beztrestně jen prohodit z jiného motoru a to samé řemenice. Obzvlášť když tam je dvouhmota.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od Danni » 7.4.2017, pát 21:47

A este ked niekto nahradi dvojhmotu za obyčajný... Pripadne automat
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od petrAR156 » 7.4.2017, pát 22:26

Řemenice ale evidentně něco vyvažuje.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od riprex » 7.4.2017, pát 22:31

No a právě bych proto čekal, že to není vyvážené přímo s tou konkrétní klikou, ale je to děláno všechno stejně a jen to je napočítané, aby se to vzájemně vyrušilo a jiný setrvák/řemenice bude vyvážený naprosto stejně.

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od petrAR156 » 7.4.2017, pát 22:40

Ano, asi by to tak (alespoň u originálních dílů) mělo být. Pokud bys (teoreticky) chtěl měnit za odlechčené, asi je dobré se problémem vyvážení zabývat.

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Spider_916 3,0 V6 - montáž setrvačníku

Příspěvek od pelo » 8.4.2017, sob 09:46

Správně by se měla vyvažovat sestava klika-setrvačník staticky i dynamicky. Jestli se to tak dělá i v prvovýrobě, to nevím. Ale při úpravách je vhodný to vyvažovat komplet, taky vyvážit písty, ojnice...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti